Gå til innhold

Hvorfor velger du bort barn?

Hvorfor velger du bort barn?  

86 stemmer

1. 1. Hvorfor velger du bort barn?

• Ideologiske grunner (syns det er feil å få barn)
      7
    • Livsstil (liker frihet osv)
      39
    • Sykdom (arvelig eller ute av stand til å ta vare på barn)
      11
    • Livssituasjon (har ikke møtt riktig partner, har ikke råd e.l)
      5
    • Valgte kjærligheten (partner vil ikke ha barn)
      0
    • Press fra omgivelsene (mener du blir en dårlig forelder, høye forventninger til å være foreldre osv)
      5
    • Annet
      19

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på hvorfor det fødes få barn i Norge. Er det så enkelt at de fleste vil ha friheten sin, eller er det flere grunner?

Håper pollen jeg lagde viser 

Anonymkode: 749c0...dca

Svarte i din "Survey" men den viste jo ikke resultatene...:- /

Valgte alternativet "Frihet/livsstil".

Anonymkode: 62e95...866

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av samme grunn jeg har valgt bort gullfisk og fallskjermhopping: har ikke lyst på.

Anonymkode: 6292f...292

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke barn og har ingen interesse av de. Vil ikke gi opp friheten eller måten jeg lever på. 

Ikke kan jeg få barn på normal måte, og synes prøverør og slikt bare er tull. Enten kan man få barn, eller ikke. Til slutt ender man vel med en art som ikke er i stand til å få unger naturlig... 

I tillegg er det nok av barn som trenger et hjem. Og det er ekstremt få mennesker som er så eksepsjonelle at verden trenger genene deres. Så det bunner jo i egoisme og. 

Om jeg skulle hatt et barn i huset, skal det være adoptert. 

Anonymkode: c7418...1a9

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Svarte i din "Survey" men den viste jo ikke resultatene...:- /

Valgte alternativet "Frihet/livsstil".

Anonymkode: 62e95...866

Om du oppdaterer siden eller går ut av tråden og inn i gjen får du sett resultatet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er alternativet som tilsier at barn rett og slett ikke er noe for meg? :klo: Har utenom det ikke mulighet til å bli gravid, men den er relativt mye mindre grunn enn førstnevnte. 

Anonymkode: 8539c...d6f

• Liker 8
Skrevet

Har bare ikke lyst på. På samme måte som så mange andre bare "vet at de skal ha barn", så vet jeg at jeg ikke skal ha. Har ikke morsinstinkt i det hele tatt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hovedgrunnen er at jeg rett og slett ikke liker barn. Skjønner liksom ikke hva jeg skal med det. Har aldri hatt noe behov for å få barn, vil heller bruke tiden på meg selv og mine hobbyer.

Det er også noen praktiske ting som hindrer meg, det viktigste er at jeg er singel og ikke har noen å få barn med. I tillegg er jeg uføretrygdet med dårlig økonomi, og hvis jeg hadde blitt alenemor hadde det ikke vært noe bra for barnet. 

Anonymkode: f314c...de1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har bare ikke lyst på. Ingen annen grunn enn det. Litt nedlatende holdning om at man må ha en god grunn. Dette møter man hele tiden og jeg er mildt sagt lei.

Barn er vel ikke noe man bare skal skaffe seg. Må jo ligge en lyst eller ønske i bunn. 

Anonymkode: 6ae5e...24c

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Livsstil. Jeg liker livet jeg har nå, og vil ikke ofre så mye av min tid og mine penger som jeg må om jeg får barn. I tillegg er det ingenting med et liv med barn som frister, ikke noe av barnas alder eller faser.

Anonymkode: ce984...8a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fødselsangst

Anonymkode: b05ba...cc9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid visst at jeg vil ha katt. Den følelsen har jeg ikke for barn. Det er noe man føler inni seg, tenker jeg. 

Jeg liker heller ikke barn og synes de er latterlige, men tror det ville føltes annerledes med egne da.

Anonymkode: 007ac...cf7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Virker som "fordi jeg ikke vil ha" hadde vunnet overlegent om den fikk plass i pollen. 

