Gå til innhold

"Lisa" - Tusvik & Tønne


TVtittern

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

36 minutter siden, pøbelsara skrev:

Veldig, veldig bra innledning  og oppklaring fra Lisa i ukas podcast. Respekt. 

Jepp👍😊

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ukas podcast får jeg inntrykk av folk rundt henne har visst uten å si noe til henne. Utrolig dårlig gjort i såfall.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
24 minutter siden, Nor skrev:

Enda mer svik.... stakkars tapre Lisa. ❤️

Men fortell,da! Kan ikke ha lyd på tlf nå,dør av nysgjerrighet her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jentekvinne
25 minutter siden, ricecrispies skrev:

Men fortell,da! Kan ikke ha lyd på tlf nå,dør av nysgjerrighet her! 

Jeg har hørt den nye podkasten og oppfattet ikke at Lisa hadde gått gjennom mer svik enn hun allerede har gjort. Vet ikke helt hva noen mener med det.  

Endret av jentekvinne
refererte til feil bruker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer svik er når det viser at folk rundt henne har vist om dette og ikke fortalt det. Det ble sagt her at det var, uten at jeg fikk med meg den siste sendingen 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, jentekvinne skrev:

Jeg har hørt den nye podkasten og oppfattet ikke at Lisa hadde gått gjennom mer svik enn hun allerede har gjort. Vet ikke helt hva noen mener med det.  

Sviket er at venner/bekjente/kollegaer visste om utroskapen, men ingen sa noe til henne.

Lisa sier i podcasten at man ikke nødvendigvis trenger å si til noen "mannen din er utro" ,men kanskje ta personen til side å si "Jeg har hørt dette.. det går et rykte om.." så kan man nøste opp i ting selv/konfrontere partner. 

I stedet går folk rundt og hvisker og tisker i gangene. 

Et rykte har som regel noe sannhet i seg..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette med at hun ble sviktet av alle rundt seg blir for mye offerrolle(ja, jeg vet hun sier hun hater offerrollen, men hvem er det som selv sier de spiller offerrollen?). Hvem er de "rundt henne" som har sviktet henne? er det bestevenninnen? eller er det mer perifert?  

Også drar Lisa den "Det er alltid en kjerne av sannhet i ryktene selv om ryktet kan ha fått flere ben å gå på". Det er jo bare tull, et rykte trenger ikke å ha en kjerne av sannhet.  Ja, dette ryktet var sant, men det kunne man jo ikke vite på forhånd. Hva om jeg hadde lest et rykte på KG om at mannen hennes var utro og var blant de "rundt henne"?  Hadde jeg sviktet henne om jeg ikke fortalte henne hva jeg hadde lest på KG? Klart jeg etter å ha hørt podcasten vet at Lisa hadde hatt lyst til å vite om løse rykter om hennes ekteskap, men finnes da mange som ikke ønsker at bekjente skal blande seg inn i ekteskapet og fortelle om løse rykter de har hørt.  Ikke har man noen forpliktelse til å blande seg inn om man har hørt om et utroskapsrykte til bekjente heller. 

I tillegg har jo Lisa selv sagt hun har mistenkt utroskap tidligere. Skal man dra Lisas logikk så kan man jo like gjerne  komme med utsagn som "man skal alltid lytte til magefølelsen" og hun hadde ikke mistenkt utroskap om det ikke lå  noe reelt bak. Det er jo akkurat det samme som å si at det alltid er en kjerne av sannhet i et rykte. Så da har hun seg selv å takke om hun ikke reagerte på magefølelsen.  Det er selvsagt helt fjernt, men det samme er å dra "Det er alltid en kjerne av sannhet i et rykte". Og hun har jo langt større grunn til å gjøre noe med magefølelsen sin enn bekjente til å reagere på et utroskapsrykt om hennes ektemann.

Utrolig leit for Lisa at hun opplevde det hun opplevde, men sviket er fra mannen hennes. Ikke bekjente og kollegaer som ikke har noen forpliktelser til å blande seg inn i forholdet hennes. 

Edit:

Fint hun hadde spurt mannen sin før hun outet han, men hun spurte vel neppe elskerinnen om å kunne hinte slik at fansen kunne få gjette seg frem til hvem var. 

Godt mulig barna hennes ikke tar skade av at moren tar skittentøysvasken offentlig, men det blir for langt når hun nærmest fremstiller det som om hun tok skittentøysvasken offentlig fordi det var det beste for barna. Så de skulle slippe å måtte bære på en stygg hemmelighet. Det blir for fjernt for min del og for mye å gjøre seg selv til en heltinne i en historie som egentlig handlet om hennes egent ønske å ta det offentlig. At hennes barn på rundt 6 år samtykker til at hun tar det på podcasten betyr jo ikke at det er til det beste for barna sine. De er selvsagt ikke i stand til å forstå konsekvensene av hva hun gjør og er selvsagt enig med foreldrene sine. Noe annet ville vært veldig merkelig.  Igjen, godt mulig barna ikke tar skade av det, men betyr ikke at barna hadde lidd om hun ikke lagde podcasten. 

Synes heller ikke noe om argumenter av typen "vi har gjort verre før" og "I Tusvik og Tønne-land finnes ingen etiske grenser". Det rettferdiggjør virkelig ingenting. 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Gardermobanen skrev:

Synes dette med at hun ble sviktet av alle rundt seg blir for mye offerrolle(ja, jeg vet hun sier hun hater offerrollen, men hvem er det som selv sier de spiller offerrollen?). Hvem er de "rundt henne" som har sviktet henne? er det bestevenninnen? eller er det mer perifert?  

Også drar Lisa den "Det er alltid en kjerne av sannhet i ryktene selv om ryktet kan ha fått flere ben å gå på". Det er jo bare tull, et rykte trenger ikke å ha en kjerne av sannhet. Ja, dette ryktet hadde det, men det kunne man jo ikke vite på forhånd. Hva om jeg hadde lest et rykte på KG om at mannen hennes var utro og var blant de "rundt henne"?  Hadde jeg sviktet henne om jeg ikke fortalte henne hva jeg hadde lest på KG? Klart jeg etter å ha hørt podcasten vet at Lisa hadde hatt lyst til å vite om løse rykter om hennes ekteskap, men finnes da mange som ikke ønsker at bekjente skal blande seg inn i ekteskapet og fortelle om rykter de har hørt.  Ikke har man noen forpliktelse til å blande seg inn om man har hørt om et utroskapsrykte til bekjente heller. 

I tillegg har jo Lisa selv sagt hun har mistenkt utroskap tidligere. Skal man dra Lisas logikk så kan man jo like gjerne  komme med utsagn som "man skal alltid lytte til magefølelsen" og hun hadde ikke mistenkt utroskap om det ikke lå  noe reelt bak. Det er jo akkurat det samme som å si at det alltid er en kjerne av sannhet i et rykte. Så da har hun seg selv å takke om hun ikke reagerte på magefølelsen.  Det er selvsagt helt fjernt, men det samme er å dra "Det er alltid en kjerne av sannhet i et rykte". Og hun har jo langt større grunn til å gjøre noe med magefølelsen sin enn bekjente til å reagere på et utroskapsrykt om hennes ektemann.

Utrolig leit for Lisa at hun opplevde det hun opplevde, men sviket er fra mannen hennes. Ikke bekjente og kollegaer som ikke har noen forpliktelser til å blande seg inn i forholdet hennes. 

Edit:

Fint hun hadde spurt mannen sin før hun outet han, men hun spurte vel neppe elskerinnen om å kunne hinte slik at fansen kunne få gjette seg frem til hvem var. 

Godt mulig barna hennes ikke tar skade av at moren tar skittentøysvasken offentlig, men det blir for langt når hun nærmest fremstiller det som om hun tok skittentøysvasken offentlig fordi det var det beste for barna. Så de skulle slippe å måtte bære på en stygg hemmelighet. Det blir for fjernt for min del og for mye å gjøre seg selv til en heltinne i en historie som egentlig handlet om hennes egent ønske å ta det offentlig. At hennes barn på rundt 6 år samtykker til at hun tar det på podcasten betyr jo ikke at det er til det beste for barna sine. De er selvsagt ikke i stand til å forstå konsekvensene av hva hun gjør og er selvsagt enig med foreldrene sine. Noe annet ville vært veldig merkelig.  Igjen, godt mulig barna ikke tar skade av det, men betyr ikke at barna hadde lidd om hun ikke lagde podcasten. 

Synes heller ikke noe om argumenter av typen "vi har gjort verre før" og "I Tusvik og Tønne-land finnes ingen etiske grenser". Det rettferdiggjør virkelig ingenting. 

Signerer denne 100 %. Meget bra skrevet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Synes dette med at hun ble sviktet av alle rundt seg blir for mye offerrolle(ja, jeg vet hun sier hun hater offerrollen, men hvem er det som selv sier de spiller offerrollen?). Hvem er de "rundt henne" som har sviktet henne? er det bestevenninnen? eller er det mer perifert?  

Også drar Lisa den "Det er alltid en kjerne av sannhet i ryktene selv om ryktet kan ha fått flere ben å gå på". Det er jo bare tull, et rykte trenger ikke å ha en kjerne av sannhet. Ja, dette ryktet hadde det, men det kunne man jo ikke vite på forhånd. Hva om jeg hadde lest et rykte på KG om at mannen hennes var utro og var blant de "rundt henne"?  Hadde jeg sviktet henne om jeg ikke fortalte henne hva jeg hadde lest på KG? Klart jeg etter å ha hørt podcasten vet at Lisa hadde hatt lyst til å vite om løse rykter om hennes ekteskap, men finnes da mange som ikke ønsker at bekjente skal blande seg inn i ekteskapet og fortelle om rykter de har hørt.  Ikke har man noen forpliktelse til å blande seg inn om man har hørt om et utroskapsrykte til bekjente heller

Som regel har et rykte en kjerne av "sannhet" jo. Det trenger ikke å bety at alle rykter er sanne, langt ifra, men som regel stammer et rykte fra noe. Det kan være helt harmløst, eller en misforståelse av noe slag, men (så lenge man ikke går på barnskolen) et rykte dukker ikke bare opp uten noe som helst sammenheng med virkeligheten. Jeg hadde virkelig hatt lyst til å vite det om det gikk et rykte på KG om at min mann var utro! Ville ikke du? Og jeg tror neppe Lisa snakker om at folk som ikke kjenner henne skal komme til henne med alle rykter de hører, jeg tolket det som at det var snakk om folk i nærmere omgangskrets. Jeg hadde blitt kjempeskuffa selv, om ingen av mine venner eller bekjente hadde snakket med meg hvis de hørte et rykte om min mann. Ut ifra det hun sa i podcasten så virket det som om folk gikk rundt å tisket og hvisket om dette i tillegg, så jeg skjønner kjempegodt at hun er skuffet over det. 

 

Sitat

I tillegg har jo Lisa selv sagt hun har mistenkt utroskap tidligere. Skal man dra Lisas logikk så kan man jo like gjerne  komme med utsagn som "man skal alltid lytte til magefølelsen" og hun hadde ikke mistenkt utroskap om det ikke lå  noe reelt bak. Det er jo akkurat det samme som å si at det alltid er en kjerne av sannhet i et rykte. Så da har hun seg selv å takke om hun ikke reagerte på magefølelsen.  Det er selvsagt helt fjernt, men det samme er å dra "Det er alltid en kjerne av sannhet i et rykte". Og hun har jo langt større grunn til å gjøre noe med magefølelsen sin enn bekjente til å reagere på et utroskapsrykt om hennes ektemann.

Så lett er det ikke. Det er ikke bare å gjøre noe med magefølelsen, når det er snakk om en så alvorlig ting som dette. 

 

Sitat

Fint hun hadde spurt mannen sin før hun outet han, men hun spurte vel neppe elskerinnen om å kunne hinte slik at fansen kunne få gjette seg frem til hvem var. 

Godt mulig barna hennes ikke tar skade av at moren tar skittentøysvasken offentlig, men det blir for langt når hun nærmest fremstiller det som om hun tok skittentøysvasken offentlig fordi det var det beste for barna. Så de skulle slippe å måtte bære på en stygg hemmelighet. Det blir for fjernt for min del og for mye å gjøre seg selv til en heltinne i en historie som egentlig handlet om hennes egent ønske å ta det offentlig. At hennes barn på rundt 6 år samtykker til at hun tar det på podcasten betyr jo ikke at det er til det beste for barna sine. De er selvsagt ikke i stand til å forstå konsekvensene av hva hun gjør og er selvsagt enig med foreldrene sine. Noe annet ville vært veldig merkelig.  Igjen, godt mulig barna ikke tar skade av det, men betyr ikke at barna hadde lidd om hun ikke lagde podcasten. 

