Gå til innhold

Har møtt en jente på lesesalen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei og hoppsan!

Nå håper jeg på litt drahjelp fra dere på KG :) 

Jeg har kommet i prat med ei jente på lesesalen. Ei hyggelig jente som viser mye interesse for meg. Stiller en del spørsmål og er lett å prate med. Veldig allrigh, hyggelig jente.I tillegg er hun flink med øyekontakt (holder øyekontakt lenge) når vi prater, noe jeg mener er selvtillit. 

Jeg har blitt noe betatt, og syns hun er veldig tiltrekkende. 

Jeg vet navnet, og har sjekket henne ut på FB. Instagram har hun ikke. Finner ikke mye om henne, men tviler på at hu er i noe forhold. Jeg er ikke sikker, men tviler. Dette skulle jeg gjerne visst (jeg har heller ingen mulighet til å finne det ut via andre).

På bilder er hun litt "crazy" ser det ut som, glad i alkohol og en fest (er mitt inntrykk). Fant noen bilder som var 2-3 år gamle :) 

Jeg har blitt noe betatt, jævlig skummelt for min del, har egentlig ikke tid til dette nå. Det går utover konsentrasjonen.

Vi er studenter begge to, men hun er ferdig til sommeren. Er noe aldersforskjell på oss, hun er i slutten av tjueårene - jeg i starten. 

Jeg er også ganske dårlig på dette. Hva gjør jeg videre nå? Hvor står jeg tror dere? Tanker? innspill? Hjelp!

 

Anonymkode: cb84a...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Om hun er glad i fest så er hun vel på studentfestene?

Nop

Anonymkode: cb84a...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk bort til ham jeg var betatt av på lesesalen og spurte om han ville bli med og ta en øl. Nå er vi samboere, så det fungerte fint! 

Anonymkode: bc617...ba9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om hun vil ta en kaffe eller noe?

 

Anonymkode: 8b69b...2a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør om hun vil ta en kaffe eller noe?

 

Anonymkode: 8b69b...2a7

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk bort til ham jeg var betatt av på lesesalen og spurte om han ville bli med og ta en øl. Nå er vi samboere, så det fungerte fint! 

Anonymkode: bc617...ba9

Det er innafor selv om jeg ikke aner om hu er singel ?

Anonymkode: cb84a...831

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er innafor selv om jeg ikke aner om hu er singel ?

Anonymkode: cb84a...831

Det er helt innafor. Dersom hun sier nei så er hun mest sannsynligvis ikke interessert i mer enn vennskap eller opptatt :) 

Selv drikker ikke jeg øl, men kaffe fungerer helt fint! Siden dere er studenter så ville jeg i alle fall satt pris på at vedkommende som ba meg ut betalte pga jeg har ufattelig dårlig økonomi og absolutt ikke ville tatt meg råd til kaffe :fnise: Bare et tips 

Anonymkode: d07c4...b25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søt tråd!

Støtter forslaget om å spørre om dere skal ta en kaffe. Dette kan du gjøre veldig naturlig ved å si at du skal ta deg en pause fra lesingen, og lurer på om hun vil være med på det. Da blir dere kjent på en naturlig måte, og uten alle "datingforventningene". Hvis dere studerer det samme er en mulighet også å spørre om dere skal diskutere eller samarbeide om noe faglig :) Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, 365vinter skrev:

For en søt tråd!

Støtter forslaget om å spørre om dere skal ta en kaffe. Dette kan du gjøre veldig naturlig ved å si at du skal ta deg en pause fra lesingen, og lurer på om hun vil være med på det. Da blir dere kjent på en naturlig måte, og uten alle "datingforventningene". Hvis dere studerer det samme er en mulighet også å spørre om dere skal diskutere eller samarbeide om noe faglig :) Lykke til!

Ikke dumt ;) har mot til å gjøre det å!

innafor å sende en venneforespørsel på FB ?

Anonymkode: cb84a...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke dumt ;) har mot til å gjøre det å!

innafor å sende en venneforespørsel på FB ?

Anonymkode: cb84a...831

Ja, jeg sender venneforespørsel på FB til alle jeg møter og synes er koselige. Helt uskyldig egentlig :) 

Anonymkode: d07c4...b25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du traff henne på lesesalen, så lar du henne være.

Du er garantert ikke den første eller den eneste som igler seg innpå henne og mistolker normal folkeskikk med interesse.

Hun er på lesesalen for å studere, men ender alltid med å måtte bruke halve tiden på å avvise kåte mannfolk. Vis litt respekt.

Anonymkode: 5999a...896

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt stressa om noen hadde adda meg på FB etter første møte, men det er meg da. Uansett, jeg liker "jakten" og at mannen er kostbar. Ingen ting skipler meg mer enn at JEG må ta initiativ. Men så var det det å få øynene hennes opp for deg da. Hvis dere allerede har pratet, prøv å fisk ut av henne hvilken kaffe hun liker. En dag, bare kjøp med feks latte til hun, si noe ala: "værsegod", og gå å sett deg ned. Jeg hadde blitt meget overasket over at noen hadde husket noe så lite som favorittkaffen, og samtidig at han hadde gått sin vei med en gang og indirekte sakt: "no strings attached", og samtidig vært litt kostbar. Somsagt, jeg liker jakten, men kan ikke uttale meg om hva andre liker ;)

Anonymkode: 5dca8...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå å sett deg en ANNEN plass ja, ikke ved siden av hun, men nærme nok til at hun kan se deg fra der hun sitter. 

