Gå til innhold

søndagsengel?s bryllupsdagbok


søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Lekker suite!

Den så jo ikke så stor ut på bildet, men den er kanskje større?! Uansett, det blir jo koselig og intimt om den ikke er så stor! :wink:

Blir spennende å høre prisen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går kveld lå sambo og jeg i senga og planla bryllup... det var koselig :-) ! Så i dag var jeg veldig inspirert til å komme skikkelig godt i gang. Nå har jeg funnet fram en perm, og i den har jeg samlet alle papirer og notater. Skulle gjort det for lenge siden... Har sendt mail til hun som skal tilpasse brudekjolen, og hun sa at jeg skulle foreslå en tid. Hun kunne nesten når som helst! Så jeg har sendt sms til forloveren min og spurt om hun ville være med hvis vi finner en tid som passer begge (hun jobber MYE!!! :o ) Gleder meg til å ta på meg kjolen igjen! Skal ta bilder denne gangen, fikk ikke gjort det sist! Håper jeg fortsatt synes den er like fin!!!!

Jeg har også prøvd å finne ut ca hvor mye drikke som skal kjøpes inn. Har tenkt å ta med menyen til vinmonopolet og be dem anbefale vin som passer, slik at vi snart kan begynne å hamstre... 8)

I går var første gang jeg kunne tenke på bryllupet uten å få en bitteliten "grue-seg-klump" i magen! Men hvis jeg ser for meg at jeg står utenfor de lukkede kirkedørene, vet at alle sitter der inne og venter på meg, ser sambo der framme... musikken begynner å spille, dørene åpnes..... så gruer jeg meg litt likevel!!! Men ikke sånn at jeg ikke har lyst, altså, bare fordi det kommer til å være så spesielt... :-) Jeg er rar, jeg?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndagsengel? Skrevet

I går var første gang jeg kunne tenke på bryllupet uten å få en bitteliten "grue-seg-klump" i magen! Men hvis jeg ser for meg at jeg står utenfor de lukkede kirkedørene, vet at alle sitter der inne og venter på meg, ser sambo der framme... musikken begynner å spille, dørene åpnes..... så gruer jeg meg litt likevel!!! Men ikke sånn at jeg ikke har lyst, altså, bare fordi det kommer til å være så spesielt...  Jeg er rar, jeg??

:ler: Synes du er innmari søt jeg :ler: Tror de fleste av oss har det slik innimellom... Det er jo ikke så ofte alle ser på deg på en gang og gransker deg fra topp til tå. (mer nervøs nå eller :hoho: )

Neida, bare tuller med deg. Alle kommer til å se på deg og tenke på hvor vakker du er. Alle bruder stråler på den store dagen!! dessuten er det jo bare venner og kjente som kommer til å være der...

Hørtes forresten kjempekos ut å planlegge med sambo... Er en stund siden vi har fått gjort det, og nå er han jo på hytetur :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har rett i det, Huldra! Jeg kjenner jo de som er der (mer eller mindre - det er et par tanter av sambo som jeg aldri har møtt, og som han nesten ikke kjenner selv heller).

Budsjettet begynner å ta form. Altså den delen av budsjettet hvor utgiftspostene står... :ler: Vi har fremdeles ikke stort nok budsjett til å klare alt, men sparer såpass mye at vi kommer til å få det til. Fikk dessuten nettopp litt innskudd av pappa, og faren til sambo sa i går hva de kommer til å bidra med. Så da begynner det å hjelpe! :-)

Nå har jeg avtalt med sydamen at forloveren min og jeg kommer til henne onsdag kl. 18. Det blir spennende!! Har også ringt cateringfirmaet og fått vite at prisen i menyen inkluderer to serveringer. Det hadde vi nemlig glemt å spørre om :oops: Litt greit å vite når vi skal beregne mengde vin som skal kjøpes inn.

Gleder meg mer og mer til den store dagen!!!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var første gang jeg kunne tenke på bryllupet uten å få en bitteliten "grue-seg-klump" i magen! Men hvis jeg ser for meg at jeg står utenfor de lukkede kirkedørene, vet at alle sitter der inne og venter på meg, ser sambo der framme... musikken begynner å spille, dørene åpnes..... så gruer jeg meg litt likevel!!! Men ikke sånn at jeg ikke har lyst, altså, bare fordi det kommer til å være så spesielt... :-) Jeg er rar, jeg?? :ler:

Å neida - du er ikke rar i det hele tatt! Det er nok mange av oss som tenker akkurat sånn!

Skal si deg en ting jeg, at når jeg leste beskrivelsen din, så fikk jeg skikkelig sommerfugler i magen!!! :oops:

Det kommer til å bli så overveldende, spesielt, spennende og i det hele tatt, at jeg er sikker på at følelsene mine kommer til å ta helt overhånd! *hjelp*

:flau:

Det er akkurat det, at det er ikke fordi man ikke har lyst, det er jo på en måte ikke noe jeg heller vil enn å gå ned det kirkegulvet, men det er litt "skummelt" også...

