Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sløvt. Med en slik innstilling får man ikke jobb. Jeg har aldri hatt problemer med å få jobb, det er nok fordi min innstilling er milevis fra denne.

Anonymkode: 41a3f...820

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg har jeg gitt beskjed til nav om at jeg har jobb fra mai 

ts 

Anonymkode: 05671...b8d

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg har jeg gitt beskjed til nav om at jeg har jobb fra mai 

ts 

Anonymkode: 05671...b8d

Gratulerer med jobb:nori:

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, Ananas. skrev:

Det er fordi jeg mener at sosialstønad skal være en ytelse det er lite attraktivt å motta, og man blir ikke noe "fattigere" av å skulle utføre en form for arbeid enn av å få pengene rett inn på konto uten å gjøre noe for det. Ingen fortjener å være fattige, men det hender det krever en del innsats fra en selv å slutte med det (og ja, jeg er klar over at det finnes enkelte det er helt umulig for å komme ut i jobb eller over på annen ytelse, og de er selvfølgelig i en vanskelig situasjon). 

Men nei, jeg synes ikke det er utnyttelse at man må jobbe for pengene som dekkes av fellesskapets midler. 

Hvorfor vil du ikke heller gi lønn og inntekt for arbeid i stedet for sosialpenger?

Alle som gjør en jobb fortjener lønn. I norge får man feriepenger, pensjonspoeng og tarifflønn ved arbeid. Er det en spesiell grunn til at du tenker at mennesker på sosialen som blir tvunget i jobb ikke får dele de samme godene?

- Tenk om det var motiverende for en sosialhjelpmottager å få timelønn? 

192 kroner for 8 timer er 24,37 kroner i timen.

Dette har du rettferdiggjort i ditt indre at er en rettferdig lønn.

Fantastisk! Bravo!

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slaver fikk ikke betalt. 

Anonymkode: 355e5...7f8

Selvsagt gjorde dem det. De fikk husly, mat og det nødvendigste man behøver for å leve. Akkurat som andre mennesker.

Tenkte du at slaver ikke spiste og ikke sov?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Haha, verdifull erfaring? Hvem som helst kan plukke søppel og slå plen, med 5 min. opplæring. Denne erfaringen er ikke verdt 50 øre. 

Dette er populistisk piss rettet mot folk som blir rabiate av tanken "Folk får gratis penger for å ligge i senga". Dersom NAV virkelig ville hjulpet folk, så hadde de satt dem i utdanning, eller tilbydd kurs med faktisk nytte. 

Dersom folk får en levelig lønn, samt en hyggelig arbeidsplass, så kommer de seg opp av senga. Det å sende folk ut til slike tullejobber som dette er jo et hån, og vil heller knekke arbeidsmoralen en å forsterke den. 

Jeg har aldri mottatt støtte fra NAV, og heldigvis er jeg over 30, dersom jeg skulle bli arbeidsledig. 

Anonymkode: e9890...bad

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sløvt. Med en slik innstilling får man ikke jobb. Jeg har aldri hatt problemer med å få jobb, det er nok fordi min innstilling er milevis fra denne.

Anonymkode: 41a3f...820

Flott:)

Anonymkode: d7320...79f

Skrevet
43 minutter siden, Regn skrev:

Dette gir deg verdifull og relevant erfaring som i neste omgang kan hjelpe deg i jobb. Også er det skjønt å gjøre noe for de pengene du får. :)

Mnja...
Om jeg søker på en jobb; Og de spør meg på intervjuet, hva har du gjort da?
"Jo, ja..Nei, jeg har plukket snegler og ugress de siste månedene jeg, men er jo verdifull og (ikke) relevant erfaring :) " 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Chibi skrev:

Mnja...
Om jeg søker på en jobb; Og de spør meg på intervjuet, hva har du gjort da?
"Jo, ja..Nei, jeg har plukket snegler og ugress de siste månedene jeg, men er jo verdifull og (ikke) relevant erfaring :) " 

Jeg har ansatt flere. Navpraksis (uansett hva) viser vilje til å arbeide. Det er faktisk positivt. :)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Regn skrev:

Jeg har ansatt flere. Navpraksis (uansett hva) viser vilje til å arbeide. Det er faktisk positivt. :)

Da er du unntaket!

Anonymkode: 75864...c16

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ananas. skrev:

Det er fordi jeg mener at sosialstønad skal være en ytelse det er lite attraktivt å motta, og man blir ikke noe "fattigere" av å skulle utføre en form for arbeid enn av å få pengene rett inn på konto uten å gjøre noe for det. Ingen fortjener å være fattige, men det hender det krever en del innsats fra en selv å slutte med det (og ja, jeg er klar over at det finnes enkelte det er helt umulig for å komme ut i jobb eller over på annen ytelse, og de er selvfølgelig i en vanskelig situasjon). 

Men nei, jeg synes ikke det er utnyttelse at man må jobbe for pengene som dekkes av fellesskapets midler. 

Det er utnyttelse å få under minstelønn uansett grunnen mann er på stedet.

Anonymkode: ff2d6...0ab

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Regn skrev:

Så deilig det må være å gjøre en god handling og det å slippe og betale lønnskostnader på en gang.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du unntaket!

Anonymkode: 75864...c16

Det tror jeg ikke jeg er.

Skrevet (endret)
1 minutt siden, waco skrev:

Så deilig det må være å gjøre en god handling og det å slippe og betale lønnskostnader på en gang.

Jeg har altså ikke hatt navpraktikanter, men ansatt flere so m har vært i navpraksis andre steder. Så jeg var upresis.

Endret av Regn
Skrevet
Akkurat nå, Regn skrev:

Jeg har altså ikke hatt navpraktikanter, men ansatt flere so m har vært i navpraksis andre steder. Så jeg var urpresis.

Bra gjort, det skal du ha 🙂

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Regn skrev:

Jeg har altså ikke hatt navpraktikanter, men ansatt flere so m har vært i navpraksis andre steder. Så jeg var urpresis.

Det var godt å høre. Beklager formuleringen min.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Regn skrev:

Jeg kan ikke respektere arbeidsgivere som syns det er positivt at mennesker underkaster seg skittlønn. Det betyr at du bryr deg så lite om individet og mennesker under at du syns det er helt ok at de jobber for drittlønn. For deg er det at folk jobber viktigere enn å behandle dem rettferdig og bra. Det er viktig å stå opp mot urettferdighet. Å jobbe for 20kr timen 8 timer hver dag er nettopp det.

Anonymkode: 125e4...fa0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for at man ikke skal kunne motta penger for å bare sitte hjemme, men samtidig så er det rett og slett sosial dumping å kreve at noen skal jobbe fulltid for mildt sagt luselønn.

Det er nok motiverende for disse som "ikke gidder jobbe" da de skjønner at det heller lønner seg å ha en vanlig jobb, men for noen som er inne i en vanskelig periode i livet og trenger sosialstønad i en kort periode kan det gjøre vondt verre.

Selv hadde jeg nok følt meg både verdiløs og evneveik i en sånn situasjon. Litt som å ha samfunnsstraff. Hadde aldri i verden satt det på min CV sammen med faktisk meningsfull arbeidserfaring og master. Hadde sett fryktelig rart ut, noe en arbeidsgiver også ville ha syntes.

Anonymkode: 2f01d...c12

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, Onar skrev:

Bra gjort, det skal du ha 🙂

Takk.

9 minutter siden, waco skrev:

Det var godt å høre. Beklager formuleringen min.

Takk og helt i orden. :)

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke respektere arbeidsgivere som syns det er positivt at mennesker underkaster seg skittlønn. Det betyr at du bryr deg så lite om individet og mennesker under at du syns det er helt ok at de jobber for drittlønn. For deg er det at folk jobber viktigere enn å behandle dem rettferdig og bra. Det er viktig å stå opp mot urettferdighet. Å jobbe for 20kr timen 8 timer hver dag er nettopp det.

Anonymkode: 125e4...fa0

Det betyr at de en kort periode har vist vilje til å arbeide for pengene. Ja, de får ikke god lønn, men de går på arbeid og er i sosialt samspill med andre. Dette er verdifulle egenskaper: de blir aktive ytere fremfor passive mottagere. Og ja: jeg har selv gjort det som nyutdanna.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for at man ikke skal kunne motta penger for å bare sitte hjemme, men samtidig så er det rett og slett sosial dumping å kreve at noen skal jobbe fulltid for mildt sagt luselønn.

Det er nok motiverende for disse som "ikke gidder jobbe" da de skjønner at det heller lønner seg å ha en vanlig jobb, men for noen som er inne i en vanskelig periode i livet og trenger sosialstønad i en kort periode kan det gjøre vondt verre.

Selv hadde jeg nok følt meg både verdiløs og evneveik i en sånn situasjon. Litt som å ha samfunnsstraff. Hadde aldri i verden satt det på min CV sammen med faktisk meningsfull arbeidserfaring og master. Hadde sett fryktelig rart ut, noe en arbeidsgiver også ville ha syntes.

Anonymkode: 2f01d...c12

Bra sagt. Jeg synes sosialpenger er for de som ikke gjør noe, og dersom du gjør noe, - samme hvor lite, - skal du ha full lønn, fulle pensjonsrettigheter og tarifflønn fra første krone.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...