Nei, hun spurte nok ikke elskerinnen om det. Forståelig nok. Jeg kan ikke si jeg bryr meg så veldig mye om det, heller. Men det er bare min mening, kan forstå at flere synes det var å gå for langt akkurat der. 

Begrunnelsen hun kom med, i forhold til barna, synes jeg er flott! Som hun sa, de skal få slippe å gå rundt å holde på denne hemmeligheten. Jeg har opplevd det selv, og vet hvordan det føles. Jeg tror absolutt Lisa gjør det beste for barna sine! Hun kjenner dem best, og vet hva de tåler. Hun sa også at hun fortalte barna at noen ganger tar man dumme valg, men det betyr ikke at man er en forferdelig person av den grunn! Virker altså IKKE som hun prøver å svartmale Kyrre ovenfor barna. Som sagt, det er Lisa som kjenner barna sine best, og vi kan ikke spekulere i hva de er i stand til å forstå og ikke forstå. 
 

Sitat

Synes heller ikke noe om argumenter av typen "vi har gjort verre før" og "I Tusvik og Tønne-land finnes ingen etiske grenser". Det rettferdiggjør virkelig ingenting. 

Vi som hører på T&T fast vil nok være uenig med deg i dette. 

Endret av Bareser
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt krisemøte ute nå. Kyrre sier han vil ikke si noe mer enn hva som allerede er sagt og skrevet i mediene. Han har begynt å røyke og gått ned i vekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, foreveralone skrev:

Nytt krisemøte ute nå. Kyrre sier han vil ikke si noe mer enn hva som allerede er sagt og skrevet i mediene. Han har begynt å røyke og gått ned i vekt.

Han sa jo også at ukens unnskyldning går til Lisa. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, foreveralone skrev:

Nytt krisemøte ute nå. Kyrre sier han vil ikke si noe mer enn hva som allerede er sagt og skrevet i mediene. Han har begynt å røyke og gått ned i vekt.

Ja ja. Som man reder ligger man (bokstavelig talt).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bareser skrev:

Som regel har et rykte en kjerne av "sannhet" jo. Det trenger ikke å bety at alle rykter er sanne, langt ifra, men som regel stammer et rykte fra noe. Det kan være helt harmløst, eller en misforståelse av noe slag, men (så lenge man ikke går på barnskolen) et rykte dukker ikke bare opp uten noe som helst sammenheng med virkeligheten.  

Et rykte har ikke lenger en kjerne av sannhet i seg om personen som fremstilles som utro ikke er utro.  Har kjæresten min en søster han tilbringer tid med   som noen tror er en elskerinne og forteller et rykte om at kjæresten min er utro så har ikke det ryktet en kjerne av sannhet i seg selv om ryktet har oppstått ved en misforståelse.  

Om man mener at et rykte har en kjerne av sannhet selv om det er en misforståelse  så betyr jo det at det er helt irrelevant at et rykte har en kjerne av sannhet i seg for kjernen kan være hva som helst. 

1 time siden, Bareser skrev:

Jeg hadde virkelig hatt lyst til å vite det om det gikk et rykte på KG om at min mann var utro! Ville ikke du? Og jeg tror neppe Lisa snakker om at folk som ikke kjenner henne skal komme til henne med alle rykter de hører, jeg tolket det som at det var snakk om folk i nærmere omgangskrets. Jeg hadde blitt kjempeskuffa selv, om ingen av mine venner eller bekjente hadde snakket med meg hvis de hørte et rykte om min mann. Ut ifra det hun sa i podcasten så virket det som om folk gikk rundt å tisket og hvisket om dette i tillegg, så jeg skjønner kjempegodt at hun er skuffet over det. 

Greit at du ønsker å høre rykter fra bekjente, men alle har jo ikke lyst til det og det er jo umulig å vite hvem som ønsker å høre rykter om ekteskapet deres. Og nei, jeg føler ikke at jeg har sviktet noen fordi jeg ikke har fortalt en bekjent et løst rykte om deres ekteskap. 

Om man skal arresteres for noe så er det for å hviske og tiske om bekjentes ekteskap. Det er ikke et svik, men det er frekt.

1 time siden, Bareser skrev:

Så lett er det ikke. Det er ikke bare å gjøre noe med magefølelsen, når det er snakk om en så alvorlig ting som dette.  

Nei, det er ikke lett å gjøre noe med magefølelsen og det med at "man alltid bør lytte til mageføleslen" var ment som en ironisering av "det er alltid en kjerne av sannhet i et rykte". Det kan da være ubehagelig å bringe et utroskapsrykte til en som ikke ønsker å høre det også. Man kan som budbringeren bli fremstilt som skurken. Og det er heller ikke noen grunn til at et rykte stemmer mer enn magefølelsen.

 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om din mann og far til dine barn er utro. Når det kommer for en dag, får du vite at din søster, venninne og kollegaer har vist dette..... ville ikke sviket vært enda verre da ? Ville du følt at trøst og støtte var ekte fra disse? Og om du i tillegg lå redd og alene i en sykeseng, og får der og da oppdager at mannen di sender en het melding til elskerinnen,-  da hadde jeg følt meg veeeeeeeeeldig alene og sviktet om jeg hadde tatt kontak med noen for å dele min fortvilede, og fått vite at de alt viste...😳

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nor skrev:

Om din mann og far til dine barn er utro. Når det kommer for en dag, får du vite at din søster, venninne og kollegaer har vist dette..... ville ikke sviket vært enda verre da ? Ville du følt at trøst og støtte var ekte fra disse? Og om du i tillegg lå redd og alene i en sykeseng, og får der og da oppdager at mannen di sender en het melding til elskerinnen,-  da hadde jeg følt meg veeeeeeeeeldig alene og sviktet om jeg hadde tatt kontak med noen for å dele min fortvilede, og fått vite at de alt viste...😳

Det er forskjell på hva man forventer av sin søster og hva man forventer å bli fortalt av en bekjent. Man har en mye større forpliktelse til sin søster enn til en bekjent.  Du ville jo reagert forskjellig om det var en bekjent  som hadde sex med mannen din enn om det var din søster!

Klart det er leit å oppdage om mange hadde hadde hørt rykter om at kjæresten min var utro uten å si det.  Men jeg hadde ikke blitt sveket av alle rundt meg av den grunn.  Jeg hadde forventet at mine nærmeste  hadde fortalt meg om hun visste at mannen min var utro, men jeg hadde ikke forventet at en bekjent skulle ha fortalt meg et løst rykte han hadde hørt. Alltid surt i ettertid at man ikke så hintene man burde ha sett. 

Har opplevd utroskap og selvsagt er det vondt! Men jeg gikk jo ikke til kollegaer(da hadde jeg referert til dem som mine nærmeste venninner) og bekjente for å få støtte. Og jeg ser det ikke på noe svik at de ikke var der for meg.  Jeg gikk til min familie og mine nærmeste venninner.  Hadde de sagt til meg at de visste at han var utro og ikke sagt noe så hadde jeg følt meg sveket, men det er jo noe helt annet. På samme måte som podcasten hadde vært helt annerledes og Sigrid Tusvik hadde sagt "Jeg visste om utroskapen jeg også".

Synes dette med å bli sveket har gått for langt. Det starter med at elskerinnen har sveket en også utvider man sirkelen til ikke bare de som har tatt del i utroskapen, men også alle som har hørt rykter om utroskapen. Uavhengig av hvor løst ryktet er og uavhengig av hvor nærme man er personen som er offer for utroskapen.

Hvor mange har egentlig fortalt alle ryktene de har hørt til den deg gjelder uavhengig av hvor løst ryktet er  og uavhengig av hvor nærme man er den ryktet gjelder? Det hadde jo ikke vært rykter om det var slik ting fungerte. Ja, det er frekt å hviske og tiske om andre, men det er noe annet enn svik. 

Igjen utrolig forferdelig det Lisa har opplevd. 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra at det er snakk om bekjente....? Har du hørt podcasten? Skal man ta utgangspunkt i den, snakker ikke Lisa om mannen i gata, hun snakker om at folk i nær omgangskrets har visst om dette, eller i alle fall hørt et rykte, uten å snakke med Lisa om det. Hun sier også at hun skjønner at det er vanskelig å skulle ta noe sånt opp med noen, og så forklarer hun en enkel måte å gjøre det på. Skjønner ikke hvorfor du har hengt deg sånn opp i at noen mener dette er et svik? Om noen i min nærmeste omgangskrets hadde hørt noe sånn uten å si ifra - ja, da hadde jeg faktsk følt meg litt sviktet. 

Lurer på om du legger noe annet i begrepet "svik," enn det vi andre gjør, men det er nå en annen diskusjon. 

Endret av Bareser
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...