Inwe Skrevet 7. april 2017 #141 Del Skrevet 7. april 2017 (endret) 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har helt misset poenget. Poenget til ts er ikke at hun må lage middag hver dag eller at mannen spiser mere enn henne. Poenget er at mannen spiser til det er tomt, uansett hvor gigantiske middagsporsjoner hun lager for å kunne ha en restemiddag dagen etter for å spare tid og penger. Mannen trenger virkelig ikke spise opp 10 laksefileter bare fordi han må spise opp alt, ei heller ei gigantisk form med lasagne. Selv om man ikke spiser middag til 3/4 måltider om dagen så er det ikke dermed sagt at man bare tygger brødskiver. Ts har heller ikke skrevet at hun forventer at han spiser brødskiver. Det finnes annen kveldsmat og lunsj som han kan lage seg, Han kan f.eks steke seg egg til kvelds. Lage seg en omelett som han også kan ha til lunsj dagen etter. Anonymkode: 73809...538 Han spiser det jo i forskjellige måltider og når han er sulten, så jeg ser ikke problemet. Er man sulten henter man da mat i kjøleskapet sitt. Og da tar man jo det man synes er godt. Her i huset er alt mitt hans og omvendt. Hjemme hos seg selv bør man kunne forsyne seg av det man vil ha. Om TS synes det er så slitsomt å lage middag får hun finne noen enkle oppskrifter. Eller mat der man ikke varmer alt samme dag, de færreste spiser rå mat og det virker som mannen til TS ikke orker å lage opp noe selv. Endret 7. april 2017 av Inwe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #142 Del Skrevet 7. april 2017 Er nesten som at jeg vil anbefale å bruke oppskrifter fra mat fra bunnen (facebook gruppa/blogg) Kanskje mannen blir mett, mtp fett og kaloriinnholdet i enkelte av rettene Anonymkode: 735e5...e7d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #143 Del Skrevet 7. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette høres helt sykt ut! Så mye middagsmat trenger han ikke. Det blir bare grisk og glupsk. Tror seriøst ikke jeg hadde orket å bo sammen med en sånn fyr. Jeg hadde startet opp med å lage nøyaktig porsjonsberegning sånn at det ikke ble rester igjen. Mannen overspiser jo bare for å spise. Fikk han lite mat som barn? Hadde også innført at han fikk lage endel middager selv, f.eks innført annenhver dag. Anonymkode: 73809...538 Han faktisk for lite mat som barn, så du har et poeng der, men han må fremdeles lære seg å kontrollere inntaket sitt og skjønne forskjellen på sulten og kjede seg. Han jobber sent så det er veldig upraktisk at han skal lage mat, han vasker og gjør andre ting i huset... Anonymkode: 035dc...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #144 Del Skrevet 7. april 2017 40 minutter siden, Pottah skrev: Så partene i dette forholdet har forskjellige behov. Dama har behov for å spare penger og tid på middag. Mannen har behov for digg lunsj og kveldsmat. Begge behovene er forståelige, men man må balansere dem mot hverandre. Dette er så enkelt som: Kommunikasjon. Et eksempel: "Du kjære, kan jeg ta med restene fra middagen til lunsj i morgen?" "Nei, det hadde jeg tenkt til at skulle være middagen i morgen" "Åja. Okei, da får jeg finne på noe annet til lunsj" Eller "Okei. Men hvis jeg tar restene til lunsj så kan vi heller gjøre....... til middag. Høres det greit ut for deg?" Osv Og kan man ikke ha en sånn samtale, hvor begge partene kan respektere hverandre og deres behov, da forstår jeg ikke hvorfor man er i et forhold. Nå er ikke jeg Ts, men har samme problem. Denne samtalen har vi hatt mange ganger. Det ender med at han blir sur for ' skal ikke jeg få spise meg mett da?' 'Hvorfor skal du bestemme det?' Eller den enda bedre 'å? Skulle det være middag i morgen? Det glemte jeg' Anonymkode: 035dc...b73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #145 Del Skrevet 7. april 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: En fjær blir til fem høner! Laksefiletene var ikke trådstarter. Trådstarter har heller ikke nevnt at uansett hvor mye hun lager så spiser han det. Dere kan godt si at 1500 kcal er mye, men da er 750 kcal lite. Du driver med gjennomført overdrivelser og fri fantasi over mange sider her, din historieforfalsker. Anonymkode: 4ac6f...f5d Ehm... hva er overskriften på denne tråden? Anonymkode: 035dc...b73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #146 Del Skrevet 7. april 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hiv restmaten i frysern. Da gidder han ikke begynne å tine opp. Ute av syn, ute av sinn. Anonymkode: 9aa4a...6f1 Min mann gjør det. Går i tillegg og leter i fryseren fordi han vet jeg gjemmer unna der. Anonymkode: 035dc...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #147 Del Skrevet 7. april 2017 Skjønner ikke hvor dere får tak i sånne menn. Menn som ikke klarer å respektere at maten i kjøleskapet er tiltenkt middag i morgen, eller som forsyner seg av nybakt kake uten å spørre om det er OK? Herrejesus. Jeg hadde dengt fyren med en stekepanne for lenge siden, den slags slabbedask-oppførsel hadde jeg ikke tålt. Man tar hensyn til hverandre i et forhold, og når én av partene nesten alltid er den som lager maten, så lytter man til vedkommendes plan for restematen. Det er heller ingen grunn til å sulte bare fordi man ikke får spise middagsrester til kvelds. Samboer og jeg spiser ofte kveldsmat, for eksempel en god omelett, grove knekkebrød med pålegg, stekte risnudler eller noe annet raskt og digg. På fridager baker vi gjerne gode rundstykker som vi fyller frysen med, de er gode å tine til kveldsmat. Vi tenner lys, lager te og gjør kveldsmaten til vår koselige stund. Å spise Toro lasagne både til middag, kvelds og lunsj neste dag er dessuten ikke spesielt bra for kroppen. Fyren må da bli fryktelig oppblåst av all den hvite pastaen?! Lite næring er det også. Vi lager hjemmelaget lasagne iblant, men for oss er det lørdagskos med rødvin og film, ikke hverdagsmiddag. Kanskje det blir mindre interessant å munche på store mengder middagsmat hvis den er mer næringsrik, mettende og mindre helgekos-aktig? Fisk i folie, eller wok, eller supper. Det er ofte billigere også. Anonymkode: 42384...4be 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #148 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg forstår ikke helt hvorfor mannen ikke respekterer at du ønsker å spare resten av lasagnen til dagen etter. Altså, sier du klart i fra. IKKE rør lasagnen, den skal vi ha i morgen, eller bare forventer du at han skal ta hinting, eller ba forstå det av seg selv? Når det er sagt, så har vi mennesker litt forskjellig matvaner. Jeg klarer aldri å spise mye av gangen. Jeg er stappmett etter to små pizzabiter for eksempel. Mannen min kan spise nesten en hel pizza alene. Derfor har ikke jeg dårlig samvittighet for å ta meg en bit litt senere på kvelden hvis det er noe igjen. Min mann spiser mye, men jobber hardt og er ikke tykk. Og han sa klart i fra tidlig til meg at han jobbet hardt for pengene, og at så lenge han betalte for maten, ( vi deler på matutgiftene) så ville han kunne spise godt og unne seg litt ekstra. Men han hadde respektert hvis jeg sa at den maten skal vi ha i morgen altså. Mitt inntrykk er også at noen kvinner har en tendens til å lage porsjoner som passer dem og ikke tar hensyn til at en mann trenger større porsjoner. Nå synes ikke jeg familie lasagnen er stor, og at den rekker til to dager ville ikke gått her i huset. Jeg tenker at mannen til ts muligens spiser for lite til middag og fort blir sulten igjen. Men ser ingen problemer med at han kan ta seg en skive eller to, Anonymkode: 6238f...5c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #149 Del Skrevet 7. april 2017 Vær nå glad for at mannen har matvett! Anonymkode: 2aa54...304 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #150 Del Skrevet 7. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann gjør det. Går i tillegg og leter i fryseren fordi han vet jeg gjemmer unna der. Anonymkode: 035dc...b73 Stakkars mann Anonymkode: 2aa54...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. april 2017 #151 Del Skrevet 7. april 2017 (endret) Slik jeg forstår hovedinnlegget så lager TS nok til at det skal være to middager til de begge to. At han da går og spiser opp alt, og dermed hennes middagsdel også er ingenting annet enn direkte frekt. Slik han holder på så fremstår han grådig og uten evne til å tenke på andre enn seg selv. Man spiser ikke andre sin mat uansett hvor mye man bor der. Ikke uten å spørre først. Endret 7. april 2017 av The Kitten 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #152 Del Skrevet 7. april 2017 Huff, nei Jeg synes at det er dårlig gjort å gjemme bort maten slik at mannen ikke får nok mat Anonymkode: 2aa54...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 7. april 2017 #153 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg forsto HI som at TS lager dobbel mengde middag ift hva de to vanligvis spiser, planlagt slik så hun lager to middager i en smell. Så er mannen en snack-nisse med lite selvkontroll som spiser av neste dags middag til kvelds og lunsj. Jeg ville ha enten delt restene/neste dags middag i to (ikke nødvendigvis 50/50) og sagt han kan selv få bestemme når han spiser sin - men det blir ikke laget middag imorgen. Ellers ville jeg ha servert brødskiver til middag dag 2 hver jækla gang han har spist opp inntil han har lært. Er han glad i varmmat til kvelds og lunsj, er det bare å slå seg løs i matbutikk og på kjøkken. Hadde han spist av en kake til et selskap hadde han måttet skaffe ny faderlig fort. Har man ikke skaffet til veie kaken selv, så venter man til noen sier "værsågod". 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 7. april 2017 #154 Del Skrevet 7. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han faktisk for lite mat som barn, så du har et poeng der, men han må fremdeles lære seg å kontrollere inntaket sitt og skjønne forskjellen på sulten og kjede seg. Han jobber sent så det er veldig upraktisk at han skal lage mat, han vasker og gjør andre ting i huset... Anonymkode: 035dc...b73 Så du klager over at det tar så mye tid å lage mat mens han tar seg av resten av husarbeidet? Du har helt klart trekt det lengste strået om han gjør resten. Hadde samboeren min vasket og ordnet alt skulle jeg laget ubegrenset mengder med mat til han iallefall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 7. april 2017 #155 Del Skrevet 7. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første: bytte fra halvfabrikater til egenproduksjon fjerner ikke mannen sitt ønske om noe annet enn tørre brødskiver til lunsj For det andre: bytte fra halvfabrikat til egenproduksjon er ikke alltid billigereFor det tredje: den gangen jeg er i ett forhold hvor det største problemet vi har er at han spiser maten jeg har laget, da skal jeg jammen meg ikke klage.... Anonymkode: 5eea3...290 Det hadde vært verre om han løpt inn til hu smultringdama i nabooppgangen i tide og utide. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 7. april 2017 #156 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor denne tråden er 13 sider lang. Om man har sagt at "denne middagen er til to dager" så er det ikke vanskelig å forstå det. Om han ikke vil forstå det så må man enten lage ny middag dagen etter, gi faen i å lage middag og la han få finne ut av det selv, fryse det ned eller lage noe annet enn brødskiver til kvelds. Nå mener jeg at man burde klare å lage seg mat selv når man blir sulten. Jeg kan gjerne lage middag, men alle andre måltider forventer jeg faktisk at han klarer å ordne selv uten å gå løs på middagen til neste dag. Om det hadde vært meg og jeg hadde sagt fra at maten var til neste dag, og den fortsatt ble spist opp så hadde jeg ikke giddet å lage ny mat. Er det noe jeg ikke takler så er det egoistiske mennesker som kun bryr seg om seg selv og sitt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #157 Del Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars mann Anonymkode: 2aa54...304 Hvorfor i all verden skulle det være synd på han? Han har to friske hender og kan lage seg all den kveldsmaten han måtte ønske. Anonymkode: 035dc...b73 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #158 Del Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Inwe skrev: Så du klager over at det tar så mye tid å lage mat mens han tar seg av resten av husarbeidet? Du har helt klart trekt det lengste strået om han gjør resten. Hadde samboeren min vasket og ordnet alt skulle jeg laget ubegrenset mengder med mat til han iallefall. Absolutt ikke. Han gjør ikke 'resten' vi deler oppgavene mellom oss. Anonymkode: 035dc...b73 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 7. april 2017 #159 Del Skrevet 7. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke spise lunsj i kantina. Kan spare ganske mange penger på å lage seg matpakke (som ikke trenger å være middag fra dagen før!). Daglig lunsj i kantina er sløseri og unødvendig inntak av usunne kalorier. Anonymkode: 73809...538 Det kommer vel helt an på kantina. Vår serverer ganske mye sunn mat. Mye fisk, asiatisk, vegetarretter osv. Litt av hvert å velge i. Og det koster bare 29,- for lunsjen, spis så mye man vil. Vanskelig å komme noe særlig billigere ut enn det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #160 Del Skrevet 7. april 2017 6 timer siden, The Kitten skrev: Slik jeg forstår hovedinnlegget så lager TS nok til at det skal være to middager til de begge to. At han da går og spiser opp alt, og dermed hennes middagsdel også er ingenting annet enn direkte frekt. Slik han holder på så fremstår han grådig og uten evne til å tenke på andre enn seg selv. Man spiser ikke andre sin mat uansett hvor mye man bor der. Ikke uten å spørre først. Er du seriøs nå? Middagsdel? Seriøst? Vi snakker om to voksne mennesker som bor sammen. Middagsdel, får meg til å tenke på da vi som barn delte nøyaktig opp hvor mye hver enkelt fikk av ting vi likte, så ingen fikk mer en den andre. Man er virkelig ikke grådig hvis man jobber og betaler for sin egen mat altså. Andre sin mat? Står det navn på den lasagnen, er den delt opp i biter som tilhører ts og mannen? Joa, sikkert artig og spørre mor i huset hver dag om han kan få en bit mat, slik som vi gjorde når vi var barn. Nei, hvis maten virkelig ikke skal røres, så får ts være klar på det, noe jeg ikke tror hun er. Hun må si klart i fra at hun har laget mat til to dager, og at lasagnen er middag dagen etterpå også, hvis ikke får han diske opp med noe annet. Anonymkode: 6238f...5c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå