Gardermobanen Skrevet 21. april 2017 #481 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) 2 timer siden, Bareser skrev: Hvor har du det fra at det er snakk om bekjente....? Har du hørt podcasten? Skal man ta utgangspunkt i den, snakker ikke Lisa om mannen i gata, hun snakker om at folk i nær omgangskrets har visst om dette, eller i alle fall hørt et rykte, uten å snakke med Lisa om det. Hun sier også at hun skjønner at det er vanskelig å skulle ta noe sånt opp med noen, og så forklarer hun en enkel måte å gjøre det på. Skjønner ikke hvorfor du har hengt deg sånn opp i at noen mener dette er et svik? Om noen i min nærmeste omgangskrets hadde hørt noe sånn uten å si ifra - ja, da hadde jeg faktsk følt meg litt sviktet. Lurer på om du legger noe annet i begrepet "svik," enn det vi andre gjør, men det er nå en annen diskusjon. I podcasten sier hun at man skulle ha fortalt henne " dersom man bryr seg om henne eller får vondt i magen" når man hører ryktet. Hvor vid er den sirkelen for Lisa? Er det kun Lisas aller nærmeste som får vondt i magen når de hører historien hun forteller? Får vondt i magen selv, men er ikke en gang hennes bekjent eller en som har lyttet til bloggen før denne posten kom på KG. Hun kommer også med eksempel på de som snakker med henne og setter på seg et falskt smil. Da er man kanskje bekjente, men det trenger jo absolutt ikke være snakk om ens aller nærmeste. Har en kollega jeg vet er utro og jeg har møtt kjæresten hans en gang. Klistret på meg et falskt smil og latet som jeg ikke visste noe. Mulig dårlig gjort av meg, men jeg er jo åpenbart ikke hennes nærmeste når jeg kun har møtt henne en gang og det gjennom mannen hennes som kun er min kollega. Og nei jeg føler ikke at jeg har sviktet kjæresten til kollegaen. Mulig jeg tar feil, og du kan vise til hvor hun sier hun kun snakker om hennes aller nærmeste? Endret 21. april 2017 av Gardermobanen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 21. april 2017 #482 Del Skrevet 21. april 2017 På 19.4.2017 den 12.00, CecilieX skrev: Hele denne greia med Lisa Tønne er et interessant studium i hvordan SoMe fungerer. Etter min mening er folk helt blinde for hvordan de har blitt brukt i et skittent spill. Tønne og Tusvik har åpenbart massevis av fans, etter hva jeg har lest kalles de Phungfolk. Bare kjenn litt på dynamikken. Ved å like disse damene får du tilhørighet til en gruppe. Det er oss, og så er det "de andre". Står man ikke i fare for å bli litt ukritisk? Blir det ikke litt ungdomsskolenivå over det? Når jeg har lest her i tråden så tenker jeg at en del har et grenseløst forhold til damene. De oppgir å kjenne damene, og kan sverge på alle slags mulige gode egenskaper som de har, etter å ha lyttet til et antall podcaster der de har blitt eksponert for det som damene har hatt lyst til å dele. Men hei, man kjenner dem ikke, man kjenner bare den delen som de har valgt å vise frem og som ikke er privat, men en del av det de tjener penger på, også kalt jobb. Likevel er det følelsesmessige engasjementet skyhøyt. Man føler seg berettiget til å snakke på vegne av, man føler seg personlig forulempet av de som ikke umiddelbart støtter Lisa Tønne. Er ikke det litt voldsomt? Den dagen Tønne og Tusvik går i studio så vet de utmerket godt hva slags snøskred de setter i gang. Og Lisa Tønne er ærlig på hva hun vil ha, hun vil ha "elsk" på seg. Fra 80.000 lyttere. Men for en erfaren medieperson som Tønne så vet hun også hva som i tillegg vil aktiveres og det er hatet. Fra de samme lojale lytterne som hun har knyttet til seg og som hun nå får sjansen til å bruke i vendettaen mot sin egen ektemann. Og det funker. Hun kan sitte på sin edle hest (var det ikke) og fremstille seg som en som ikke vil ha hat, og så gjør fansen drittjobben for henne. Jeg synes det er stygt. Og jeg er oppriktig bekymret for den medieverden der folk blir så ukritiske at de ikke greier å ha den nødvendige avstanden til den påvirkningen de blir utsatt for. Det gjelder alle mulige slags