Gå til innhold

Bloggomtoppbloggere


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

For meg må de gjerne tjene litt penger på reklame, selv om jeg synes det var underlig å introdusere dette nå, all den tid bloggen har vært en all time low de siste månedene. Det handler om hva og hvordan, som så mye annet, og jeg har dessverre ikke særlig tillit til at de vil vurdere samarbeidspartnere på en god måte. De bør forstå at blogglesere er fullstendig mettet på rabattkoder på klær og sminke og se verdien av å tydelig skille seg fra andre kommersielle bloggere. Bloggere de er tuftet på å kritisere. Skal de ha bindinger til selskaper som driver uredelig markedsføring hos andre bloggere? Skal de fronte selskaper som «sponser» Sophie Elise sin neste operasjon? Det handler om integritet. 

Noen skrev at BOTB ikke er relevant lenger og jeg må si meg enig - det er sjelden jeg er innom der nå. Bloggen kaller seg Blogg om toppbloggere, men det er der du blir aller sist oppdatert på dette. De skriver innlegg om en hendelse, ofte i referatform, type en uke etter den har funnet sted. Da er dette bygones, folk har diskutert ferdig og gått videre til neste snakkis for veldig lenge siden. Jeg forstår at dette handler om kapasitet, men da ville jeg droppet artikkelformatet og de komparative analysene, og heller skrevet kortere og enklere innlegg som baserer seg på noe enkeltstående, som et bilde eller en formulering eller hendelse eller hva enn fra den aktuelle dagen. Eventuelt at de kombinerer dette med den stilen de har kjørt nå. Dette tror jeg vil gjøre nedslagsfeltet bredere og engasjementet større. 

Jeg mener i hvert fall at de bør ta grep for å gjøre seg aktuelle. Det å senke både hyppighet og kvalitet er sjelden veien til suksess. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skriv noen av oss i bloggen, noe som kan virke som om dei faktisk er fleire enn to. Eg trur nok at reklame tar bort noko truverdighet. Håper ikkje dei går den vegen. Det er heller ikkje så omfattande innlegg dei skriv eller mange. Tonen er jo litt som Berg eriksen: Eg er så travel, har ikkje tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Regn skrev:

De skriv noen av oss i bloggen, noe som kan virke som om dei faktisk er fleire enn to. Eg trur nok at reklame tar bort noko truverdighet. Håper ikkje dei går den vegen. Det er heller ikkje så omfattande innlegg dei skriv eller mange. Tonen er jo litt som Berg eriksen: Eg er så travel, har ikkje tid.

Husk at jentene i BOTB har jobber utenom bloggen, det har ikke CBE.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Diamant skrev:

Husk at jentene i BOTB har jobber utenom bloggen, det har ikke CBE.

 

Eg veit, men blogginnlegga tar ikkje så mykje tid. Det ser me når me les. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes flere her i denne tråden nå er unødvendig harde mot BOTB. For meg er det forståelig at de ønsker å tjene noen penger på bloggen som de legger mye tid og ofrer fritid for. Hvorfor skal de jobbe gratis for å vår skyld? 

Tenker at det også kan være positive sider ved at de går inn i samme bransje som rosabloggerne. Da kan de nemlig avsløre alt snusket som garantert ligger bak mange av annonsørene. Dersom de tjener penger på bloggen kan de jo også muligens kutte ned på vanlig jobb dersom de ønsker det=bedre tid på avdekke og rette kritiske spørsmål mot bransjen.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke de gjør dette for "oss".. man blogger fordi man vil bli sett, liker å skrive, tjene penger osv.. innleggene den siste tiden er ikke et resultat av mange timers jobb, hadde de vært det kunne jeg skjønt det bedre. De startet som en humoristisk blogg med et innslag av alvor ifht fokuset til bloggerne. Dette synes jeg de burde fortsatt med. Gjesteinnleggene er forsåvidt bra, men jeg hadde håpet på at de kom med noen som var i den retningen de startet med. Humoristisk, satt på spissen og allikevel med et alvor i det fordi de poengterer hvilket nedslagsfelt bloggerne faktisk har med ganske intetsigende innlegg. Gjerne for meg at de vil og kan tjene penger, men da må de bestemme seg for hva slags type blogg de vil ha - og innlegget de forespeilet er ikke i nærheten av den slags troverdighet de tenker de har oppnådd. Og for å nevne det, Jeg er fast leser av bloggen.. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Tarese said:

Jeg synes flere her i denne tråden nå er unødvendig harde mot BOTB. For meg er det forståelig at de ønsker å tjene noen penger på bloggen som de legger mye tid og ofrer fritid for. Hvorfor skal de jobbe gratis for å vår skyld? 

Tenker at det også kan være positive sider ved at de går inn i samme bransje som rosabloggerne. Da kan de nemlig avsløre alt snusket som garantert ligger bak mange av annonsørene. Dersom de tjener penger på bloggen kan de jo også muligens kutte ned på vanlig jobb dersom de ønsker det=bedre tid på avdekke og rette kritiske spørsmål mot bransjen.

