OPIgirl Skrevet 7. april 2017 #81 Del Skrevet 7. april 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bestemmer at det skal være restemat til middag. Han bestemmer at det skal være restemat til kvelds og lunsj. Hvem er sjefen? Anonymkode: 228a6...2e5 I ett forhold er det ingen som skal være sjef. De skal være likestilte og likeverdige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #82 Del Skrevet 7. april 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dyrt å kjøpe middager hver dag, så jeg har i det siste laget store porsjoner for at det skal holde en stund. I går laget jeg en familiepakning med lasagne, bare fordi at vi skulle slippe å lage middag når vi kom hjem fra jobb i dag. Men senere på kvelden hadde samboeren spist lasagne til kvelds også. Det som er igjen hadd han tatt med til lunsj dagen etterpå på jobb. I dag var formen med lasagne tom. Samme med store gryter, wok, pasta.. Alt mulig. Jeg har sagt til han at det må holde til to middager for begge, fordi ellers blir det dyrt og stressende å måtte lage hver dag. Men det hjelper ikke. Noen med samme problem? Kjenner det begynner å irritere meg, at det ALDRI går an å lage middag for to dager. Anonymkode: bb7ee...4a6 Hvor lite penger har dere om det er for dyrt å lage middag hver dag? Er det billigere om han kjøper lunsj fremfor å spise rester? Lite tips aldri få et barn som driver med krevende idrett. Jeg har en niåring i hus, har aldri rester, og har vi det er det borte til Kveldsmat. Og vi er bare meg og to barn. Anonymkode: 81999...943 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #83 Del Skrevet 7. april 2017 Skjønner greia ts, men skjønner ikke hvorfor du kommer til KG og klager over det. Det hjelper vel ikke å snakke med oss om det? Anonymkode: 2641f...96e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #84 Del Skrevet 7. april 2017 15 timer siden, Lou Salome skrev: KG har de rareste problemstillingene. La nå han både handle og lage mat i et par års tid, så kan han bestemme både middag, kveldsmat og lunsj. Du slipper stresset og utgiften. Vinn vinn. Ja, det nytter😂 Anonymkode: a4b8b...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. april 2017 #85 Del Skrevet 7. april 2017 9 timer siden, Spiteful skrev: Skal du nekte han å spise seg mett? Han liker tydeligvis maten din da! Skjønner ikke at dette er en problemstilling. Her hjemme blir det laga mat hver dag, og hvis det er rester igjen som ingen har forsynt seg av, så er det bare bra, da blir det restemiddag. Tar max 2-3 timer å lage middag, ikke sååå vanskelig med mindre man er på jobb fra 8-18. Det er jo nettopp restemiddag TS prøver å ha ved å lage så mye som hun gjør. Og 2-3 timer på å lage middag på en vanlig hverdag? Hva lager du for noe? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #86 Del Skrevet 7. april 2017 For det første: bytte fra halvfabrikater til egenproduksjon fjerner ikke mannen sitt ønske om noe annet enn tørre brødskiver til lunsj For det andre: bytte fra halvfabrikat til egenproduksjon er ikke alltid billigere For det tredje: den gangen jeg er i ett forhold hvor det største problemet vi har er at han spiser maten jeg har laget, da skal jeg jammen meg ikke klage.... Anonymkode: 5eea3...290 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #87 Del Skrevet 7. april 2017 51 minutter siden, I Grosny skrev: Brød er forskjellig med tanke på glukemisk indeks. Lasagneplatene har veldig høy glukemisk indeks. Grovt brød, eller enda bedre, rugbrød, er mye sunnere. Et problem med fine hveteprodukter og også sukker, er høy risko for diabetes og fedme. At halvfabrikata er verre holder jeg med deg i. Det kan f.eks være sukkerinnhold. Hjembakt brød , bakt med riktige råvarer, er selvfølgelig helt fantastisk. Jepp! Så finnes det fullkornspasta, pasta man lager selv, eller man kan erstatte pastaen med grønnsaker osv. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For det første: bytte fra halvfabrikater til egenproduksjon fjerner ikke mannen sitt ønske om noe annet enn tørre brødskiver til lunsj For det andre: bytte fra halvfabrikat til egenproduksjon er ikke alltid billigere For det tredje: den gangen jeg er i ett forhold hvor det største problemet vi har er at han spiser maten jeg har laget, da skal jeg jammen meg ikke klage.... Anonymkode: 5eea3...290 Hvorfor skal ha ikke få lov til det? Det tar noen få minutter ekstra å doble mengden på lasagnen når man er i gang. Få han til å kjøpe ingredienser og bære de hjem. Hvorfor dreier ALT her seg om å gjøre mannfolk like martyraktig som dere, tyggende på seige skorper? Anonymkode: 4ac6f...f5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 7. april 2017 #88 Del Skrevet 7. april 2017 Neste gang lager du noe han IKKE liker til middag da har du middag hele uka! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #89 Del Skrevet 7. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp! Så finnes det fullkornspasta, pasta man lager selv, eller man kan erstatte pastaen med grønnsaker osv. Hvorfor skal ha ikke få lov til det? Det tar noen få minutter ekstra å doble mengden på lasagnen når man er i gang. Få han til å kjøpe ingredienser og bære de hjem. Hvorfor dreier ALT her seg om å gjøre mannfolk like martyraktig som dere, tyggende på seige skorper? Anonymkode: 4ac6f...f5d Det var jo nettopp det ts gjorde, doblet for å ha middag neste dag. Men likevel så spiser mannen opp absolutt alt. Ts kunne sikkert laget trippel porsjon og mannen hadde glefset i seg alt.. Så, siden mannen til ts absolutt skal tømme kjøleskapet for restemiddag så burde han fått jobben med å lage middag neste dag. Tviler på at ts skrev under på at det var hennes ansvar å lage all middag da hun ble sammen med han, tror ikke det sto i en kontrakt liksom. Det er så lite givende å alltid være den som kommer hjem fra jobb for å gå rett på kjøkkenet å begynne på middagen. Det er ikke det å stikke innom butikk for å kjøpe med ingredienser som er det slitsomme. Hvorfor dreier ALT her seg om at mannfolk skal få gjøre hva de vil uten å ta hensyn til konen sin? (sist jeg sjekka så tygger jeg ikke på seige skorper) Anonymkode: 73809...538 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittlingur Skrevet 7. april 2017 #90 Del Skrevet 7. april 2017 Herregud mannen min er likedan. Lager alltid veldig mye slik at han får ekstra porsjoner + matpakke til 3 stk men han spiser opp ALLT. I tillegg spiser han alt pålegg og alt som er fort gjort i slik fart at de ikke er noe igjen til meg og barn. Måtte gjemme unna mat slik at vi kunne få mat også men synes det er slitsomt.Det er utroligt respektløs å spise fra smekkfulle skaper til at alt er tomt. Han er ikke sulten bare grådig. Jeg har i det siste reagert med sinne og til slutt kjeftet og brølet skikkelig på ham. Samme med barn, hun blir sint fordi at hun sjelden får porsjon nr 2 selvom jeg har lagd mat til 7-8 pers og det klikket for henne en dag. Det virker til å fungere men utroligt frusterende at vi må gå i Hulk modus for å kunne få en bit av maten vi også. føler jeg er slem mot ham men vi må spise også. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #91 Del Skrevet 7. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jo nettopp det ts gjorde, doblet for å ha middag neste dag. Men likevel så spiser mannen opp absolutt alt. Ts kunne sikkert laget trippel porsjon og mannen hadde glefset i seg alt.. Så, siden mannen til ts absolutt skal tømme kjøleskapet for restemiddag så burde han fått jobben med å lage middag neste dag. Tviler på at ts skrev under på at det var hennes ansvar å lage all middag da hun ble sammen med han, tror ikke det sto i en kontrakt liksom. Det er så lite givende å alltid være den som kommer hjem fra jobb for å gå rett på kjøkkenet å begynne på middagen. Det er ikke det å stikke innom butikk for å kjøpe med ingredienser som er det slitsomme. Hvorfor dreier ALT her seg om at mannfolk skal få gjøre hva de vil uten å ta hensyn til konen sin? (sist jeg sjekka så tygger jeg ikke på seige skorper) Anonymkode: 73809...538 Nei, men du gjør det verbalt. Sutre sutre. Vi har allerede løst en del av det økonomiske aspektet ved å lage hjemmelaget mat som er sunnere, billigere, metter bedre og ikke gir craving etter fett og salt, så det at dere fortsetter å mase handler KUN om at dere mistenker mannen for å spise like mye da, og ikke unner mannen å spise mye mat, og kanskje mere enn dere selv. Det høres nesten ut som dere aldri har laget mat fra bunnen, for da ville dere visst dette. Er en selvfølge at han betaler for det han spiser og at han hjelper å dra hjem maten. Når noen gjør det, så kan man velge selv om man vil lage den. Jeg hadde lett laget mat om andre handlet. Anonymkode: 4ac6f...f5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 7. april 2017 #92 Del Skrevet 7. april 2017 Hvis kommunikasjon ikke nytter og respekt for partner ikke er tilstede så er dette et mulig tiltak: http://www.ebay.com/itm/Locker-Brand-Inc-157281-The-Original-Fridge-Locker-New-Free-Shipping/251790872722 Ellers anbefaler jeg å velge en partner som tar hensyn og unner deg også maten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #93 Del Skrevet 7. april 2017 5 minutter siden, Juniper skrev: Hvis kommunikasjon ikke nytter og respekt for partner ikke er tilstede så er dette et mulig tiltak: http://www.ebay.com/itm/Locker-Brand-Inc-157281-The-Original-Fridge-Locker-New-Free-Shipping/251790872722 Ellers anbefaler jeg å velge en partner som tar hensyn og unner deg også maten. Og...DER var jeg enig med de som sammenligner mannen med en hund. Alvorlig talt! Hvorfor er det så ille at en mann får mer mat enn en kvinne og at man må doble mer enn man har gjort før? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: og vil gå så langt å si stakkars mannfolkene deres - sikkert en grunn at jeg har beholdt det samme nydelig mann i over 20 år! Anonymkode: 8ab11...83b Helt enig. Det er pinlig å lese, det er som søsken som ligger og tviholder på påskeegget under dynen for at ingen skal ta snop. Anonymkode: 4ac6f...f5d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 7. april 2017 #94 Del Skrevet 7. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og...DER var jeg enig med de som sammenligner mannen med en hund. Alvorlig talt! Hvorfor er det så ille at en mann får mer mat enn en kvinne og at man må doble mer enn man har gjort før? Helt enig. Det er pinlig å lese, det er som søsken som ligger og tviholder på påskeegget under dynen for at ingen skal ta snop. Anonymkode: 4ac6f...f5d Han spiser jo 3 porsjoner og hun får en når hun lager mat! Hun har bedt han om å la det stå og heller fikse seg noe annet, med han endrer seg ikke. Hvis han mangler respekt for hennes behov for å ha mat dagen etter er det absolutt enkleste å fjerne tilgangen, så kan han heller kjøpe inn mat og lage seg de ekstramiddagene som han har som kveldsmat og lunch. Det skal ikke tas som en selvfølge at TS ordner det for han. Han får ta ansvar for egen spising! Det er ikke å sammenligne mannen med en hund, det er å hjelpe en glupsk mann som ikke evner å ta hensyn slik at TS slipper å eksplodere på han i tide og utide. Han får heller ta mer av matansvaret om han ønsker å overstyre hennes disponeringer. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #95 Del Skrevet 7. april 2017 11 minutter siden, Juniper skrev: Han spiser jo 3 porsjoner og hun får en når hun lager mat! Hun har bedt han om å la det stå og heller fikse seg noe annet, med han endrer seg ikke. Hvis han mangler respekt for hennes behov for å ha mat dagen etter er det absolutt enkleste å fjerne tilgangen, så kan han heller kjøpe inn mat og lage seg de ekstramiddagene som han har som kveldsmat og lunch. Det skal ikke tas som en selvfølge at TS ordner det for han. Han får ta ansvar for egen spising! Det er ikke å sammenligne mannen med en hund, det er å hjelpe en glupsk mann som ikke evner å ta hensyn slik at TS slipper å eksplodere på han i tide og utide. Han får heller ta mer av matansvaret om han ønsker å overstyre hennes disponeringer. Men da har dere beveget dere bort fra det OPPRINNELIGE PROBLEMET som er økonomi. Det kan like gjerne fikses ved at man lager ting fra bunnen. Tro meg, det varer langt lengre og er rimeligere. Og det tar ikke mye lengre tid å lage mer når man er i gang. Men når dere stadig er mer opptatt av antall porsjoner, og lik fordeling, så minner dette faktisk mer om dressur. Da er spørsmålet om trådstarter egentlig vil ha råd som går på økonomi eller om hun kun vil lage like dyr mat og at den skal deles i like porsjoner. Jeg synes det siste høres vanvittig stusslig ut, som en sikker oppskrift på et grått forhold. Anonymkode: 4ac6f...f5d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 7. april 2017 #96 Del Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, The Kitten skrev: Det er jo nettopp restemiddag TS prøver å ha ved å lage så mye som hun gjør. Og 2-3 timer på å lage middag på en vanlig hverdag? Hva lager du for noe? Jeg er utenlandsk, så jeg lager utenlandsk mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #97 Del Skrevet 7. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men da har dere beveget dere bort fra det OPPRINNELIGE PROBLEMET som er økonomi. Anonymkode: 4ac6f...f5d Og stresset med å måtte lage mat hver dag! Det er vel det siste som er det største problemet for ts. Mannen spiser det som var planlagt som middag til neste dag og han regner antakelig med at hun derfor skal stå over grytene nok engang. Ts, lag middag til deg selv og la han handle inn og lage mat til seg selv. Anonymkode: d1061...711 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #98 Del Skrevet 7. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da har dere beveget dere bort fra det OPPRINNELIGE PROBLEMET som er økonomi. Det kan like gjerne fikses ved at man lager ting fra bunnen. Tro meg, det varer langt lengre og er rimeligere. Og det tar ikke mye lengre tid å lage mer når man er i gang. Men når dere stadig er mer opptatt av antall porsjoner, og lik fordeling, så minner dette faktisk mer om dressur. Da er spørsmålet om trådstarter egentlig vil ha råd som går på økonomi eller om hun kun vil lage like dyr mat og at den skal deles i like porsjoner. Jeg synes det siste høres vanvittig stusslig ut, som en sikker oppskrift på et grått forhold. Anonymkode: 4ac6f...f5d Du må lese HI igjen. Ts sin siste linje er at det aldri går an å lage middag som skal være i to dager, ikke bare det økonomiske aspektet ved det, pga mannen eier null hemninger, er glupsk og glefser i seg alt. Uansett hva hun lager. Hun skriver også at hun lager f.eks wok (som er sunt og næringsrikt med masse grønnsaker), likevel så er han en grisking som skal ha absolutt alt. Hvis han ikke har lært seg folkeskikk hjemmefra så må man faktisk oppdra litt. Det er ikke god folkeskikk å tømme kjøleskapet. Han får ta ansvar selv da hvis han har så stort behov for varmmat; kjøpe inn selv og lage selv. Hadde jeg vært ts så hadde jeg sluttet å lage middag. Evt jeg hadde bare laget akkurat mengde til meg selv. Det er ikke kvinnenes oppgave å lage mat, middagslaging bør begge stå for. Anonymkode: 73809...538 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #99 Del Skrevet 7. april 2017 Nå er jeg oppdratt til at alt skal spises opp da, så jeg kan til dels forstå mannen til TS. Men dere som forsvarer mannen; er dere ikke det minste redd for helsa hans ift fedme osv? Å spise middagsmat flere ganger om dagen er relativt kaloririkt, uansett hvor toskete enkelte menn er (som påstår de trenger 3-5000 kcal om dagen - de gjør ikke det!!). Anonymkode: 678a6...718 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #100 Del Skrevet 7. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og stresset med å måtte lage mat hver dag! Det er vel det siste som er det største problemet for ts. Mannen spiser det som var planlagt som middag til neste dag og han regner antakelig med at hun derfor skal stå over grytene nok engang. Ts, lag middag til deg selv og la han handle inn og lage mat til seg selv. Anonymkode: d1061...711 Nei, ikke lage mat hver dag. Herregud dette går bare i sirkel, jeg gir opp. Skyldes den manglende kapasiteten til å følge med at dere har et elendig kosthold? For det finnes en sammenheng mellom kosthold og konsentrasjon. 13 minutter siden, Spiteful skrev: Jeg er utenlandsk, så jeg lager utenlandsk mat Velkommen til Norge! Her regnes Grandiosa som hjemmelaget, for man må jo selv steke den! Anonymkode: 4ac6f...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå