Jens Skrevet 18. april 2017 #421 Del Skrevet 18. april 2017 50 minutter siden, smartbimbo skrev: Hvorfor skal hun ikke kunne greie seg alene? Har du hørt på podcasten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantenirommet Skrevet 18. april 2017 #422 Del Skrevet 18. april 2017 3 timer siden, Jens skrev: Har du hørt på podcasten? Hun har jo ikke blitt handikappet! Tipper hun går tilbake til sitt vanlige liv, minus kåtefyrsten. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lattea Skrevet 18. april 2017 #423 Del Skrevet 18. april 2017 Det som forundrer meg mest er at han virker ikke til å være en type som hverken er utadvent eller tiltrekker seg oppmerksomhet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 18. april 2017 #424 Del Skrevet 18. april 2017 1 minutt siden, Lattea skrev: Det som forundrer meg mest er at han virker ikke til å være en type som hverken er utadvent eller tiltrekker seg oppmerksomhet. Han er morsom, da, menn drar lett mange damer på det. Og så er han temmelig rett på sak og kinky. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lattea Skrevet 19. april 2017 #425 Del Skrevet 19. april 2017 11 timer siden, kattehviskeren skrev: Han er morsom, da, menn drar lett mange damer på det. Og så er han temmelig rett på sak og kinky. Antagelig jeg som ikke har gjort meg nok kjent med væremåten hans :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 19. april 2017 #426 Del Skrevet 19. april 2017 Hele denne greia med Lisa Tønne er et interessant studium i hvordan SoMe fungerer. Etter min mening er folk helt blinde for hvordan de har blitt brukt i et skittent spill. Tønne og Tusvik har åpenbart massevis av fans, etter hva jeg har lest kalles de Phungfolk. Bare kjenn litt på dynamikken. Ved å like disse damene får du tilhørighet til en gruppe. Det er oss, og så er det "de andre". Står man ikke i fare for å bli litt ukritisk? Blir det ikke litt ungdomsskolenivå over det? Når jeg har lest her i tråden så tenker jeg at en del har et grenseløst forhold til damene. De oppgir å kjenne damene, og kan sverge på alle slags mulige gode egenskaper som de har, etter å ha lyttet til et antall podcaster der de har blitt eksponert for det som damene har hatt lyst til å dele. Men hei, man kjenner dem ikke, man kjenner bare den delen som de har valgt å vise frem og som ikke er privat, men en del av det de tjener penger på, også kalt jobb. Likevel er det følelsesmessige engasjementet skyhøyt. Man føler seg berettiget til å snakke på vegne av, man føler seg personlig forulempet av de som ikke umiddelbart støtter Lisa Tønne. Er ikke det litt voldsomt? Den dagen Tønne og Tusvik går i studio så vet de utmerket godt hva slags snøskred de setter i gang. Og Lisa Tønne er ærlig på hva hun vil ha, hun vil ha "elsk" på seg. Fra 80.000 lyttere. Men for en erfaren medieperson som Tønne så vet hun også hva som i tillegg vil aktiveres og det er hatet. Fra de samme lojale lytterne som hun har knyttet til seg og som hun nå får sjansen til å bruke i vendettaen mot sin egen ektemann. Og det funker. Hun kan sitte på sin edle hest (var det ikke) og fremstille seg som en som ikke vil ha hat, og så gjør fansen drittjobben for henne. Jeg synes det er stygt. Og jeg er oppriktig bekymret for den medieverden der folk blir så ukritiske at de ikke greier å ha den nødvendige avstanden til den påvirkningen de blir utsatt for. Det gjelder alle mulige slags kjendiser som lever av å ha en fanbase som de kan utnytte til hva en det måtte være de trenger, enten det er å få hevn eller det er å tjene penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 19. april 2017 #427 Del Skrevet 19. april 2017 (endret) 28 minutter siden, CecilieX skrev: Hele denne greia med Lisa Tønne er et interessant