Gå til innhold

400 kr i gave til nieser - passende beløp, eller?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg og mine to søstre har kjøpt julegaver til våre nieser (som er 4, 7 og 9 år) og vi har kjøpt for cirka 400 kr til hver av dem. Er denne summen for liten med tanke på at vi er 3 stk om gaven? Eller er det helt greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Toantine

Jeg må innrømme at jeg syns fire hundre til nieser delt på tre voksne er stusselig......

Jeg bruker rundt det på hver av mine, og jeg er alene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns forsåvidt det høres OK ut, jeg. Det kommer jo litt an på hvilken standard dere har i deres familie.

Å bruke 400 kroner pr tantebarn syns jeg er for mye, men igjen, det kommer an på hvilken standard dere har, eventuelt ønsker å sette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er enda ett bevis på at julen blir brukt som en målestokk på velstand. Slutt å prøv å sett prislapp på egeninnsatsen, men gi og ta imot av GLEDE :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit å ha en "standard" for hva hver familie bruker på gaver til hverandres barn jeg.

Vi har mange nieser og nevøer .. og vi bruker ca kr. 125,- - 150,- på hver. Ingen av oss har noe spesielt god råd - og legger heller litt mer omtanke i å finne riktig gave - fremfor bare å kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker mer på min niese, men så har jeg bare én jeg kjøper til. Dessuten har vi veldig mye kontakt, så jeg føler at hun bør få litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det hørtes fornuftig ut med ca 400 når dere er 3 om gaven. I snitt har jeg brukt ca det samme på mine 2 tantebarn.

Det burde jo ikke være prislappen som teller men tanken bak og gleden ved å gi og få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det er helt ok. Dessuten, små barn ser vel ikke på gaven, og tenker at "denne var jammen billig". Eller, mulig de gjør det altså - jeg har ikke barn. :wink:

Jeg har kun en nevø å kjøpe til å det blir gjerne noe mer, men jeg er ikke så veldig rik for tiden så det blir uansett ikke noen himlende stor sum. Ja, en nevø foruten foreldre, bror og samboer da. Men kjøper ikke til veninners barn, kusiner og hele slekta mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at ingen av oss er i fast jobb, vi er studenter alle tre så da har man naturligvis ikke råd til så mye. Skjønner at noen kanskje synes det virker litt stusselig, men det er da tanken som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår familie har vi hatt rundt 300 som pris til hver person i flere år, altså både tanter, onkler, nevøer og andre får en gave for ca 300 som da er fra mamma, pappa, søstern og meg. Nå har jeg jo flyttet og giftet meg, men vi holder på samme sum og jeg og mannen er med på gavene sammen med mine foreldre til den delen av slekta.

Synes altså summen dere har valgt er helt ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og uavhengig av svarene her inne så er det giverens lommebok som må få bestemme.

Personlig synes jeg kr 300,- pr pers er mye.......... og det rooooper lommeboka mi også :roll:

Skulle gjerne gitt både flere - og dyrere gaver jeg altså. Men - økonomien må bestemme! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Mulig jeg kjøper noe mer til dem, men ærlig talt så tror jeg dem får mer enn nok gaver. Vi har kjøpt ting til dem som de ønsker seg, slik som Bratz-dukker og cd'er og jeg tror virkelig ikke at de tenker at gavene er smålige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 kroner fordelt på tre må da være helt greit! Har god råd selv, men jeg fatter ikke hvorfor man skal bruke så vanvittig mye penger på julegaver! Omtanke i form av hva gaven faktisk er, innpakning, hilsen på kort etc. betyr da mye mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...