Athene Skrevet 6. april 2017 #41 Del Skrevet 6. april 2017 Mannen min elsker å spise middagsrester til kvelds og lunsj. (og det gjør egentlig jeg og...) Så vi lager ofte litt for mye middag. Er det noe jeg med vilje har laget til dagen etter, eller til et spesielt formål (for eksempel en pai som er til et venninnetreff dagen etter), gir jeg bare beskjed. Da ville han aldri rørt det. Er det rester jeg har veldig lyst på selv, eller er han ikke hjemme når jeg setter maten i kjøleskapet, setter jeg en liten post it lapp på boksen. Men løsningen her er uansett dialog. Er det slik at dere er enige om at maten er til dagen etter, og dere skal leve på brød utenom middag, er jeg enig i at det ikke er bra. Men om dette bare er noe du har bestemt, og automatisk forventer at han skal etterleve det, bør dere snakke sammen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #42 Del Skrevet 6. april 2017 Her lager jeg ofte middag så det skal være nok rester til enten lunsj eller middag senere. Hvis det er noe spesielt jeg planlegger til middag, så får mannen beskjed om å la restene være, men ellers er det egentlig fritt fram. Før var han ille til å spise alt for mye så det ble smått med rester, men han har heldigvis skjerpet seg. Det er jo ikke sånn at det ikke er mat i huset, brød, pålegg, egg... Ingen trenger å spise varmmat til hvert måltid heller... Anonymkode: e84a7...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #43 Del Skrevet 6. april 2017 Anonymkode: 47578...fd0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #44 Del Skrevet 6. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dyrt å kjøpe middager hver dag, så jeg har i det siste laget store porsjoner for at det skal holde en stund. I går laget jeg en familiepakning med lasagne, bare fordi at vi skulle slippe å lage middag når vi kom hjem fra jobb i dag. Men senere på kvelden hadde samboeren spist lasagne til kvelds også. Det som er igjen hadd han tatt med til lunsj dagen etterpå på jobb. I dag var formen med lasagne tom. Samme med store gryter, wok, pasta.. Alt mulig. Jeg har sagt til han at det må holde til to middager for begge, fordi ellers blir det dyrt og stressende å måtte lage hver dag. Men det hjelper ikke. Noen med samme problem? Kjenner det begynner å irritere meg, at det ALDRI går an å lage middag for to dager. Anonymkode: bb7ee...4a6 Da bare dropper du å lage mat til ham! Legger resten i en boks med ditt navn på...! Hos meg får mannen alt av rester da jeg selv ikke spiser det, så derfor betaler han også mer enn meg i måneden til vårt matbudsjett. Anonymkode: 39c18...69a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #45 Del Skrevet 6. april 2017 Den som lager maten bestemmer hva restene skal gå til. Kveldsmat og lunsj kan han da vitterlig lage selv. Jeg synes dette vitner om egoistisk oppførsel. Det er da ikke slik at du nekter han mat. Å klare å lage maten sin selv er det minste han kan gjøre. Å ta rester fra middagen, øremerket til morgendagens middag, til kveldsmat og lunsj er intet annet enn egoistisk. Dere som klager på selve maten: det er helt irrelevant. Dersom mannen er misfornøyd med maten kan han lage den selv. Ettersom det blir rester tyder det også på at det hun lager ikke er for lite. Alt hva mennene her på KG skal lage problemer ut av... Anonymkode: 92763...d2a 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 6. april 2017 #46 Del Skrevet 6. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den som lager maten bestemmer hva restene skal gå til. Kveldsmat og lunsj kan han da vitterlig lage selv. Jeg synes dette vitner om egoistisk oppførsel. Det er da ikke slik at du nekter han mat. Å klare å lage maten sin selv er det minste han kan gjøre. Å ta rester fra middagen, øremerket til morgendagens middag, til kveldsmat og lunsj er intet annet enn egoistisk. Dere som klager på selve maten: det er helt irrelevant. Dersom mannen er misfornøyd med maten kan han lage den selv. Ettersom det blir rester tyder det også på at det hun lager ikke er for lite. Alt hva mennene her på KG skal lage problemer ut av... Anonymkode: 92763...d2a Enig med deg. Det er ikke så gøy å stå ved grytene når man har vært på jobb og er trøtt og sulten, så når den som lager maten prøver å spare seg for arbeid ved å lage opp for flere dager er det temmelig hensynsløst og egoistisk av den andre å spise opp alt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #47 Del Skrevet 6. april 2017 Både jeg og samboer misliker å lage mat, så vi kunne aldri spist opp noe den andre lagde alene eller uten å spørre Kaker til gjester får han jaggu lage selv Anonymkode: 25582...b70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #48 Del Skrevet 6. april 2017 Når jeg lager større porsjoner for å ha som restemiddag, så tar jeg vekk halvparten med engang maten er ferdig. Så når vi er ferdig å spise og rydde etter oss er den stort sett blitt kald så da putter jeg vekk i en boks. Det rører ikke han. Ellers så er det slik her og. Kan lett spise flere store prosjoner til middag, spiser senere og har med rester til lunch. Det er veldig dyrt i lengden. Anonymkode: d2292...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #49 Del Skrevet 6. april 2017 4 sider.... Jaja, viktig diskusjon dette. 4 sider må til for å diskutere en sulten mann! 😂😂 Anonymkode: dd96f...317 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. april 2017 #50 Del Skrevet 6. april 2017 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dyrt å kjøpe middager hver dag, så jeg har i det siste laget store porsjoner for at det skal holde en stund. I går laget jeg en familiepakning med lasagne, bare fordi at vi skulle slippe å lage middag når vi kom hjem fra jobb i dag. Men senere på kvelden hadde samboeren spist lasagne til kvelds også. Det som er igjen hadd han tatt med til lunsj dagen etterpå på jobb. I dag var formen med lasagne tom. Samme med store gryter, wok, pasta.. Alt mulig. Jeg har sagt til han at det må holde til to middager for begge, fordi ellers blir det dyrt og stressende å måtte lage hver dag. Men det hjelper ikke. Noen med samme problem? Kjenner det begynner å irritere meg, at det ALDRI går an å lage middag for to dager. Anonymkode: bb7ee...4a6 Du svarte ikke på om han er overvektig eller ikke, og det er helt vesentlig. Enten så spiser han mye fordi han trenger det, og da er mengden helt korrekt, eller så legger han på seg, og da overspiser han. Det er helt normalt å spise for mye når man har enkel tilgang til mye god mat. Normalt, men ikke sunt. Hvis dette er problemet så må du rett og slett gå tilbake til mindre porsjoener, eller dele det opp og puttte resten i fryseren. Nedfrossent så er det litt mindre tilgjengelig, og sjansen for at det blir tint og spist er mindre enn dersom restene hadde ligget i kjøleskapet. Hvis du er misfornøyd med at du lager mat hele tiden, og at han ikke gjør det, så kutter du ut å lage mat hele tiden. mange menn tar ikke ansvar dersom de ser at noe blir gjort "av seg selv". Er du misfornøyd med handle-økonomi, så foreslår jeg at dere oppretter en felles konto med ett felles bankort som du kan bruke når du handler. Endret 7. april 2017 av I Grosny 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #51 Del Skrevet 6. april 2017 Skjønner ts godt jeg. Her har man laget en middagsplan som mannen saboterer fordi han har mer lyst på lasagne enn å spise brødskiver. Han driter en lang marsj i at han ødelegger planen for dagen etter, for ts kan jo bare handle og lage noe annet til middag i morgen. Bare drite i at ts kanskje ikke har tid, lyst eller økonomi til et slikt forbruk, mannen vil ha lasagne og sulter nok i hjel om han ikke får spise den NÅ NÅ NÅ!! Skjerpings folkens, mannen hadde ikke dødd av å spise brødskiver til kvelds! Anonymkode: e84a7...788 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Runnershigh Skrevet 6. april 2017 #52 Del Skrevet 6. april 2017 Kan du ikke holde av en middagsporsjon til deg selv for dagen etter? Også får han velge om han vil spise sin porsjon til kvelds, lunsj eller middag? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #53 Del Skrevet 6. april 2017 Bare lag en normal middagsporsjon av gangen. Problem solved. Anonymkode: 33169...f30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #54 Del Skrevet 6. april 2017 Så fint. Da slipper dere å kaste rester. Folk bør være flinkere til å bruke middagsrester til lunsj og kvelds. Anonymkode: 23b6c...c40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 6. april 2017 #55 Del Skrevet 6. april 2017 Gud bedre. La nå mannen få spise da om han er sulten. Splitte mine bramseil. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 6. april 2017 #56 Del Skrevet 6. april 2017 3 minutter siden, Salka skrev: Gud bedre. La nå mannen få spise da om han er sulten. Splitte mine bramseil. Det er vel ingen som har nektet han å spise, men han trenger da ikke spise morgendagens middag. Han kan jo spise brødskive, egg, havregrøt osv. Jeg regner med de fleste familier har mer mat enn en kald lasagne i kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #57 Del Skrevet 6. april 2017 Rart at man ikke skal kunne spise seg mett i eget hus. Du får heller be han lage middag noen dager også da. Og ha et felles matkort eller lignende. Middagen kan vel fortæres senere på dagen? Enkelte menn har overraskende lite medbestemmelsesrett i eget hjem. Og enkelte koner er litt for mye mødre. Blir alltid overrasket av koner som oppfører seg som mødre og menn som opp Anonymkode: cb769...48c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #58 Del Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rart at man ikke skal kunne spise seg mett i eget hus. Du får heller be han lage middag noen dager også da. Og ha et felles matkort eller lignende. Middagen kan vel fortæres senere på dagen? Enkelte menn har overraskende lite medbestemmelsesrett i eget hjem. Og enkelte koner er litt for mye mødre. Blir alltid overrasket av koner som oppfører seg som mødre og menn som opp Anonymkode: cb769...48c *oppfører seg som barn. Anonymkode: cb769...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 6. april 2017 #59 Del Skrevet 6. april 2017 Altså folkens, mannen blir jo mett av middagen. Det er derfor det blir rester han kan gafle nedpå til kvelds og lunsj neste dag. Det er ikke snakk om å sulte en stakkars muskelbundt, men at han får diske opp med kvelds og lunsj for egen maskin. Ingen tvinger ham til å spise skiver. Ingen tvinger ham til å sulte. Han kan kjøpe seg så mye bønner og kjøtt og egg og tunfisk han hæler, bare han holder seg unna neste dags middag. Kokken bestemmer. Hadde jeg bodd i hus med gubben til TS, hadde han fått eneansvaret for maten. Da kunne han laget så mye ekstra mat han bare ville og spist den når det passet ham, bare han sørget for at jeg også fikk middag hver dag. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 6. april 2017 #60 Del Skrevet 6. april 2017 Skal du nekte han å spise seg mett? Han liker tydeligvis maten din da! Skjønner ikke at dette er en problemstilling. Her hjemme blir det laga mat hver dag, og hvis det er rester igjen som ingen har forsynt seg av, så er det bare bra, da blir det restemiddag. Tar max 2-3 timer å lage middag, ikke sååå vanskelig med mindre man er på jobb fra 8-18. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå