Hummingbird2 Skrevet 19. april 2017 #441 Del Skrevet 19. april 2017 58 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg synes at Lisa må få eie sin historie - og hun snakker jo om seg selv og sine egne reaksjoner. Samtidig er det en smal line å balansere på, og det er klart at begge nok visste at det ville ta av med både gjetting og fordømmelse av mannen. Noen ganger kan det være mye godt sorgarbeid i å dele sin historie. Prøver igjen... Er lei av å høre at hun skal få "eie" sin historie... Det kan man fint gjøre med familie og omgangskrets. Man trenger ikke ta denne historien foran 100,000 podcastlyttere. Alle føler med henne, det er en helt grusom situasjon!!! Men det gjør det verre for alle involverte at det nå er offentlig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 19. april 2017 #442 Del Skrevet 19. april 2017 (endret) 1 time siden, pøbelsara skrev: Jeg synes at Lisa må få eie sin historie - og hun snakker jo om seg selv og sine egne reaksjoner. Samtidig er det en smal line å balansere på, og det er klart at begge nok visste at det ville ta av med både gjetting og fordømmelse av mannen. Noen ganger kan det være mye godt sorgarbeid i å dele sin historie. Men dette hadde ikke vært en historie å eie om hun ikke hadde delt den med lytterne. Da ville vi ikke visst noe som helst. At hun eier den ovenfor familie og venner er riktig at hun gjør. Hun må gjerne feie gulvet med ham foran venner og familie, det er ikke mer enn han har fortjent. Ja det er mye godt sorgarbeid i det å dele sin historie, men jeg ser ikke behovet for at 80.000 skal måtte høre den for at hun skal få bearbeidet sin sorg. Sorry, ser @Hummingbird2 var før meg. Endret 19. april 2017 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 19. april 2017 #443 Del Skrevet 19. april 2017 (endret) Nå har innlegget mitt blitt slettet så skriver igjen. Jeg tror denne hevnen slår like mye tilbake på Lisa. Nå vil jo alle som søker henne opp se at hun er en som henger ut partneren sin offentlig ved stygge brudd. Det hadde aldri jeg giddet å risikere, uansett hvor mange som roser henne for å "eie historien". I tillegg ønsker jeg en kjæreste med minimum av impulskontroll og respekt for familiens privatliv og det har hun jo åpenbart ikke. Neste kjæreste hun får vil jo sikkert se ting annerledes enn meg, men man kan jo spørre om det blir mer underholdning for lytterne enn et godt forhold om både mann og kone mangler impulskontroll og respekt for familiens privatliv. Hatten av for Tusvik også som lar Lisa gjennomføre dette og gjør sitt beste for å hinte frem til hvem den angivelige elskerinnen måtte være. Hvem har ikke lyst til at venninnen man har når man er knust og sint også er den samme som djevelen som dukker opp i tegnefilmene. Tusvik som ikke er den sårede parten burde jo faktisk klare å tenke litt lengre. Endret 20. april 2017 av AnonymSjiraff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shai Skrevet 19. april 2017 #444 Del Skrevet 19. april 2017 34 minutter siden, AnonymSjiraff skrev: Nå har innlegget mitt blitt slettet så skriver igjen. Jeg tror denne hevnen slår like mye tilbake på Lisa. Nå vil jo alle som søker henne opp se at hun er en som henger ut partneren sin offentlig ved stygge brudd. Det hadde aldri jeg giddet å risikere, uansett hvor mange som roser henne for å "eie historien". I tillegg ønsker jeg en kjæreste med minimum av impulskontroll og respekt for familiens privatliv og det har hun jo åpenbart ikke. Neste kjæreste hun får vil jo sikkert se ting annerledes enn meg, men man kan jo spørre om det blir mer underholdning for lytterne enn et godt forhold om både mann og kone mangler impulskontroll og respekt for familiens privatliv. Hatten av til Tusvik også som lar Lisa gjennomføre dette og gjør sitt beste for å hinte frem til hvem den angivelige elskerinnen måtte være. Hvem har ikke lyst til at venninnen man har når man er knust og sint også er den samme som djevelen som dukker opp i tegnefilmene. Tusvik som ikke er den sårede parten burde jo faktisk klare å tenke litt lengre. For å være helt ærlig, er det vel strengt tatt den utro mannen som mangler impulskontroll. Og jeg tror nok at Lisas eget behov for å eie denne historien og dele viktige endringer i livet sitt i sin veldig ærlige podcast, er viktigere enn hva en imaginær fremtidig kjæreste kan tenkes å mene hvis han/hun googler. Tusviks rolle i dette er også litt merkelig å kritisere. Hennes lojalitet ligger hos sin gode venninne og kollega, selvfølgelig vil hun støtte det Lisa opplever er riktig å gjøre på et så vanskelig punkt i livet. Avgjørelsen ligger ikke hos Sigrid, den ligger hos Lisa som er den som er involvert. Denne podcasten handler om begges liv, den ene kan ikke plukke ut og forkaste det den andre vil snakke om, Sigrid forstår at dette er det Lisa ønsker og respekterer dette ønsket. Hvorfor skal det være Sigrids jobb å forsvare mann og elskerinne? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 19. april 2017 #445 Del Skrevet 19. april 2017 (endret) 25 minutter siden, Shai skrev: For å være helt ærlig, er det vel strengt tatt den utro mannen som mangler impulskontroll. Og jeg tror nok at Lisas eget behov for å eie denne historien og dele viktige endringer i livet sitt i sin veldig ærlige podcast, er viktigere enn hva en imaginær fremtidig kjæreste kan tenkes å mene hvis han/hun googler. Tusviks rolle i dette er også litt merkelig å kritisere. Hennes lojalitet ligger hos sin gode venninne og kollega, selvfølgelig vil hun støtte det Lisa opplever er riktig å gjøre på et så vanskelig punkt i livet. Avgjørelsen ligger ikke hos Sigrid, den ligger hos Lisa som er den som er involvert. Denne podcasten handler om begges liv, den ene kan ikke plukke ut og forkaste det den andre vil snakke om, Sigrid forstår at dette er det Lisa ønsker og respekterer dette ønsket. Hvorfor skal det være Sigrids jobb å forsvare mann og elskerinne? Det burde ikke være for mye forlangt at en venninne beskytter en annen mot seg selv i dette tilfellet. Venninnen (Sigrid) kunne fint snakket henne til fornuft istedenfor å dundre på med podcast. Vi snakker faktisk tre dager etter hun lå med drypp (?) og hele hennes verden raste. Ingen i en sånn situasjon vil tenke klart, eller tenke konsekvenser. Det er her Sigrid burde beskyttet Lisa, ikke oppmuntret henne til å ta fortvilelsen og hevnen offentlig. Jeg mistet i hvert fall mye respekt for de to... Sigrid hadde ikke forsvart mannen og elskerinnen, hun hadde forsvart Lisa og tredjepartene. Stoooor forskjell! Endret 19. april 2017 av Hummingbird2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 19. april 2017 #446 Del Skrevet 19. april 2017 (endret) 55 minutter siden, Shai skrev: For å være helt ærlig, er det vel strengt tatt den utro mannen som mangler impulskontroll. Og jeg tror nok at Lisas eget behov for å eie denne historien og dele viktige endringer i livet sitt i sin veldig ærlige podcast, er viktigere enn hva en imaginær fremtidig kjæreste kan tenkes å mene hvis han/hun googler. Tusviks rolle i dette er også litt merkelig å kritisere. Hennes lojalitet ligger hos sin gode venninne og kollega, selvfølgelig vil hun støtte det Lisa opplever er riktig å gjøre på et så vanskelig punkt i livet. Avgjørelsen ligger ikke hos Sigrid, den ligger hos Lisa som er den som er involvert. Denne podcasten handler om begges liv, den ene kan ikke plukke ut og forkaste det den andre vil snakke om, Sigrid forstår at dette er det Lisa ønsker og respekterer dette ønsket. Hvorfor skal det være Sigrids jobb å forsvare mann og elskerinne? Ja, man mangler impulskontroll om man er utro, men det betyr jo ikke at Lisa ikke mangler impulskontroll. Klart det kan jo hende at Lisa noen år frem i tiden tenker: Jeg synes det å henge meg selv ut offentlig som en som mangler impulskontroll og har null respekt for familiens privatliv var en en god ide. Jeg fikk tross alt mange likes på Facebook og Kvinneguiden av folk jeg aldri har hørt om. Så får det heller være at de eneste som er villige til å date meg er folk som oppfører seg akkurat likt som meg og to tikkende bomber blir bedre podcastunderholdning enn stabilt forhold. Det er forskjell på å forsvare ektemannen og elskerinnen og si "kanskje det ikke er det lureste å ta beslutningen om å ta skittentøysvasken offentlig rett etter du har funnet ut at mannen din har sviktet deg på det groveste og du nettopp har kommet hjem fra sykehus". Det hadde jeg håpt kompisen min sa til meg om jeg hadde funnet på noe så dumt. Det forventes jo litt mer fornuft fra en som ser ting utenfra enn en som nettopp har opplevd det Lisa opplevde. Endret 19. april 2017 av AnonymSjiraff 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 20. april 2017 #447 Del Skrevet 20. april 2017 Jeg tror ikke det viktigste er hvor mange som har lyst til å være fremtidig ny kjæreste. Rart at det skal spille så stor rolle i hvordan man takler partners utroskap? Det er mange å ta hensyn til; utro partner, elskerinne