Gå til innhold

Bør alle som får penger fra NAV sendes ut på søppelplukking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnetrygden er jo til ungene, så det er nok de som må ut på veiene å plukke søppel.

Anonymkode: 171cb...ff2

Mange som ikke klarer hverdagen uten å bruke barnetrygden som vanlig inntekt.

Anonymkode: f1c12...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.3.2017 den 21.30, AnonymBruker skrev:

Selv de sykeste klarer sikkert et par tre timer i uken.

Anonymkode: 319ac...7f8

Nå er det mange forskjellige grunner til at folk går på nav.

Om det er fattigkasse delen så kan de sikkert yte litt for å gjøre seg fortjent til tjenesten men om en er arbeidsledig, sykemeldt, i svangerskapspermisjon m.m bør de ikke gjøre det med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange som ikke klarer hverdagen uten å bruke barnetrygden som vanlig inntekt.

Anonymkode: f1c12...f9d

De burde da kanskje ikke ha unger?

Anonymkode: 171cb...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De burde da kanskje ikke ha unger?

Anonymkode: 171cb...ff2

Jeg vil heller si det slik at hvis noen har så god råd at de kan spare hele barnetrygden, har de ikke behov for den. Barnetrygden skulle heller vært behovsprøvd. På den måten kunne det bli mer til foreldre som faktisk trengte den. Slik som det er nå, får barn av formuende foreldre en kjempefordel og flere tusen oppsparte midler rett i fanget når de blir 18 år og myndige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 21.40, Boomonster skrev:

Ja det gjør de, det er en sølvfølge at de burde jobbe for pengene!

 

På 25.3.2017 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Søppelplukking og mye gåing er akkuratt det en som er bukoperert trenger å gjøre, for ifølge dine ord så ``Selv de sykeste klarer sikkert et par tre timer i uken`` Og han får jo også penger fra NAV.

Anonymkode: 161c2...a73

Dere har null empati

Anonymkode: b1f72...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg vil heller si det slik at hvis noen har så god råd at de kan spare hele barnetrygden, har de ikke behov for den. Barnetrygden skulle heller vært behovsprøvd. På den måten kunne det bli mer til foreldre som faktisk trengte den. Slik som det er nå, får barn av formuende foreldre en kjempefordel og flere tusen oppsparte midler rett i fanget når de blir 18 år og myndige.

Fordeling bør gjøres over skatteseddelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med glede gjort det hvis jeg var frisk nok. Jeg er så dritt lei av å være hjemme. Kjeder meg hver jævla dag og savner tiden jeg kunne jobbe, være med venner, studere.. Være en del av samfunnet. Nå føler jeg meg bare som en utgift og har aldri følt meg så verdiløs i hele mitt liv. Tenk at Norge hadde tjent på at jeg ikke var i live.... Det er helt grusomt å tenke på.

Skulle heller ønske NAV kunne piske helsevesenet litt så vi som er syke og venter og venter kunne fått hjelp fortere.. Jeg vil være en verdi for samfunnet! Jeg vet jeg kunne gjort mye godt hvis noen gadd å hjelpe meg til å bli frisk :( I stedet må jeg vente 6 mnd bare for å få en time på sykehuset :( 

Anonymkode: c7401...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde med glede gjort det hvis jeg var frisk nok. Jeg er så dritt lei av å være hjemme. Kjeder meg hver jævla dag og savner tiden jeg kunne jobbe, være med venner, studere.. Være en del av samfunnet. Nå føler jeg meg bare som en utgift og har aldri følt meg så verdiløs i hele mitt liv. Tenk at Norge hadde tjent på at jeg ikke var i live.... Det er helt grusomt å tenke på.

Skulle heller ønske NAV kunne piske helsevesenet litt så vi som er syke og venter og venter kunne fått hjelp fortere.. Jeg vil være en verdi for samfunnet! Jeg vet jeg kunne gjort mye godt hvis noen gadd å hjelpe meg til å bli frisk :( I stedet må jeg vente 6 mnd bare for å få en time på sykehuset :( 

Anonymkode: c7401...c63

Hadde det vært bedre med 100% privat helsevesen?

Anonymkode: d75a5...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært bedre med 100% privat helsevesen?

Anonymkode: d75a5...af1

Nei? Men det hadde jo vært fint om en på 20 år fikk litt prioritering feks. Jeg kunne ha vært en ressurs for samfunnet i 40-50 år. I stedet lar de meg råtne bort. Blir gøy å forklare for fremtidige arbeidsgivere hvorfor jeg ikke har klart å gjøre noe på så så mange år. Kommer aldri til å få meg en jobb, og da vil jeg fortsette å være en byrde for samfunnet i stedet for en ressurs.


Jeg har allerede måtte brukt penger hos private. Det har vel de fleste langtidssyke.

Anonymkode: c7401...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Men det hadde jo vært fint om en på 20 år fikk litt prioritering feks.

Ja, med det ville vært "urettferdig" er det mange som mener.

Anonymkode: d75a5...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, med det ville vært "urettferdig" er det mange som mener.

Anonymkode: d75a5...af1

Det får de bare synes. Jeg kunne vært ute i arbeidslivet og bidratt til statskassen så kunne det blitt mer penger til bedre helsehjelp til de. For meg er det en selvfølge at barn og ungdom skal gå foran meg i køen. Det gjør de kanskje og? Det vet jeg ikke, men det er viktigere for meg at de som er yngre blir friske, de har et helt liv foran seg. Ser hvor sårt det er for meg å gå glipp av 20 årene, vil ikke engang forestille meg hvordan det er for en 15 åring. Slik synes jeg de som feks er 60 burde tenke om meg som er 40 år yngre. Vi har et helt liv foran oss, og kan bidra til velferdsstaten. La oss.

Anonymkode: c7401...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får de bare synes. Jeg kunne vært ute i arbeidslivet og bidratt til statskassen så kunne det blitt mer penger til bedre helsehjelp til de. For meg er det en selvfølge at barn og ungdom skal gå foran meg i køen. Det gjør de kanskje og? Det vet jeg ikke, men det er viktigere for meg at de som er yngre blir friske, de har et helt liv foran seg. Ser hvor sårt det er for meg å gå glipp av 20 årene, vil ikke engang forestille meg hvordan det er for en 15 åring. Slik synes jeg de som feks er 60 burde tenke om meg som er 40 år yngre. Vi har et helt liv foran oss, og kan bidra til velferdsstaten. La oss.

Anonymkode: c7401...c63

Da hadde nok Carl I Hagen laget rabalder på vegne av pensjonistene.

Anonymkode: d75a5...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært bedre med 100% privat helsevesen?

Anonymkode: d75a5...af1

Hvordan tenker du at mennesker som får minimalt med penger fra nav skal ha råd til å gå til alle legetimene en utredning trenger om det er privatdrift? For å ikke snakke om medisiner og eventuelle prosedyrer og prøver man må ta. Det hadde vært verre for mange syke om det var privat. Hadde bare vært bedre for de med høyt lønnet jobb som gjerne er friske og trenger en sykmelding iblant

Anonymkode: d854a...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenker du at mennesker som får minimalt med penger fra nav skal ha råd til å gå til alle legetimene en utredning trenger om det er privatdrift? For å ikke snakke om medisiner og eventuelle prosedyrer og prøver man må ta. Det hadde vært verre for mange syke om det var privat. Hadde bare vært bedre for de med høyt lønnet jobb som gjerne er friske og trenger en sykmelding iblant

Anonymkode: d854a...92c

I usa vil de fleste ha det sånn.

Anonymkode: d75a5...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I usa vil de fleste ha det sånn.

Anonymkode: d75a5...af1

Hehe, ok. Kanskje de kaller dette et argument i usa også :P

Anonymkode: d854a...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Saturday, March 25, 2017 den 22.04, Boomonster skrev:

Selvfølgelig, men det var aldri meningen at man skulle ha det som fast jobb.  Det var et tiltak MENS man leitet etter jobb.  Vi ble jo bare satt til ymse oppgaver i kommunen. Det var helt greit og MYE bedre enn å drive dank, være oppe til kl 5 om morgenen, og stå opp kl 3 på dagen.   Jeg følte at det var bruk for meg og at jeg var til nytte.  Et av de gunnleggende behovene alle mennesker har.  Jeg fikk dekket husleie også fikk jeg akkurat så mye at jeg klarte meg ellers. Var ikke rik, men det gikk noenlunde rundt.  Jeg hadde utdannelse og var selvfølgelig overkvalifisert til mange av oppgavene men hva betyr det?  Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er obligatorisk å jobbe når man mottar arbeidsledighetstrygd.

Hva med oss som ikke driver dank når vi er arbeidsledige da? Som ikke sitter opp til klokken 5 om morgenen og sover til klokken 3? Vi som faktisk gjør noe vettugt for pengene uten at noen må tvinge oss til det? Vi burde vel blitt belønnet vi da...

Anonymkode: 05e1d...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, March 25, 2017 den 22.09, Boomonster skrev:

Jeg visste ikke at jobbsøking var en heldagsjobb. 37 timer i uka med å skrive jobbsøknader og gå på et og annet intervju?  Virkelig?

Jeg satt gjerne 2-3 timer hver dag med å lese jobbannonser, ringe til aktuelle arbeidsplasser  (som man gjerne gjør i bedriftens åpningstid), skrev jobbsøknader og leste råd og tips om jobbintervju og cv-skriving. Dette gjorde jeg når jeg stod opp (kl 08, ikke klokken 15 på dagen...) og skulle jeg heller forberedt dagen min til søppelplukking da hadde jeg kanskje ikke gått arbeidsledig så kort tid som jeg gjorde. Og her sitter jeg, klar til å gå på jobb. Betalt av arbeidsplassen og ikke av nav.

Anonymkode: 05e1d...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde nok Carl I Hagen laget rabalder på vegne av pensjonistene.

Anonymkode: d75a5...af1

Helt sikkert, det er ofte sånn med mennesker som ikke har vært i samme situasjon selv, men jeg vet at jeg ønsker å være en ressurs for samfunnet i alle de årene jeg har igjen på kloden. Ikke bare en utgift, og siden jeg vet hvor sårt det føles å gå glipp av viktige år så ønsker jeg selvsagt ikke at de som er yngre enn meg skal oppleve det samme. Både NAV og lege ville ha meg uføretrygda. Jeg nekter. Jeg er altfor ung til å gi opp livet!

Anonymkode: c7401...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, ok. Kanskje de kaller dette et argument i usa også :P

Anonymkode: d854a...92c

De liker ikke "kommunisme" over there.

Anonymkode: d75a5...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...