Gå til innhold

Bloggomtoppbloggere


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
6 timer siden, J.. skrev:

Jeg har ventet på dette siden dag 1,at når muligheten bød seg - kom de til å gripe den. $$$

Dette tullet med å bare ville fortelle lesere når det er salg hos div nettbutikker kan vi faktisk finne ut av selv,uten affi.lenkene deres.

Og det er jo egentlig bare en "sladderblogg".

Man kan like godt lese KG å sitte igjen med nøyaktig samme info,ofte mer også,da noen KGbrukere er kjempeflinke til å samle opp matriale og linker.

 

Og dette helt gratis,uten ønske om penger,oppmerksomhet,blest eller klikk.

Det er troverdig,nettopp fordi folk gjør det på egen fritid for å sette lys på det,mellom jobb/partner/barn/sosialt liv og livet ellers.

Troverdighet handler om så mangt, Det å påstå at brukere på KG er troverdige fordi de ikke vil dra klikk eller har økonomiske bindinger er naivt. Du vet ikke hvem som sitter bak hvert brukernavn og hva slags agenda de har. Den evt troverdigheten noen har på KG opparbeider de seg over tid. Det er ikke alle som har edle motiver for å si det forsiktig. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Forøvrig vil jeg si meg enig i at BOTB ikke kommer godt ut av det med de to siste innleggene der de prøver å argumentere for å kunne ha reklame på bloggen.

Når de skriver at «det har blitt noen misforståelser» etter det først innlegget så er det så velkjent at jeg bare rister på hodet. Det er typisk bloggersk å ikke ta selvkritikk men heller legge skylden på leseren. Det er vi leserne som har misforstått. Høres det kjent ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke klandre BoTB for å slippe gjennom kritiske kommentarer om KG. For det første så er kommentarfeltet deres åpent, og de sitter ikke og røkter det 24/7. For det andre så bør vi sette pris på et kommentarfelt med ytringsfrihet begge veier. Kommentarene kan tross alt besvares. Men hets og latterliggjøring bør selvfølgelig ikke godtas, selv i et kommentarfelt.

Jeg syns i likhet med flere at det er dumt når mye av BoTB informasjon til folket fremstår nærmest som copy/paste herfra. Jeg forstår at man føler seg utnyttet i så måte, hvert fall når man ikke krediteres. Men "lynsjestemning" er vel unødvendig. 

Det at de plutselig vil tjene penger på reklame, og spesielt da disse annonselenkene til klær/sminke som man allerede er møkklei av hos de verste toppbloggerne - ja det er uheldig. Jeg forstår at de øyner en inntjeningsmulighet og ønsker å tjene penger. Men jeg håper at de heller kan være kreative og få det til på andre måter. F eks på samme måte som i tradisjonelle medier; hvor det ikke foregår sammenblanding og utnyttelse av blogg/leser-venninneforholdet. Det er vel der man blir litt vonbroten som leser; fordi man ikke ønsker å bli utnyttet av de som skulle "stå imot stormen" sammen med oss..

Beklager rotete innlegg, men jeg er på farten 😂

Endret av Ultiva
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Raiu skrev:

Blir ikke dette litt fantasi? Altså at de skal infiltrere rosa-verden og avsløre baksiden :fnise: "alle" vet jo hvem de er. Og de kan vel ikke avsløre noe hvis de får betalt, da vil det vel være kontrakt inne i bildet? Får litt sånn Cady i Mean Girls vibber som skal henge med "the plastics" for å samle info som kan brukes mot dem senere.

Hvis de vil ha info om hvordan annonsørene jobber så er det garantert noen bitre bloggere der ute som ville snakket anonymt.

Jeg har i grunn ingenting imot at de skal tjene penger på bloggen. Men ved å vise til nettbutikker og sminke på salg... eh blir litt for teit. De kunne nå ha vist til andre ting, kanskje aktiviteter eller annet som har positiv påvirkning.

@Raiu du skriver at «alle vet hvem de er». Kan du opplyse de uinnvidde? 😊

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Troverdighet handler om så mangt, Det å påstå at brukere på KG er troverdige fordi de ikke vil dra klikk eller har økonomiske bindinger er naivt. Du vet ikke hvem som sitter bak hvert brukernavn og hva slags agenda de har. Den evt troverdigheten noen har på KG opparbeider de seg over tid. Det er ikke alle som har edle motiver for å si det forsiktig. 

 

 

Såklart skal man ikke tro på alt man leser her inne,da er man jo rett og slett dum.

Men det samme kan man jo si om hva de velger å skrive ofte.

Utrolig mye unødvendig hakking på bloggen deres også,aldri bare rene fakta,akkurat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Decoblue said:

@Raiu du skriver at «alle vet hvem de er». Kan du opplyse de uinnvidde? 😊


Jeg mener alle annonsørene og disse som jobber med rosabloggere, alle de vet hva slags blogg BOTB er.

Hvorfor skal samme annonsører som jobber med bloggere ville ha BOTB inn under seg, når de kan risikere at snusket blir avslørt? Er derfor jeg mener det blir fantasi at BOTB liksom skal infiltrere bransjen ved å leke en av dem.

Endret av Raiu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raiu skrev:


Jeg mener alle annonsørene og disse som jobber med rosabloggere, alle de vet hva slags blogg BOTB er.

Hvorfor skal samme annonsører som jobber med bloggere ville ha BOTB inn under seg, når de kan risikere at snusket blir avslørt? Er derfor jeg mener det blir fantasi at BOTB liksom skal infiltrere bransjen ved å leke en av dem.

Da misforstod jeg, takk for svar 🤗

Endret av Decoblue
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sladreblogger har aldri særlig lang levetid, og det er kanskje naturlig at det dabber av hos BOTB nå. De forsøkte å omdefinere seg selv som seriøs samfunnsdebattant i vinter, men så gikk luften litt ut av den ballongen også etter Vixen, og nå er det mest tannløse oppsummeringer og et og annet gjesteinnlegg av varierende kvalitet. Får litt følelsen av at dette er et siste nødskrik for å puste liv i en dalende interesse. Damene synes bloggen tar for mye tid (og det er et typisk tegn på at interessen falmer), så nå vil de gjerne ha noe igjen for bloggen.

Dersom de vil blogge for å tjene penger, mener jeg det beste hadde vært å konverte BOTB tilbake til en renspikket sladreblogg igjen (eller starte en ny blogg), for da er det ingen som stiller etiske krav til dem uansett. Litt uskyldig sladder lar seg godt kombinere med reklame. Problemet til BOTB er vel at de har rotet seg inn i en samfunnsdebattant-rolle som skaper forventninger og som absolutt ikke lar seg kombinere med Nelly- og BliVakker-reklamer. 

Å skulle kjøre "etisk reklame" blir uansett veldig vanskelig for dem. Som Adina skrev, blir det nesten ingen produkter igjen som de kan reklamere for. Adina er imot dyretesting og sikkert lær mv. også, og Vicky er imot opphaussing av kroppidealer. Og de kan jo heller ikke velge og vrake i sponsorer, anonyme og forhatte av reklamebransjen som de er. De må ta til takke med Nelly og SheIn og de samme greiene som mange større bloggere også må. Daniel Wellington får de neppe lov å reklamere for selv om de hadde villet. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er skikkelig dårlig gjennomtenkt. For min del forsvant troverdigheten som samfunnsdebattant med selve forslaget, det spiller ingen rolle om de gjennomfører reklamen eller ei.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
4 timer siden, Bloggleseren skrev:

Sladreblogger har aldri særlig lang levetid, og det er kanskje naturlig at det dabber av hos BOTB nå. De forsøkte å omdefinere seg selv som seriøs samfunnsdebattant i vinter, men så gikk luften litt ut av den ballongen også etter Vixen, og nå er det mest tannløse oppsummeringer og et og annet gjesteinnlegg av varierende kvalitet. Får litt følelsen av at dette er et siste nødskrik for å puste liv i en dalende interesse. Damene synes bloggen tar for mye tid (og det er et typisk tegn på at interessen falmer), så nå vil de gjerne ha noe igjen for bloggen.

Dersom de vil blogge for å tjene penger, mener jeg det beste hadde vært å konverte BOTB tilbake til en renspikket sladreblogg igjen (eller starte en ny blogg), for da er det ingen som stiller etiske krav til dem uansett. Litt uskyldig sladder lar seg godt kombinere med reklame. Problemet til BOTB er vel at de har rotet seg inn i en samfunnsdebattant-rolle som skaper forventninger og som absolutt ikke lar seg kombinere med Nelly- og BliVakker-reklamer. 