OG potensielt ny kjæreste. Men ikke seg selv da, ha litt verdighet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ansjosen Skrevet 20. april 2017 #448 Del Skrevet 20. april 2017 Jeg forstår ikke helt argumentet om å "eie" historien? Dere spekulerer jo vilt i hvem damen er, hvordan mannen til Tønne kan være tiltrekkende på andre osv. Det eneste hun har oppnådd å eie så langt er sine trofaste følgeres bunnløse beundring. Den ville hun vel hatt uansett? Hun eier jo på ingen måte historien, hun legger opp til spekulasjoner, skittkasting og enda mer av begge deler. For meg er iallfall ikke det å eie en historie å kringkaste den når du mentalt er lengst unna å kunne framstille den nogenlunde sannferdig. Dere har hørt Lisas versjon av sannheten. Kyrres sannhet er nok en annen. Den virkelige objektive sannheten befinner seg vanligvis et sted i mellom de fortalte historiene. Og jeg mener at det å stå opp for seg selv kan gjøres med en smile verdighet. En smule forstand og man kan fortsatt eie historien sin. Hun kunne fortalt om helseproblemene, hun kunne fortalt at han han vært utro, men stoppet der. Men sympatien hun får fra vilt fremmede mennesker som føler de kjenner henne må for øyeblikket være en blanding av kjempeskremmende og herlig balsam på et fortsatt irritert og vondt sår. La oss håpe hun fortsatt føler det slik når skorpa er blitt tykkere. Og nei, jeg mener ikke på noen måte at utroskap skal ties ihjel eller er noe å skamme seg over for andre enn den som er i et forhold og er utro. Men jeg mener at noen ganger er det enklere bli ferdig med ting om ikke alle har en mening om det. Også de du ikke kjenner og som føler de kjenner deg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 20. april 2017 #449 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) 51 minutter siden, Femilie skrev: Jeg tror ikke det viktigste er hvor mange som har lyst til å være fremtidig ny kjæreste. Rart at det skal spille så stor rolle i hvordan man takler partners utroskap? Det er mange å ta hensyn til; utro partner, elskerinne OG potensielt ny kjæreste. Men ikke seg selv da, ha litt verdighet. Nei, jeg tror heller ikke at hun brydde seg om konsekvensene da hun lagde podcasten, men det betyr jo ikke at konsekvensene ikke kommer og at det ikke er mulig hun kommer til å angre. Ja, det er mange hensyn å ta før man gjør noe så dumt, men Lisa valgte jo ikke å ta noen hensyn. Ikke til sine barns far, ikke til elskerinnen, ikke til sine barn og etter min mening ikke hvordan hun kommer til å se på dette i ettertid. Endret 20. april 2017 av AnonymSjiraff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 20. april 2017 #450 Del Skrevet 20. april 2017 13 timer siden, AnonymSjiraff skrev: Hatten av til Tusvik også som lar Lisa gjennomføre dette og gjør sitt beste for å hinte frem til hvem den angivelige elskerinnen måtte være. Hvem har ikke lyst til at venninnen man har når man er knust og sint også er den samme som djevelen som dukker opp i tegnefilmene. Tusvik som ikke er den sårede parten burde jo faktisk klare å tenke litt lengre. Skjønte først ikke helt hva du mente, men da jeg skjønte det er jeg enig, måtte bare lese et par ganger. "Hatten av til" (eller strengt tatt "hatten av for") betyr at du er imponert over det og er det samme som "all ære til". Men kanskje du egentlig var ironisk og jeg er for trøtt til å skjønne det. Også gode muligheter for det, så i så fall beklager jeg rettingen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 20. april 2017 #451 Del Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, Rainbow skrev: Skjønte først ikke helt hva du mente, men da jeg skjønte det er jeg enig, måtte bare lese et par ganger. "Hatten av til" (eller strengt tatt "hatten av for") betyr at du er imponert over det og er det samme som "all ære til". Men kanskje du egentlig var ironisk og jeg er for trøtt til å skjønne det. Også gode muligheter for det, så i så fall beklager jeg rettingen. Takk, rettet nå dette med hatten nå. Ser også at jeg har skrevet ganske knotete så forstår godt du måtte lese noen ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 20. april 2017 #452 Del Skrevet 20. april 2017 2 timer siden, AnonymSjiraff skrev: Nei, jeg tror heller ikke at hun brydde seg om konsekvensene da hun lagde podcasten, men det betyr jo ikke at konsekvensene ikke kommer og at det ikke er mulig hun kommer til å angre. Ja, det er mange hensyn å ta før man gjør noe så dumt, men Lisa valgte jo ikke