Gå til innhold

Menns tendens til å snakke nedsettende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hjelper jo ikke slike innlegg på? Hver gang det er en tråd så kommer det slike svar tilbake og er med på å fyre opp bålet. .

Anonymkode: 9bdc0...a5f

:briller2:

Anonymkode: b6aaa...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.3.2017 den 23.00, AnonymBruker skrev:

...og ikke nok med det, men dere lager stadig nye tråder om trolletrådene. Slik som denne tråden f.eks.

Anonymkode: bc438...9f3

Er nok et selvforsterkende problem ja, at kvinneguiden tiltrekker seg troll på grunn av de hysteriske reaksjonene og oppmerksomheten de faktisk får. 

Ellers så ser vi jo fint i denne tråden hvordan man blåser opp problemet, og "ser spøkelser på høylys dag", i form av innlegg en selv tilsynelatende føler passer trådens tema, og konkluderer deretter. @canacas illustrerer dette utmerket når hun mener mitt innlegg eksemplifiserer trådens tema, som er "menns tendens til å snakke nedsettende om kvinner og sex", til tross for at jeg i nevnte innlegg hverken nevner kvinner eller sex en gang. 

Om mange er så nærtagne er det ikke så veldig rart om mange kjenner seg igjen i det trådstarter skriver. Ei heller at troll trekker hit med tanke på oppmerksomheten de får. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi konkludere ut ifra denne (mannevonde) tråden at forholsvis mange kvinner (i hvert fall på Kvinneguiden) har problemer med å se når de kaster stein i glasshus?

Anonymkode: bc438...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/31/2017 den 14.54, antbug skrev:

Vet du hva jeg savner? At dere seriøse mannlige brukere sier imot når trollene slår seg løs, men det gjør dere altfor sjelden. 

Samtidig som mange andre mener at trollene ikke skal mates. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymSjiraff skrev:

Samtidig som mange andre mener at trollene ikke skal mates. 

Det virker som det er veldig vanskelig for en del å forstå at mange troll rett og slett bare vil ha oppmerksomhet, og stikker om man ikke gir dem det. Det er derfor mange av oss ignorerer "menn/kvinner er dårlig"-trådene. De hysteriske reaksjonene er akkurat det trollene vil ha, og antbug oppfordrer oss dessverre til å gi dem mer av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, herzeleid skrev:

Er nok et selvforsterkende problem ja, at kvinneguiden tiltrekker seg troll på grunn av de hysteriske reaksjonene og oppmerksomheten de faktisk får. 

Ellers så ser vi jo fint i denne tråden hvordan man blåser opp problemet, og "ser spøkelser på høylys dag", i form av innlegg en selv tilsynelatende føler passer trådens tema, og konkluderer deretter. @canacas illustrerer dette utmerket når hun mener mitt innlegg eksemplifiserer trådens tema, som er "menns tendens til å snakke nedsettende om kvinner og sex", til tross for at jeg i nevnte innlegg hverken nevner kvinner eller sex en gang. 

Om mange er så nærtagne er det ikke så veldig rart om mange kjenner seg igjen i det trådstarter skriver. Ei heller at troll trekker hit med tanke på oppmerksomheten de får. 

 

 

Nei, det er hovedsaklig modereringen og svar fra andre menn det kommer an på. Menn som skriver om kvinner på den måten hørere mer på menn som irettesetter enn kvinner. Og hadde moderatorene vært flinkere på å gi advarsler og utestenginger, så hadde man ikke kunnet oppføre seg så dårlig som man kan nå

Jeg er ikke spesielt nærtagen, og skriver ikke i seksualforumet. Men jeg har allikevel lagt merke til fenomenet. Men jeg tror det er mye enklere å legge merke til det når man er del av gruppen det gjelder. Menn merker urettferdighet rettet mot menn bedre enn kvinner nettopp fordi erfaringene deres gjerne er nærmere enn kvinnenes. Mange menn klager over at kvinner ikke tar problemene deres på alvor, men det er ganske tydelig at denne mangel på forståelse for ting som ikke gjelder en selv går begge veier

Anonymkode: 96bbe...dd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, endel menn klager på at deres rettigheter ikke blir tatt på alvor av kvinner og menn har også skrevet at de ønsker at kvinner skal prøve å forstå menns problemer og at de ønsker at kvinner skal tale menns sak oftere. 

I noen sånne tråder kommer gjerne kvinner og skriver at menn må engasjere seg i egne saker, men da blir det ofte sånn at man dytter det over på kvinner. 

Jeg synes det bare en rart at menn forventer at kvinner skal tale deres sak, men at menn skal gjøre det samme andre veien er visst altfor mye å forvente. Jeg pleier å ta både menn og kvinner i forsvar om jeg ser noe som jeg reagerer på, og hvorfor skal jeg ikke det? Samme om det er noen som troller eller ei. Jeg synes ikke at det er greit å skrive det uansett. 

Anonymkode: b75e4...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi konkludere ut ifra denne (mannevonde) tråden at forholsvis mange kvinner (i hvert fall på Kvinneguiden) har problemer med å se når de kaster stein i glasshus?

Anonymkode: bc438...9f3

Hva er mannevondt i denne tråden egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er hovedsaklig modereringen og svar fra andre menn det kommer an på. Menn som skriver om kvinner på den måten hørere mer på menn som irettesetter enn kvinner. Og hadde moderatorene vært flinkere på å gi advarsler og utestenginger, så hadde man ikke kunnet oppføre seg så dårlig som man kan nå

Her tror jeg vi må skille mellom det som er ren trolling og det som er ytterliggående meninger. Ren trolling kommer vi ikke til livs ved å gi mer oppmerksomhet. Der er jeg enig i at moderatorene må ta grep. Dessverre virker det som "spekulasjon/ensidig meningspåvirkning/osv." modereres mye, mens man virker å ha veldig lave standarder for saklighet og oppførsel. Dermed aksepteres "du tar feil men jeg nekter å begrunne hvordan"-diskusjoner, mens diskusjoner rundt trolling fort kan bli slettet som spekulasjon, uten å peke på en spesifikk post eller tråd. 

Sistnevnte kategori tror jeg mange "kvinner/menn er dårlige"-tråder faller innunder. De verste av disse tror jeg ikke det har særlig mye for seg å diskutere i, gitt det lave nivået som aksepteres på forumet. Å overbevise noen i slike diskusjoner er fånyttes og de fleste av oss gidder dermed ikke ta tak i disse på en seriøs måte.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at man kan ikke si fra om disse tingene, for da blir man «sutrete, nærtagende, hårsåre kjerringer som skulle hatt seg en god omgang pikk». Sukk.

 

Når det er sagt, disse mennene det er snakk om i tråden er i mindretall. De fleste menn på KG (og i virkeligheten) er flotte menn med et bra menneske - og kvinnesyn. Men de drukner dessverre ofte i de ørtenhundre innleggene som postes i alle tråder av noen få brukere som er ute etter å lage kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
På 29.3.2017 den 13.37, AnonymBruker skrev:

om kvinner og sex. Jeg har merket at på forumet lager menn ofte tråder som vinkler kvinner og sex negativt. De snakker om at kvinner "sprer beina" er sluts, at han selv "brøyter seg inn bakfra" og generelt negative kommentaren som reduserer kvinner til noe som burde misbrukes.

Det er helt mulig å snakke om kvinner og sex uten at man bruker denne type nedsettende språk, så det er ikke selve tema som er negativt. Det er ordvalg og måten man uttrykker seg på.

Kvinner derimot skriver sjeldent innlegg der de snakker ned om menn og sex, de uttrykker seg på en måte der det er tydelig at de respekterer sine sexpartnere, eller menn og sex generelt

Vil for øvrig anbefale å utvise forsiktighet rundt menn som bruker språk på den måten, det viser at de har mindre respekt for kvinner, noe som gjerne gjør det lettere å voldta noen.

Anonymkode: 96bbe...dd2

Dette er så feil som bare det, jeg ser minst like mye tråder fra kvinnelige brukere som snakker ned om menn som menn som gjør det samme om damer. Det finnes råtne egg i begge kjønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Froning
8 minutter siden, Winza/Jacklost skrev:

Dette er så feil som bare det, jeg ser minst like mye tråder fra kvinnelige brukere som snakker ned om menn som menn som gjør det samme om damer. Det finnes råtne egg i begge kjønn

Dette er helt riktig :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure

Er jo bare til å ignorere disse brukerne som snakker nedsettende om kvinner eller menn, dersom man ikke tåler det? Skjønner ikke at folk blir provosert over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, marengsi skrev:

Er jo bare til å ignorere disse brukerne som snakker nedsettende om kvinner eller menn, dersom man ikke tåler det? Skjønner ikke at folk blir provosert over dette.

Fordi det er irriterende at menn kommer inn på et kvinneforum å sprer kvinnehat vel. De har ingenting her inne å gjøre. Jeg har allerede blokkert 9 mannlige brukere her, men det kommer jo alltid flere. Og flere og flere.

Anonymkode: 3c7f2...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Den Lille Heksa
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er irriterende at menn kommer inn på et kvinneforum å sprer kvinnehat vel. De har ingenting her inne å gjøre. Jeg har allerede blokkert 9 mannlige brukere her, men det kommer jo alltid flere. Og flere og flere.

Anonymkode: 3c7f2...487

Jeg har blokkert mange også, det er det eneste å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er irriterende at menn kommer inn på et kvinneforum å sprer kvinnehat vel.

Der det finnes et diskusjonsforum på nett finnes det både troll og trollinner, som sprer eder og galle til de fråder om munnen. Det har blitt en like naturlig del av samfunnet som blomstene og biene. Trist? Absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miklo Velka skrev:

Der det finnes et diskusjonsforum på nett finnes det både troll og trollinner, som sprer eder og galle til de fråder om munnen. Det har blitt en like naturlig del av samfunnet som blomstene og biene. Trist? Absolutt.

Ja, men det er irriterende at man på et kvinneforum ikke kan diskutere problemer kvinner har uten at det skal komme menn å bagatalisere det. Dere hadde følt akkurat det samme om det kom en haug av kvinner inn på et forum hvor dere diskuterte mannlige problemer og kvinner kom inn dit å lo, trakasserte, bagataliserte.

Og slikt søppel får stå og disse brukerne får bli. Det er et stort problem her inne nå.

Anonymkode: 3c7f2...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2017 den 13.53, canacas skrev:

Forumet har utviklet seg til å bli en skikkelig sjåvinistisk bule. Det ligger en god tråd om akkurat dette fenomenet under Ris & Ros. Desverre driter moderatorer og admin i dette voksende problemet, så det vil bare utarte seg og bli verre. Etterhvert er det kun bermen igjen. 

Og ja, jeg er dønn seriøs her nå. 

 

Kan du ikke heller fortelle litt om hva som plager deg?

- romantisering av analsex?

Hallo? Hvorfor er du på internett når du ikke liker å diskutere temaer med andre? Det jeg lurer på er hvordan du her tenkt til å regulere menneskers lyst?

- Er det formynderen i deg som snakker?

Forklar og fortell hva slags kvinneguide du ønsker deg? 

- masse reguleringer og masse moderatorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...