studium i hvordan SoMe fungerer. Etter min mening er folk helt blinde for hvordan de har blitt brukt i et skittent spill. Tønne og Tusvik har åpenbart massevis av fans, etter hva jeg har lest kalles de Phungfolk. Bare kjenn litt på dynamikken. Ved å like disse damene får du tilhørighet til en gruppe. Det er oss, og så er det "de andre". Står man ikke i fare for å bli litt ukritisk? Blir det ikke litt ungdomsskolenivå over det? Når jeg har lest her i tråden så tenker jeg at en del har et grenseløst forhold til damene. De oppgir å kjenne damene, og kan sverge på alle slags mulige gode egenskaper som de har, etter å ha lyttet til et antall podcaster der de har blitt eksponert for det som damene har hatt lyst til å dele. Men hei, man kjenner dem ikke, man kjenner bare den delen som de har valgt å vise frem og som ikke er privat, men en del av det de tjener penger på, også kalt jobb. Likevel er det følelsesmessige engasjementet skyhøyt. Man føler seg berettiget til å snakke på vegne av, man føler seg personlig forulempet av de som ikke umiddelbart støtter Lisa Tønne. Er ikke det litt voldsomt? Den dagen Tønne og Tusvik går i studio så vet de utmerket godt hva slags snøskred de setter i gang. Og Lisa Tønne er ærlig på hva hun vil ha, hun vil ha "elsk" på seg. Fra 80.000 lyttere. Men for en erfaren medieperson som Tønne så vet hun også hva som i tillegg vil aktiveres og det er hatet. Fra de samme lojale lytterne som hun har knyttet til seg og som hun nå får sjansen til å bruke i vendettaen mot sin egen ektemann. Og det funker. Hun kan sitte på sin edle hest (var det ikke) og fremstille seg som en som ikke vil ha hat, og så gjør fansen drittjobben for henne. Jeg synes det er stygt. Og jeg er oppriktig bekymret for den medieverden der folk blir så ukritiske at de ikke greier å ha den nødvendige avstanden til den påvirkningen de blir utsatt for. Det gjelder alle mulige slags kjendiser som lever av å ha en fanbase som de kan utnytte til hva en det måtte være de trenger, enten det er å få hevn eller det er å tjene penger. Enig! Spesielt også at man har slike tendenser på dette delforumet som handler om å gå bloggerne etter i sømmene. I tillegg er jo "alle" på forumet enige om at det er naivt å stole blindt på bloggerne og at man ikke er venninne av bloggerne bare fordi man leser bloggen. Men all kritisk sans kastes ut av vinduet når det er en podcast man selv liker. Endret 19. april 2017 av AnonymSjiraff 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 19. april 2017 #428 Del Skrevet 19. april 2017 11 minutter siden, CecilieX skrev: Hele denne greia med Lisa Tønne er et interessant studium i hvordan SoMe fungerer. Etter min mening er folk helt blinde for hvordan de har blitt brukt i et skittent spill. Tønne og Tusvik har åpenbart massevis av fans, etter hva jeg har lest kalles de Phungfolk. Bare kjenn litt på dynamikken. Ved å like disse damene får du tilhørighet til en gruppe. Det er oss, og så er det "de andre". Står man ikke i fare for å bli litt ukritisk? Blir det ikke litt ungdomsskolenivå over det? Når jeg har lest her i tråden så tenker jeg at en del har et grenseløst forhold til damene. De oppgir å kjenne damene, og kan sverge på alle slags mulige gode egenskaper som de har, etter å ha lyttet til et antall podcaster der de har blitt eksponert for det som damene har hatt lyst til å dele. Men hei, man kjenner dem ikke, man kjenner bare den delen som de har valgt å vise frem og som ikke er privat, men en del av det de tjener penger på, også kalt jobb. Likevel er det følelsesmessige engasjementet skyhøyt. Man føler seg berettiget til å snakke på vegne av, man føler seg personlig forulempet av de som ikke umiddelbart støtter Lisa Tønne. Er ikke det litt voldsomt? Den dagen Tønne