Anonymkode: 54dd0...1d2

• Liker 11
Skrevet

Jeg nekter å gå gravid. Jeg har lest alt for mye om hva det gjør med kroppen og det kommer bare ikke til å skje. Helst skulle jeg kastet hele livmoren i søpla da det bare er problemer med spetaklet. Smerter og styr, blør i tide og utide :sinna:

Når jeg i tillegg overhodet ikke liker barn får det bare bli sånn. Vurderer sterilisering. 

Gjest antbug
Skrevet

Jeg var hell-bent på at jeg ikke skulle ha barn fordi det virket som et kjedelig og ufritt liv. Det var dessverre mitt liv som ble kjedelig siden nesten alle rundt meg fikk barn og familie, men jeg var jo fortsatt fri da. Jeg hadde bare ikke så mange venninner å nyte friheten sammen med lenger. Jeg ble navlebeskuende, selvmedlidende, frustrert og bitter av å bare ha meg selv å tenke på. Det frie livet ble et antiklimaks, og jeg savnet etter hvert noe som gav mer mening. Jeg snudde om og fikk barn likevel. Det er det beste valget jeg har gjort så langt  i livet.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, antbug skrev:

Jeg ble navlebeskuende, selvmedlidende, frustrert og bitter av å bare ha meg selv å tenke på. Det frie livet ble et antiklimaks, og jeg savnet etter hvert noe som gav mer mening. Jeg snudde om og fikk barn likevel. Det er det beste valget jeg har gjort så langt  i livet.

Sånne holdninger er til å få mark av. Helt greit at du ombestemte deg, men det betyr ikke at livet ikke har nok av mening for oss andre som forblir frivillig barnløse. Og det betyr IKKE at vi "bare har oss selv å tenke på". 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater barn og ser ikke vitsen. Ikke har jeg lyst å ha evig inkontinens og vid mus heller. Dessuten er det ikke noen vits å få barn siden sjansen for at menn stikker av er ganske stor. Menn sier jo det er genetisk at de vil ligge med så mange som mulig. Alenemor er ikke fristende. Mange familier holder sammen, men de fleste ikke. Jeg gidder ikke få barn og la den bli sendt mellom foreldrene som en pakke. Betyr ikke at jeg er egoistisk, jeg hjelper mange og har et stort nettverk. 

Anonymkode: 39157...29e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, antbug skrev:

Jeg var hell-bent på at jeg ikke skulle ha barn fordi det virket som et kjedelig og ufritt liv. Det var dessverre mitt liv som ble kjedelig siden nesten alle rundt meg fikk barn og familie, men jeg var jo fortsatt fri da. Jeg hadde bare ikke så mange venninner å nyte friheten sammen med lenger. Jeg ble navlebeskuende, selvmedlidende, frustrert og bitter av å bare ha meg selv å tenke på. Det frie livet ble et antiklimaks, og jeg savnet etter hvert noe som gav mer mening. Jeg snudde om og fikk barn likevel. Det er det beste valget jeg har gjort så langt  i livet.

Hvordan er det relevant i denne tråden?

Anonymkode: ce984...8a8

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, strynejenta skrev:

Synes det er egoistisk å få egne barn når man kan adoptere foreldreløse om trenger en familie 

Du oppgir dette som grunnen til at du ikke får barn. Har du selv tenkt å adoptere?

Anonymkode: 9e1d0...63e

• Liker 2
Gjest antbug
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne holdninger er til å få mark av. Helt greit at du ombestemte deg, men det betyr ikke at livet ikke har nok av mening for oss andre som forblir frivillig barnløse. Og det betyr IKKE at vi "bare har oss selv å tenke på". 

Nøyaktig hvor har jeg sagt at livet ikke gir nok mening for dere? Jeg snakket for meg selv og ikke for alle andre frivillig barnløse. Dere har forhåpentligvis atskillig mer som opptar dere enn jeg hadde, for det holdt rett og slett ikke for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, antbug skrev:

Nøyaktig hvor har jeg sagt at livet ikke gir nok mening for dere? Jeg snakket for meg selv og ikke for alle andre frivillig barnløse. Dere har forhåpentligvis atskillig mer som opptar dere enn jeg hadde, for det holdt rett og slett ikke for meg. 

Men hvorfor snakket du om hvorfor du valgte å få barn, i en tråd om hvorfor man velger å ikke få barn? 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...