Gå til innhold

Hvis man gir penger til televangelister...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortjener man å bli utnyttet eller bør man syntes synd på slike mennesker fordi de er mindre intelligente? Jeg mener når televangelister spør om penger så de kan kjøpe seg et nytt privatfly? Når de kjører rundt i kjempedyre biler og tar penger fra dødssyke mennesker som tror de kan bli kurert? De blir jo rundtlurt!

Anonymkode: 3914e...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at du så Brennpunkt ep. om Jan Hanvold og Visjon Norge som gikk på NRK i vinter?

Se på de menneskene som bidrar til den kanalen med sine egne penger. Du skjønner easkt at dette er ensomme, syke og svake individer som har få eller ingen i livet sitt. 

Jeg synes bare synd på dem. 

Endret av Antoinette
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Antoinette skrev:

Regner med at du så Brennpunkt ep. om Jan Hanvold og Visjon Norge som gikk på NRK i vinter?

Se på de menneskene som bidrar til den kanalen med sine egne penger. Du skjønner easkt at dette er ensomme, syke og svake individer som har få eller ingen i livet sitt. 

Jeg synes bare synd på dem. 

Nei, den har jeg ikke sett, men jeg skal sjekke det ut hvis det er tilgjengelig på NRK. Jeg har sett på John Oliver på YouTube.
 

 

Anonymkode: 3914e...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Antoinette skrev:

Jeg syns egentlig at dette ikke var såååå ekstremt. Jeg syns det er veldig trist at det er ensomme mistepensjonister som bare har Visjon Norge, men jeg får ikke intrykk at det er veldig tvang. Jeg har bare sett halve programmet så langt.

De Amerikanske televangelistene er jo helt SYK. Vil du bli kvitt kredittkortgjeld? Bruk 1000 dollar fra ditt kreditkort og så et frø så skal gud hjelpe deg! :klaske: 

Anonymkode: 3914e...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns egentlig at dette ikke var såååå ekstremt. Jeg syns det er veldig trist at det er ensomme mistepensjonister som bare har Visjon Norge, men jeg får ikke intrykk at det er veldig tvang. Jeg har bare sett halve programmet så langt.

De Amerikanske televangelistene er jo helt SYK. Vil du bli kvitt kredittkortgjeld? Bruk 1000 dollar fra ditt kreditkort og så et frø så skal gud hjelpe deg! :klaske: 

Anonymkode: 3914e...bcc

Visste du at dypt religiøse kristne i Norge som tilhører frikirker og pinsemenigheter, gir 10% av alt de tjener til menigheten sin? Disse kirkesamfunnene har mye mer makt over medlemmene enn vi andre kanskje skulle tro. Jeg tenker at det Visjon Norge gjør er å spille på følelsene og samvittigheten til disse "gode kristne" som har gitt penger i alle år, og tror at alt godt som har skjedd dem i livet er pga en gud eller bønn eller penger de gir til kirken. Det er en form for sosial kontroll, ikke ulik det muslimske ungdommer opplever. 

Anonymkode: b16c4...9ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste du at dypt religiøse kristne i Norge som tilhører frikirker og pinsemenigheter, gir 10% av alt de tjener til menigheten sin? 

Anonymkode: b16c4...9ee

Nei, det visste jeg ikke. Jeg syns det er greit om en kirke har kollekt, slik vanlige kirker har kollekt, men jeg syns ikke det er riktig å be medlemmene sine om mye penger. Det hadde ikke vært riktig om en vanlig prest hadde bedt alle bruke bankkortet sitt til å gi penger før de gikk hjem fra gudstjenesten. 

Det verste er når man ber dødssyke mennesker om å donere penger slik at Gud skal gjøre dem frisk. :( 

Anonymkode: 3914e...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
På 4/8/2017 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Visste du at dypt religiøse kristne i Norge som tilhører frikirker og pinsemenigheter, gir 10% av alt de tjener til menigheten sin? Disse kirkesamfunnene har mye mer makt over medlemmene enn vi andre kanskje skulle tro. Jeg tenker at det Visjon Norge gjør er å spille på følelsene og samvittigheten til disse "gode kristne" som har gitt penger i alle år, og tror at alt godt som har skjedd dem i livet er pga en gud eller bønn eller penger de gir til kirken. Det er en form for sosial kontroll, ikke ulik det muslimske ungdommer opplever. 

Anonymkode: b16c4...9ee

Er det virkelig sant? Det må være at den gamle skikken å gi et "tiende" til kirken har overlevd noen steder da.
De får iallefall ikke ett øre av meg siden sånne som meg ble brent av dem i tidligere tider :( Eller kanskje det var bare statskirken som gjorde det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Er det virkelig sant? Det må være at den gamle skikken å gi et "tiende" til kirken har overlevd noen steder da.
De får iallefall ikke ett øre av meg siden sånne som meg ble brent av dem i tidligere tider :( Eller kanskje det var bare statskirken som gjorde det...

Om du kommer med så grove beskyldninger burde du dokumentere det.

Eller er det bare vås du deler her?

Men at kristendommen gjorde slutt på menneskeofringene til Vikingene, er kanskje grunnen til at vikingene bøyde seg for KviteKrist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
Akkurat nå, debatant skrev:

Om du kommer med så grove beskyldninger burde du dokumentere det.

Eller er det bare vås du deler her?

Men at kristendommen gjorde slutt på menneskeofringene til Vikingene, er kanskje grunnen til at vikingene bøyde seg for KviteKrist :)

Heksebrenningene er oppspinn mener du.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, April 08, 2017 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Fortjener man å bli utnyttet eller bør man syntes synd på slike mennesker fordi de er mindre intelligente? Jeg mener når televangelister spør om penger så de kan kjøpe seg et nytt privatfly? Når de kjører rundt i kjempedyre biler og tar penger fra dødssyke mennesker som tror de kan bli kurert? De blir jo rundtlurt!

Anonymkode: 3914e...bcc

Tror du skal finne rettskriveren eller synonymordboka, for televanelister det er ikke oppfunnet før du oppfant denne tråden. Forklar hva du mener!

Skulle det være EVANGELISTER?

Anonymkode: 0ea02...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Heksebrenningene er oppspinn mener du.....?

Her snakket du om folk som ikke betalte tienden. Heksebrenning er dessuten kraftig oppskrytt i Norge. Dessuten prøvde kirken ofte å hjelpe de som ble lynsjet.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, debatant skrev:

Om du kommer med så grove beskyldninger burde du dokumentere det.

Eller er det bare vås du deler her?

Men at kristendommen gjorde slutt på menneskeofringene til Vikingene, er kanskje grunnen til at vikingene bøyde seg for KviteKrist :)

Svært lite sannsynlig at det var grunnen du, ettersom menneskeofringer ikke var særlig utbredt eller vanlig selv om det nok skjedde til tider.

Har nokmer å gjøre med at manble drept om man ikke lot seg kristne.

Men for deg er jo dette kun oppspinn, etter som du sjeldent holder deg til fakta. 

Anonymkode: 42a9b...d6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Den Lille Heksa
1 minutt siden, debatant skrev:

Her snakket du om folk som ikke betalte tienden. Heksebrenning er kraftig oppskrytt i Norge. Dessuten prøvde kirken ofte å hjelpe de som ble lynsjet.

Nei, jeg snakket om meg selv, som er heks.

- Den Lille Heksa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, debatant skrev:

Her snakket du om folk som ikke betalte tienden. Heksebrenning er kraftig oppskrytt i Norge. Dessuten prøvde kirken ofte å hjelpe de som ble lynsjet.

Finn gjerne kilder som viser at kurken ville spare hekser du? Spent på den.

Det var ikke hun som kom med den om 10%, hennes svar var med et spørsmål om den kunne ha noe med tienden å gjøre. Lær deg å les hva folk skriver og hvem som skriver hva.. 

Anonymkode: 42a9b...d6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Nei, jeg snakket om meg selv, som er heks.

- Den Lille Heksa

Hva du er spiller ingen rolle så lenge du ikke bryter norske lover. Jeg har forøvrig en promille taterblod i meg, uten å identifisere meg med Birkenau offre av den grunn. Hva med en saklig debattform her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svært lite sannsynlig at det var grunnen du, ettersom menneskeofringer ikke var særlig utbredt eller vanlig selv om det nok skjedde til tider.

Har nokmer å gjøre med at manble drept om man ikke lot seg kristne.

Men for deg er jo dette kun oppspinn, etter som du sjeldent holder deg til fakta. 

Anonymkode: 42a9b...d6f

Du representerer oppspinnet her. Menneskeoffringer var en del av den norrøne livsstilen. Å klandre kristne for den er like rasjonelt som å klandre keiserpingvinene for deres ritualer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du skal finne rettskriveren eller synonymordboka, for televanelister det er ikke oppfunnet før du oppfant denne tråden. Forklar hva du mener!

Skulle det være EVANGELISTER?

Anonymkode: 0ea02...5b6

Det er noe som heter. Televangelister er evangelister på TV. Eller på engelsk heter det televangelist, men kanskje det heter TV-evangelist på norsk? 

Anyway... poenger er... IKKE VÆR SÅ SUR! :raven:

Anonymkode: 3914e...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, debatant skrev:

Du representerer oppspinnet her. Menneskeoffringer var en del av den norrøne livsstilen. Å klandre kristne for den er like rasjonelt som å klandre keiserpingvinene for deres ritualer.

Kristendommen ofret ikke mennesker, men det er ikke oppspin at kristne står bak MILLIONER av drap og tortur. Heksebrenning, drap av ikke-kristne, drap av dem som tror på feil kristendom, drap av vitenskapsmenn osv osv. 
Fantastisk religion. :klappe: 

Anonymkode: 3914e...bcc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kristendommen ofret ikke mennesker, men det er ikke oppspin at kristne står bak MILLIONER av drap og tortur. Heksebrenning, drap av ikke-kristne, drap av dem som tror på feil kristendom, drap av vitenskapsmenn osv osv. 
Fantastisk religion. :klappe: 

Anonymkode: 3914e...bcc

Det er det dummeste jeg har lest på lenge. Det er kanskje lurt av deg å være en ab i det minste da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...