Gå til innhold

Hårdel fra Apollo hårsenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg var på en konsultasjons time hos apollo her om dagen å ble anbefalt å ha et forbruk på 4 hårdeler i året . Det var vist mange som valgte å ha bare 2 stk hårdeler også i året , sa dem, men dem anbefalte 4 stk pr år for da så "håret" bedre ut.  Noen som har erfaringer med med 2 hårdeler i året ? Hva er det eventuelt  som ikke er en fordel med å ha bare 2 hårdeler i året?  Prisen er også ganske stiv for 4 hårdeler . Det vil bli kostene meg pr 33.000kr år fremover hvis jeg velger 4 hårdeler. Hvor stor prisforskjell er det på 2 og 4 hårdeler ? Vet jeg burde ha spurt om det da jeg var på apollo, men var så spent Så jeg glemte masse jeg skulle spørre om😜  

Anonymkode: a4553...528

Har kun erfaring med 4 hårdeler, og det er veldig greit. Da holder håret seg finere og lengre. Hvis du har vært hos lege og hudlege/spesialist, kan du søke om stønad til parykk hos NAV. Er du under 30 år kan du få full stønad, nye regler fra 1.januar 2018.

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg bruker 2 hårdeler, og skifter dem etter 16 mnd. Syns ikke de blir for slitt jeg, men kanskje det kommer litt an på frisyren også? Noen frisyrer må styles mer, og hårdeler skiftes oftere. Jeg har en frisyre som fint tåler at håret vokser en del ut før jeg skifter, noen ganger 7 uker. Håret mitt vokser seeeent :) 

ser jo forskjell på en hårdel som er ny vs halvannet år, men selv en eldgammel hårdel ser ti ganger bedre ut enn slik det var før :P på meg iallfall!

Anonymkode: a802a...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang pris så kommer det an på lengde. Kanskje hvilken blanding du har også, syntetisk vs ekte og kinesisk vs indisk. 

Jeg betaler 20.000 for to stk lange. Ca 70% syntetisk og 30 % ekte hår 😊

Anonymkode: a802a...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig til fokus på akkurat Apollo her, hva de selger og hva man må gjøre for å kjøpe det, hvor lang tid det tar før det kommer, hvordan man kan sette det opp osv. i tillegg til opplysninger om pris og nøyaktig hva produktet er...

I min bok er denne tråden skjult markedsføring.

Rapport avsendt.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tøytigern skrev:

Veldig til fokus på akkurat Apollo her, hva de selger og hva man må gjøre for å kjøpe det, hvor lang tid det tar før det kommer, hvordan man kan sette det opp osv. i tillegg til opplysninger om pris og nøyaktig hva produktet er...

I min bok er denne tråden skjult markedsføring.

Rapport avsendt.

Dette virker veldig rart, hva med tråder om en spesiell shampoo eller foundation? Eller akkurat den håndvesken der til 24 000... 

Enn så lenge så er det få spesialister som tilbyr det dette firmaet gjør. Har selv alopecia, så jeg synes det er bra at folk tør snakke om det og spørre om det. 

Du står jo fritt til å nevne likeverdige konkurrenter eller tilsvarende produkter.... Om du kjenner noen? 

Men please, ikke slett disse trådene. 

Anonymkode: f4c12...a77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette virker veldig rart, hva med tråder om en spesiell shampoo eller foundation? Eller akkurat den håndvesken der til 24 000... 

Enn så lenge så er det få spesialister som tilbyr det dette firmaet gjør. Har selv alopecia, så jeg synes det er bra at folk tør snakke om det og spørre om det. 

Du står jo fritt til å nevne likeverdige konkurrenter eller tilsvarende produkter.... Om du kjenner noen? 

Men please, ikke slett disse trådene. 

Anonymkode: f4c12...a77

Man må da kunne åpne en tråd der man spør andre med hårproblemer om hva de gjør, uten å få en lang lekse med produktplassering og kommersielt innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Man må da kunne åpne en tråd der man spør andre med hårproblemer om hva de gjør, uten å få en lang lekse med produktplassering og kommersielt innhold.

Rapporterer du også alle de andre trådene som nevner spesifikke merker og produkter? Er mer enn én håndfull bare på førstesiden til velvære-forumet.