og Tusvik går i studio så vet de utmerket godt hva slags snøskred de setter i gang. Og Lisa Tønne er ærlig på hva hun vil ha, hun vil ha "elsk" på seg. Fra 80.000 lyttere. Men for en erfaren medieperson som Tønne så vet hun også hva som i tillegg vil aktiveres og det er hatet. Fra de samme lojale lytterne som hun har knyttet til seg og som hun nå får sjansen til å bruke i vendettaen mot sin egen ektemann. Og det funker. Hun kan sitte på sin edle hest (var det ikke) og fremstille seg som en som ikke vil ha hat, og så gjør fansen drittjobben for henne. Jeg synes det er stygt. Og jeg er oppriktig bekymret for den medieverden der folk blir så ukritiske at de ikke greier å ha den nødvendige avstanden til den påvirkningen de blir utsatt for. Det gjelder alle mulige slags kjendiser som lever av å ha en fanbase som de kan utnytte til hva en det måtte være de trenger, enten det er å få hevn eller det er å tjene penger. Amen 👏🏻 Godt oppsummert!! Selvom man er "phungfolk" kan man vel bevare et minimum av moral og kritisk tenkning? Jeg er stor fan av Tusvik & Tønne, men dette ble så feil som det kunne blitt!!! Jeg blir egentlig mer opprørt på de rundt Lisa (Sigrid!!) som ikke beskyttet henne mot seg selv. Hun var alvorlig syk, og hele livet hennes krasjet! Helt feil å ta denne skittentøyvasken offentlig! Stakkars alle involverte! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ricecrispies Skrevet 19. april 2017 #429 Del Skrevet 19. april 2017 Hadde jeg vært henne (Lisa)- da hadde jeg gjort det samme om jeg hadde mulighet. Er ikke større enn det🙋🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 19. april 2017 #430 Del Skrevet 19. april 2017 21 minutter siden, CecilieX skrev: Hele denne greia med Lisa Tønne er et interessant studium i hvordan SoMe fungerer. Etter min mening er folk helt blinde for hvordan de har blitt brukt i et skittent spill. Tønne og Tusvik har åpenbart massevis av fans, etter hva jeg har lest kalles de Phungfolk. Bare kjenn litt på dynamikken. Ved å like disse damene får du tilhørighet til en gruppe. Det er oss, og så er det "de andre". Står man ikke i fare for å bli litt ukritisk? Blir det ikke litt ungdomsskolenivå over det? Når jeg har lest her i tråden så tenker jeg at en del har et grenseløst forhold til damene. De oppgir å kjenne damene, og kan sverge på alle slags mulige gode egenskaper som de har, etter å ha lyttet til et antall podcaster der de har blitt eksponert for det som damene har hatt lyst til å dele. Men hei, man kjenner dem ikke, man kjenner bare den delen som de har valgt å vise frem og som ikke er privat, men en del av det de tjener penger på, også kalt jobb. Likevel er det følelsesmessige engasjementet skyhøyt. Man føler seg berettiget til å snakke på vegne av, man føler seg personlig forulempet av de som ikke umiddelbart støtter Lisa Tønne. Er ikke det litt voldsomt? Den dagen Tønne og Tusvik går i studio så vet de utmerket godt hva slags snøskred de setter i gang. Og Lisa Tønne er ærlig på hva hun vil ha, hun vil ha "elsk" på seg. Fra 80.000 lyttere. Men for en erfaren medieperson som Tønne så vet hun også hva som i tillegg vil aktiveres og det er hatet. Fra de samme lojale lytterne som hun har knyttet til seg og som hun nå får sjansen til å bruke i vendettaen mot sin egen ektemann. Og det funker. Hun kan sitte på sin edle hest (var det ikke) og fremstille seg som en som ikke vil ha hat, og så gjør fansen drittjobben for henne. Jeg synes det er stygt. Og jeg er oppriktig bekymret for den medieverden der folk blir så ukritiske at de ikke greier å ha den nødvendige avstanden til den påvirkningen de blir utsatt for. Det gjelder alle mulige slags kjendiser som lever av å ha en fanbase som de kan utnytte til hva en det måtte være de trenger, enten det er å få hevn eller det er å tjene penger. Takk og Amen! Her skriver du utrolig godt hva jeg selv har tenkt. Hun utnytter fansen for å skape "hat" på ektemannen, far til hennes barn. En ting er å bruke SoMe til å tjene penger, men når det blir for å vinne en vendetta mot sin egen ektemann, da blir det litt drygt kynisk for min del. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 19. april 2017 #431 Del Skrevet 19. april 2017 Mulig jeg er naiv, men føler ikke at alt de har snakket om på podden de siste årene har vært så veldig regissert og klippet. Jeg føler til tider de har utlevert for mye privat og personlig, og det er nok derfor så mange føler de kjenner dem. Mulig jeg tar helt feil. Likevel er jeg enig med dere om at det var helt feil og lage den podcasten som omhandlet utroskapet. De kunne godt ha laget en spesialpodcast hvor Lisa f.eks fortalte at ekteskapet hadde tatt en ny vending og at de skulle skilles, uten flere detaljer. Som jeg har sagt før, håper jeg de klarer å fortsette som venner, og at de klarer å løse skilsmissen på en god måte for de to stakkars barna. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 19. april 2017 #432 Del Skrevet 19. april 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. sofie777, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krepsekvinnen Skrevet 19. april 2017 #433 Del Skrevet 19. april 2017 I alle tilfeller burde hun ventet til støvet hadde lagt seg litt før hun gikk ut og sa noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
queensnella Skrevet 19. april 2017 #434 Del Skrevet 19. april 2017 (endret) 2 timer siden, Krepsekvinnen skrev: I alle tilfeller burde hun ventet til støvet hadde lagt seg litt før hun gikk ut og sa noe. Endret 19. april 2017 av queensnella Feil tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. april 2017 #435 Del Skrevet 19. april 2017 7 timer siden, Jens skrev: Mulig jeg er naiv, men føler ikke at alt de har snakket om på podden de siste årene har vært så veldig regissert og klippet. Jeg føler til tider de har utlevert for mye privat og personlig, og det er nok derfor så mange føler de kjenner dem. Mulig jeg tar helt feil. Likevel er jeg enig med dere om at det var helt feil og lage den podcasten som omhandlet utroskapet. De kunne godt ha laget en spesialpodcast hvor Lisa f.eks fortalte at ekteskapet hadde tatt en ny vending og at de skulle skilles, uten flere detaljer. Som jeg har sagt før, håper jeg de klarer å fortsette som venner, og at de klarer å løse skilsmissen på en god måte for de to stakkars barna. Lisa skylder han ingenting 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tapas Skrevet 19. april 2017 #436 Del Skrevet 19. april 2017 Nå kommer ny podcast? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildemoses Skrevet 19. april 2017 #437 Del Skrevet 19. april 2017 Dette "phungfolk"-greiene minner om filmen "The wave". Som igjen handler om hvordan det var mulig for Hitler å komme til makten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 19. april 2017 #438 Del Skrevet 19. april 2017 35 minutter siden, Tapas skrev: Nå kommer ny podcast? I morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 19. april 2017 #439 Del Skrevet 19. april 2017 Jeg synes at Lisa må få eie sin historie - og hun snakker jo om seg selv og sine egne reaksjoner. Samtidig er det en smal line å balansere på, og det er klart at begge nok visste at det ville ta av med både gjetting og fordømmelse av mannen. Noen ganger kan det være mye godt sorgarbeid i å dele sin historie. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 19. april 2017 #440 Del Skrevet 19. april 2017 Tråden er ryddet for personangrep sofie777, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg