søndagsengel? Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #41 Del Skrevet 13. januar 2005 Ja, ikke sant? Noen ganger kan man begynne å lure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 13. januar 2005 Forfatter #42 Del Skrevet 13. januar 2005 Bestemte meg for å gå litt i brudeskoene for at de skal bli gode å gå i, så nå er jeg litt av et syn: Joggebukser, rosa sokker og hvite "silkesko"!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra:) Skrevet 13. januar 2005 #43 Del Skrevet 13. januar 2005 Bestemte meg for å gå litt i brudeskoene for at de skal bli gode å gå i' date=' så nå er jeg litt av et syn: Joggebukser, rosa sokker og hvite "silkesko"!! [/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olifant Skrevet 13. januar 2005 #44 Del Skrevet 13. januar 2005 Tenker du er passe sexy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #45 Del Skrevet 19. januar 2005 :o :-( Jeg har fått bryllupsnerver igjen!! Ikke fordi jeg er i tvil om at jeg vil gifte meg, men fordi jeg gruer meg så innmari til å være midtpunktet!! Føler at det forventes så mye av et bryllup - gjestene har sikkert vært i mange brylluper før, mens jeg aldri har vært i et eneste ett og egentlig ikke vet hvordan det skal være... Føler kanskje litt at svigermor stiller noen krav... f.eks. fikk hun oss til å be noen vi ikke hadde tenkt til å be... Det var ikke så lett å fortelle henne at vi ikke ville be dem, så vi skylte på at det ble for dyrt. Men da kom hun jo med penger... Og da sambo ringte henne for å fortelle at vi kom til å be dem likevel, var hun veldig tydelig på at det er vanlig å invitere gjestene med følge, selv om de ikke har kjæreste/samboer. men sånne ukjente mennesker vil jeg ikke ha i bryllupet mitt!!! :-x Har hatt mange søvnløse netter... Det roet seg en stund, men i dag kom "angsten" tilbake. Jeg begynte å vurdere andre måter å gifte seg på, og da jeg tenkte på borgerlig vielse med påfølgende middagsselskap på en fin restaurant med bare de aller nærmeste, fikk jeg en utrolig god følelse i magen!! Det var jo det vi planla i begynnelsen, fordi jeg ikke liker sånne store forsamlinger som dreier seg om meg, men jeg syntes liksom at når jeg først skulle gifte meg, måtte det være "på ordentlig". Men nå har jeg begynt å se det for meg igjen... Har til og med satt opp forslag til ny gjesteliste, med ca 20 gjester. :oops: Ser for meg at vi vies i tinghuset, jeg i brudekjole, med brudebukett, og hår og sminke gjort hos frisøren. Han i det samme som det er meningen han skal ha i bryllupet. Bare de inviterte gjestene til stede... Deretter drar vi alle til en fin restaurant (har sett meg ut to - en helt nede ved sjøen og en i gamlebyen), hvor vi holder lukket selskap med god mat og vin, og selvfølgelig den obligatoriske bryllupskaka! Men dette har jeg jo bare temkt på i noen timer... Synes det virker ganske teit å fortelle alle at vi har endret planer, liksom... Og jeg har ikke nevnt noe for sambo, for han er på jobb. Men han vet at jeg gruer meg veldig, og han var jo med på slike planer før vi bestemte oss for å ha det i kirken likevel... (også gjør det jo ikke noe hvis svigermor føler at vi gjør det litt pga henne ). Tror jeg trenger noen uker å tenke meg om på. Hvis ikke sambo synes det er helt teit, da. Måtte bare samle tankene et sted, og det passet bra å gjøre det her. Hva synes dere??? (jeg kan jo legge til at de som i tilfelle ikke blir invitert pga denne endringen, ikke er blitt fortalt at de skulle inviteres. Med mindre svigermor har sagt noe...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 19. januar 2005 #46 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg synes du skal tenke godt på det - og sove på det - og diskuter det med samboeren din. Og så følger du magefølelsen. Du kan jo sette opp en liste med fordeler og ulemper ved å gjøre det på den ene eller andre måten. MEN - ikke la være å ha den store festen fordi du er redd for at festen ikke møter alle andres forventninger - dette er DERES dag - din og din samboers. Jeg synes dere (eller bare samboeren din hvis du synes det er ekkelt) skal sette dere ned og ta en alvorsprat med svigermor. Fortell henne hvordan det er, at dere er redd for at andre skal ta styringen over deres dag, og at dere derfor vurderer å droppe den store festen. Det vil sikkert få henne til å gå litt stillere i gangene. Si at hvis hun vil sponse dere, så er det kjempesnilt, men at det allikevel må bli på deres premisser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. januar 2005 #47 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg synes du skal ha akkurat det bryllupet du selv ønsker. Bryllup i Tinghuset er like ordentlig som bryllup i kirken, ikke føl at det er annenrangs. Personlig er det mitt drømmebryllup. En rolig borgerlig vielse i Tinghuset, og så skal jeg og sambo med nærmeste familie (det vil si kun foreldre og søsken) spise en god middag på en flott restaurant. For meg er det helt perfekt, ikke noe stress eller press, bare en rolig romantisk dag for oss og de vi er glade i. Ikke vær redd for å endre planer, det er jo deres dag! Jeg synes du skal snakke med samboeren din og bli enige om hva dere to har lyst på, helt uavhengig av svigermor eller hva andre gjester måtte mene og tenke. Lag deg den dagen du i ettertid kommer til å minnes med et smil om munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #48 Del Skrevet 19. januar 2005 Takk, Betty Boop og Arkana! Veldig deilig at dere ikke bare ber meg legge bort de tankene! Jeg skal diskutere det med sambo i kveld, også må vi tenke oss godt om... Vi kan uansett ikke avtale tid for vielse før i slutten av mars, siden vi skal gifte oss i slutten juli. Det er jo den 4-månedersregelen. Det er faktisk ikke så veldig lenge siden jeg klarte å skyve nervene til side! Men likevel, mens venninnene mine bare har gått og ventet på å bli fridd til for å kunne planlegge DET bryllupet, har jeg bestandig sagt at jeg heller ville la vær å gifte meg enn å ha et stort selskap. Jeg vil VÆRE GIFT. Det er derfor jeg gifter meg, og ikke pga et selskap. Og jeg tror sambo er enig. Jeg kommer nok innom og forteller... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. januar 2005 #49 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg synes det er en god holdning. Mange er altfor opphengt i denne ene dagen. Hadde folk brukt halvparten så mye tid på å planlegge ekteskapet som de bruker på å planlegge bryllupsdagen hadde kanskje skillsmissestatistikken være helt annerledes. For meg er det også det å være gift, selve ekteskapet, som er viktig. Kirkebryllup er uansett totalt uaktuelt da ingen av oss er kristne. Vi har lurt litt på å reise til utlandet og gifte oss, men etter at Pappa døde har det blitt viktig for meg å ha den nærmeste familien med, så derfor blir det Tinghuset istedet, og så heller en flott bryllupsreise etterpå. Husk at det er mange måter å gjøre det på. Kanskje kan dere ha en rolig vielse (enten kirke eller borgerlig) med bare dere og forlovere, og så en stor fest etterpå. For mange er det kanskje selve vielsen som er verst, alles øyne er feste på bruden, mens på festen er det mer prating seg i mellom og ikke så mye fokus på brudeparet. Kanskje kan dere dele opp, bare familie på selve bryllupsdagen og så en vennefest i ettertid. Det er det som er så fint, man kan velge og vrake i mange muligheter og skreddersy bryllupsdagen slik at det blir akkurat slik man selv ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 19. januar 2005 #50 Del Skrevet 19. januar 2005 Det er kun én ting som faktisk er viktig i et bryllup (selv om det kan se ut som det er 1000 viktige ting). Den ene tingen er at bryllupet blir som DERE ønsker det. Det er DERES bryllup og det er DERES minner for resten av livet. Ikke la svigermor eller noen andre presse dere til å gjøre noe annet enn det dere vil. Du vil helt sikkert føle deg mye bedre etter du har snakket med samboeren din. Det hjelper å få det ut og få diskutert litt frem og tilbake. Bli enige om hva DERE egentlig ønsker. GÅ FOR DET uansett hva noen måtte mene! Lykke til med DERES drømmebryllup! Håper å få høre hva DERE bestemmer dere for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 19. januar 2005 #51 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg er enig i det som blir sagt her. Gjør det som føles riktig