Men det kommer sikkert til å gå så bra så, og det kommer til å bli en fantastisk dag!!! :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det blir en fantastisk dag!! :hjerter:

I går bestilte sambo bil til den store dagen. Det var hans ansvar :wink: Han bestilte en Rolls Royce, tror den er svart og burgunder. Jeg har ikke sett den, men den er sikkert kjempefin, og blir brukt til bryllupskjøring. Kan tenke meg den ser ut omtrent som denne (bortsett fra fargen). Blir spennende å se den på ordentlig!

I dag dro vi til Solbruden for at sambo skulle prøve klær til bryllupet. Det var ingen til å hjelpe oss fordi det var så mange som skulle prøve brudekjoler (de har dame- og herreklær i hvert sitt bygg), så vi måtte finne fram på egen hånd. Derfor ble det bare til at han prøvde jakker i dag, og at vi så på tilbehør. Han prøvde litt forskjellige typer jakker, og fant en som i hvertfall jeg falt helt for :hjerter2: Tror han likte synet av seg selv i speilet også, for foreløpig er det den han vil ha. Så får vi dra tilbake en dag de har tid til å hjelpe oss, så han får prøvd alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har sambo og jeg vært en tur på skihytta, hvor bryllupsfesten skal holdes. Det er åpent for turgåere hver søndag i vinterhalvåret, så det var ganske mange der. Vi kjøpte oss vaffel og satt bare og så oss rundt mens vi planla... Det var så fint å se for seg hvordan det kommer til å bli, både utenfor og inne i hytta. :rosasmil: Det var ca 40 stk der når vi var der, og det er så mange vi kommer til å bli i bryllupet, så vi fikk sett hvordan det blir med plass og støy... Det er ikke så veldig stort der, men det kommer til å bli koselig tror jeg. Vi håper på pent vær så det blir mulighet for å være ute en del også, da. Og kommer til å sette opp noen partytelt uansett vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÆÆÆÆ!!!!! Har vært og prøvd brudekjolen som jeg har kjøpt meg. Har ikke fått prøvd den skikkelig før i dag fordi jeg ikke har hatt noen til å hjelpe meg med snøringen i ryggen. MEN... Det viste seg at kjolen er str 36, mens jeg bruker 38-40... :o det var ikke det jeg ble fortalt da jeg kjøpte den!! Det står str. 10 inni, så jeg har ikke visst at det tilsvarte 36 før damen i butikken sa det i dag. Må innrømme at jeg fikk litt noia da!! Men jeg fikk den igjen i livet, og heldigvis er det snøring i ryggen, så det ble ikke så verst. Må være flink til å spise sunt og trene, så blir det sikkert bra :wink:

En ting "bryllupsdamen" fortalte var at de fleste kjoler kan vaskes i maskin på 30-40 grader og strykes med stivelse. Hun har til og med brukt bilavfettingsspray på oljeflekker! :o Så de er ikke så skjøre som i hvertfall jeg trodde... Hun sa dessuten at kjolene har bedre av å bli vasket i maskin enn av å renses, fordi de gjerne blir matte av rens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm...men nå har jo denne dame sagt litt av vært til deg :wink: .

Om det er en MS kjole, så tilsvarer str 8, 36. Det ble jeg fortalt. Og det er denne str jeg har. Den er riktignok lii stor, men jeg vil ikke ar snøringen skal bli for bred.

Nå er jeg en jente på 1.76 med ca 60 kg fordelt på kroppen. Jeg er ingen 34 (bare i overkroppen), så regner med at jeg har mottatt riktig str.

Hadde det vært meg som hadde fått en str jeg ikke hadde bestilt ville jeg i hvertfall forlangt rabatt!

Lykke til!

PS. Hvilken kjole er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som sa det om vasking og stryking er ikke hun jeg kjøpte kjolen av altså! Hun som sa det driver med utleie av kjoler osv. Jeg kjøpte kjolen gjennom en annonse på dittbryllup.no. Hun jeg kjøpte den av sa at siden det er snøring i ryggen passer den for de som bruker 36 og for de som bruker 40... eller noe sånt. Og den gjorde jo forsåvidt det... :-? Tror ikke jeg kan be om rabatt liksom. Men den passet jo da, det var bare et sjokk å høre at 10 tilsvarer 36 før jeg fikk prøvd kjolen på! Hun hadde en liste hvor det sto at 10 tilsvarer 36, men kanskje det er annerledes med MS kjoler da... I såfall er jo min 38 likevel... :roll:

Jeg har link til kjolen min på side 1 i dagboken... MS Cassandra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Heisann!

Du får nesten leve på salat og vann et par måneder :-? , det må jeg også for det ble litt mye god mat i jula (og jeg hadde et par kilo for mye før jeg satte igang)... Må ha ha meg 8 kilo :o Er ganske sur på meg selv for at jeg ikke har vært mer forsiktig i høst og i jula... Men, men det er 7 mnd. til bryllupet og jeg får vel ikke så mye større motivasjon enn mitt eget bryllup for å gå ned i vekt :ler:

Lykke til til oss begge to :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk vigdis! Ja, bryllupet er en stor motiavsjon, så jeg tror det skal gå greit! :-) I følge min BMI (ja, nå er jeg i gang... :-? ) kan jeg gå ned 5 kg før jeg når grensen for "undervektig". Det er heldigvis ikke nødvendig for kjolen sin del, men det er jo ikke allverdens, så det skal være målet mitt :-) Lykke til til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede vært flink til å trene i dag! Gikk en lang tur, veldig rask gange, i nesten 1 time (hadde planer om å jogge, men tror jeg har en løs plombe i en tann, det gjør i hvertfall vondt å løpe :klø: ).

Har fått anbefalt to frisører i sarpsborg, hvor vielsen skal være. Ringte begge nå. Den ene la fram pristilbud og hørtes veldig bra ut. Helt til jeg sa datoen og damen fant ut at hun har ferie den uka... Hun sa at de andre som jobber der er flinke, men det var altså denne damen jeg har fått anbefalt (av den frisøren jeg vanligvis bruker, faktisk). Hun sa jeg burde bestemme meg i løpet av et par dager, for det er nesten fullt.

Den andre salongen sa de hadde ulike bryllupspakker og anbefalte meg å komme og se. Og siden jeg hørte at det er så stor pågang hos den andre frisøren, har jeg bestemt meg for å kjøre inn nå med det samme... Så da går det bort noen timer jeg skulle brukt på skolearbeid... :wink: Hva gjør man ikke for å bli vakker brud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du er riktig så flink! :-)

Herlig å komme seg opp og igang, selv om man ikke har all verdens med kilo å ta av - det er jo bare så godt å holde seg i form!!!

Hva gjør man ikke for å bli en vakker brud???

Jeg tror igrunnen ikke det finnes noe man ikke gjør - eller, de fleste av oss lider vel for skjønnheten så godt det lar seg gjøre! :ler:

Blir spennende å se resultatet av dette frisørtulliballet - håper du blir fornøyd med enden på visa, uansett hvilken frisør det blir! :-)

Det er vel litt godt å ha en "god" unnskyldning for å slippe litt skolearbeid også, eller!?

Ha en strålende god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Lykke til!

Jeg har heller ikke fått den frisøren jeg vil. Han jobber ikke den dagen... Men jeg skal til sørlandet i helgen og da har jeg planer om å troppe opp i salongen og be han komme seg på jobb 13/8 :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener! Det er koselig at noen leser det jeg skriver, og spesielt å få noen trøstende ord når ting ikke går som planlagt... :-)

Nå har jeg bestilt frisør. Tok ikke sjansen på å vente lenger. Tror ikke de er av de billigste, men jeg har i allefall fått dem anbefalt. Det kommer på 2450 for meg og 1500 for forloveren min, og var i overkant av hva jeg hadde regnet med :o . Det inkluderer håroppsett, sminke og lunsj for begge + prøvetime for meg. Hva synes dere om den prisen??

Det som er litt ok er at frisørsalongen ligger ved siden av en blomsterbutikk. Så jeg var innom den (interflora) og så på bilder av buketter og borddekorasjoner. De fortalte at de skal ha show i februar hvor de skal vise det nyeste av buketter og dekorasjoner, så jeg håper jeg får med meg det! :-)

Kjøpte forresten et bryllupsmagasin da jeg var innom Narvesen. Det heter Bryllupsmagasinet... og jeg skal ta en liten titt i det nå, selv om jeg håper jeg klarer å gjøre litt skolearbeid før jeg setter meg ordentlig ned med bladet.

Fremkalte bildene forloveren min tok av meg i brudesalongen i går. Synes det ser bra ut jeg!! :-) :-) Er ikke så glad i å se meg selv på bilder, men det var absolutt ikke så verst med brudekjole på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vigdis_brud05

Fremkalte bildene forloveren min tok av meg i brudesalongen i går. Synes det ser bra ut jeg!! :-) :-) Er ikke så glad i å se meg selv på bilder, men det var absolutt ikke så verst med brudekjole på :wink:

Er det lov å håpe at du får lagt dem ut her?

Hadde vært moro å se :P

Jeg har ikke sjekket pris på frisør enda, så jeg ANER IKKE hva som er vanlig. Håper noen kan hjelpe oss der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe galt med digitalkameraet mitt, tror jeg. Eller den ledningen som går mellom pc'n og kameraet. For jeg får ikke lasta opp bilder. Og har ingen scanner... Men hvis jeg får det til, så skal jeg legge ut! Fint å få tilbakemeldinger også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...