Gå til innhold

Menns tendens til å snakke nedsettende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Hver dag forsvinner det 3 stereoanlegg fra biler eid av en etnisk norske personer. Stem Nasjonal Samling."

Akkurat det samme, forskjellig innpakning.

 

Anonymkode: bc438...9f3

Litt usikker på om du mente at jeg eller anonym bruker er kandidat for nasjonal samling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lunarstone skrev:

Litt usikker på om du mente at jeg eller anonym bruker er kandidat for nasjonal samling. 

Ops! En mix av dere, ergo ingen av dere. Beklager.

Anonymkode: bc438...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg ikke så nær av hva disse enkeltindividene skriver om kvinner her inne, jeg tipper at hvis vi kunne få opp et screenshot av hvordan de så ut, så ville det bli helt opplagt hvorfor de er så bitre :fnise:

 

Anonymkode: 20987...42a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ops! En mix av dere, ergo ingen av dere. Beklager.

Anonymkode: bc438...9f3

Ops! Nasjonal Feministisk Samling neste! Unnskyldning godtatt, men oppfattes ikke helt oppriktig? Skjønner ikke helt hvorfor  . Er bare kvinnfolk.  Mix av meg og anonym bruker ville vært interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en grunn til at de 8 brukerne jeg ignorerer her inne alle er menn. Hvis dette skal være et kvinneforum så får mod osv gjøre en bedre jobb med å luke ut alle de kvinnefiendtlige brukerne her inne. De er det nemlig mange av. Og de får sjanse etter sjanse. Jeg vet jeg ikke kan starte en tråd her inne om noe uten at menn kommer til å komme med stygge kommentarer. Hvorfor tillates dette på et kvinneforum? Skal jeg ikke kunne starte en tråd eller skrive et innlegg her inne om meg som kvinne uten å måtte tåle hat fra menn? På et kvinneforum?????

Anonymkode: 3c7f2...487

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, å henvende seg til enn person, og si hva man syns om hva personen sier, er ikke brukerdebatt. Det kalles kun debatt. Man trenger ikke være ufin selv om man skal si seg uenig. Det kalles å være voksen. 

Anonymkode: 3425b...d6e

Du har ikke hengt lenge nok med kvinnehatere på forumet du ;) 

Anonymkode: ce189...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uffda skrev:

Forid vi er på et diskusjonsforum. Det er lov å mene at kvinner over 25 er vrakgods uten at det skal være grunn til utestengelse. Ingen av dere som har tenkt over at det er dere som lever i en litt for beskyttet og innsnevra verden og burde bli litt mer tykkhuda? Hva mente du, skal vi liksom late som om kvinner på 25 er det de var da de var 18-20 bare fordi noen følelser kan bli såre? Bli voksen.

Du er kroneeksempel på hvorfor menn ikke burde få være medlem her inne. Hva faen gjør du egentlig på et kvinneforum? Alle innleggene dine består av å snakke ned kvinner. Absolutt alle. Må være helt jævlig for deg å tenke på at en kvinne faktisk har født deg.

Anonymkode: 3c7f2...487

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en grunn til at de 8 brukerne jeg ignorerer her inne alle er menn. Hvis dette skal være et kvinneforum så får mod osv gjøre en bedre jobb med å luke ut alle de kvinnefiendtlige brukerne her inne. De er det nemlig mange av. Og de får sjanse etter sjanse. Jeg vet jeg ikke kan starte en tråd her inne om noe uten at menn kommer til å komme med stygge kommentarer. Hvorfor tillates dette på et kvinneforum? Skal jeg ikke kunne starte en tråd eller skrive et innlegg her inne om meg som kvinne uten å måtte tåle hat fra menn? På et kvinneforum?????

Anonymkode: 3c7f2...487

Ja det er en syk verden. Tenk at du som kvinne ikke skal kunne skrive et innlegg på nettet uten at menn kan ta seg friheten til å komme med sine innspill på det. Sjuke greier

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Uffda skrev:

Forid vi er på et diskusjonsforum. Det er lov å mene at kvinner over 25 er vrakgods uten at det skal være grunn til utestengelse. Ingen av dere som har tenkt over at det er dere som lever i en litt for beskyttet og innsnevra verden og burde bli litt mer tykkhuda? Hva mente du, skal vi liksom late som om kvinner på 25 er det de var da de var 18-20 bare fordi noen følelser kan bli såre? Bli voksen.

Hvem er "vi" du snakker om? Menn er forskjellige, og har forskjellige preferanser. At du liker yngre kvinner er helt greit det. De fleste kjekke menn i virkeligheten føler ikke behov for å rakke ned på kvinner for å føle seg vel. De trenger heller ikke gå på kurs hos en sjekkeartist for å lære å lure kvinner til sengs, eller syte og styre her inn med utallige tråder om fasongen på det de har mellom beina.. 

For alt jeg vet ser mange av disse bitre mennene her inne SÅNN ut, så jeg tar meg ikke nær. Synes heller litt synd på de, for de kan jo tydeligvis ikke hatt noe bra forhold til kvinnene i familien sin heller. 

 

 

Anonymkode: 20987...42a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig, det hadde vært deilig om dette (kvinne)forumet kunne vært et sted hvor man unnslapp kvinnehat. Seksualitetdelen spesielt holder jeg meg langt unna, er jo knapt noe annet enn tull der..

Samtidig er det nok ikke bare-bare å holde oversikt over så mange brukeres kommentarer som er litt på kanten (kan bli ensidig meningspåvirkning, men da må det nok jevnlige tilfeller til). Moddene kan jo ikke sjekke hvem AB er eller se IP lenger heller, om det ikke er tydelige regelbrudd (slik jeg har forstått det), så en haug med gråsone-innlegg fra anonyme kan være vanskelig å se en sammenheng i. Men det var jo slik mange brukere ville ha det.

En idé hadde jo vært å senke lista for hvor mange gråsoneinnlegg og direkte regelbrudd som må til før advarsel/utestengning. Ut med dem! Ville nok blitt mer klaging av det og, men fint for de brukerne som kan oppføre seg, og det er vel det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere mener seriøst at den typer tråder og snakk hadde fått stå på diskusjon.no? For når jeg leser første siden der jeg ser jeg ingenting i nærheten av den type vås man finner på KG.

Jeg er ofte på r9k og vant til mye verre kvinnesnakk enn på KG. Men noe av poenget er hvor man skriver det. KG er like lite et sted for den type nedsettende snakking som diskusjon.no. Det er stor forskjell på å ta opp problemer man har med noen kvinner og sex, fortelle historier relatert til sex osv og bruke den type uttrykk og vinkling som ble nevnt tidligere.

Anonymkode: 96bbe...dd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2017 den 13.37, AnonymBruker skrev:

om kvinner og sex. Jeg har merket at på forumet lager menn ofte tråder som vinkler kvinner og sex negativt. De snakker om at kvinner "sprer beina" er sluts, at han selv "brøyter seg inn bakfra" og generelt negative kommentaren som reduserer kvinner til noe som burde misbrukes.

Det er helt mulig å snakke om kvinner og sex uten at man bruker denne type nedsettende språk, så det er ikke selve tema som er negativt. Det er ordvalg og måten man uttrykker seg på.

Kvinner derimot skriver sjeldent innlegg der de snakker ned om menn og sex, de uttrykker seg på en måte der det er tydelig at de respekterer sine sexpartnere, eller menn og sex generelt

Vil for øvrig anbefale å utvise forsiktighet rundt menn som bruker språk på den måten, det viser at de har mindre respekt for kvinner, noe som gjerne gjør det lettere å voldta noen.

Anonymkode: 96bbe...dd2

det er fordi det er kvinner som regel styrer sex, svarer ja til sex eller velger om det skal bli sex eller ikke. det er en grunn til at kvinner blir skjellt ut vist de er billige mens menn blir hyllet. det krever faktisk noe av menn for å få seg sex det gjør det ikke av kvinner. til å med tjukke uattraktive damer vil fint kunne ordne seg vist de vil. hun på bildet forklarte det egentlig ganske greit. litt morsomt er det når dere selv slutshamer andre damer, mer en det menn gjør eller vertfall like mye. normen har vært slik  i mange 100 år og det komemr til å forsette også

Bilde fjernet. Mynona, mod.

 

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, brownbrown skrev:

det er fordi det er kvinner som regel styrer sex, svarer ja til sex eller velger om det skal bli sex eller ikke. det er en grunn til at kvinner blir skjellt ut vist de er billige mens menn blir hyllet. det krever faktisk noe av menn for å få seg sex det gjør det ikke av kvinner. til å med tjukke uattraktive damer vil fint kunne ordne seg vist de vil

Så ei kvinne som ligger rundt er ei hore, men ei kvinne som kniper igjen er prippen? Umulig å bli klok på dere menn.

Anonymkode: 3c7f2...487

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så dere mener seriøst at den typer tråder og snakk hadde fått stå på diskusjon.no? For når jeg leser første siden der jeg ser jeg ingenting i nærheten av den type vås man finner på KG.

Jeg er ofte på r9k og vant til mye verre kvinnesnakk enn på KG. Men noe av poenget er hvor man skriver det. KG er like lite et sted for den type nedsettende snakking som diskusjon.no. Det er stor forskjell på å ta opp problemer man har med noen kvinner og sex, fortelle historier relatert til sex osv og bruke den type uttrykk og vinkling som ble nevnt tidligere.

Anonymkode: 96bbe...dd2

Meget spesielt at menn søker seg inn på kvinneforum for å skrive dritt om kvinner jo. Ekstremt spesielt.

Anonymkode: 3c7f2...487

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så ei kvinne som ligger rundt er ei hore, men ei kvinne som kniper igjen er prippen? Umulig å bli klok på dere menn.

Anonymkode: 3c7f2...487

ingen som har sagt en kvinne som kniper igjen er prippen, står heller litt mer respekt av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Meget spesielt at menn søker seg inn på kvinneforum for å skrive dritt om kvinner jo. Ekstremt spesielt.

Anonymkode: 3c7f2...487

er ikke spesiellt i det hele tatt. gi meg en link til et manneforum så skal jeg gjerne gå der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, brownbrown skrev:

Bilde fjernet. Mynona, mod

Først av alt, respekt til henne for å sitere Jim Jeffreys i Tinder-profilen sin, eller hva det der er for noe (men samtidig lite kreativt og litt lamt, og dessuten tror jeg hun har misforstått sitatet ---> would not bang). Jeffries mener ikke det er bra eller kult at det er sånn, det er bare en stadfesting av fakta, tingenes tilstand. 

Her er fortsettelsen på sitatet:

Dette er altså ment som en hyllest til sluts, og ikke et forsøk på såkalt "slut shaming", noe jeg mistenker hun jenten brukte det som i profilen sin. Og det er forresten også relevant for tråden: Det er stort sett andre kvinner som bedriver "slut shaming". Og det er i deres interesse, så det er forståelig at de gjør det. Men menn må aldri slut shame, for det er ikke menns interesse. Derfor tror jeg heller ikke noe på premisset for denne tråden, som er at det primært er menn som søker å skambelegge kvinners frie seksualitet.

Anonymkode: bc438...9f3

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verken noe formening om menn eller kvinner og trykke ned noen mener folk generelt er blitt helt på jorde ingen moral eller noe og finne lenger .. folk manipulerer og turer frem og driter i alle andre .. de jeg ikke liker er verken kvinner eller menn i seg selv men folk som er rasshøl har jeg ingen ting til overs for . De jeg ikke liker er psykopater og narsessister i alle aldere .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gaea skrev:

Jeg er faktisk enig, det hadde vært deilig om dette (kvinne)forumet kunne vært et sted hvor man unnslapp kvinnehat. Seksualitetdelen spesielt holder jeg meg langt unna, er jo knapt noe annet enn tull der..

Samtidig er det nok ikke bare-bare å holde oversikt over så mange brukeres kommentarer som er litt på kanten (kan bli ensidig meningspåvirkning, men da må det nok jevnlige tilfeller til). Moddene kan jo ikke sjekke hvem AB er eller se IP lenger heller, om det ikke er tydelige regelbrudd (slik jeg har forstått det), så en haug med gråsone-innlegg fra anonyme kan være vanskelig å se en sammenheng i. Men det var jo slik mange brukere ville ha det.

En idé hadde jo vært å senke lista for hvor mange gråsoneinnlegg og direkte regelbrudd som må til før advarsel/utestengning. Ut med dem! Ville nok blitt mer klaging av det og, men fint for de brukerne som kan oppføre seg, og det er vel det viktigste.

Mye av det er ikke gråsone-innlegg, og mye blir skrevet med bruker. Jeg regner med at mange rapporterer inn slike innlegg, og da får moddene det opp. Det er uansett en dårlig unnskyldning at det er vanskelig å få oversikt over innlegg.

Det er ganske mange modder, og hver av dem har vel ansvar for sin del av forumet og da er det en del av det å være moderator å sjekke tråder og innlegg. Endel blir nok oversett ja, og det er derfor man er avhengig av at folk rapporterer ting inn. Jeg har vært moderator selv, og etter en stund så kjenner man igjen brukere som lager bråk og også ulike tema hvor det ofte blir bråk.

Om moderatorene hadde tatt tak i innlegg og tråder hvor det er mye kvinnehat så hadde det vært mindre av det her inne, men siden det ikke blir det så vet de brukerne at de bare kan kjøre på. Ingenting blir gjort uansett.

Det at det er såpass "løst" her inne gjør at forumet mister sin seriøsitet, og da kan man diskutere om det er bra eller dårlig. For min del kunne det godt blitt strammet inn litt på flere områder her.

Anonymkode: b75e4...ba0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...