Forøvrig håper jeg moderatorene ikke sensurerer tråder bare fordi de nevner produkt og pris. Det setter en rar standard for hele resten av forumet vedrørende erfaringer og anbefalinger. Ofte vil man ha spesifikke erfaringer fordi man har siktet seg inn på denne løsningen, dette produktet, denne typen implantat fra akkurat denne klinikken osv. Og vil da ha spesifikke erfaringer og ikke bare generelt prat. 

Eller mener du virkelig at alle sånne ting også skal forbys? 

Anonymkode: f4c12...a77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rapporterer du også alle de andre trådene som nevner spesifikke merker og produkter? Er mer enn én håndfull bare på førstesiden til velvære-forumet.

Forøvrig håper jeg moderatorene ikke sensurerer tråder bare fordi de nevner produkt og pris. Det setter en rar standard for hele resten av forumet vedrørende erfaringer og anbefalinger. Ofte vil man ha spesifikke erfaringer fordi man har siktet seg inn på denne løsningen, dette produktet, denne typen implantat fra akkurat denne klinikken osv. Og vil da ha spesifikke erfaringer og ikke bare generelt prat. 

Eller mener du virkelig at alle sånne ting også skal forbys? 

Anonymkode: f4c12...a77

Nå er det ikke tillatt å bruke forumet til markedsføring, noe dette helt åpenbart er. Det er en manipulativ tekst og jeg tror den er skrevet med det formål å få Apollo nevnt på Kg, slik at google-søk viser hitover, til en tråd...Med det formål at hårdelene omtales fordelaktig.

Andre tråder har det til felles at de ikke flagger bare det produktet med lange beskrivelser, hvordan man setter det på, hva det koster, hvor lan tid det tar å få det hjem osv osv. Tilogmed hvordan man får det dekket via NAV er omtalt. Dette er ingen ordinær tråd. Overskriften er "Hårdeler fra Apollo." Det kunne like gjerne vært en reklametekst. Men det er kamuflert som en bruker som skriver i et forum. Og jeg for min del håper det blir avslørt for hva det er.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for meg selv, som er hun på 38 med bare 2 hårdeler. Er ikke noen kommersielle interesser her for min del iallfall, men husker at jeg var sykt nysgjerrig da jeg selv gikk og vurderte dette - det er et veldig stort skritt å ta (føles det som) å barbere av seg håret. Da var personlige opplevelser gull verdt. Er derfor jeg gidder å svare på spørsmålene knyttet til dette her inne, for jeg vet hvordan det er å tvile liksom. 

synes forøvrig det hele tiden spørres om produkter og produkttyper på forumet, feks "noen som har prøvd skin repair", "iglow lash serum", "hvem er best på permanent makeup i Bergen" etc. Er vel ikke så ulikt å spørre om denne typen hårdel da? 

(som forøvrig, hvis vi skal kalle en spade for en spade, er en tupé sånn i praksis. Bare en veldig tilpasset og skreddersydd en, med lim som holder). 

Anonymkode: 1b8ab...ceb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei dere!😊Jeg har fulgt denne tråden med stor interesse!!!Jeg er kvinne på 40 som nå har tatt skrittet fullt ut og bestilt hårdeler som skal settes på om kort tid!Det har vært en lang prosess ,men føler tiden er inne da jeg er såå lei av å ha tynt hår som kun kan være i hestehale!Kjenner at jeg er såååå nervøs for st dette ikke skal bli bra og trenger sårt svar på noen spørsmål...Hadde blitt så glad for svar!Jeg fikk se hårdelen igår og syntes hodebunnen så litt falsk ut,hva tenker dere som har hårdel på ang dette,blir det bedre når den kommer på?(skal limes på)Hva med mitt eget hår,vil det på en måte blende inn i det nye håret?Skal til sydligere strøk en uke og er så redd for at den skal løsne om det blir skikkelig varmt,er det fare for det?Har dere behov for å ha extensions i tilegg til hårdel?Jeg skal ha hår til skuldrene.Det ble mange spørsmål men hadde blitt så glad for svar!Kjenner jeg har fått litt småpanikk nå når det er så kort tid igjen😅

Anonymkode: a73c8...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en av dere får mitt hår, jeg donerte til Apollo tidligere i år! Lykke til med ny frisyre 🙂 

