Gå til innhold

Menn, hvis dere ble sjekket opp på jobb, ville dere takket nei uansett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne dere sagt ja om en jente/kvinne dere syntes var attraktiv spurte dere ut på jobb? Kanskje upassende men hvis dere hadde en god samtale og du følte kjemi, så foreslår hun noe? Uansett feil så lenge det er på jobb?

Anonymkode: b9322...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobb er jobb og ikke arena for sjekking for meg. Synes det er upassende og ville sagt nei. Dessuten føyer du deg bare inn i rekken av enda en som gjør det...

Er forøvrig lite interessert i å date de jeg kommer i kontakt med via jobb, da de fleste mangler de kvalitetene jeg ønsker i en partner. 

Anonymkode: 9ec39...514

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sagt ja om det var riktig person.

Anonymkode: e10de...f74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Selvsagt er det prinsipielt greit, men den eneste kollegaen jeg har er meg selv, så det kunne blitt litt rart i lengden. :laugh:

Mye felles interesser, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobb er jobb og ikke arena for sjekking for meg. Synes det er upassende og ville sagt nei. Dessuten føyer du deg bare inn i rekken av enda en som gjør det...

Det samme kan du si om alle prøver seg på butkken, bussholdeplassen, på nettet og alle andre steder. Selv har jeg vært ganske restriktiv, kanskje for restriktiv på å flørte/sjekke opp/bli sjekket opp på jobben. Det er jo et ganske vanlig sted å møte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope. Hadde takket nei. Har heller ikke personlige venner på jobben heller. Jobb er jobb, og personlige relasjoner går ut over profesjonaliteten. Jobb betyr kollegaer, men ikke venner eller fremtidig kjæreste.

Det er også arbeidsgivere som forbyr ansatte å date hverandre og evt innlede forhold på arbeidsplassen. Er eksempler på at begge har blitt oppsagt.

Anonymkode: 9004e...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Hadde takket nei. Har heller ikke personlige venner på jobben heller. Jobb er jobb, og personlige relasjoner går ut over profesjonaliteten. Jobb betyr kollegaer, men ikke venner eller fremtidig kjæreste.

Det er også arbeidsgivere som forbyr ansatte å date hverandre og evt innlede forhold på arbeidsplassen. Er eksempler på at begge har blitt oppsagt.

Anonymkode: 9004e...943

Jeg mener ikke en du jobber med men en du tilfeldigvis treffer mens du jobber. Feks en kunde eller lignende. Kundeforholdet avsluttes selvsagt før dere begynner å date.

Anonymkode: b9322...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var i en helt annen avdeling med litt geografisk avstand, der vi tilfeldigvis traff hverandre på møte, så er det mulig jeg hadde sagt ja. Evt. noen som er leverandør/kunde/samarbeidspartner med avdelingen jeg jobber i nå. 

Men hadde ikke datet noen i samme avdeling eller noen jeg hadde et avhengighetsforhold til, f. eks. leder eller andre jeg jobber tett opp mot, og som jeg er avhengig av for å få gjennomført min egen jobb. 

Anonymkode: 49843...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og jeg skjønner virkelig ikke hva problemet skulle være. Om man treffer noen man liker, så hvor ikke?! Det går vel ikke akkurat ut over jobben? 

Anonymkode: db502...3e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som er så kåt på legen nå igjen?

Anonymkode: 9ae56...493

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne, og jeg skjønner virkelig ikke hva problemet skulle være. Om man treffer noen man liker, så hvor ikke?! Det går vel ikke akkurat ut over jobben? 

Anonymkode: db502...3e3

Det kan bli kleint dersom det er en kollega man må jobbe tett opp mot, og det viser seg å ikke fungere. Kommer aldri til å sette meg i den situasjonen. 

Anonymkode: 49843...dd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, padawan skrev:

Det samme kan du si om alle prøver seg på butkken, bussholdeplassen, på nettet og alle andre steder. Selv har jeg vært ganske restriktiv, kanskje for restriktiv på å flørte/sjekke opp/bli sjekket opp på jobben. Det er jo et ganske vanlig sted å møte noen.

Det er veldig stor forskjell på hva slags jobb man har og hvor innafor det er. Som flere tråder her inne har vist og. Det er forskjell å jobbe på et kontor eller butikk å bli sjekket opp, enn en del andre yrker. Fordi vi omgås forskjellige mennesker på jobb. 

Sjansen for å treffe et bra menneske på bussholdeplassen er større enn av de jeg omgås på jobb. Siden det er folk de fleste av oss har øverst på deal breaker listen. 

Anonymkode: 9ec39...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er helt latterlig at folk er så skeptiske til å innlede et forhold på jobb. At det blir kleint osv.? Hvorfor er det kleint?

Jeg presiserer at jeg her snakker om forhold mellom to likeverdige ansatte, ikke mellom en ansatt og en leder/sjef, noe som jo er ulvolig i de fleste bedrifter.

Har hatt forhold med to forskjellige kolleger. Det ene var et rent seksuelt forhold, som vi holdt hemmelig. Var aldri kleint når vi møttes på jobb, tvert i mot var det bare pirrende, da vi flørtet i det skjulte og det pirret oss at ingen visste hva vi holdt på med. Det varte i 5-6 måneder. Dessverre hadde vi ikke sex på jobb, noe jeg angrer noe jævlig på i dag.

Anonymkode: 847d8...377

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er helt latterlig at folk er så skeptiske til å innlede et forhold på jobb. At det blir kleint osv.? Hvorfor er det kleint?

Jeg presiserer at jeg her snakker om forhold mellom to likeverdige ansatte, ikke mellom en ansatt og en leder/sjef, noe som jo er ulvolig i de fleste bedrifter.

Har hatt forhold med to forskjellige kolleger. Det ene var et rent seksuelt forhold, som vi holdt hemmelig. Var aldri kleint når vi møttes på jobb, tvert i mot var det bare pirrende, da vi flørtet i det skjulte og det pirret oss at ingen visste hva vi holdt på med. Det varte i 5-6 måneder. Dessverre hadde vi ikke sex på jobb, noe jeg angrer noe jævlig på i dag.

Anonymkode: 847d8...377

Dette forstår du selv om du tenker deg om litt. Greit nok om begge fortsatt greier å oppføre seg profesjonelt hvis det går skeis, men en del mennesker klarer dessverre ikke det. Hjelper ikke om man selv greier å avslutte på en god måte hvis det ikke fungerer, hvis den andre begynner å oppføre seg dårlig, stalke deg eller lignende. Man trenger ikke å ha så god fantasi for å forstå at det kan bli et kjipt fortsatt arbeidsforhold. 

Anonymkode: 49843...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke en du jobber med men en du tilfeldigvis treffer mens du jobber. Feks en kunde eller lignende. Kundeforholdet avsluttes selvsagt før dere begynner å date.

Anonymkode: b9322...f62

Du siterte meg, og for å svare. Nei verken kolleger eller kunder vil jeg ikke at skal sjekke meg opp, og jeg sjekker de heller ikke opp. Og hvis du leser litt nøyere hva jeg skrev, så har jeg heller ikke kolleger(verken mannlige eller kvinnelige) som kommer inn vennesona en gang - det samme for kunder. Så når man ikke kommer i vennesona en gang, hvordan tror du da det blir med å sjekke meg opp? Det er irriterende. Kolleger som prøver, vil umiddelbart bli rapport for seksuell trakassering. Kunder vil få beskjed om at de vil få en annen kundekontakt.

Og ja jeg er mann, men jobb er 110% profesjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper

Det er bare å gi en lapp med ententelefon nr, facebook eller snapchat og si ta kontakt om du er interessert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/3/2017 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Kunne dere sagt ja om en jente/kvinne dere syntes var attraktiv spurte dere ut på jobb? Kanskje upassende men hvis dere hadde en god samtale og du følte kjemi, så foreslår hun noe? Uansett feil så lenge det er på jobb?

Anonymkode: b9322...f62

Det er en regel som lyder: "you don't eat where you poop". Denne kunne funket i en slik situasjon. Så svaret er nei. Men for all del det er mange som finner kjærligheten på jobb.

Anonymkode: 0ee7b...4ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
14 timer siden, Rocka69 skrev:

Kolleger som prøver, vil umiddelbart bli rapport for seksuell trakassering.

Nå stiller du deg i et veldig sært lys i mine øyne. Klage inn noen for seksuell trakassering kun fordi de prøver å sjekke deg opp? Hvis du hadde forfulgt deg eller lignende hadde jeg skjønt deg men en uskyldig sjekking? Djeeesus. :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt vært åpen for det, så for meg hadde det ikke hatt noe å si om det var på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...