Å skulle kjøre "etisk reklame" blir uansett veldig vanskelig for dem. Som Adina skrev, blir det nesten ingen produkter igjen som de kan reklamere for. Adina er imot dyretesting og sikkert lær mv. også, og Vicky er imot opphaussing av kroppidealer. Og de kan jo heller ikke velge og vrake i sponsorer, anonyme og forhatte av reklamebransjen som de er. De må ta til takke med Nelly og SheIn og de samme greiene som mange større bloggere også må. Daniel Wellington får de neppe lov å reklamere for selv om de hadde villet. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er skikkelig dårlig gjennomtenkt. For min del forsvant troverdigheten som samfunnsdebattant med selve forslaget, det spiller ingen rolle om de gjennomfører reklamen eller ei.

Du har jo vært lite positiv til BOTB stort sett siden denne tråden ble opprettet, så jeg blir ikke akkurat overrasket over at du ikke finner dem troverdige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, CecilieX said:

Du har jo vært lite positiv til BOTB stort sett siden denne tråden ble opprettet, så jeg blir ikke akkurat overrasket over at du ikke finner dem troverdige. 

Javel. Og da?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
46 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Javel. Og da?

Diskusjonen har handlet om at mange har endret mening om bloggen. Jeg har ikke hatt noe inntrykk av at de har hatt troverdighet i dine øyne gitt din negative innstilling til bloggen. Hvordan kan de da miste en troverdighet de ikke har hatt? 

Det virker som du fremstiller det som om du har endret mening til det negative, når du i grunnen har vært negativ hele tiden. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de nå få en sjanse til å vise oss hvordan de vil ha det,det fortjener de. De fortjener ikke all dritten de har fått den siste tiden.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

4 hours ago, CecilieX said:

Du har jo vært lite positiv til BOTB stort sett siden denne tråden ble opprettet, så jeg blir ikke akkurat overrasket over at du ikke finner dem troverdige. 

Jeg tror ikke du har rett i det. Jeg tror faktisk jeg var veldig positivt til dem i begynnelsen av denne tråden :-) Men jeg synes ikke det spiller noen rolle for argumentene om jeg hadde vært negativ hele veien. La oss diskutere BOTB og ikke hverandre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bittelite spørsmål, da jeg rett og slett ikke husker: Hvem var det som startet BOTB og hvem kom til underveis? De var jo på et tidspunkt tre som skrev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Bloggleseren skrev:

 

Jeg tror ikke du har rett i det. Jeg tror faktisk jeg var veldig positivt til dem i begynnelsen av denne tråden :-) Men jeg synes ikke det spiller noen rolle for argumentene om jeg hadde vært negativ hele veien. La oss diskutere BOTB og ikke hverandre. 

Den er grei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Rosalie skrev:

Et bittelite spørsmål, da jeg rett og slett ikke husker: Hvem var det som startet BOTB og hvem kom til underveis? De var jo på et tidspunkt tre som skrev...

Adina startet, deretter kom Vicky og ei annen jeg ikke husker navnet på(Linnea kanskje?). 

Endret av Lillemorbare
La til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er voldsomt uheldig at de snakker om å skulle reklamere for maskara og ræl. De har nok fått seg en avtale de ikke kan motstå, og prøver å få gjennomslag hos oss leserne.

Men: denne responsen her blir som med folk som bitcher over at når du betaler til  feks Røde Kors/Redd barna, så går en stor del av beløpet til administrasjon. Vel, hadde du gjort jobben gratis? Nei, nettopp.

De ser nok muligheten til å utvikle bloggen. De gjør mye research og fortjener litt lommepenger for strevet. Vi er så mange som hyller den som den beste bloggen i bloggsfæren (dog skjedde noe etter Vixen) - så om alternativet er at de legger opp, så kan jeg tåle noen affiliates. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du vil tjene penger på denne bloggen (fullt forståelig) hvorfor ikke bare ha standard reklame annonser på begge sider av innleggene slik som alle store aviser og flere av toppbloggerne har. Det blir litt irriterende å lese av og til hvis reklamen er veldig intens, men det er da bedre enn affiliates for maskara etc. Og det må vel gi en del inntekter siden "alle de store" gjør det..? 🤔

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...