Gå til innhold

Hvorfor velger du bort barn?

Hvorfor velger du bort barn?  

86 stemmer

1. 1. Hvorfor velger du bort barn?

• Ideologiske grunner (syns det er feil å få barn)
      7
    • Livsstil (liker frihet osv)
      39
    • Sykdom (arvelig eller ute av stand til å ta vare på barn)
      11
    • Livssituasjon (har ikke møtt riktig partner, har ikke råd e.l)
      5
    • Valgte kjærligheten (partner vil ikke ha barn)
      0
    • Press fra omgivelsene (mener du blir en dårlig forelder, høye forventninger til å være foreldre osv)
      5
    • Annet
      19

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på hvorfor det fødes få barn i Norge. Er det så enkelt at de fleste vil ha friheten sin, eller er det flere grunner?

Håper pollen jeg lagde viser 

Anonymkode: 749c0...dca

Videoannonse
Annonse
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Jeg velger bort barn fordi jeg ikke vil ha barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det fordi du misliker barn eller er uinteressert i dem? Tenkte på det da jeg lagde pollen, men glemte visst legge det til som alternativ

Skrevet

Synes det er egoistisk å få egne barn når man kan adoptere foreldreløse om trenger en familie 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gener jeg ikke vil videreføre, sykdom jeg ikke vet om videreføres, men som gjør at jeg i perioder ikke greier å ta vare på mer enn meg selv.

Anonymkode: c13a6...b8f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke ønsker å gi opp friheten min og jeg liker ikke unger.

Anonymkode: ab4a6...a04

• Liker 10
Skrevet

Jeg er bare ikke interessert i det. Jeg liker livet mitt som det er.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble presset til abort av en kjæreste og ble steril.

Anonymkode: 3ab02...0bd

Skrevet

Alle unntatt press fra omgivelser. Var ikke mulig å velge flere alternativer så jeg valgte "Annet".

AnonymBruker
Skrevet

Kombinasjon av flere: 

-Sykdom som gjør at jeg bare har en mikroskopisk sjanse for å bli gravid, og hvis jeg skulle klare det er det over 95 % sjanse for spontanabort.

-Yrke som er vanskelig (les: nesten umulig) å kombinere med å ha barn.

-Liker ikke barn.

Har egentlig alltid visst at jeg ikke skal ha barn.

Anonymkode: 410f2...382

• Liker 2
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi du misliker barn eller er uinteressert i dem? Tenkte på det da jeg lagde pollen, men glemte visst legge det til som alternativ

Jeg vil bare ikke ha barn. Det har ingenting med at jeg misliker barn eller er uinteressert i barn. Jeg vil bare ikke ha barn og det er den eneste grunnen. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det umulig å finne en ung attraktiv mann å få barn med.

Anonymkode: 92f56...b8b

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gått an å endre alternativ i ettertid. En kombinasjon av flere burde vært et opplagt alternativ. Jaja

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker friheten å gjøre hva jeg vil. Ikke intressert i å ødelegge underlivet mitt. Aldri klart å sett for meg at jeg skulle gå igjennom et smertehelvete av en fødsel.

Anonymkode: b470d...5cd

• Liker 6
Skrevet

Jeg liker ikke barn. Synes de generelt er for bråkete og masete og uinteressante. Liker heller ikke alt som følger med av logistikk og aktiviteter, sosiale greier osv.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Økonomi. Holder på med utdannelse for å endre på det og når jeg er ferdig så begynner jeg vel å bli for gammel. Blir 35 når jeg slutter på skolen, og så skal jeg ha jobb i 1 år før vi begynner å prøve...

Anonymkode: 958ac...72c

AnonymBruker
Skrevet

Liker: penger, frihet, søvn, spontane avgjørelser 

liker ikke: unger, oppkast, bleier, bæsj, 

Anonymkode: fccee...3ec

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var fornøyd med livet mitt. Å ha meg selv å tenke på, kun planlegge for meg, kun dra på tur når jeg ville, leve som jeg ville. 

I tillegg har jeg noen arvelige sykdommer, og de krever nok av meg fra før..

Så ble jeg gravid og har nå et barn på under ett år. Angrer såklart ikke på barnet, men savner fremdeles friheten.

Anonymkode: 8bb8a...a61

AnonymBruker
Skrevet

Frihet, økonomi, ønsker ikke å måtte forholde meg resten av livet til en mann som statistisk sett mest sannsynlig vil vise seg å være et rasshøl, fysiske grunner som graviditet og fødsel, fremtiden ser mørk ut for neste generasjon og menneskeheten generelt. Men først og fremst frihet. For meg er den mer verdt enn noe annet.

Anonymkode: 0a44c...1bb

• Liker 2
Skrevet

Jeg traff ikke et dugende farsemne i den perioden jeg hadde lyst på barn, dermed har jeg i stedet lagt meg til en livsstil som er lite forenelig med barn og jeg er ikke interessert i å endre på det nå.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...