Blir ikke dette litt fantasi? Altså at de skal infiltrere rosa-verden og avsløre baksiden :fnise: "alle" vet jo hvem de er. Og de kan vel ikke avsløre noe hvis de får betalt, da vil det vel være kontrakt inne i bildet? Får litt sånn Cady i Mean Girls vibber som skal henge med "the plastics" for å samle info som kan brukes mot dem senere.

Hvis de vil ha info om hvordan annonsørene jobber så er det garantert noen bitre bloggere der ute som ville snakket anonymt.

Jeg har i grunn ingenting imot at de skal tjene penger på bloggen. Men ved å vise til nettbutikker og sminke på salg... eh blir litt for teit. De kunne nå ha vist til andre ting, kanskje aktiviteter eller annet som har positiv påvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tarese said:

Jeg synes flere her i denne tråden nå er unødvendig harde mot BOTB. For meg er det forståelig at de ønsker å tjene noen penger på bloggen som de legger mye tid og ofrer fritid for. Hvorfor skal de jobbe gratis for å vår skyld? 

Tenker at det også kan være positive sider ved at de går inn i samme bransje som rosabloggerne. Da kan de nemlig avsløre alt snusket som garantert ligger bak mange av annonsørene. Dersom de tjener penger på bloggen kan de jo også muligens kutte ned på vanlig jobb dersom de ønsker det=bedre tid på avdekke og rette kritiske spørsmål mot bransjen.

De går ikke inn i reklamebransjen for å avsløre snusket bak; de gjør det for å tjene penger. Og det er nå en gang slik at når man skriver om noe man har økonomiske bindinger til, så ansees man ikke lenger uavhengig, og troverdigheten blir redusert som følge av dette. Det skjer med alle, og slik må det være. Det er derfor kommersielt og redaksjonelt innhold bør være atskilt. For man begynner å la seg påvirke, fordi man ser backend hvilke produkter som drar klikk og hvilke som ikke gjør det, hvilke formuleringer som drar klikk og hvilke som ikke gjør det. Penga snakker, og det har Adina og Vicky i det minste vært åpne om - målet med dette er å tjene penger, så selvfølgelig vil det påvirke valgene de gjør. De har ikke uttrykt noe ønske om å avsløre reklamebransjen (forresten den samme bransjen som nesten totalt bevixet dem her for en stund siden) eller fortelle sannheten om produktene bloggerne reklamerer for. Det vil de jo ikke tjene penger på, som er den uttalte målsettingen. Dessuten er det er passe naivt av dem og mange andre å tro at de ikke vil la seg påvirke av mulighetene for inntjening. Bare det at de foreslår noe slikt, vitner jo om dårlig/utvannet dømmekraft..

Og siden de er anonyme må de i alle fall jobbe knallhardt med teksten hvis de skal greie å overtale noen lesere til å kjøpe klærne og sminken de linker til, for det visuelle, herunder bloggerens utseende, er en viktig del av salgspakken som de ikke kan tilby, og publikumet deres er vel først og fremst voksne damer som er kritiske til kommersiell blogging.

Jeg tror sjelden jeg har hørt en så dårlig ide, og jeg tror den kommer til å feile spektakulært. Ingen kommer til å kjøpe produktene deres, og troverdigheten deres forsvinner ut i dragsuget. Jaja, can't fault them for trying, kanskje. Jeg tror det hadde vært smartere av dem å åpne en kommersiell blogg ved siden av uten å avsløre hvem de er.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg er bekymra for er at eit motiv for dei var å kartlegge ein måte å tjene pengar på, og dei kamuflerte det bak avsløringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at så mange av kommentarene i kommentarfeltet til BOTB siste innlegg,er kjefting på KG brukere..

"De har neppe noe liv som gidder å lese div blogger for så å diskutere på ett anonymt forum."

 

MEN ALTSÅ..

85% av matriale til BOTB er jo her ifra,og nettopp det jeg siterte løst her,er jo "jobben" til folka bak bloggen..

Endret av J..
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, J.. skrev:

Morsomt at så mange av kommentarene i kommentarfeltet til BOTB siste innlegg,er kjefting på KG brukere..

"De har neppe noe liv som gidder å lese div blogger for så å diskutere på ett anonymt forum."

 

MEN ALTSÅ..

85% av matriale til BOTB er jo her ifra,og nettopp det jeg siterte løst her,er jo "jobben" til folka bak bloggen..

 

Minner om kritikken av oss i kommentarene til feks CBE. Eg trur kanskje at det er noko som ikkje stemmer her.

Endret av Regn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Regn skrev:

 

Minner om kritikken av oss i kommentarene til feks CBE. Eg trur kanskje at det er noko som ikkje stemmer her.

I bloggen til CBE?

Tell me more?

Ikke fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, J.. skrev:

I bloggen til CBE?

Tell me more?

Ikke fått med meg.