kjendiser som lever av å ha en fanbase som de kan utnytte til hva en det måtte være de trenger, enten det er å få hevn eller det er å tjene penger. Vel, nå er jeg en av personene som i denne tråden har gitt Tønne min ubegrensede støtte, og jeg må bare presisere at jeg aldri har hørt på podcasten deres før eller siden. Jeg har gitt min støtte til handlingen hennes (å reagere offentlig på utroskap) ikke til podcasten deres. Jeg har heller ikke noe forhold til henne som person, og kjenner svært lite til arbeidet hun gjør. Du må skille mellom tingene folk støtter. Og, utroskap treffer veldig - det er noe de aller fleste i et seriøst forhold frykter, så at dette har skapt engasjement er hverken merkelig eller en form for hjernevasking. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 21. april 2017 #483 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) 13 minutter siden, Vera skrev: Vel, nå er jeg en av personene som i denne tråden har gitt Tønne min ubegrensede støtte, og jeg må bare presisere at jeg aldri har hørt på podcasten deres før eller siden. Jeg har gitt min støtte til handlingen hennes (å reagere offentlig på utroskap) ikke til podcasten deres. Jeg har heller ikke noe forhold til henne som person, og kjenner svært lite til arbeidet hun gjør. Du må skille mellom tingene folk støtter. Og, utroskap treffer veldig - det er noe de aller fleste i et seriøst forhold frykter, så at dette har skapt engasjement er hverken merkelig eller en form for hjernevasking. Ja, det har jeg tatt med i betraktning, jeg har tenkt at en del av de som skriver også er farget av egne opplevelser rundt utroskap. Men leser du tråden (igjen) så vil du finne flere innlegg der man åpenbart er ukritisk fan. Jeg snakker ikke om hjernvasking i innlegget du siterer, jeg snakker om hvordan hun burde ha visst hvordan dette kom til å utarte. Endret 21. april 2017 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 21. april 2017 #484 Del Skrevet 21. april 2017 5 minutter siden, CecilieX skrev: Ja, det har jeg tatt med i betraktning, jeg har tenkt at en del av de som skriver også er farget av egne opplevelser rundt utroskap. Men leser du tråden (igjen) så vil du finne flere innlegg der man åpenbart er ukritisk fan. Det kan så være. Jeg tolket innlegget ditt som at om man støttet Tønne så var det kun fordi man i utgangspunktet var fan av henne. Og i mitt tilfelle stemmer overhodet ikke det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thejohan Skrevet 21. april 2017 #485 Del Skrevet 21. april 2017 Igjen; jeg heier på deg, Lisa! Jeg heier på oss som har opplevd utroskap. Det skal og bør ikke ties ihjel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 21. april 2017 #486 Del Skrevet 21. april 2017 3 timer siden, thejohan skrev: Igjen; jeg heier på deg, Lisa! Jeg heier på oss som har opplevd utroskap. Det skal og bør ikke ties ihjel! Jeg må nesten spørre om du ikke ser forskjellen på å kringkaste det til 80.000 mennesker og det å dele det med familien og venner. Det er issuen her, ikke om det skal ties i hjel eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 21. april 2017 #487 Del Skrevet 21. april 2017 Hun vil eie sin historie. Fine. Men man trenger ikke å nevne partners edle deler for å kunne gjøre det. Barna er 6 og 8 år, hvordan mener dere at de skal være i stand til å godkjenne at mammaen deres snakker om hvor pikken til faren deres blir puttet inn på nettet hvor alle kan høre det? De skjønner jo ikke konsekvensene av det. Det trenger ikke å være en skitten hemmelighet fordi det ikke deles på nettet. De kunne hatt akkurat den samme samtalen med barna som de allerede har hatt minus podcast-delen, da hadde ikke barna måtte holde på en grusom hemmelighet. Hvordan forklarer man forresten en 6-åring at far har vært utro? "pappa stakk pikken sin i en annen dame, men selv om pappa av og til gjør grusomme ting så er han likevel en veldig fin fyr"? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 22. april 2017 #488 Del Skrevet 22. april 2017 KG: OMG disse bloggerne som utleverer privatlivet sitt og konflikter og kjærester og ekser og alt mulig. Hvorfor kapitaliserer de på privatlivet på denne måten? Hvorfor tenker de ikke på de små barna som involveres i dette her og lider under foreldrenes trang til å dele privatlivet med et enormt publikum? Hvor er vær varsom plakaten? Er ingenting hellig lenger? OGSÅ KG: You go girl Lisa Tønne som overhodet ikke minner om en stereotyp blogger og vi kan identifisere oss langt mer med enn for eksempel Mamma til Michele. Bra måte å eie historien din på! Dette er definitivt det beste både for deg, mannen din, barna dine og elskerinnen til mannen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 22. april 2017 #489 Del Skrevet 22. april 2017 3 timer siden, Bolledeig skrev: KG: OMG disse bloggerne som utleverer privatlivet sitt og konflikter og kjærester og ekser og alt mulig. Hvorfor kapitaliserer de på privatlivet på denne måten? Hvorfor tenker de ikke på de små barna som involveres i dette her og lider under foreldrenes trang til å dele privatlivet med et enormt publikum? Hvor er vær varsom plakaten? Er ingenting hellig lenger? OGSÅ KG: You go girl Lisa Tønne som overhodet ikke minner om en stereotyp blogger og vi kan identifisere oss langt mer med enn for eksempel Mamma til Michele. Bra måte å eie historien din på! Dette er definitivt det beste både for deg, mannen din, barna dine og elskerinnen til mannen din. Og begge bidrar til å holde fokuset oppe rundt dette, noe jeg lurer på om de førstnevnte har tenkt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thejohan Skrevet 22. april 2017 #490 Del Skrevet 22. april 2017 18 timer siden, CecilieX skrev: Jeg må nesten spørre om du ikke ser forskjellen på å kringkaste det til 80.000 mennesker og det å dele det med familien og venner. Det er issuen her, ikke om det skal ties i hjel eller ikke. Jeg tenker at det ene ikke trenger utelukke det andre. Jeg har aldri hatt problem med å fortelle hva som skjedde meg meg. Hvis hun vil forelle det til 80 000, eller 5, så er det opp til henne. Det er hun som må stå i det, og ta det som kommer, og ikke vi som hører på. At Kyrre får pes for det? Too bad. Hvorfor skal hun måtte unnskylde måten hun håndterer det på? Hvorfor må hun passe på hva hun sier, hva hun gjør i etterkant av noe sånt? Vi er ikke like og vi takler ting på forskjellige måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 22. april 2017 #491 Del Skrevet 22. april 2017 55 minutter siden, thejohan skrev: Jeg tenker at det ene ikke trenger utelukke det andre. Jeg har aldri hatt problem med å fortelle hva som skjedde meg meg. Hvis hun vil forelle det til 80 000, eller 5, så er det opp til henne. Det er hun som må stå i det, og ta det som kommer, og ikke vi som hører på. At Kyrre får pes for det? Too bad. Hvorfor skal hun måtte unnskylde måten hun håndterer det på? Hvorfor må hun passe på hva hun sier, hva hun gjør i etterkant av noe sånt? Vi er ikke like og vi takler ting på forskjellige måter. Kanskje fordi hun har barn. Og selv om hun mener at det hun har gjort er riktig også ovenfor barna, så kan hun ikke vite det med sikkerhet. De kan oppleve dette problematisk senere. Både i barne- og ungdomsårene, men kanskje også som voksne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thejohan Skrevet 22. april 2017 #492 Del Skrevet 22. april 2017 1 time siden, Veslefrikk skrev: Kanskje fordi hun har barn. Og selv om hun mener at det hun har gjort er riktig også ovenfor barna, så kan hun ikke vite det med sikkerhet. De kan oppleve dette problematisk senere. Både i barne- og ungdomsårene, men kanskje også som voksne. På samme måte som at vi ikke kan vite noe med sikkerhet om dette kommer til å skade barna på et senere tidspunkt. At det kan skade barna, betyr ikke at det gjør det. Jeg har absolutt ikke tatt skade av at jeg fikk vite at mamma var utro mot pappa, og at det var derfor de gikk fra hverandre. (Jeg var 8). Hvisomatte, dersomatte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. april 2017 #493 Del Skrevet 22. april 2017 1 time siden, thejohan skrev: På samme måte som at vi ikke kan vite noe med sikkerhet om dette kommer til å skade barna på et senere tidspunkt. At det kan skade barna, betyr ikke at det gjør det. Jeg har absolutt ikke tatt skade av at jeg fikk vite at mamma var utro mot pappa, og at det var derfor de gikk fra hverandre. (Jeg var 8). Hvisomatte, dersomatte.. Igjen, det handler ikke om det. Det handler om at 80.000 mennesker vet dette. Hva var godt gjorde det saken? Kan ikke se at det var nødvendig for at Lisa skulle kunne komme seg videre. Eie historie eller ikke, fortelle barna eller ikke, sorgbearbeiding eller ikke - det er ikke det det handler om, men hvordan man begrunner kringkastingen til 80.000 mennesker. Hvorfor det var fornuftig vil jeg gjerne se begrunnet. Satt på spissen; folk flest har ikke 80.000 lyttere til å hjelpe seg når utroskap oppstår og man klarer å komme seg videre likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 22. april 2017 #494 Del Skrevet 22. april 2017 (endret) 2 minutter siden, CecilieX skrev: Igjen, det handler ikke om det. Det handler om at 80.000 mennesker vet dette. Hva var godt gjorde det saken? Kan ikke se at det var nødvendig for at Lisa skulle kunne komme seg videre. Eie historie eller ikke, fortelle barna eller ikke, sorgbearbeiding eller ikke - det er ikke det det handler om, men hvordan man begrunner kringkastingen til 80.000 mennesker. Hvorfor det var fornuftig vil jeg gjerne se begrunnet. Satt på spissen; folk flest har ikke 80.000 lyttere til å hjelpe seg når utroskap oppstår og man klarer å komme seg videre likevel. De nærmeste ville nok fått vite det uansett Om øvrigheten vet eller ikke vet trenger ikke ha noen særlig betydning Endret 22. april 2017 av JackIost 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miagunda Skrevet 22. april 2017 #495 Del Skrevet 22. april 2017 Hadde nok gått rykter. Er jo kjente personer. Det hadde nok kommet frem uansett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 24. april 2017 #496 Del Skrevet 24. april 2017 På 04/22/2017 den 18.59, miagunda skrev: Hadde nok gått rykter. Er jo kjente personer. Det hadde nok kommet frem uansett. Jeg vil ikke ta stilling om det var riktig eller galt å fortelle det på podcast. Men, de er begge kjente personer, og Oslo/Norge er lite (og Kyrre enda mindre diskré...). Ved å publisere det på podcast kommer hun ryktene i forkjøpet. For ordens skyld: jeg hører ikke på T&T's podcast, ser dem på TV eller er fan av noe slag, da humoren deres overhodet ikke treffer meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantenirommet Skrevet 28. april 2017 #497 Del Skrevet 28. april 2017 Synes det virker som om de skal forbli gift. Det overrasker meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 28. april 2017 #498 Del Skrevet 28. april 2017 5 timer siden, Elefantenirommet skrev: Synes det virker som om de skal forbli gift. Det overrasker meg. Hvordan virker det sånn når de har gått ut og sagt at de skal skilles? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ricecrispies Skrevet 28. april 2017 #499 Del Skrevet 28. april 2017 (endret) 7 minutter siden, neiognei skrev: Hvordan virker det sånn når de har gått ut og sagt at de skal skilles? De har ikke det. Se og Hør (?) tok seg friheter 😎 Endret 28. april 2017 av ricecrispies Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gemini7 Skrevet 28. april 2017 #500 Del Skrevet 28. april 2017 2 timer siden, ricecrispies skrev: De har ikke det. Se og Hør (?) tok seg friheter 😎 Jepp, Se & Hør og God kveld Norge antyder begge at paret skal skilles, og det vises til podcasten som kilde (og der snakker ingen om skilsmisse). Så vidt jeg kunne se rapporterte ingen av disse mediene om at nyheten bekreftes av Lisa eller Kyrre. Det er jo folk som holder sammen også tross slike overtramp, det kan jo være at de er blant disse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg