Gå til innhold

Singel 3 barns mor. Attraktivt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såklart er det noen der ute for deg, selv om du har 3 barn...og om han har problemer med det er han jo ikke rett for deg! 

Jeg er alene med 3 barn, 32 år og de har samme far... jeg har overhode ikke hatt noen problemer med å finne meg mann etter bruddet, men har ikke før nå funnet en jeg vil satse på-eller vi vil satse på hverandre! Har jo visse krav til en potensiell kjæreste, og mener bestem jeg har rett til det selv om jeg er trebarnsmamma...man må ikke velge fra nederste hylle av den grunn! 

Jeg vil jo si jeg er oppegående, aktiv, har fast jobb, god økonomi...ser vel helt normal ut, slank og har mye humor🙃 

Anonymkode: 4c082...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Ramona skrev:

Det er alltid så mye piss om evolusjonsteorien, forsørge andre menns barn bla bla i tråder om alenemødre. Halvparten av alle forhold tar slutt. Det finnes en del alenefedre også, attraktive som uattraktive. Alenemødre også. Folk finner hverandre selv om begge eller den ene har barn.

Slutt med dette tullet om at det er beta å bli sammen med en alenemor. Det er mye mer beta å misbruke Darwin på KG. 

Så du tror med andre ord psykologiske disposisjoner i forhold til fordeling av ressurser til eget versus andres avkom, og som en funksjon av slektskap, eller påvirkning av den seksuelle atferden til motsatt kjønn (for eksempel sjalusi) har vært irrelevant for differensiell reproduktiv suksess i menneskets evolusjonære historie?

Med andre ord: Genene til de mennene som (var genetisk disponert for) like gjerne å investere ressurser i andre menns avkom uten hensyn til slektskap replikerte med like stor frekvens som genene til menn som foretrakk å investere i eget avkom og som en funksjon av relativt slektskap?

Og: Genene til menn som var disponert for å la kvinner ha ubegrenset seksuell omgang med andre menn, uavhengig av slektskap, og ikke var så opptatt av å ha ekslusiv eller størst mulig seksuell tilgang til sine kvinnelige partnere, replikerte med like stor frekvens som genene til menn som søkte å begrense den seksuelle omgangen kvinner hadde med andre menn, og optimalisere egen seksuell tilgang?

Hvis ja, kan du beskrive hvordan du ser for deg at den evolusjonære prosessen fungerer?

Forøvrig er påstander om at visse standpunkt og meninger i debatten ikke er seksuelt attraktive ("beta å misbruke darwin på kg") manipulasjon, og ikke reelle motargumenter. Argumenter kritiseres ut i fra innhold med motargumenter, ikke vurderinger av hvor seksuelt attraktive de er. Hvis det at et standpunkt ikke er seksuelt attraktivt hadde vært et relevant argument så kunne man avvist mesteparten av moderne feminisme bare på det grunnlaget alene.

Endret av NoblesseOblige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såklart er det noen der ute for deg, selv om du har 3 barn...og om han har problemer med det er han jo ikke rett for deg! 

Jeg er alene med 3 barn, 32 år og de har samme far... jeg har overhode ikke hatt noen problemer med å finne meg mann etter bruddet, men har ikke før nå funnet en jeg vil satse på-eller vi vil satse på hverandre! Har jo visse krav til en potensiell kjæreste, og mener bestem jeg har rett til det selv om jeg er trebarnsmamma...man må ikke velge fra nederste hylle av den grunn! 

Jeg vil jo si jeg er oppegående, aktiv, har fast jobb, god økonomi...ser vel helt normal ut, slank og har mye humor🙃 

Anonymkode: 4c082...eb2

Hva er nederste hylle? Er det uføre?

Anonymkode: b562e...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er nederste hylle? Er det uføre?

Anonymkode: b562e...8ba

Kanskje du kan starte en ny tråd og spør om det?😊

Uføre vil ikke jeg si er ensbetydende med å være på nederste hylle.

Er forresten i samme situasjon som den du siterte. Opplever ikke at det er veldig problematisk å finne ny mann, tross i tre barn. Antar det har noe med helheten å gjøre.

Anonymkode: 16dc1...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Poppeloppane skrev:

For noen? Kanskje. Ville alle delt din teori ville vel ingen single med barn funnet ny kjæreste. 

Tror ikke det har så mye med å tvile på den teorien ...men mange godtar passivt at det er det beste de klarer å få ut av livet sitt uansett hvor mange kompromisser det medfølger. Om du spør mannfolk helt ærlig - så kunne de helt klart tenkt seg å blitt sammen med ei svært attraktiv dame med null unger i bagasjen og bygd seg en ukomplisert fremtid derfra.

Samme som de fleste skulle ønske de hadde hatt baller til å levert oppsigelsen på jobben man er MØKK LEI AV og tvunget seg selv inn på noe annet. 

Men de gjør ikke det pga det betyr at de da må ut av komfortsonen sin og inn i det usikre. Og har man ikke baller til å takle det så har man ikke det - så da fortsetter man som man har gjort de siste årene. Fortsetter å bite i eplet hver og svelge kameler hver dag og blir mer og mer bitter. Inntil man blir forbanna nok og\eller ikke har noe å tape lengre ....sett "breaking bad?" det er det som ligger bak karakterbyggingen til WW.

Sannsynligvis aner du ikke hva jeg prater om her men mulig mange andre gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 6.07, AnonymBruker skrev:

Jeg eren singel 3 barns mor. Er det attraktivt? Er det noe dere mannfolk tenker på når dere skal ha dere dame? 

Anonymkode: e1762...f3f

Jeg som ikke har barn selv, så blir jeg automatisk skeptisk når ei jeg snakker med har barn. Spørsmålet mitt er om du vil ha et barn til? Hvis varer er ja, ser jeg ingen grunn til at du er attraktiv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, HåpløsDater skrev:

Jeg som ikke har barn selv, så blir jeg automatisk skeptisk når ei jeg snakker med har barn. Spørsmålet mitt er om du vil ha et barn til? Hvis varer er ja, ser jeg ingen grunn til at du er attraktiv 😊

"Ikke er attraktiv " 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/30/2017 den 9.06, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan starte en ny tråd og spør om det?😊

 

Anonymkode: b562e...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 10.37, draug 75 skrev:

Jeg slutter meg til det som står over: Er barna med samme mann? Hvorfor er hun singel? Enke? Skilt?

Det er så at det (ofte ikke) er noe større å vinne på for en mann ved å inngå et forhold. Materielt sett.. - vel, vi har lønnsgapet, så generelt blir det slik at mannen tar inn i livet sitt noen som tjener mindre, men som har forventninger om å kunne gå til et høyere forbruk. Ergo befinner mannen seg i en posisjon der han får dårligere råd innenfor forholdet enn han hadde som singel. Særlig slår dette inn hvis han innleder forhold til ei kvinne som har et antall barn. Hun har ikke mer enn hun bruker på seg sjøl og ungene og overlater glatt de faste utgiftene til han. Så kommer dagligvarene på deling.

Han går fra en tilværelse der han kan gjøre hva han vil, til en tilværelse der han blir utesket til og med om hva han tenker på. Uansett hva han skal gjøre, så kommer svaret "men barna" Og det er ikke en gang hans barn.

Osv.

På toppen komemr det altså at hun har tre barn og er ferdig med å få dem.

Jeg synes dette ser ganske så helsvart ut, altså.

En venninne av meg var skilt trebarnsmor, og til og med over 40 (tenk det!) da hun traff mannen i sitt liv. De har vært sammen i 7-8 år, og er virkelig hverandres store kjærlighet, så helsvart er det ikke. Selv om du ikke kunne tenkt deg en skilt trebarnsmor, finnes det nok andre som ikke viker for en slik situasjon når man blir glad i noen.

Anonymkode: 8ac38...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en singel 3-barnsmor som er fantastisk flott. 2 barn over 16 år med en far, og en liten en på snart 2 år med en annen. Hun har stålkontroll på økonomien, har et humør som sprer glede milevis! Skjønner ikke hvorfor menn skulle bry seg om at hun har 3 barn. De 2 eldste er jo "ferdige" omtrent. 

Anonymkode: 3b75b...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en singel 3-barnsmor som er fantastisk flott. 2 barn over 16 år med en far, og en liten en på snart 2 år med en annen. Hun har stålkontroll på økonomien, har et humør som sprer glede milevis! Skjønner ikke hvorfor menn skulle bry seg om at hun har 3 barn. De 2 eldste er jo "ferdige" omtrent. 

Anonymkode: 3b75b...c2b

Det er fordi du ikke er mann.

Anonymkode: b562e...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 9.13, canacas skrev:

Ja, altså.. dette har jeg aldri forstått meg på. Og jeg vil absolutt ikke være nedlatende eller kjip mot TS altså. Men jeg ser så mange alenemødre som går fra mann til mann, mens andre single venner av meg forblir single lenge. Hva er greia? 

Sikkert mange individuelle greier, men langtidssingle uten barn er nok generelt mindre gira på kompromisser enn noen som har vært gjennom et forhold eller to, og er nødt til å legge sin selvrealisering til side mesteparten av dagen, i alle fall de ukene de har barn(a).

Singel trebarnsmor og singel alenemor til tre barn er jo også to ganske forskjellige ting. De aller fleste som er skilt, har vel nogenlunde delt omsorg, så det fins jo en del single to- og trebarnsfedre der ute også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en skilt 3 barnsmor på 2 året. Har faktisk aldri tenkt tanken på at mine tre barn skulle være til hinder for en ny mann. Jeg hadde egentlig tenkt å være singel en stund etter bruddet da jeg trengte ro, og ville "finne" meg selv igjen..:fnise: Men det ble ganske fort noen dates igjen, med flotte menn som hadde mye av det jeg så etter, og etter noen mnd med dating så ble jeg kjæreste med en veldig god mann som jeg har hatt det utrolig fint med! Jeg tror dette er noe som få tenker på, dette med barn..De fleste single menn og kvinner i 30-40 års alderen har jo baggasje og barn. Hadde jeg møtt en mann i f.eks 40 års alderen uten noen form for baggasje så hadde jeg vært skeptisk.. Jeg synes at mennesker som har vært gjennom litt og opplevd ymse gjennom livet er interessante og ofte veldig trygge folk som vet hva de vil og ser etter. Jeg har takket nei til mangt flere enn jeg har takket ja til , for å si det sånn..:P 

Endret av Gyllen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.3.2017 den 21.25, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg var skilt trebarnsmor, og til og med over 40 (tenk det!) da hun traff mannen i sitt liv. De har vært sammen i 7-8 år, og er virkelig hverandres store kjærlighet, så helsvart er det ikke. Selv om du ikke kunne tenkt deg en skilt trebarnsmor, finnes det nok andre som ikke viker for en slik situasjon når man blir glad i noen.

Anonymkode: 8ac38...006

Slike anekdoter finnes det.

Det er bare så merkelig at man absolutt skal ha tre barn med alle andre enn mannen i ens liv og sin store kjærlighet. "Traff hen ikke før" er ikke rett argument her, for han har vært der hele tiden - men hun har vært opptatt på annet hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...