Gå til innhold

En jævla ny nabo har felt 2 trær og 6 pene busker langt inne på vår eiendom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det TS?

Anonymkode: 861c0...bbc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS her. 

Det har ikke skjedd så mye enda, men har fått tid i retten i midten eller slutten av juni. Så saken går hvertfall litt fremover. 

Nå sitter vi ute i Hagen å nyter solen og prøver å bli vandt med lite busker og trær, må si jeg savner de utrolig mye! 

God helg alle sammen ❤️

Anonymkode: c81ad...8f4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, TS her. 

Det har ikke skjedd så mye enda, men har fått tid i retten i midten eller slutten av juni. Så saken går hvertfall litt fremover. 

Nå sitter vi ute i Hagen å nyter solen og prøver å bli vandt med lite busker og trær, må si jeg savner de utrolig mye! 

God helg alle sammen ❤️

Bra! Blir spennende å følge med på hvordan det går.

Anonymkode: cb525...0cc

Gjest making.a.mess
Skrevet

Legg en faktura i postkassen deres og se hvordan de reagerer. Alle med vett i behold er ydmyke når de skjønner at de har gjort en tabbe. 

Fakturaen ( spesifiser at det er erstatning for nevnte trær)  "forteller" at de var på din eiendom og har ødelagt verdier for deg. At de har tatt seg til rette og at du nå vil ha erstatning. Mer trenger ikke sies. Nå er neste trekk dems 

Skrevet
21 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Legg en faktura i postkassen deres og se hvordan de reagerer. Alle med vett i behold er ydmyke når de skjønner at de har gjort en tabbe. 

Fakturaen ( spesifiser at det er erstatning for nevnte trær)  "forteller" at de var på din eiendom og har ødelagt verdier for deg. At de har tatt seg til rette og at du nå vil ha erstatning. Mer trenger ikke sies. Nå er neste trekk dems 

TS har allerede dratt dem for retten etter at naboen kom med et skambud hvor de sa seg villig i å betale 75 000 for skaden de har gjort.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
På Friday, May 26, 2017 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Hei, TS her. 

God helg alle sammen ❤️

Utrolig fort dere fikk saken opp for retten...? Ikke konfliktråd eller lignende først? Meget rart synes jeg.... 

Anonymkode: f8907...379

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig fort dere fikk saken opp for retten...? Ikke konfliktråd eller lignende først? Meget rart synes jeg.... 

Ja, sånt bruker ta et år... 

Anonymkode: ad448...d00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

da har naboen fått kalde føtter og tilbyr meg 200 000 kr om vi dropper rettssaken/rettssaker. Og har forstått at det han hargjort var veldig dumt og simpelt. Han har bedt veldig mye om unnskyldning og virker som han virkelig mener det og ikke bare sier det. Trodde aldri jeg skulle tilgi han etter dette, men ettersom han er voksen nok og tørr og bøye seg i støvet og beklage bør man jo egentlig tilgi. Det viktigste er at han har lært og at vi får en erstatning som ikke er for liten. Må si dette hjalp veldig på humøret mitt også da denne saken virkelig har tatt på, utrolig glad vi nå slipper alt styret med rettssaker og det der. 

Men har ikke mottatt pengene enda så er ikke 100% sikker enda, men har ingen følelse av at han skal lure på dette viset. Uansett har advokaten også hørt at han er villig til det, så om han ikke holder det gjør han det bare mye være for seg selv. 

Skal oppdatere dere når pengene er mottatt og hvordan naboforholdet blir etter dette har roet seg litt ned. Endelig blir det forhåpentligvis normalt naboskap mellom oss ☺️ 

• Liker 15
Skrevet
På 27.5.2017 den 19.11, Minya skrev:

TS har allerede dratt dem for retten etter at naboen kom med et skambud hvor de sa seg villig i å betale 75 000 for skaden de har gjort.

Hvorfor er 75.000 skambud?

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

da har naboen fått kalde føtter og tilbyr meg 200 000 kr om vi dropper rettssaken/rettssaker. Og har forstått at det han hargjort var veldig dumt og simpelt. Han har bedt veldig mye om unnskyldning og virker som han virkelig mener det og ikke bare sier det. Trodde aldri jeg skulle tilgi han etter dette, men ettersom han er voksen nok og tørr og bøye seg i støvet og beklage bør man jo egentlig tilgi. Det viktigste er at han har lært og at vi får en erstatning som ikke er for liten. Må si dette hjalp veldig på humøret mitt også da denne saken virkelig har tatt på, utrolig glad vi nå slipper alt styret med rettssaker og det der. 

Men har ikke mottatt pengene enda så er ikke 100% sikker enda, men har ingen følelse av at han skal lure på dette viset. Uansett har advokaten også hørt at han er villig til det, så om han ikke holder det gjør han det bare mye være for seg selv. 

Skal oppdatere dere når pengene er mottatt og hvordan naboforholdet blir etter dette har roet seg litt ned. Endelig blir det forhåpentligvis normalt naboskap mellom oss ☺️ 

Hva med dama, skal ikke hun beklage også? Eller er det bare mannen som har gjort noe galt? 

Du skrev jo at "de innså ikke hva de hadde gjort og brydde seg ikke om det" da høres det jo ut som om de alltid møtte opp i døra samtidig når dere snakket med dem? Var de begge like likegyldige? Hvem sa hva egentlig, og hvorfor er det bare mannen som beklager? 

Anonymkode: 36cb0...f4e

Skrevet

200 000 for 2 trær og 6 busker :skratte:

Var ikke akkurat 4 elitejakthunder til 50 000 kr/stk han tok livet av.

De 200 000, hvordan skal man bruke det på nye 2 trær og 6 busker? Det er jeg nysgjerrig på! Å kjøpe et tre til 80 000 kroner tror jeg du skal jobbe hardt for å få til. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Simbyxor skrev:

De 200 000, hvordan skal man bruke det på nye 2 trær og 6 busker? Det er jeg nysgjerrig på! Å kjøpe et tre til 80 000 kroner tror jeg du skal jobbe hardt for å få til. 

Naboen skal erstatte verdien av det som er ødelagt, selv når det er praktisk umulig å skaffe tilsvarende vare på nytt. Store trær og busker er verdifulle. Du skulle bare sett de erstatningssummene som er oppført i enkelte offentlige anbud, om en uheldig entreprenør skulle klare å ta knekken på et tre som skulle bevares.

Anonymkode: 883ef...200

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg ingenting på.... Det som gjorde utslaget var at du skrev at dere hadde fått tid i retten i juni /juli. Dette er høyst uvanlig og ville heller gått til konfliktrådet istedet for i første omgang.  Det andre er at dere plutselig ikke skal i retten... Dersom politiet hadde åpnet sak på dette er det ikke bare til å bestemme seg for å droppe det.  

Her er det utrolig mye som ikke stemmer.  En advokat ville rådet dere til å lage en formell avtale gjennom for eksempel konfliktrådet og ikke en løs muntlig som ikke kan bevises..... 

Jeg tipper at du har fritidsproblemer og har diktet opp hele greia....eller store deler av det....

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg ingenting på.... Det som gjorde utslaget var at du skrev at dere hadde fått tid i retten i juni /juli. Dette er høyst uvanlig og ville heller gått til konfliktrådet istedet for i første omgang.  Det andre er at dere plutselig ikke skal i retten... Dersom politiet hadde åpnet sak på dette er det ikke bare til å bestemme seg for å droppe det.  

Her er det utrolig mye som ikke stemmer.  En advokat ville rådet dere til å lage en formell avtale gjennom for eksempel konfliktrådet og ikke en løs muntlig som ikke kan bevises..... 

Jeg tipper at du har fritidsproblemer og har diktet opp hele greia....eller store deler av det....

Enig. Synes også det er rart at hun snakker så mye om naboene som "de gjorde ditt og de sa datt" og generelt få detaljer, og det er veldig merkelig for skulle du eller jeg fortalt om noe som har SKJEDD så ville det vært mer "nabomannen sa ditt, og nabodama sa datt". Det ville også vært flere sitater, og ikke bare "de brydde seg ikke, visste ikke at de gjorde noe galt". "de" som om hele nabofamilien er én. 

Anonymkode: 36cb0...f4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Simbyxor skrev:

Ja, her har vi virkelig en som skjønner hva lov og rett betyr :skratte:

Skulle vært jurist du! :nordvesta:

Anonymkode: 70017...874

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drit nå i det da, god historie uansett 

Anonymkode: 70017...874

• Liker 8
Skrevet
16 timer siden, Evilposelos skrev:

Hvorfor er 75.000 skambud?

Fordi naboen sagde ned et stort, fullvoksent tre, som i praksis er umulig å erstatte, i tillegg til to godt etablerte busker, som nå enten aldri vil bli like pene, eller vil bruke mange år på å bli like pene som de opprinnelig var.
I tillegg har naboen tatt seg til rette på TS sin tomt. Ikke på tomtegrensa, men langt innpå tomta til TS, uten å spørre litt om lov engang.
Derfor er 75 000 et skambud.

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, Minya skrev:

Fordi naboen sagde ned et stort, fullvoksent tre, som i praksis er umulig å erstatte, i tillegg til to godt etablerte busker, som nå enten aldri vil bli like pene, eller vil bruke mange år på å bli like pene som de opprinnelig var.
I tillegg har naboen tatt seg til rette på TS sin tomt. Ikke på tomtegrensa, men langt innpå tomta til TS, uten å spørre litt om lov engang.

:) Hva burde hun få da synes du? 200 tusen? 

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Minya skrev:

Har hun nevnt hvilken type tre det er, og hvor høyt det er ?

Det er forskjellig verdi på trær.

Eik er dyrere enn bjørk. Pil blir svær på få år ..

Jeg tror også at det er en tulletråd med tanke på hvor fort systemet jobber for henne, og det mangler litt for mye vesentlig informasjon  til å ta stilling til hvilke tap hun har lidd.

Hvilken busker var det.. Stor forskjell på en spirea og en vrihassel...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Infinity skrev:

Har hun nevnt hvilken type tre det er, og hvor høyt det er ?

Det er forskjellig verdi på trær.

Eik er dyrere enn bjørk. Pil blir svær på få år ..

Jeg tror også at det er en tulletråd med tanke på hvor fort systemet jobber for henne, og det mangler litt for mye vesentlig informasjon  til å ta stilling til hvilke tap hun har lidd.

Hvilken busker var det.. Stor forskjell på en spirea og en vrihassel...

Typen trær og busker står allerede på første side av tråden, i TS' 2. innlegg. Det dreier seg om to lønnetrær, tre barlind, to syriner og en tuja. Høyden er jeg usikker på om har blitt sagt noe om. 

Anonymkode: 883ef...200

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...