å ta noen hensyn. Ikke til sine barns far, ikke til elskerinnen, ikke til sine barn og etter min mening ikke hvordan hun kommer til å se på dette i ettertid. Hverken mannen eller elskerinnen tok noen hensyn til Lisa eller barna, så der synes jeg hun er i sin fulle rett til å "drite" i de. Barna tok heller ikke faren hensyn til, men enig med deg om at Lisa bør tenke på barna i dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rainy Skrevet 20. april 2017 #453 Del Skrevet 20. april 2017 Nå har ny episode av podcasten kommet forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 20. april 2017 #454 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) 16 timer siden, AnonymSjiraff skrev: Ja, man mangler impulskontroll om man er utro, men det betyr jo ikke at Lisa ikke mangler impulskontroll. Klart det kan jo hende at Lisa noen år frem i tiden tenker: Jeg synes det å henge meg selv ut offentlig som en som mangler impulskontroll og har null respekt for familiens privatliv var en en god ide. Jeg fikk tross alt mange likes på Facebook og Kvinneguiden av folk jeg aldri har hørt om. Så får det heller være at de eneste som er villige til å date meg er folk som oppfører seg akkurat likt som meg og to tikkende bomber blir bedre podcastunderholdning enn stabilt forhold. Det er forskjell på å forsvare ektemannen og elskerinnen og si "kanskje det ikke er det lureste å ta beslutningen om å ta skittentøysvasken offentlig rett etter du har funnet ut at mannen din har sviktet deg på det groveste og du nettopp har kommet hjem fra sykehus". Det hadde jeg håpt kompisen min sa til meg om jeg hadde funnet på noe så dumt. Det forventes jo litt mer fornuft fra en som ser ting utenfra enn en som nettopp har opplevd det Lisa opplevde. Merkelig mye fokus det er på hva dette kan ha å si for framtidig dating for Lisa Tror nok ikke Lisa Tønne sitt største problem er at en potensiell framtidig partner vil kunne droppe henne fordi vedkommende vet at han risikerer å bli outet offentlig om forholdet senere skulle ta slutt fordi han er utro Endret 20. april 2017 av JackIost 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 20. april 2017 #455 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) 50 minutter siden, JackIost skrev: Merkelig mye fokus det er på hva dette kan ha å si for framtidig dating for Lisa Tror nok ikke Lisa Tønne sitt største problem er at en potensiell framtidig partner vil kunne droppe henne fordi vedkommende vet at han risikerer å bli outet offentlig om forholdet senere skulle ta slutt fordi han er utro. Synes det er grei nettetikette å ikke sitere innlegg for å fortelle hva man ikke synes er interessant å diskutere. Endret 20. april 2017 av AnonymSjiraff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurcos Skrevet 20. april 2017 #456 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) "...og hvis vi hadde gjort det uten motpartens samtykke, så hadde vi brutt Norsk lov. Det vet selvfølgelig vi." Utdrag fra dagens podcast, kan virke som om de fikk samtykke av hvertfall Kyrre før de fortalte om utroskapet. Hun hadde diskutert det på forhånd med mann og barn om at hun skulle podcaste det. Endret 20. april 2017 av nurcos 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 20. april 2017 #457 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) 22 minutter siden, AnonymSjiraff skrev: Synes det er grei nettetikette å ikke sitere innlegg for å fortelle hva man ikke synes er interessant å diskutere. Jeg synes det er en grei nettetikette å lese innlegg før man siterer og svarer på dem Om du gjør det vil du kanskje se at jeg ikke gjør annet enn å gi uttrykk for at jeg er helt uenig i at Lisa vil få det tøft på datingmarkedet pga. at hun har gått offentlig ut med denne saken. At det kan få andre negative konsekvenser for henne og hennes nærmeste er en annen sak. Å være uenige om noe kan vanskelig sies å være noe som ikke hører hjemme på et debattforum Endret 20. april 2017 av JackIost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. april 2017 #458 Del Skrevet 20. april 2017 Veldig, veldig bra innledning og oppklaring fra Lisa i ukas podcast. Respekt. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nor Skrevet 20. april 2017 #459 Del Skrevet 20. april 2017 Hva sa hun ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. april 2017 #460 Del Skrevet 20. april 2017 9 minutter siden, Nor skrev: Hva sa hun ? Hør på den, det er bra. 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg