Gå til innhold

Ida Wulff

Gjest Vilunich

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig inntekten til Wulf? Hvordan vet dere den er høy, egentlig? Enig i at den er blitt en ren reklamekanal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for lenke. Imponert! Reell inntekt er vel da godt over 2 mill. Sikkert den i klassen med masterstudenter som tjener mest. Eller i barselgruppa, hehe. Kun pittelitt missunnelig på å ha den inntekten når hun studerer/er i permisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineaaa skrev (På 20.12.2022 den 22.46):

Takk for lenke. Imponert! Reell inntekt er vel da godt over 2 mill. Sikkert den i klassen med masterstudenter som tjener mest. Eller i barselgruppa, hehe. Kun pittelitt missunnelig på å ha den inntekten når hun studerer/er i permisjon. 

Helt utrolig at man tjener så mye av å gjøre "ingenting".

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Lenelarsen skrev (På 12.12.2022 den 12.10):

Ja, det er skammelig. At samfunnet godtar dette.

Mens andre kanskje har knapt råd til mat og oppvarming i vinter.

Hjelpes....Det er vel ikke hennes skyld at hun får den lønnen hun får for det hun gjør vel? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LinnHenrikke skrev (4 timer siden):

Hva har skjedd med Ida egentlig? Hun har blitt helt lik de mødrene hun tidligere har kritisert i paraply-innleggene sine som prakker på folk alle slags mulige sære meninger om barn. Det siste nå er at hun lagde ramaskrik fordi ungen hennes fikk tilbud om saftis etter narkose og det var helt uhørt at foreldrene ikke ble informert på forhånd, da de har nulltoleranse for sukker til 2-åringen. Fornuftige sykepleiere og helsepersonell forklarte henne at isen er ment for å lindre sår hals etter narkose, men Ida var ikke villig til å prøve å forstå og det var bare NEI TIL SUKKER!!! som gjaldt. Ironien i at barnet blir nektet sukker og har med medbragte hirsepinner overalt, mens mor selv sitter i bilen og trykker i seg smågodt og Mcern hun har gjemt unna.

Jeg synes det er tøft gjort av foreldre å si tydelig nei når kjente og ukjente gir sukker til barnet uten å spørre foreldrene om det er greit. Barn tilbys søtt veldig ofte. Det er ikke den ene isen som er problemet, men summen av alle situasjonene hvor "det må være greit å kose seg litt" - dem er det mange av. All honnør til foreldre som tør å lage dårlig stemning rundt dette, selv når de blir kalt sære eller hysteriske.  At hun ironiserer over eget smågodtforbruk synes jeg bare var morsomt, og det viser jo hvor forbaska vanskelig det er å stå imot. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fju skrev (24 minutter siden):

Jeg synes det er tøft gjort av foreldre å si tydelig nei når kjente og ukjente gir sukker til barnet uten å spørre foreldrene om det er greit. Barn tilbys søtt veldig ofte. Det er ikke den ene isen som er problemet, men summen av alle situasjonene hvor "det må være greit å kose seg litt" - dem er det mange av. All honnør til foreldre som tør å lage dårlig stemning rundt dette, selv når de blir kalt sære eller hysteriske.  At hun ironiserer over eget smågodtforbruk synes jeg bare var morsomt, og det viser jo hvor forbaska vanskelig det er å stå imot. 

Is etter narkose er for å øke blodsukkeret,ikke for å kose seg.

Til og med mange voksne får dette tilbudet.

Ellers enig.

Endret av J..
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fju skrev (9 timer siden):

Jo men det går vel an å droppe dette prinsippet når ungen etter narkose er kvalm og trøtt og har vondt med lavt blodsukker. Da handler det jo mer om henne enn om ungen.

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (På 21.3.2023 den 14.37):

Hva har skjedd med Ida egentlig? Hun har blitt helt lik de mødrene hun tidligere har kritisert i paraply-innleggene sine som prakker på folk alle slags mulige sære meninger om barn. Det siste nå er at hun lagde ramaskrik fordi ungen hennes fikk tilbud om saftis etter narkose og det var helt uhørt at foreldrene ikke ble informert på forhånd, da de har nulltoleranse for sukker til 2-åringen. Fornuftige sykepleiere og helsepersonell forklarte henne at isen er ment for å lindre sår hals etter narkose, men Ida var ikke villig til å prøve å forstå og det var bare NEI TIL SUKKER!!! som gjaldt. Ironien i at barnet blir nektet sukker og har med medbragte hirsepinner overalt, mens mor selv sitter i bilen og trykker i seg smågodt og Mcern hun har gjemt unna.

Dette er jo bare sykt! Det er snakk om etter en operasjon. Vippet litt over

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fanatisk altså? Uhørt, spør du meg. Så fint for den lille å få en is i etterkant. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke følge henne lenger. Bare reklame og «folkeopplysning» om alt som er potensielt skadelig å putte i kroppen.

Litt av alt og alt med måte sier nå jeg…

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg over :) Liker henne også godt, og syns hun er morsom. Mye reklame til tider, men syns som regel det er god reklame og lagt ned litt arbeid i, ikke alt for mye dritt.  Men ønsket hun oppdaterte oftere med andre ting, fordi jeg syns hun er morsom og skriver godt :) 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Mercury1 skrev (7 minutter siden):

Hvilken ketchup ungen hennes kan spise er det nye nå.. 🫠

Synes det er bra hun har fokus på ultraprossesert drittmat jeg. Positiv influencing. 😊

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TulleJenny skrev (6 minutter siden):

Synes det er bra hun har fokus på ultraprossesert drittmat jeg. Positiv influencing. 😊

Enig 🙌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LinnHenrikke skrev (På 21.3.2023 den 14.37):

Så ufattelig tåpelig ting å reagere på av de, is er jo for å lindre.  Enkelte går litt for langt!pinlig 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fju skrev (På 21.3.2023 den 19.50):

Det var snakk om etter narkose, jeg synes ikke det er tøft gjort å si nei, jeg synes det er tåpelig å bli sur faktisk 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TulleJenny skrev (På 14.4.2023 den 19.01):

Jeg er enig i at fokus på ultra-prosessert mat er positivt, men så er det en fin grense mot det som vipper over på fanatisme. Når man er ganske ny i feltet rundt kosthold og prosessert mat, så er det veldig enkelt å bli litt fanatisk og tenke enten/eller. Så lenge det helhetlige kostholdet er av råvarer og uten prosessert mat, så er det som hipp som happ om man spiser ketchup eller sennep, eller smågodt på lørdager. 

Det er det helhetlige kostholdet man må se på, ikke en og en vare - da blir det som sagt fanatisme, 

Anbefaler å lytte til Foreldrerådet-episoden med Marit Kolby, hun forteller det veldig fint- og jeg er en stor tilhenger av henne. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (På 14.4.2023 den 19.23):

Det var snakk om etter narkose, jeg synes ikke det er tøft gjort å si nei, jeg synes det er tåpelig å bli sur faktisk 

Jeg er helt enig meg deg. Fokus på kosthold er supert, men når man nekter en saft-is etter narkose sø grenser det over til fanatisme. Det er det helhetlige kostholdet som teller, men når man begynner å fokusere på en og en vare - så gjør man det feil. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...