Anonymkode: c539c...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei dere!😊Jeg har fulgt denne tråden med stor interesse!!!Jeg er kvinne på 40 som nå har tatt skrittet fullt ut og bestilt hårdeler som skal settes på om kort tid!Det har vært en lang prosess ,men føler tiden er inne da jeg er såå lei av å ha tynt hår som kun kan være i hestehale!Kjenner at jeg er såååå nervøs for st dette ikke skal bli bra og trenger sårt svar på noen spørsmål...Hadde blitt så glad for svar!Jeg fikk se hårdelen igår og syntes hodebunnen så litt falsk ut,hva tenker dere som har hårdel på ang dette,blir det bedre når den kommer på?(skal limes på)Hva med mitt eget hår,vil det på en måte blende inn i det nye håret?Skal til sydligere strøk en uke og er så redd for at den skal løsne om det blir skikkelig varmt,er det fare for det?Har dere behov for å ha extensions i tilegg til hårdel?Jeg skal ha hår til skuldrene.Det ble mange spørsmål men hadde blitt så glad for svar!Kjenner jeg har fått litt småpanikk nå når det er så kort tid igjen😅

Anonymkode: a73c8...8cc

Hei :) Så tøft at du tar skrittet, jeg er sikker på at du kommer til å bli fornøyd. Jeg er 24, har hatt hårdel i over 1 år nå, og er veldig fornøyd. Måtte også ha håret i KUN hestehale, i tillegg til pulver (fra viviere) som jeg hadde for å få håret til å virke mer fyldig. Men nå føler jeg meg som meg selv igjen, og det er herlig.

Når det gjelder hodebunnen, den ser kanskje litt falsk ut før du setter den på, men synes den virker veldig ekte, mine venner som vet at jeg har hårdel synes også den ser ekte ut. Jeg har også lim. Jeg synes håret mitt under blender fint med hårdelen, men det kommer vel an på hvilken kvalitet det er på hårdelen vs ditt eget, og fargen. Men det er spesialister på apollo, så jeg tenker de har tenkt på det når de bestilte hår til deg. Jeg har ikke behov for extensions nei. Jeg spurte om dette med varme, f.eks badstu, da sa min frisør at så lenge jeg ikke dusjet i kaldt vann rett etter, og heller la det kjøle seg gradvis ned, så skulle det gå fint. Det er fordi limen er veldig elastisk når det er varmt og vått, så gjerne press hårdelen mot hodebunnen når du har dusjet.

Bare spør om det er noe mer du lurer på.

Kvinne, 24

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for svar💕Så deilig å høre at du er fornøyd!!Du sier jeg kan stille deg flere spørsmål så da benytter jeg anledningen🙈☺️Er det slik at du kjenner den hele tiden eller glemmer du det litt av?Hvor ofte er du innom for «service»?Turde du å se på første gangen de klipte håret oppå?Reagerer du noe på limet?Føler du deg komfortabel med å ha håret både oppsatt og løst?Vet alle dem rundt deg at du har hårdel?Det ble fryktelig mange spørsmål,men det er så godt å få svar fra noen som faktisk bruker det ,og ikke bare hos frisøren på Apollo...Takk❤️

Anonymkode: a73c8...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om dere som har hårfelling er født med tynt hår eller om det skyldes sykdom? Hvilken kvalitet har dere på hårdelen? Jeg lurer også på om det alltid er nødvendig å barbere der man skal ha ekstra hår? Selv har jeg svært tynt hår fremme på hodet. Jeg har mister mye hår siste 10 år. Det plager meg daglig 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!😊Jeg hadde tykt hår frem til jeg var 20!Mistet enormt etter 3 barn(amming)og har i tilegg en revmatisk sykdom som gjør at jeg er nødt å ta medisiner som gir håravfall!Min frisør bestilte kun ekte hår på den hårdelen jeg nå skal få.Han mente det var det beste for mitt hår.Jeg har generelt tynt hår på hele hodet og det har blitt verre etter heg begynte med extensions!Heg skjønner såå godt din frustrasjon!

Anonymkode: a73c8...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/14/2018 at 7:43 PM, AnonymBruker said:

Tusen hjertelig takk for svar💕Så deilig å høre at du er fornøyd!!Du sier jeg kan stille deg flere spørsmål så da benytter jeg anledningen🙈☺️Er det slik at du kjenner den hele tiden eller glemmer du det litt av?Hvor ofte er du innom for «service»?Turde du å se på første gangen de klipte håret oppå?Reagerer du noe på limet?Føler du deg komfortabel med å ha håret både oppsatt og løst?Vet alle dem rundt deg at du har hårdel?Det ble fryktelig mange spørsmål,men det er så godt å få svar fra noen som faktisk bruker det ,og ikke bare hos frisøren på Apollo...Takk❤️

Anonymkode: a73c8...8cc

Er det slik at du kjenner den hele tiden eller glemmer du det litt av? Jeg kjenner den ikke hele tiden, men jeg er ganske bevisst på det, jeg tror det er fordi jeg alltid har vært oppmerksom på håret mitt siden det begynte å bli veldig tynt rundt 14-15 års-alderen.

Hvor ofte er du innom for «service»? Jeg er hos frisøren ved apollo hver 4-6. uke, da bytter vi hårdel, da jeg har 4 stk jeg bytter på, og da stusses mitt eget hår, og jeg kan f.eks klippe hårdelen som jeg ønsker også.

Turde du å se på første gangen de klipte håret oppå? Ja, det var litt rart, og jeg tenkte nå er det ingen vei tilbake, men så visste jeg at jeg var i trygge hender!

 

Reagerer du noe på limet? Nei, eller, det klør av og til, spesielt om jeg blir svett eller nettopp har dusjet. Ellers ingenting.

Føler du deg komfortabel med å ha håret både oppsatt og løst? Ja, har det mest løst, da jeg savnet det veldig før jeg fikk hårdel, men det er veldig gøy å endelig kunne flette, eller ha en tykk hestehale, uten å være bekymret!

Vet alle dem rundt deg at du har hårdel? Ja, så og si alle venner og familie, jeg synes ikke det gjør noe, jeg er veldig åpen om det, og vil at folk skal vite at det er muligheter. Dette har faktisk ført til at ei venninne kontaktet meg og fortalte at hun har opplevd det samme, og spurte om råd og info. Jeg er bare glad for å hjelpe, jeg vet så godt hvordan det føles å ha dårlig selvbilde.

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 7/14/2018 at 7:44 PM, Kvalitet said:

Jeg lurer på om dere som har hårfelling er født med tynt hår eller om det skyldes sykdom? Hvilken kvalitet har dere på hårdelen? Jeg lurer også på om det alltid er nødvendig å barbere der man skal ha ekstra hår? Selv har jeg svært tynt hår fremme på hodet. Jeg har mister mye hår siste 10 år. Det plager meg daglig 😢

For min del begynte det når jeg var 14-15 år, og ble bare tynnere til det til en viss grad stoppet. Jeg har alopecia universalis tror jeg det het, det er hvertfall diffust hårtap på hodet. På hårdelen min har jeg helt ekte hår fra asia, det er den beste kvaliteten. Jeg er usikker på om man MÅ barbere, da det finnes flere forskjellige festemetoder, som lim, tape og kliper, finnes sikkert flere og, men jeg vet kun om de. Skjønner deg godt hvordan du føler det, jeg kan anbefale deg å ta kontakt med fastlege, som henviser deg til hudlege. Eventuelt bare ta kontakt med nevnte hårsenter, konsultasjon er gratis.

mvh kvinne 24

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at du kjenner den hele tiden eller glemmer du det litt av? Jeg kjenner den ikke hele tiden, men jeg er ganske bevisst på det, jeg tror det er fordi jeg alltid har vært oppmerksom på håret mitt siden det begynte å bli veldig tynt rundt 14-15 års-alderen.

Hvor ofte er du innom for «service»? Jeg er hos frisøren ved apollo hver 4-6. uke, da bytter vi hårdel, da jeg har 4 stk jeg bytter på, og da stusses mitt eget hår, og jeg kan f.eks klippe hårdelen som jeg ønsker også.

Turde du å se på første gangen de klipte håret oppå? Ja, det var litt rart, og jeg tenkte nå er det ingen vei tilbake, men så visste jeg at jeg var i trygge hender!

 

Reagerer du noe på limet? Nei, eller, det klør av og til, spesielt om jeg blir svett eller nettopp har dusjet. Ellers ingenting.

Føler du deg komfortabel med å ha håret både oppsatt og løst? Ja, har det mest løst, da jeg savnet det veldig før jeg fikk hårdel, men det er veldig gøy å endelig kunne flette, eller ha en tykk hestehale, uten å være bekymret!