for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. januar 2005 #52 Del Skrevet 19. januar 2005 Ja, her har du allerede fått mange gode tips og råd! Det vil jo bare bli kjempetrist om din egen bryllupsdag blir på alle andres premisser. Håper du og din kjære kommer frem til en løsning som fungere best for dere 2 og som svigermor kan leve med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #53 Del Skrevet 19. januar 2005 Vi har snakket om det! I begynnelsen virket det som om han ikke helt visste hva han skulle si. Sa han var redd for at jeg skulle angre når bryllupet var over, siden jeg har vært så opptatt av denne bryllupsplanleggingen. Men da jeg hadde fortalt mer om hva jeg hadde tenkt, var han mer med. Jeg sa at vi kan bruke lang tid på å tenke, jeg vet jo at han ikke har gruet seg sånn som meg, så det kan hende han har mer lyst på kirkelig vielse enn han ga uttrykk for... men vi fikk i allefall planlagt at hvis vi velger borgerlig vielse, skal vi ha en vennefest i tillegg, med stort telt i hagen, live musikk, grilling, hagelykter osv. Og DET var han i hvertfall klar for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra:) Skrevet 19. januar 2005 #54 Del Skrevet 19. januar 2005 Høres jo kjempekoselig ut! Er glad for at dere finner ut hva DERE vil, siden det er DERES dag! Det er det aller viktigste! (Ser jo heller ikke noe særlig ut med en brud som kikker i gulvet, er redd og ikke koser seg) Lykke til videre i planleggingen, begge to!! Klemmer fra Huldra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 19. januar 2005 #55 Del Skrevet 19. januar 2005 Tenker det var deilig å få det ut! LYKKE TIL MED PLANLEGGINGEN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. januar 2005 #56 Del Skrevet 19. januar 2005 Så fint da! Og den vennefesten høres bare helt fantastisk ut, varm sommerkveld med lykter i hagen, god mat og musikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 20. januar 2005 Forfatter #57 Del Skrevet 20. januar 2005 I går kveld sa sambo plutselig at han følte seg veldig letta når han tenkte på bryllupet på den måten som jeg foreslo :-) Tror han sikta til det med å ha få gjester og gå ut og spise på restaurant etterpå. Han sa at han egentlig forbinder bryllup hos byfogden med 2. gangsbryllup, og det skjønner jeg jo egentlig, for jeg må innrømme at det førte jeg ser for meg når jeg tenker på bryllup er bruden som går oppover midtgangen i kirken. Men like etter sa han at han er jo ikke kristen, og konfirmerte seg til og med borgerlig (det gjorde ikke jeg), så det er jo bare en tradisjon å ha det i kirken. Så utfra det han sa før vi sovnet, så er det greit for han å ha det hos byfogden. Men jeg sa at han skulle tenke på det en stund til. Det går jo an å ha få gjester i kirken og gå ut og spise etterpå. Det vi i hvertfall bestemte var at siden kvelden sannsynligvis ikke blir like lang som den ville blitt hvis vi hadde den bryllupsfesten vi først planla, skal vi bestille et hotellrom med litt ekstra luksus, så vi kan ligge i boblebadet og drikke champagne og liksom ha resten av kvelden for oss selv . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 20. januar 2005 #58 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg skal gifte meg borgerlig, og det er like fullt ordentlig bryllup, det. Jeg blir litt provosert når folk sier til meg at det ikke er "ordentlig", jeg. Folk kan jo ikke forvente seg at jeg, som er heks, og min kjære, som er ateist, skal gifte oss i kirken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 20. januar 2005 Forfatter #59 Del Skrevet 20. januar 2005 Lunacia: ja, det er sånn jeg har begynt å tenke også, for det er jo akkurat like mye bryllup som et kirkebryllup! Så vidt jeg har forstått fyller man ut de samme papirene ved begge vielsesformene, bare at man utfører selve vielsesritualet på ulike måter. Men jeg skulle gjerne visst hvordan en borgerlig vielse foregår. Har du en link, eller kan du kanskje fortelle det du vet selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 20. januar 2005 #60 Del Skrevet 20. januar 2005 Tror jeg har noen linker i bryllupsdagboka mi... Give me a sec... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå