Gå til innhold

400 kr i gave til nieser - passende beløp, eller?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Syns det høres helt greit ut jeg! (syns ikke det er noe "standard-pris" på gaver hverken til tantebarn eller andre!)! Hvis dere skal bruke drøye hundrelappen på hvert tante barn fra hver tante, syns jeg det er kjempelurt at dere slår dere sammen og får gitt en fin gave sammen istedenfor hver deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres veldig bra ut jeg og! Det er selvfølgelig veldig forskjellig hvor mye man gir for. Er man mange i nærmeste familie blir gavene billigere enn om man bare er noen få... Hvor god råd man har er også innvirkende på prislappen. Selvsagt er det tanken som teller, men det er jo greit og ha en ca-pris å gå ut ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er greit siden dere spleiser jeg. hvis det er mange unger man skal kjøpe til kan man ikke kjøpe for 400-500kr til hver hvis ikke alle i familien har god råd sånn at det blir likt da.

hadde ikke jeg kunne gjort i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Alle familier har ulike standarder.

Var ute å handlet med en venninne og en slektning av henne. Da jeg fant gave til faren min sa de: "Det var lurt. Nå slipper du billig unna." Ble litt paff jeg. Gaven kostet over 400,-. I min familie er det ganske mye. Vi bruker ikke så mye på de voksene (ca rundt 200-300,-), men heller litt mer på barna.

Jeg har tre nevøer og bruker rundt 300,- på hver av de. Og kanskje en liten ekstra gave som f.eks en film eller cd.

Jeg er student og det er venninnen min også. Syns nesten det ble litt ukomfortabelt å kjøpe gaver med henne jeg. Jeg følte meg gnien med henne. Da jeg handlet med søsteren min fikk jeg spørsmål om jeg hadde vunnet i lotto.

Merkelig med så store forskjeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det viktigste er ikke prisen, men å kjøpe noe som det ligger omtanke bak. Dva man kan jo også lage noe selv da. Kjempefin julegave for meg er stikka sokker både til meg og til ungene. For jeg kan ikke strikke selv.

Og en enkel og fin leke til unger er plastilini. Det er ikke dyrt, men kjempefin gave fordet. De fleste unger elsker å leke med det.

Så kjøp noe du tror han/hun blir glad for. Ikke tenk så mye på prisen (bare det ikke blir for dyrt heller da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel, ikke pålogget

Virker som en grei sum det! Vi gir for 3-400 kr til nieser og nevøer, vi er to. Og da har vi droppet gaver til foreldrene (altså våre søsken) for å heller gi noe skikkelig til barna (etter avtale med dem). Herregud, man får jo masse for 300 kr!! Syns egentlig dyre julegaver er noe stort tull jeg!! Det er tanken som teller, og barna får alltid sinnsykt mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...