Gå til innhold

Mannen min spiser til det er tomt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er dyrt å kjøpe middager hver dag, så jeg har i det siste laget store porsjoner for at det skal holde en stund. 

I går laget jeg en familiepakning med lasagne, bare fordi at vi skulle slippe å lage middag når vi kom hjem fra jobb i dag. Men senere på kvelden hadde samboeren spist lasagne til kvelds også. Det som er igjen hadd han tatt med til lunsj dagen etterpå på jobb. I dag var formen med lasagne tom.

Samme med store gryter, wok, pasta.. Alt mulig. Jeg har sagt til han at det må holde til to middager for begge, fordi ellers blir det dyrt og stressende å måtte lage hver dag. Men det hjelper ikke.

Noen med samme problem? Kjenner det begynner å irritere meg, at det ALDRI går an å lage middag for to dager.

Anonymkode: bb7ee...4a6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yep. Mannen min er helt likedan. Spiser til det ikke tenor mer uansett hvor mye jeg lager...

Anonymkode: 035dc...b73

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer at det skal være restemat til middag.

Han bestemmer at det skal være restemat til kvelds og lunsj.

Hvem er sjefen?

Anonymkode: 228a6...2e5

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

Dere får overlate innkjøp av og tilberedning av middagsmaten til mennene deres, så får de fort en vekker, tenker jeg.

Det er neimen ikke heeelt sikkert.  :dry:

:fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forutsetter at han har fått beskjed om at du har laget middag som er ment å vare i to dager og da må han a) lage middag selv til dag nr. 2 eller b) klare seg uten middag den dagen.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bestemmer at det skal være restemat til middag.

Han bestemmer at det skal være restemat til kvelds og lunsj.

Hvem er sjefen?

Anonymkode: 228a6...2e5

Nå er det jeg som lager middagen. Jeg er hjemme fra jobb klokken 15, mens han er hjemme rundt 18. Skal jeg få middag etter jobb så må jeg lage den selv.

Anonymkode: bb7ee...4a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du venter med å lage middag til han kommer hjem? Så ber du han lage.

Eller så lager dere annen mat til lunsj/kvelds som han kan spise, uten om middag. For eksempel pastasalat, bagetter osv. Så spiser han kanskje ikke middagen til kvelds. :P

Anonymkode: 56ace...b23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Når jeg lager mat nok til flere middager pleier jeg å ta restene til side og legge dem i fryseren så snart de er avkjølt. Vi har uansett aldri lyst på samme mat to dager på rad, så da går det i fryseren før noen rekker å spise det opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jeg som lager middagen. Jeg er hjemme fra jobb klokken 15, mens han er hjemme rundt 18. Skal jeg få middag etter jobb så må jeg lage den selv.

Anonymkode: bb7ee...4a6

Så lag nok til bare deg selv og si at han får lage sitt egen i en liten stun, slik at han merker at det faktisk tar tid (og koster penger) å lage mat. Når du handler inn og du lager maten så skal da søren meg du også få si "dette er middag for to dager" og ikke at han bare skal ta seg til rette og gafle innpå alt sammen på 1 2 3.

Anonymkode: 25910...f62

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jeg som lager middagen. Jeg er hjemme fra jobb klokken 15, mens han er hjemme rundt 18. Skal jeg få middag etter jobb så må jeg lage den selv.

Anonymkode: bb7ee...4a6

Da lager du bare til deg og ikke til ham. Når dette har skjedd noen ganger, går kanskje lyset opp for ham. :fnise:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Lag i to former. Så setter du den Ustelte i kjøleskap. Eller....du får sette i ovnen Mayen som står i skapet.  (Sier du til han)

Er det tomt,så er det tomt.

Og hvorfor lager ikke han mat?du står vel ikke alene om dette.

Om du er alene om dette,så kan du takke deg selv.

Er det økonomien,så lag ukeplan sammen med han. Da ser han hva det skal være. Merkelige problemstillinger her inne 

Anonymkode: 857b2...8c1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler dere inn nok annen mat da? Som han kan spise til kvelds og lunsj? Noe annet enn brødskiver? 

Anonymkode: e3b1c...f2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Leo skrev:

Jeg forutsetter at han har fått beskjed om at du har laget middag som er ment å vare i to dager og da må han a) lage middag selv til dag nr. 2 eller b) klare seg uten middag den dagen.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset spiser vi begge opp det som er igjen når det måtte passe oss. Spiser når vi er sultne rett og slett. 

Hender også han våkner om natta og spiser middagsrester, resten av sjokoladen/isen osv. Det må han da få lov til, er like mye hans mat. Så kjøper vi inn og lager mer når det er tomt (somregel jeg som lager mat). Har vi dårlig råd blir det billigere mat. Vi har heller ikke råd til fine middager hver dag. 

Spis en liten middag når du kommer hjem selv og server brødskiver når han vanligvis spiser middag. Fortell han da at du ikke har råd til eller ork til å lage ny middag da du laget opp nok dagen før. At han allerede da har spist middagen sin er jo hans problem.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yep. Mannen min er helt likedan. Spiser til det ikke tenor mer uansett hvor mye jeg lager...

Anonymkode: 035dc...b73

Jiiiiis, det er menneskelig natur å spise til det er tomt. Om du kjøper ferdiglasagne til middag fortjener du faktisk ikke annet. Hvem blir mett av det? Kjøp mat, kylling, biffstrimler, bønner, ris, fullkornspasta, frossenfisk, mat for voksne oppegående mennesker så skal du se at man gir seg når man blir mett, og ikke spiser fordi det er godt og fordi maten ikke metter. Ferdiglasagne til middag som skal vare over flere dager for en voksen mann?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en som allerede foreslo det. Del porsjonen i to former. Den ene formen settes vekk, og du sier klart i fra om at den formen er til i morgen. Eller den er beregnet til deg etter din jobb i morgen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uffda skrev:

Jiiiiis, det er menneskelig natur å spise til det er tomt. Om du kjøper ferdiglasagne til middag fortjener du faktisk ikke annet. Hvem blir mett av det? Kjøp mat, kylling, biffstrimler, bønner, ris, fullkornspasta, frossenfisk, mat for voksne oppegående mennesker så skal du se at man gir seg når man blir mett, og ikke spiser fordi det er godt og fordi maten ikke metter. Ferdiglasagne til middag som skal vare over flere dager for en voksen mann?

er det de ferdilagde som man bare setter i mikroen i 20 min eller noe og så er den kalr ? vist det er de jeg tenker på så er det små porsjoner, jeg blir aldri mett etter bare 1 slik, jeg må ha 2 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

TS skriver i HI at det dreier seg om familielasagne. Det er et produkt man får kjøpt på de fleste matbutikker og skal tilberedes med 800 g kjøttdeig. I tillegg er det jo pastaplater og ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...