 

Om dei adresserar kvinneguidenfolka i den bloggen er tonen lik på dei som svarar i kommentarane og omtalar oss i negative ordlag.  Dei døme fekk meg til å tenkje på slik eg har sett kritikk av kvinneguida hos CBE. Der er det og slik at leserar går inn og snakkar ned folk herfrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Regn skrev:

 

Om dei adresserar kvinneguidenfolka i den bloggen er tonen lik på dei som svarar i kommentarane og omtalar oss i negative ordlag.  Dei døme fekk meg til å tenkje på slik eg har sett kritikk av kvinneguida hos CBE. Der er det og slik at leserar går inn og snakkar ned folk herfrå.

Riktig!

Rart det der 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, J.. skrev:

Riktig!

Rart det der 🙄

Eg trur nok det er meir enn vi veit, og at den bloggen ikkje er så toppenbloggerkritisk som me har tenkt. Elles er den utenfor det gode selskap og frustrert av den årsaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Regn skrev:

Eg trur nok det er meir enn vi veit, og at den bloggen ikkje er så toppenbloggerkritisk som me har tenkt. Elles er den utenfor det gode selskap og frustrert av den årsaka.

Jeg har ventet på dette siden dag 1,at når muligheten bød seg - kom de til å gripe den. $$$

Dette tullet med å bare ville fortelle lesere når det er salg hos div nettbutikker kan vi faktisk finne ut av selv,uten affi.lenkene deres.

Og det er jo egentlig bare en "sladderblogg".

Man kan like godt lese KG å sitte igjen med nøyaktig samme info,ofte mer også,da noen KGbrukere er kjempeflinke til å samle opp matriale og linker.

 

Og dette helt gratis,uten ønske om penger,oppmerksomhet,blest eller klikk.

Det er troverdig,nettopp fordi folk gjør det på egen fritid for å sette lys på det,mellom jobb/partner/barn/sosialt liv og livet ellers.

Endret av J..
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, J.. skrev:

Riktig!

Rart det der 🙄

Jeg synes ikke det er rart. Folk som ønsker å diskreditere KG har tidligere også skrevet kommentarer hos BOTB, de benytter vel de mulighetene de har, siden lite blir sensurert der. Ikke nødvendigvis slik at disse er tilhengere av BOTB, men når det åpner seg en mulighet til å slenge noe negativt om KG, vel...klart den benyttes. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, J.. skrev:

Jeg har ventet på dette siden dag 1,at når muligheten bød seg - kom de til å gripe den. $$$

Dette tullet med å bare ville fortelle lesere når det er salg hos div nettbutikker kan vi faktisk finne ut av selv,uten affi.lenkene deres.

Og det er jo egentlig bare en "sladderblogg".

Man kan like godt lese KG å sitte igjen med nøyaktig samme info,ofte mer også,da noen KGbrukere er kjempeflinke til å samle opp matriale og linker.

 

Og dette helt gratis,uten ønske om penger,oppmerksomhet,blest eller klikk.

Det er troverdig,nettopp fordi folk gjør det på egen fritid for å sette lys på det,mellom jobb/partner/barn/sosialt lov og livet ellers.

 

Sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bloggleseren skrev:

De går ikke inn i reklamebransjen for å avsløre snusket bak; de gjør det for å tjene penger. Og det er nå en gang slik at når man skriver om noe man har økonomiske bindinger til, så ansees man ikke lenger uavhengig, og troverdigheten blir redusert som følge av dette. Det skjer med alle, og slik må det være. Det er derfor kommersielt og redaksjonelt innhold bør være atskilt. For man begynner å la seg påvirke, fordi man ser backend hvilke produkter som drar klikk og hvilke som ikke gjør det, hvilke formuleringer som drar klikk og hvilke som ikke gjør det. Penga snakker, og det har Adina og Vicky i det minste vært åpne om - målet med dette er å tjene penger, så selvfølgelig vil det påvirke valgene de gjør. De har ikke uttrykt noe ønske om å avsløre reklamebransjen (forresten den samme bransjen som nesten totalt bevixet dem her for en stund siden) eller fortelle sannheten om produktene bloggerne reklamerer for. Det vil de jo ikke tjene penger på, som er den uttalte målsettingen. Dessuten er det er passe naivt av dem og mange andre å tro at de ikke vil la seg påvirke av mulighetene for inntjening. Bare det at de foreslår noe slikt, vitner jo om dårlig/utvannet dømmekraft..

Og siden de er anonyme må de i alle fall jobbe knallhardt med teksten hvis de skal greie å overtale noen lesere til å kjøpe klærne og sminken de linker til, for det visuelle, herunder bloggerens utseende, er en viktig del av salgspakken som de ikke kan tilby, og publikumet deres er vel først og fremst voksne damer som er kritiske til kommersiell blogging.

Jeg tror sjelden jeg har hørt en så dårlig ide, og jeg tror den kommer til å feile spektakulært. Ingen kommer til å kjøpe produktene deres, og troverdigheten deres forsvinner ut i dragsuget. Jaja, can't fault them for trying, kanskje. Jeg tror det hadde vært smartere av dem å åpne en kommersiell blogg ved siden av uten å avsløre hvem de er.

Ikke nok med at målet er å tjene penger på bloggen, de skal tjene såpass mye at de kan trappe ned på vanlig jobb. Og det vil de neppe klare uten å selge seg på akkurat samme måte som bloggene de hittil har kritisert...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...