Gå til innhold

Er man kresen hvis man ikke ønsker å date personer som røyker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, canacas skrev:

Er litt usikker egentlig. Jeg røyker ikke, men har gjort det. Jeg har dermed blitt en fanatisk antirøyker, og jeg kjenner at det faktisk plager meg litt (at jeg er så ekstremt anti). Det finnes, utrolig nok, langt verre ting. Og jeg sluttet jo, så kanskje han gjør det og? Så jeg må si "vet ikke" på dette. Det er lov å ha preferanser, men det kan hende man møter seg selv i døra også. Jeg har lært meg å unngå absolutter. 

Svarer dere det samme i forhold til snus? 

Applaus for anti. Det er den eneste riktige holdningen å innta.

Vel, snus skader ingen andre. Det er heller ikke like ødeleggende for lunger og kropp, selv om snus også er kreftfremkallende. Her er ikke forskningen bred og god nok, dog. Vi vet ikke i nærheten av det vi vet om røyk om snus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Avocado90 skrev:

Er dette en stor problematikk lenger egentlig?

Jeg bor i Oslo og kjenner ingen som røyker. De fleste har aldri røkt, og de få som gjorde det har nå sluttet.

Er uinteressert i røykere, men har aldri opplevd det som noe jeg er "nødt" til å filtrere på, rett og slett fordi det er en utdøende rase (bokstavelig talt - hehe). Eneste unntaket var tiden jeg bodde i Paris. 

Kjenner ingen personlig, men møter bestandig på røykere mens jeg venter på bussen.. Fysj folk må lære seg folkeskikk! 

Anonymkode: 52460...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kresent. 

Jeg røyker ikke fast nå lengre, men røyker gjerne på fest/ferie når jeg ikke har barna sammen med meg (skjedd tre ganger siden jula 2014) eller når jeg er gravid/ammer (som jeg føler er det eneste jeg har gjort de to siste årene). Samboeren røyker når jeg røyker, men ellers snuser han. Synes det er irriterende nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ubehagelig. Det blir ekstra ille om de prøver å skjule mez parfyme. Den blandingen av røyk og parfyme,er bare ille.

Ikke hjelper det med tannpuss,drops osv. Det stiner uansett.  Av hud,hår....jeg grøsser ved tanken.

Nei du er ikke kresen. Tror ikke røykere forstår,eller kjenner lukten selv.  Det lukter selv av sengetøyet deres,det settes ut om natten.

Verre har lukten blitt når de ble utestengt fra kafeer OL.  Røyke ute i kulden gjør noe med ånden. Blir 100 g verre. Om det kommer en røyker inn i et rom,som har vært ute og røyker, så er det som om de fyller hele rommet med drittlukt.

Anonymkode: fd25d...f38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uaktuelt for meg å date noen som røyker. Samme med snusing, dealbreaker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er svært lite tiltrekkende med personer av det motsatte kjønn som røyker. Det spiller ikke noen rolle om de har parfyme på seg eller har dusjet. Røyken sitter fast i ånde og klær, usj!

Anonymkode: 350da...97b

Jeg røyker og har ingen planer om å tvinge noen som ikke vil date meg til å date meg. No worries! Legitimt.

Anonymkode: 2765e...5e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røyking og snus er turn off

Anonymkode: a4557...769

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking og snus er ut. Så enkelt er det.

Selv er jeg tidligere røyker, men sluttet for 6-7 år siden.

Spørsmålet er egentlig interessant, og jeg har ikke tenkt på det. Ville jeg datet en som røyker nå? Jeg vet sannelig ikke, men jeg tror ikke det. Tror jeg ville sagt i fra at enten slutter du, ellers slutter vi å treffes. Samme med snusing. Nasty habit! Grisete og lukter, og man får stygge tenner og dårlig ånde av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke dumpet drømmepartner av den grunn. Aldri i livet!

Anonymkode: bf9bc...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte bort røykere og snusere da jeg datet. Samme med de som hadde tatoveringer over hele kroppen. 

Syns det er lite tiltrekkende. 

Anonymkode: 925a3...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg bli sett på som kresen fordi jeg velger bort de siden jeg blir kvalm av røyklukt rundt meg hele tiden, samt brekker meg av røyksmaken ved klining? Å vokse opp med en far som er storrøyker både ute og inne har gitt med varige men på det punktet. Jeg kan tolerere en røyk her og der, men fast går bare ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

Er litt usikker egentlig. Jeg røyker ikke, men har gjort det. Jeg har dermed blitt en fanatisk antirøyker, og jeg kjenner at det faktisk plager meg litt (at jeg er så ekstremt anti). Det finnes, utrolig nok, langt verre ting. Og jeg sluttet jo, så kanskje han gjør det og? Så jeg må si "vet ikke" på dette. Det er lov å ha preferanser, men det kan hende man møter seg selv i døra også. Jeg har lært meg å unngå absolutter. 

Svarer dere det samme i forhold til snus? 

Absolutt. For meg er røyking og snusing så motbydelig at å ha en partner med disse uvanene er utenkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, canacas skrev:

Svarer dere det samme i forhold til snus? 

Var så uheldig å kysse en med snusposen under leppa.... Det var noe av det mindre deilige jeg har vært med på:sjokkbla::sjokkbla:
(Er alltid noe av det første jeg har spurt om, når jeg har prøvd meg på dating, om de røyker eller snuser. Han sa nei på det spørsmålet... )
Det ble med det ene kysset...

Anonymkode: 5238f...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater både røyk og snus. Hater dem like mye. Om drømmemannen tilfeldigvis røyka eller snusa hadde jeg gitt han en sjanse, men sa selvsagt om han har ønske og planer om å slutte. Ser ikke for meg å skulle være sammen med en som elsker å røyke og snuse...

Anonymkode: e5820...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pås skrev:

Helt greit! Jeg røyker selv, men finner det overhodet ikke problematisk at noen ikke ønsker å date meg av den grunn!

Same, same. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er kresen på at partneren ikke røyker/snuser. Vil ikke bli sammen med Mr. Smokey Smokersen.

Anonymkode: fcd43...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er svært lite tiltrekkende med personer av det motsatte kjønn som røyker. Det spiller ikke noen rolle om de har parfyme på seg eller har dusjet. Røyken sitter fast i ånde og klær, usj!

Anonymkode: 350da...97b

Du er kresen. Akkurat like kresen som meg :) . Problemet med dating er at det kan føre til samboerskap, og man kan få røyken inn i sin egen leilighet. Det er bra å være litt kresen.  

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du opplyse om til alle du dater, for dette forteller mye om deg selv.  Selv røyker jeg ikke, men foretrekker folk som er greie, tolerante og ikke utpregede egoister. Det er jo alle – i teorien – men hvordan de omgås røykere, det er selve lakmustesten.

Anonymkode: d1c7b...cf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe 😁 trollene er igang igjen, faktum er at de hadde pult personen som røkte uansett ;)  

Anonymkode: 08f9a...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...