Gå til innhold

Hvorfor velger du bort barn?

Hvorfor velger du bort barn?  

86 stemmer

1. 1. Hvorfor velger du bort barn?

• Ideologiske grunner (syns det er feil å få barn)
      7
    • Livsstil (liker frihet osv)
      39
    • Sykdom (arvelig eller ute av stand til å ta vare på barn)
      11
    • Livssituasjon (har ikke møtt riktig partner, har ikke råd e.l)
      5
    • Valgte kjærligheten (partner vil ikke ha barn)
      0
    • Press fra omgivelsene (mener du blir en dårlig forelder, høye forventninger til å være foreldre osv)
      5
    • Annet
      19

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber i barnehage og er ufattelig glad i barn, men ønsker ikke en selv. Har aldri gjort det, og ser ikke for meg at jeg endrer mening. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er ett litt tåpelig spørsmål. Det blir som å bli bedt om å begrunne hvorfor man ikke vil ha katt.

Jeg vil ikke ha katt, har ikke noen spesiell interesse for dem, og jeg er ikke noe kattemenneske.

Ferdig.

Det samme er det med barn.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Tamsi skrev:

Revner ikke over 80%? Noen myte er det iallefall ikke :unsure:

Håper du vet at en liten rift (som er det mest vanlige blant de som revner) ikke er det samme som et ødelagt underliv. For de fleste helt uproblematisk og ikke noe man merker noe til senere. 

Anonymkode: 99057...f7e

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du vet at en liten rift (som er det mest vanlige blant de som revner) ikke er det samme som et ødelagt underliv. For de fleste helt uproblematisk og ikke noe man merker noe til senere. 

Anonymkode: 99057...f7e

Og for de som revner mer, får permanente skader og kanskje blir helt inkontinente kan det ødelegge livskvaliteten fullstendig. Det er overhodet ikke en myte, det snakkes bare ikke om over middagsbordet.

Det er ikke bare en astronomisk sjanse for at det skal skje heller. Dessuten ser ikke jeg på det å revne som en filleting.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Tamsi skrev:

Og for de som revner mer, får permanente skader og kanskje blir helt inkontinente kan det ødelegge livskvaliteten fullstendig. Det er overhodet ikke en myte, det snakkes bare ikke om over middagsbordet.

Det er ikke bare en astronomisk sjanse for at det skal skje heller. Dessuten ser ikke jeg på det å revne som en filleting.

Sjansen for permanente skader er liten. De underlivsplagene som mange kvinner snakker om forsvinner etter noen uker. Er så lei av alle spørsmål (ja, fulle folk og bekjente spør faktisk om dette) om jeg fikk ødelagt underliv, og overraskelsen over at det er som før. :kari: Ikke rart kvinner gruer seg og unngår fødsel når så mange voksne forbinder fødsel med ødelagt underliv. 

Anonymkode: 6beac...043

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke dere som oppgir ødelagt underliv slutte å skrive sånt, dere er med på å opprettholde en myte som skremmer mange unødvendig. Det er ikke normalen at det blir ødelagt, bare så det er sagt. 

Det er ikke myte, er mange som får fødselsskader. Jeg gidder ikke gå rundt med tena lady resten av livet ass. Eller bli vid som en låvedør, få hemoroider eller sprengt rumpehull (ref Sigrid Bonde Tusvik). Mange kvinner føder uten problemer, men jeg har mange venninner som har problemer i dag selv 17 år etter fødsel. Så den sjansen gidder jeg ikke ta! 

Heldigvis har jeg stort sett single venninner og reiser jorda rundt ganske ofte :) 

Anonymkode: 39157...29e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker meg barn, himla mye. Men er ufør og har en del angst, og vil ikke risikere å ødelegge en unge, eller finne ut etter at ungen er født at jeg ikke får det til. Nok av sånne unger rundt omkring, og jeg vil ikke at min skal bli enda en.

Anonymkode: 983f2...712

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke myte, er mange som får fødselsskader. Jeg gidder ikke gå rundt med tena lady resten av livet ass. Eller bli vid som en låvedør, få hemoroider eller sprengt rumpehull (ref Sigrid Bonde Tusvik). Mange kvinner føder uten problemer, men jeg har mange venninner som har problemer i dag selv 17 år etter fødsel. Så den sjansen gidder jeg ikke ta! 

Heldigvis har jeg stort sett single venninner og reiser jorda rundt ganske ofte :) 

Da regner jeg med at du ikke kjører bil heller, siden det er en sjanse for at du kan skade deg i trafikken. På 6 ukers kontroll sa legen min sa at typ 98% blir som før. Og knipeøvelser fikser opp en vid vagina etter fødsel, bare et fåtall som er varig vide selv med knipeøvelser. 

Skrevet

Måtte nesten svare "annet", ettersom jeg ikke fant noe som passet og det dessuten er flere grunner. For det første har jeg aldri likt barn og dermed ville det vært meningsløst å få egne barn. For det annet traff jeg aldri "faren til mine barn", og det å bli alenemor når man ikke vil ha barn forekommer meg å være toppen av dumhet. Barn skal helst være ønsket. For det tredje har det ikke passet så veldig godt med utdanning og arbeidsliv, selv om jeg sikkert skulle fått det til å fungere om jeg hadde truffet drømmemannen i ung alder og begge hadde hatt lyst til å stifte familie. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da regner jeg med at du ikke kjører bil heller, siden det er en sjanse for at du kan skade deg i trafikken. På 6 ukers kontroll sa legen min sa at typ 98% blir som før. Og knipeøvelser fikser opp en vid vagina etter fødsel, bare et fåtall som er varig vide selv med knipeøvelser. 

Men så kræsjer man ikke så man får slike skader 2 av 100 ganger man er ute og kjører bil heller. Lite sammenlignbart.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sammenlignbart syns jeg. Ja, sjansen for at det går bra er stor. Men sjansen for at det skjer noe er også ganske stor. Hvorfor gå gjennom noe som kan ødelegge livet ditt? Dessuten koster barn mye penger. 9 mnd uten alkohol gidder jeg ikke ass. Ikke det samme å reise rundt i Mexico med en liten drittunge. Nei takk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, abstinent skrev:

Men så kræsjer man ikke så man får slike skader 2 av 100 ganger man er ute og kjører bil heller. Lite sammenlignbart.

2 av 100 må heller ikke nødvendigvis leve med skadene, da man kan operere om man skal være så uheldig og ødelegge noe. Uansett er det tullete å si at underlivet blir ødelagt av fødsel, når det er så sjeldent - og skaden kan rettes opp. Man sier ikke at andre kroppsdeler er ødelagte om de får en rift eller skade. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sammenlignbart syns jeg. Ja, sjansen for at det går bra er stor. Men sjansen for at det skjer noe er også ganske stor. Hvorfor gå gjennom noe som kan ødelegge livet ditt? Dessuten koster barn mye penger. 9 mnd uten alkohol gidder jeg ikke ass. Ikke det samme å reise rundt i Mexico med en liten drittunge. Nei takk. 

De fleste tar den sjansen siden man ønsker barn, og heldigvis går det som regel bra. Haha, nei resten av det du skrev er et personlig valg ;) ville bare påpeke dette med ødelagt underliv. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 av 100 må heller ikke nødvendigvis leve med skadene, da man kan operere om man skal være så uheldig og ødelegge noe. Uansett er det tullete å si at underlivet blir ødelagt av fødsel, når det er så sjeldent - og skaden kan rettes opp. Man sier ikke at andre kroppsdeler er ødelagte om de får en rift eller skade. 

Vel, det finnes kvinner som må leve med skader resten av livet, på tross av operasjoner og hjelp. Tidligere var dette tabu og mange fikk ikke hjelp eller operasjon, de ble ikke tatt på alvor til tross for store plager.

Jeg skrev kun at sammenligningen din var fullstendig meningsløs. Skal du sammenligne en fødsel med noe må du nesten sammenligne med noe risikofylt som i de fleste tilfeller går bra, men som noen ganger fører til alvorlige skader eller død. Som for eksempel fallskjermhopping.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, abstinent skrev:

Vel, det finnes kvinner som må leve med skader resten av livet, på tross av operasjoner og hjelp. Tidligere var dette tabu og mange fikk ikke hjelp eller operasjon, de ble ikke tatt på alvor til tross for store plager.

Jeg skrev kun at sammenligningen din var fullstendig meningsløs. Skal du sammenligne en fødsel med noe må du nesten sammenligne med noe risikofylt som i de fleste tilfeller går bra, men som noen ganger fører til alvorlige skader eller død. Som for eksempel fallskjermhopping.

Ja, de finnes, men ikke mange nok til at "ødelagt underliv" burde forbindes med fødsel slik det gjør i dag. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, de finnes, men ikke mange nok til at "ødelagt underliv" burde forbindes med fødsel slik det gjør i dag. 

Det er snakk om risikoen man tar, ikke det at folk tror at alle får slike skader. Noen velger vekk å ta denne risikoen.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du oppgir dette som grunnen til at du ikke får barn. Har du selv tenkt å adoptere?

Anonymkode: 9e1d0...63e

Tja, hvis jeg noen gang får lyst så.

Skrevet

Psykisk helse og trives med livet nå men kunne tenkt meg et barn om kansje 10 år om det blir . Tar ting som de kommer

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Tamsi skrev:

SÅ ENIG!!
Kjenner ei jeg. Hu revna sånn under fødsel nr 2 (som liksom skal være bedre) at hun fikk beskjed om at dette måtte bli siste. Revnet helt opp til rumpehullet. Så har jeg en annen venninne som bare revnet litt, men har slitt som f.. med hemorider.

Rart det er så astronomisk sjanse for at dette skal skje når jeg allerede kjenner ei det skjedde med :roll: OG de er de eneste jeg kjenner med barn.

Anonymkode: 92f56...b8b

Skrevet

Det er mange grunner, men kanskje den største er at overbefolkningen av verden er den største faren for miljøet vårt, og den eneste måten å redde jorden på er å få mange færre barn. Også liker jeg ikke barn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer på at jeg ikke fikk barn i begynnelsen av 20-årene, nå synes jeg at jeg snart er for gammel- er 34- og hadde jeg blitt gravid nå hadde jeg vært 35 som førstegangsfødende. Jeg vet at det ikke er for sent biologisk sett, men tanken på at jeg kommer til å ha barn boende hjemme til jeg nærmer meg 55-60, frister lite. Jeg har blitt for egoistisk og sær, liker livet mitt som det er nå. 

Anonymkode: 77c72...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...