Anonymkode: 5dca8...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du sier at det virker som hun har mye selvtillit, så er nok det inngangsporten for deg også - Vær selvsikker! Ingenting er mer attraktivt enn mennesker som er selvsikre, og som vet hva de vil ha, og går inn for å få det! Jeg avviste mange menn som virket usikre og ukomfortable da jeg var singel. De aller fleste går ut av komfortsonen sin når de er på sjekkeren, men noen bare vet hvordan det skal gjøres - og det eneste som egentlig ligger bak er selvsikkerhet ;) Sier hun nei så er det ikke verdens undergang, det er enkelt og greit bare et nei. 

P.s Det er balansegang mellom å være selvsikker og vemmelig selvsikker altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du traff henne på lesesalen, så lar du henne være.

Du er garantert ikke den første eller den eneste som igler seg innpå henne og mistolker normal folkeskikk med interesse.

Hun er på lesesalen for å studere, men ender alltid med å måtte bruke halve tiden på å avvise kåte mannfolk. Vis litt respekt.

Anonymkode: 5999a...896

Ja hun kom for a studere, men hva så? Jeg er i alle fall av typen som gjerne vil bli sjekket opp på dagtid i edru tilstand, og ikke på fest eller på byen på kveldstid. TS er tøff, ikke mange gutter som gjør dette. 

Anonymkode: d07c4...b25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt stressa om noen hadde adda meg på FB etter første møte, men det er meg da. Uansett, jeg liker "jakten" og at mannen er kostbar. Ingen ting skipler meg mer enn at JEG må ta initiativ. Men så var det det å få øynene hennes opp for deg da

Anonymkode: 5dca8...443

Er ikke akkurat første møte. Har snakket sammen nesten hver dag på skolen i cirka en ukes tid :)

Anonymkode: cb84a...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du traff henne på lesesalen, så lar du henne være.

Du er garantert ikke den første eller den eneste som igler seg innpå henne og mistolker normal folkeskikk med interesse.

Hun er på lesesalen for å studere, men ender alltid med å måtte bruke halve tiden på å avvise kåte mannfolk. Vis litt respekt.

Anonymkode: 5999a...896

Så hvis man møter noen på butikken skal man la vær å sjekke opp, fordi vedkommende er der for å handle? Og ikke finne på å prate til folk på fjellet, de er trossalt der for å nyte naturen? 

Skal vi gå etter fremgangsmåten din vil jo i teorien menneskeheten dø ut, for vi kan jo ikke finne på å sjekke opp/forstyrre/bli kjent med folk når de leser, går, handler, sitter og puster :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Charlotteul skrev:

Så hvis man møter noen på butikken skal man la vær å sjekke opp, fordi vedkommende er der for å handle? Og ikke finne på å prate til folk på fjellet, de er trossalt der for å nyte naturen? 

Skal vi gå etter fremgangsmåten din vil jo i teorien menneskeheten dø ut, for vi kan jo ikke finne på å sjekke opp/forstyrre/bli kjent med folk når de leser, går, handler, sitter og puster :fnise:

Ja, søren heller... ER enig!! :) 

-ts

Anonymkode: cb84a...831

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker jo ikke uinteressert, så det er jo bare å prøve :) 

Anonymkode: 8b69b...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
1 time siden, Vera79 skrev:

Siden du sier at det virker som hun har mye selvtillit, så er nok det inngangsporten for deg også - Vær selvsikker! Ingenting er mer attraktivt enn mennesker som er selvsikre, og som vet hva de vil ha, og går inn for å få det! Jeg avviste mange menn som virket usikre og ukomfortable da jeg var singel. De aller fleste går ut av komfortsonen sin når de er på sjekkeren, men noen bare vet hvordan det skal gjøres - og det eneste som egentlig ligger bak er selvsikkerhet ;) Sier hun nei så er det ikke verdens undergang, det er enkelt og greit bare et nei. 

P.s Det er balansegang mellom å være selvsikker og vemmelig selvsikker altså.

Ikke vær for sikker på det. Jeg har god selvtillitt, men kan ikke fordra de som "bare vet hvordan det skal gjøres". Mye mer spennende om jeg og situasjonen gjør dem usikre og ukomfortable, det viser meg at det betyr noe og at det potensielt er et stort og viktig øyeblikk i våre liv (om det virkelig skulle klaffe altså). Ikke noe han gjør fire ganger om dagen og som tilfeldigvis funka med meg.

Kort oppsummert: Folk er forskjellige. Oversatt: Vær deg selv TS, ikke tenk på å være eller ikke være selvsikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...