Gå til innhold

Hvilke artister eller band, mener du er oppskrytt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å sette opp : Bob Dylan, U2 og Michael Jackson på samme "nivå" som Marcus og Martinius , Justin Bieber og Madcon, er bare helt latterlig og et tegn på at du vet ikke hva du snakker om! Hvor mange Dylan skiver har du hørt? Hvor mange av tekstene hans har du lest? Har du hørt Joshua Tree albumet til U2? Achtung Baby albumet? Thriller av Michael Jackson?

Jiiises...

Anonymkode: e3ef0...657

Hva med deg, da? Hva mener du er oppskrytt?

Og hvorfor mener du at dette betyr at man legger ting på samme nivå egentlig? Skal man ikke legge ut det man synes er oppskrytt?

Å, ta deg en bolle.

Anonymkode: 4fcfa...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

U2 har mange tidløse låter, samme med Beatles.

Anonymkode: e3ef0...657

Det har også Britney Spears. Men det vil fortsatt være tonnevis av mennesker som mener at det er oppskrytt.

Anonymkode: 4fcfa...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. april 2017 den 23.58, calavi skrev:

Beyoncé, Highasakite og Susanne Sundfør. 

Alle de er veldig talentfulle, selv om man ikke trenger å like musikken deres. De er iallefall ikke oppskrytt.

Anonymkode: e3ef0...657

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har også Britney Spears. Men det vil fortsatt være tonnevis av mennesker som mener at det er oppskrytt.

Anonymkode: 4fcfa...910

Britney Spears er et produkt av en industri. Hun synger verken bra, mener stemmen er manipulert, skriver ikke egne låter eller noen instrumenter.

Anonymkode: e3ef0...657

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ALT som hører til i sjangeren rap. 

Så kommer Slayer og den sjangeren.

Herregud, skulle det blitt påbudt at alle hørte på det der, så hopper jeg heller foran en bil og avslutter min eksistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl

Drake. Jeg bare skjønner ikke hvor populariteten hans kommer fra. Hva er det andre folk hører som jeg ikke gjør? Samme med Weeknd også egentlig.

Også enig med de som nevner Kygo. Greit nok at han har sin "sound", men må alt høres helt likt ut for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oasis og Coldplay synes jeg er oppskrytte. 

Hvis man mener The Beatles er oppskrytt og var bare et gutteband på lik linje med One Direction, har man virkelig sørgelig lite kunnskap om musikk. Det er helt greit å ikke like The Beatles, men det er ingen tvil om at deres påvirkning på musikk og i det hele tatt i kulturell sammenheng var ENORM. Ikke bare i deres egen samtid, men også i tiårene etter. De fornyet seg hele tiden, hvert nytt album var en overraskelse, attpåtil var de helt vanvittig innovative, og mye av det vi tar for gitt i dag, er ting de var først ute med, alt fra konseptalbum til musikkvideoer. De bokstavelig talt banet veien for fremtiden. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kattugla skrev:

De fornyet seg hele tiden, hvert nytt album var en overraskelse, attpåtil var de helt vanvittig innovative, og mye av det vi tar for gitt i dag, er ting de var først ute med, alt fra konseptalbum til musikkvideoer. De bokstavelig talt banet veien for fremtiden. 

I likhet med Britney Spears

Anonymkode: cb12c...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I likhet med Britney Spears

Anonymkode: cb12c...c07

Mhmmm, nemlig... 

Endret av Kattugla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kattugla skrev:

Mhmmm, nemlig... 

Mener du at det ikke stemmer? 

Alle kan jo si at Britney Spears ikke er oppskrytt hvis de eneste kriteriene ang. hva som er oppskrytt eller ikke kommer på de kriteriene du listet opp.

Anonymkode: cb12c...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kattugla skrev:

De fornyet seg hele tiden, hvert nytt album var en overraskelse, attpåtil var de helt vanvittig innovative, og mye av det vi tar for gitt i dag, er ting de var først ute med, alt fra konseptalbum til musikkvideoer. De bokstavelig talt banet veien for fremtiden. 

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Konseptalbum

Det diskuteres stadig når definisjonen konseptalbum startet. Noen hevder at de første albumene av denne typen dukket opp sent på 1930-tallet, mens andre hevder disse først kom på slutten av 1940-tallet i Frank Sinatras storhetstid. Det er også på hans album Songs for Young Lovers og Swing Easy definisjonen konseptalbum ble brukt. Det var ikke før 1966 ordet fikk en sterkere mening da Beach Boys ga ut albumet Pet Sounds og formet sjangeren rock, som inspirerte Frank Zappa, The Kinks, Ray Davies og The Beatles. Sistnevnte ga ut albumet Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band som ble sett på som et konseptalbum, imidlertid er det også her store diskusjoner.

Etter dette albumet kom flere artister med album av denne typen. Det første var The Rolling Stones med sitt Their Satanic Majesties Request (desember samme år), og senere kom The Whos album Tommy (1969) og Quadrophenia (1973). De to sistnevnte går også inn i sjangeren rockeopera. Og det var først etter disse albumene konseptalbum ble anerkjent som definisjon på slike album. Denne typen ble vanlig under sjangeren Progressiv rock som kom på 1970-tallet. Det ble kommersielt å gi ut konseptalbum. Noen eksempler for dette er Yes' Tales from Topographic Oceans, Pink Floyds The Dark Side of the Moon (1973), Wish Your Were Here (1975), Animals(1977) og The Wall (1979) samt Camels The Snow Goose (1975). Andrew Lloyd Webber brukte tyngre rockemusikk i sin musikal Jesus Christ Superstar (1970) som dermed også regnes som en rockeopera og et konseptalbum. King Crimson lagde en serie med konseptalbum om de fire elementene dette tiåret.

Disse albumene hadde primært temaer som sex, krig, tid, penger, død, fobier og fortolkninger av historier, men ettersom konseptalbumene ble mange gikk dette av moten, mye fordi låtskriverne ble for opptatt av helheten og hvilke temaer som skulle tolkes fremfor å sikre kvaliteten på hver enkelt sang. Konseptalbum forblir likevel forbundet med progressiv rock og progressiv metal, gjennom artister som Roger Waters, Dream Theater og Queensryche, og delvis Radiohead.

Anonymkode: cb12c...c07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

https://no.wikipedia.org/wiki/Konseptalbum

Det diskuteres stadig når definisjonen konseptalbum startet. Noen hevder at de første albumene av denne typen dukket opp sent på 1930-tallet, mens andre hevder disse først kom på slutten av 1940-tallet i Frank Sinatras storhetstid. Det er også på hans album Songs for Young Lovers og Swing Easy definisjonen konseptalbum ble brukt. Det var ikke før 1966 ordet fikk en sterkere mening da Beach Boys ga ut albumet Pet Sounds og formet sjangeren rock, som inspirerte Frank Zappa, The Kinks, Ray Davies og The Beatles.

Sistnevnte ga ut albumet Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band som ble sett på som et konseptalbum, imidlertid er det også her store diskusjoner.

Anonymkode: cb12c...c07

La du merke til det siste?

Anonymkode: cb12c...c07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, April 02, 2017 den 18.05, GratefulOctopus skrev:

Beatles? Oppskrytt? Beatles, som i The Beatles er oppskrytt? :(:(:(  Nå må jeg visst legge meg under senga og gråte litt... :( 

Ja de er virkelig oppskrytt. Altså Yellow submarine høres ut som en barnesang liksom. Og de synger sykt flatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at det ikke stemmer? 

Alle kan jo si at Britney Spears ikke er oppskrytt hvis de eneste kriteriene ang. hva som er oppskrytt eller ikke kommer på de kriteriene du listet opp.

Anonymkode: cb12c...c07

Det jeg nevnte er bare toppen av isfjellet. Det er bare for deg å google The Beatles, hvis du ønsker å lese mer om deres innflytelse på hele musikkbransjen. Jeg kommer på flere som fortjener å bli nevnt i denne sammenhengen, men Britney Spears er definitivt ikke blant de. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kattugla skrev:

Det jeg nevnte er bare toppen av isfjellet. Det er bare for deg å google The Beatles, hvis du ønsker å lese mer om deres innflytelse på hele musikkbransjen. Jeg kommer på flere som fortjener å bli nevnt i denne sammenhengen, men Britney Spears er definitivt ikke blant de. 

Det var du som startet "Er The Beatles-oppskrytt" diskusjonen, ikke jeg.

Sitat

Hvis man mener The Beatles er oppskrytt og var bare et gutteband på lik linje med One Direction, har man virkelig sørgelig lite kunnskap om musikk. Det er helt greit å ikke like The Beatles, men det er ingen tvil om at deres påvirkning på musikk og i det hele tatt i kulturell sammenheng var ENORM. Ikke bare i deres egen samtid, men også i tiårene etter. De fornyet seg hele tiden, hvert nytt album var en overraskelse, attpåtil var de helt vanvittig innovative, og mye av det vi tar for gitt i dag, er ting de var først ute med, alt fra konseptalbum til musikkvideoer. De bokstavelig talt banet veien for fremtiden. 

 

Anonymkode: cb12c...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var du som startet "Er The Beatles-oppskrytt" diskusjonen, ikke jeg.

 

Anonymkode: cb12c...c07

Det var ikke jeg som startet den diskusjonen, selvom jeg sa min mening. Du valgte å svare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maria Mena. Kjedelige sanger, og hvisker istedet for å synge.

Anonymkode: 2eacc...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, April 28, 2017 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Men det vet du? Jeg har faktisk relativt høy kunnskap om musikk, har gått på musikklinja og lest mye fagstoff. Synes fortsatt The Beatles er oppskrytt. Jeg kan strekke meg til at de var fin på sin tid, men i ettertid er de mer oppskrytt.

Anonymkode: 53514...703

Haha bare å skryte til krampa tar deg, Men uansett hvor mye musikk kunnskap du måtte ha, så er ikke Beatles oppskrytt. 

Anonymkode: ff380...1ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kattugla skrev:

Oasis og Coldplay synes jeg er oppskrytte. 

Hvis man mener The Beatles er oppskrytt og var bare et gutteband på lik linje med One Direction, har man virkelig sørgelig lite kunnskap om musikk. Det er helt greit å ikke like The Beatles, men det er ingen tvil om at deres påvirkning på musikk og i det hele tatt i kulturell sammenheng var ENORM. Ikke bare i deres egen samtid, men også i tiårene etter. De fornyet seg hele tiden, hvert nytt album var en overraskelse, attpåtil var de helt vanvittig innovative, og mye av det vi tar for gitt i dag, er ting de var først ute med, alt fra konseptalbum til musikkvideoer. De bokstavelig talt banet veien for fremtiden. 

 

Folk som påstår de er oppskrytt, har virkelig IKKE peiling. Dere må bare mislike de, men det blir helt feil å si Beatles er oppskrytt!

Anonymkode: ff380...1ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All mainstream listepop musikk som blir spilt på radio er oppskrytt. Det er til å bli hjernedød av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...