Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸

Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Ville bare ønsk deg masse lykke til i dag ☺️🌸🤞🏼

TAKK, men uttaket er ikke før i morgen. I morgen. Å herregud, jeg kommer IKKE til å få sove i natt for å si det sånn. Jeg gleder meg så vanvittig til uttaket er ferdig, og jeg krysser fingrene for at det blir en "god" opplevelse, eller hvertfall en bedre opplevelse enn sist gang.

---------

Jeg vet ikke hva som er årsaken, men opplever at dette forsøket er snnerledes enn sist. Sist gang var jeg mye mer forberedt, spiste sunt, gikk lange turer og tok vare på meg selv. Jeg føler at jeg tar vare på selv nå å da, men føler meg ikke like fresh og sunn. Jeg er ikke helt forberedt kjenner jeg. Sist telte jeg ned dager, mens nå går dagene nesten for fort. Merkelig! I morgen skjer det.

Formen er grei den. Men, er rastløs og har lyst til å vær sosial og finne på ting hele tiden. Jeg gleder meg til å bli ferdig med dette forsøket nå. Uansett hvordan det går. Håpet mitt er der, men forventingene er kanskje ikke like store. Det er kanskje det jeg sliter mest med.

Neste forsøk blir i september hvis ikke dette går. Men, jeg håper!!!

Sist fikk jeg tlf om hvor mange egg som var blitt befruktet dagen etter uttaket, men siden uttaket er på en fredag så lurer jeg på om jeg får en slik tlf på lørdag. Det er jo privatklinikk, så jeg regner kanskje ikke med at de holder stengt i helgene. Uansett så må jo de dyrbare eggene mine bli nøye observert minutt for minutt. Åh, jeg håper sånn det går bra denne gangen her!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

TAKK, men uttaket er ikke før i morgen. I morgen. Å herregud, jeg kommer IKKE til å få sove i natt for å si det sånn. Jeg gleder meg så vanvittig til uttaket er ferdig, og jeg krysser fingrene for at det blir en "god" opplevelse, eller hvertfall en bedre opplevelse enn sist gang.

---------

Jeg vet ikke hva som er årsaken, men opplever at dette forsøket er snnerledes enn sist. Sist gang var jeg mye mer forberedt, spiste sunt, gikk lange turer og tok vare på meg selv. Jeg føler at jeg tar vare på selv nå å da, men føler meg ikke like fresh og sunn. Jeg er ikke helt forberedt kjenner jeg. Sist telte jeg ned dager, mens nå går dagene nesten for fort. Merkelig! I morgen skjer det.

Formen er grei den. Men, er rastløs og har lyst til å vær sosial og finne på ting hele tiden. Jeg gleder meg til å bli ferdig med dette forsøket nå. Uansett hvordan det går. Håpet mitt er der, men forventingene er kanskje ikke like store. Det er kanskje det jeg sliter mest med.

Neste forsøk blir i september hvis ikke dette går. Men, jeg håper!!!

Sist fikk jeg tlf om hvor mange egg som var blitt befruktet dagen etter uttaket, men siden uttaket er på en fredag så lurer jeg på om jeg får en slik tlf på lørdag. Det er jo privatklinikk, så jeg regner kanskje ikke med at de holder stengt i helgene. Uansett så må jo de dyrbare eggene mine bli nøye observert minutt for minutt. Åh, jeg håper sånn det går bra denne gangen her!!! 

Haha, Ouff nå ble jeg nesten litt flau 🙄😂 Jeg trodde det var fredag i dag jeg 😎 

Jaja, lykkeønskingene står fortsatt i morgen 😉 

Kanskje du er litt mer avslappet denne gangen, at du vet hva du går til? Synes det høres ut som det jeg ☺️ 

Jeg synes og dagene går fort, men så hadde jeg jo "mistet" en dag også 😂 Ultralyd på onsdag og i mitt hode er det rett over helgen og om en uke kommer mannen hjem, håper bare han rekker uttaket 🤞🏼🤞🏼

På klinikken vi går på fikk vi beskjed om at helg / helligdag etc ikke hadde noe å si - de passe på og var på jobb uansett!! Veldig betryggende! ☺️ 

Håper virkelig at vi begge to slipper å vente til høsten ja - blir en lang sommer i så fall... får bestandig mensen siste uken i hver måned, så hvis dette forsøker ikke går blir det nok september på oss og hvis jeg ikke får laget en avtale om å starte på sprøyter den siste uken de har feriestengt da og er klar når de er på jobb igjen! 

Men den tid den sorg - fokuset er på at "selvfølgelig skal dette gå" ☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at tiden går fort, tror det er et sunnhetstegn jeg :) 

Masse lykke til i morgen!! De på laben jobber i helga så du får nok oppdateringer ila helga ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LillyBe skrev:

Deilig at tiden går fort, tror det er et sunnhetstegn jeg :) 

Masse lykke til i morgen!! De på laben jobber i helga så du får nok oppdateringer ila helga ;) 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du kanskje ferdig med uttaket alt? Håper det gikk mye bedre denne gangen! Og hvis ikke masse, masse lykke til :)

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Illy skrev:

Nå er du kanskje ferdig med uttaket alt? Håper det gikk mye bedre denne gangen! Og hvis ikke masse, masse lykke til :)

Tusen takk! 

Har nesten ikke sovet i natt. Jeg grudde meg så innmari. Heldigvis, gikk det over all forventning. Jeg fikk masse smertestillende, til og med morfin i form av nesespray. Uttaket gikk rett og slett som en drøm- kan ikke sammenlignes med det sist. Jeg er så lettet! 

11 egg ut. 2 mer enn sist. Fornøyd med antallet! 

Nå sitter jeg i sola på verandaen min, med en iskaffe og nyter en god bok. Jeg er så lettet og så glad. Litt påvirket enda av smertestillende, men jeg tror dette kommer til å bli en fin dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chickenwings85 skrev:

Tusen takk! 

Har nesten ikke sovet i natt. Jeg grudde meg så innmari. Heldigvis, gikk det over all forventning. Jeg fikk masse smertestillende, til og med morfin i form av nesespray. Uttaket gikk rett og slett som en drøm- kan ikke sammenlignes med det sist. Jeg er så lettet! 

11 egg ut. 2 mer enn sist. Fornøyd med antallet! 

Nå sitter jeg i sola på verandaen min, med en iskaffe og nyter en god bok. Jeg er så lettet og så glad. Litt påvirket enda av smertestillende, men jeg tror dette kommer til å bli en fin dag 😊

Åh, så bra! :) Både at det ble en god opplevelse og et veldig fint antall. 11 er vel så godt som perfekt det!  :) Får du noen oppdatering i løpet av helga, eller skal du vente på telefon på mandag? Det kommer til å bli flere fine av dette da, det er ganske så sikkert, så forhåpentligvis slipper du å være alt for nervøs! Men spennende blir det uansett!

Kos deg videre i sola på verandaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra :) både at uttaket var smertefritt, og et perfekt antall!! Dette blir super bra tror jeg :)

Nyt sol, bok og den lille rusen ;) gleder meg til videre oppdateringer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Illy skrev:

Åh, så bra! :) Både at det ble en god opplevelse og et veldig fint antall. 11 er vel så godt som perfekt det!  :) Får du noen oppdatering i løpet av helga, eller skal du vente på telefon på mandag? Det kommer til å bli flere fine av dette da, det er ganske så sikkert, så forhåpentligvis slipper du å være alt for nervøs! Men spennende blir det uansett!

Kos deg videre i sola på verandaen!

24 minutter siden, LillyBe skrev:

Så utrolig bra :) både at uttaket var smertefritt, og et perfekt antall!! Dette blir super bra tror jeg :)

Nyt sol, bok og den lille rusen ;) gleder meg til videre oppdateringer!!

Ja, 11 egg er jeg kjempefornøyd med altså. Dette er bra! Jeg får telefon i morgen formiddag om hvor mange som er befruktet, og planen er innsett på dag 5. Så, da får vi bare håpe da 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morfin i nesespray gjorde susen for meg og mine vonde uttak også. Også kicka den inn så fort, rene partystemninga på venterommet der jo :fnise:

11 egg er jo helt perfekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, QBee skrev:

Morfin i nesespray gjorde susen for meg og mine vonde uttak også. Også kicka den inn så fort, rene partystemninga på venterommet der jo :fnise:

11 egg er jo helt perfekt :) 

Haha 😂 Ja, guri, morfinen gjorde jobben for å si det sånn! Nei, god opplevelse. Sa akkurat til mannen at jeg kunne gjort det igjen i morgen 🙈😂 Neid, men ja. Ble utrolig lettet.

11 egg er topp. Blir spennende tlf i morgen. Iiiik 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Haha 😂 Ja, guri, morfinen gjorde jobben for å si det sånn! Nei, god opplevelse. Sa akkurat til mannen at jeg kunne gjort det igjen i morgen 🙈😂 Neid, men ja. Ble utrolig lettet.

11 egg er topp. Blir spennende tlf i morgen. Iiiik 😊

Hurra 🎉 for både 11 egg og et behagelig uttak!! 👌🏼 Veldig glad på dine vegne!! ☺️ 

Blir fryktelig spennende de neste dagene! 👍🏼 

Ønsker deg en riktig god helg!! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Hurra 🎉 for både 11 egg og et behagelig uttak!! 👌🏼 Veldig glad på dine vegne!! ☺️ 

Tuuusen takk! Så får bare du komme etter da vet du. Riktig god helg til deg å! 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

Enig, kunne lett gjort uttak igjen i morgen ;) både flinke folk, og gode medisiner 😎😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefon fra klinikken i dag. 8 av 11 er befruktet! 😀 Planen er å sette inn et blastocyst på onsdag, dag 5. 

Sist forsøk ble 7 av 9 egg befruktet, men kun et som var bra nok til innsett på dag 2. 

Det er vel litt vanskelig for de å planlegge et blastocyst? Man vet jo ikke på forhånd hvor mange som faller fra eller klarer seg...jeg vil bare ikke få altfor falske forhåpninger.

Men, god nyhet altså. Jeg er fornøyd så langt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har VELDIG oppblåst og vondt i magen, som startet i går kveld. Da jeg snakket med klinikken tidligere i dag så trodde sykepleieren at dette er naturlig etter uttak, men at jeg skal ringe dersom det blir for ille. Det har hverken forbedret eller forverret seg. jeg ble bare livredd for overstimulering, men jeg håper at det bare er en bivirkning etter både eggløsningssprøtyta og selve uttaket. Jeg hadde ingen problemer med oppblåst/stinn i magen ved sist forsøk, men håper det ikke er noe "farlig". Jeg er i hvertfall stinn, knallhard og oppblåst i magen, kjennes mest ut som jeg har en stor stein der. Noen som har erfaring med overstimuering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Chickenwings85 skrev:

DHar VELDIG oppblåst og vondt i magen, som startet i går kveld. Da jeg snakket med klinikken tidligere i dag så trodde sykepleieren at dette er naturlig etter uttak, men at jeg skal ringe dersom det blir for ille. Det har hverken forbedret eller forverret seg. jeg ble bare livredd for overstimulering, men jeg håper at det bare er en bivirkning etter både eggløsningssprøtyta og selve uttaket. Jeg hadde ingen problemer med oppblåst/stinn i magen ved sist forsøk, men håper det ikke er noe "farlig". Jeg er i hvertfall stinn, knallhard og oppblåst i magen, kjennes mest ut som jeg har en stor stein der. Noen som har erfaring med overstimuering? 

Gratulerer med flott uttelling :) blir utrolig spennende. Du får kanskje telefon i dag også?

åssen er formen i dag? Det er naturlig med både smerter og oppblåsthet etter uttak ja. For å finne ut om man er mer enn "normalt overstimulert" eller ikke må man ta UL for å se om det er væske i buken. Du kan jo sikkert få komme inn i morgen om du føler for det? Iallfall greit å ringe de :) mye væske, og ta livet med ro var min beskjed + blodfortynnende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LillyBe skrev:

Gratulerer med flott uttelling :) blir utrolig spennende. Du får kanskje telefon i dag også?

åssen er formen i dag? Det er naturlig med både smerter og oppblåsthet etter uttak ja. For å finne ut om man er mer enn "normalt overstimulert" eller ikke må man ta UL for å se om det er væske i buken. Du kan jo sikkert få komme inn i morgen om du føler for det? Iallfall greit å ringe de :) mye væske, og ta livet med ro var min beskjed + blodfortynnende. 

Takk! Ja, flott uttelling. Jeg håper bare at de fleste klarer seg :) De sa ingenting om at de skulle ringe meg i dag, har i allefall ikke hørt noe hittill i dag. 

Du, formen er litt bedre. Men fortsatt oppblåst, og så er det slitsomt å ikke klare å gå på do (jeg klarer å tisse), men jeg er rett og slett forstoppet. Jeg vet ikke, kanskje jeg bare skal vente med å ta kontakt til i morgen. Føler liksom ikke at jeg trenger øyeblikkelig hjelp...Da må jeg evt. sende melding til det mobilnr da? 

Men, siden det ikke er like ille som i går så har jeg stor tro på at det her skal gå bra, at ikke forsøket nå blir avbrutt. Jeg håper virkelig ikke det. Men, blodfortynnende? Som du får på resept av de da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med FS nå, noe som roet meg litt ned. Hun sa jeg bare skulle ta det med ro. Evt. ta meg en tur til apoteket for å kjøpe avføringsmiddel. Så, da får jeg gjøre det. Jeg tror det gjør at jeg kommer til å føle meg mye bedre. Det som er kjipt er hvis de må totalfryse eggene mine for så å vete med innsett til neste syklus. ÅH, jeg håper ikke det er nødvendig!!!

Jeg smettet inn et spørsmål om hvordan eggene mine ser ut nå. Hun hadde dessverre ikke svar på det, da det ikke er noen som er på laben i dsg. Jeg må smøre meg med tålmodighet til onsdag skjønte jeg. 

Jaja, jeg får ta meg en tur på apoteket i dag da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...