Vet alle dem rundt deg at du har hårdel? Ja, så og si alle venner og familie, jeg synes ikke det gjør noe, jeg er veldig åpen om det, og vil at folk skal vite at det er muligheter. Dette har faktisk ført til at ei venninne kontaktet meg og fortalte at hun har opplevd det samme, og spurte om råd og info. Jeg er bare glad for å hjelpe, jeg vet så godt hvordan det føles å ha dårlig selvbilde.

Anonymkode: c3de4...6ac

 

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at du kjenner den hele tiden eller glemmer du det litt av? Jeg kjenner den ikke hele tiden, men jeg er ganske bevisst på det, jeg tror det er fordi jeg alltid har vært oppmerksom på håret mitt siden det begynte å bli veldig tynt rundt 14-15 års-alderen.

Hvor ofte er du innom for «service»? Jeg er hos frisøren ved apollo hver 4-6. uke, da bytter vi hårdel, da jeg har 4 stk jeg bytter på, og da stusses mitt eget hår, og jeg kan f.eks klippe hårdelen som jeg ønsker også.

Turde du å se på første gangen de klipte håret oppå? Ja, det var litt rart, og jeg tenkte nå er det ingen vei tilbake, men så visste jeg at jeg var i trygge hender!

 

Reagerer du noe på limet? Nei, eller, det klør av og til, spesielt om jeg blir svett eller nettopp har dusjet. Ellers ingenting.

Føler du deg komfortabel med å ha håret både oppsatt og løst? Ja, har det mest løst, da jeg savnet det veldig før jeg fikk hårdel, men det er veldig gøy å endelig kunne flette, eller ha en tykk hestehale, uten å være bekymret!

Vet alle dem rundt deg at du har hårdel? Ja, så og si alle venner og familie, jeg synes ikke det gjør noe, jeg er veldig åpen om det, og vil at folk skal vite at det er muligheter. Dette har faktisk ført til at ei venninne kontaktet meg og fortalte at hun har opplevd det samme, og spurte om råd og info. Jeg er bare glad for å hjelpe, jeg vet så godt hvordan det føles å ha dårlig selvbilde.

Anonymkode: c3de4...6ac

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare på alle spørsmålene!Jeg føler meg mye tryggere på å gjennomføre dette nå etter å ha fått så mange svar💕Det virker litt mindre skummelt😅En siste par ting,hvor ofte må du kjøpe nye hårdeler?Hvor ofte vasker du håret,og føner/sletter du det?Igjen,takk🤗

Anonymkode: a73c8...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/15/2018 at 10:55 PM, AnonymBruker said:

 

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare på alle spørsmålene!Jeg føler meg mye tryggere på å gjennomføre dette nå etter å ha fått så mange svar💕Det virker litt mindre skummelt😅En siste par ting,hvor ofte må du kjøpe nye hårdeler?Hvor ofte vasker du håret,og føner/sletter du det?Igjen,takk🤗

Anonymkode: a73c8...8cc

Bare hyggelig! Det kommer sikkert til å gå helt fint, hvis du har hatt det bare i nærheten av hvordan jeg hadde det med meg selv og selvbildet mitt før jeg fikk hårdel, så er jeg sikker på at du kommer til å få det myyye bedre med deg selv etter!

Frisøren sa de 4 hårdelene kom til å vare rundt 1 år, det kommer an på hvor flink man er til å ta vare på det, og det stemte ganske nøyaktig, jeg har hatt mine i 1 år før vi nå har bestilt nye. Jeg har alltid vasket håret ca hver dag, og frisøren sa jeg bare kunne fortsette med det, jeg mener å huske det er pga limet. Når limet blir vått og da elastisk, kan man presse hårdelen mot hodebunnen, for å "feste" det på nytt igjen til de korte hårene som er under hårdelen, hvis du skjønner? Ellers føner jeg det av og til, men prøver å la det lufttørke for å ikke slite det så mye. Sletting gjør jeg sjeldent.

😃

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 29.3.2017 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker min hårdel, kan ikke beskrive hvor mye bedre livskvaliteten min er nå! Ventet vel 3 mnd på mine (vanlig å bestille 2 som man bytter på annenhver gang). Men det er ganske travelt innimellom så den kan komme før også :)

De er kjempeflinke på Apollo. 

 

Spør gjerne om du lurer på noe mer! :)

Anonymkode: a802a...f3a

Hei!Har du opplevd at hårdelen løsner litt i front?

Anonymkode: a73c8...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...