Gå til innhold

Hårdel fra Apollo hårsenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en 23-år gammel jente som i lang tid har slitt med veldig tynt hår, og har nå tatt steget for å få meg hårdel fra Apollo. De er hårspesialister, og jeg har bestilt en hårdel av ekte hår som skal være tilpasset hodeformen min. Jeg tenkte om det er flere her som sliter med hårtap/hårproblemer så kunne vi delt erfaringer, stilt spørsmål osv her.

Jeg lurer på hvor lang tid du ventet på hårdelen/parykken, og om du er fornøyd med resultatet? Jeg er så utrolig spent, men tør ikke glede meg for mye, i tilfelle jeg skulle bli misfornøyd.

 

Hilsen jente med tynt hår.

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker min hårdel, kan ikke beskrive hvor mye bedre livskvaliteten min er nå! Ventet vel 3 mnd på mine (vanlig å bestille 2 som man bytter på annenhver gang). Men det er ganske travelt innimellom så den kan komme før også :)

De er kjempeflinke på Apollo. 

 

Spør gjerne om du lurer på noe mer! :)

Anonymkode: a802a...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange spørsmål rundt dette. Har selv mistet mye hår, og mitt allerede tynne hår er svært tynt, på en sånn måte at hodebunnen viser gjennom i panneområdet. Sliter med å gå til frisøren fordi de alltid spør, hat du mistet mye hår? Hvordan er det med håret ditt? (Det skyldes ikke graviditet, stress el) 

Jeg lurer på hvordan hårdelene virker, ser det naturlig ut, og hvor mye koster det? 

 

Anonymkode: 55aab...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker min hårdel, kan ikke beskrive hvor mye bedre livskvaliteten min er nå! Ventet vel 3 mnd på mine (vanlig å bestille 2 som man bytter på annenhver gang). Men det er ganske travelt innimellom så den kan komme før også :)

De er kjempeflinke på Apollo. 

 

Spør gjerne om du lurer på noe mer! :)

Anonymkode: a802a...f3a

Så bra å høre! Jeg har bestilt 4 stk som jeg skal bytte på. Nå begynner det å nærme seg 3 måneder, så håper jeg får en telefon straks.

Hvordan synes du det er å stelle det? Kan du sette håret opp, f. eks hestehale?

Er så speeeent!

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mange spørsmål rundt dette. Har selv mistet mye hår, og mitt allerede tynne hår er svært tynt, på en sånn måte at hodebunnen viser gjennom i panneområdet. Sliter med å gå til frisøren fordi de alltid spør, hat du mistet mye hår? Hvordan er det med håret ditt? (Det skyldes ikke graviditet, stress el) 

Jeg lurer på hvordan hårdelene virker, ser det naturlig ut, og hvor mye koster det? 

 

Anonymkode: 55aab...601

Jeg har samme problem, håret er ikke tynt flekkvis, det er diffust hårtap over hele hodet, så hodebunnen vises så og si over alt (kanskje ikke nederst i nakken). Jeg har prøvd flere ganger å gå til forskjellige frisører, noen prøver å selge meg sjampo og diverse hårprodukter for å gjøre det tykkere, noe som kan funke om man bare har LITT tynt hår, eller mer "flatt" hår, men sånt funker faktisk ikke på oss som virkelig har tynt/lite hår.

Sånn som jeg har forstått det så limes hårdelen på hodet med kirurgisk lim, så det kan du altså ikke ta av selv. Det finnes både ekte og syntetisk hår. 4 stk hårdeler koster ca 33 000,- men da har du en hårdel i noen måneder, også bytter du, mens den du har brukt har en pause. Vet egentlig ikke hvor lenge de brukes eller hvor lenge de holder. Anbefaler deg å søke på youtube på apollo hårsenter!

Hvis du vet ikke vet grunnen til at håret ditt er som det er, anbefaler jeg at du skaffer en legetime. Sjekk vitaminer og alt som kan sjekkes ved blodprøve. Og hvis det ikke er noe, vil legen henvise deg til hudlege. Dette gjorde jeg, hudlegen sier bare at det er bare sånn, og at hvis jeg vil kan de ta en prøve av hodebunnen min (skjære ut noen milimeter med hud og sende til lab) for å finne ut mer, men det er ikke noe man kan gjøre med, jeg kan ikke ta medisiner så kommer håret tilbake. Og jeg tenker at siden jeg ikke er syk og det ikke vil bli bedre så skaffer jeg meg heller en hårdel så jeg kan få selvfølelsen på plass igjen.
TS.

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nuttery skrev:

Hva er en "hårdel" i motsetning til f.eks extensions?

Det er som en slags parykk du limer på hodet med kirurgisk lim. Den vil ikke falle av eller "gli" ut som extensions vil. Jeg har prøvd hairtalk extensions (med kirurgisk tape) som funket veldig greit for meg, men det var slitsomt fordi jeg måtte i tillegg bruke hårspray med farge for å dekke over hodebunnen min og extensions! En hårdel blir helt fast i hodebunnen, og man kan ikke se at man har den på engang.

TS.

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg også interressert i! Har også tynt hår og føler meg så stygg uten Extensions. Men hvor på hodet festes denne delen da? Må de barbere vekk hår da for å lime denne på?

Anonymkode: f42e7...d33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jeg også interressert i! Har også tynt hår og føler meg så stygg uten Extensions. Men hvor på hodet festes denne delen da? Må de barbere vekk hår da for å lime denne på?

Anonymkode: f42e7...d33

I mitt tilfelle da jeg har diffust hårtap over hele hodet skal hårdelen festes midt oppå hodet, som en slags oval parykk. Forstod det sånn at de klipper håret helt kort der den skal festes. Vil anbefale en gratis konsultasjon! Veldig greit og profesjonelt. Vet du grunnen til at du har tynt hår?

TS.

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme problem, håret er ikke tynt flekkvis, det er diffust hårtap over hele hodet, så hodebunnen vises så og si over alt (kanskje ikke nederst i nakken). Jeg har prøvd flere ganger å gå til forskjellige frisører, noen prøver å selge meg sjampo og diverse hårprodukter for å gjøre det tykkere, noe som kan funke om man bare har LITT tynt hår, eller mer "flatt" hår, men sånt funker faktisk ikke på oss som virkelig har tynt/lite hår.

Sånn som jeg har forstått det så limes hårdelen på hodet med kirurgisk lim, så det kan du altså ikke ta av selv. Det finnes både ekte og syntetisk hår. 4 stk hårdeler koster ca 33 000,- men da har du en hårdel i noen måneder, også bytter du, mens den du har brukt har en pause. Vet egentlig ikke hvor lenge de brukes eller hvor lenge de holder. Anbefaler deg å søke på youtube på apollo hårsenter!

Hvis du vet ikke vet grunnen til at håret ditt er som det er, anbefaler jeg at du skaffer en legetime. Sjekk vitaminer og alt som kan sjekkes ved blodprøve. Og hvis det ikke er noe, vil legen henvise deg til hudlege. Dette gjorde jeg, hudlegen sier bare at det er bare sånn, og at hvis jeg vil kan de ta en prøve av hodebunnen min (skjære ut noen milimeter med hud og sende til lab) for å finne ut mer, men det er ikke noe man kan gjøre med, jeg kan ikke ta medisiner så kommer håret tilbake. Og jeg tenker at siden jeg ikke er syk og det ikke vil bli bedre så skaffer jeg meg heller en hårdel så jeg kan få selvfølelsen på plass igjen.
TS.

Anonymkode: c3de4...6ac

Jeg har vært hos både lege og hudlege 😥. Mangler ingen vitaminer el. Hudlegen konkluderte med mannlig type håravfall. En periode brukte jeg spirix, men fordi jeg har naturlig lavt blodtrykk, ble det veldig lavt, og jeg ble så trøtt at jeg knapt klarte å komme meg på jobb. Det hjalp mot håravfall da..... 

Jeg har ikke råd til 33 000, og ville hatt naturlig hår hvis jeg skal gjøre noe. Kan du få noe dekket? 

Anonymkode: 55aab...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært hos både lege og hudlege 😥. Mangler ingen vitaminer el. Hudlegen konkluderte med mannlig type håravfall. En periode brukte jeg spirix, men fordi jeg har naturlig lavt blodtrykk, ble det veldig lavt, og jeg ble så trøtt at jeg knapt klarte å komme meg på jobb. Det hjalp mot håravfall da..... 

Jeg har ikke råd til 33 000, og ville hatt naturlig hår hvis jeg skal gjøre noe. Kan du få noe dekket? 

Anonymkode: 55aab...601

Skjønner. Nå vet jeg ikke hva spirix skal brukes mot eller hva det gjør, men da må du veie opp hva du vil gjøre og hva som er best for deg.

Jeg er student, har "råd" fordi jeg brukte halve storstipendet i januar. Man betaler halvparten før håret bestilles, og halvparten når man har satt det på. Og heldigvis har jeg foreldre som kan betale akkurat nå. Jeg er veldig heldig sånn sett. Jeg har fått innvilget støtte fra nav, det var hudlege som skrev en legeerklæring. Jeg får ca 5600 kr per år. Her kan du lese:
https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Utbetalinger/Snarveier/satser--380089?kap=380104
https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/10-7-i-ortopediske-hjelpemidler-brystprotese-ansiktsdefektprotese-øyeprotese-og-parykk#Forskriften-8-parykk

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter mitt opp i hestehale ja! :) 

jeg har to hårdeler. Jeg går ca. 6 uker med hver, og så går jeg og bytter. Da får den rens, damp,evt  fargeoppfriskning. Den andre hårdelen ligger klar når du kommer og festes kjapt på med kirurgisk lim. Størrelsen på hårdelen tilpasses deg. Jeg har en som dekker kanskje 50% av hodebunnen. Det kan bades med, både i klor og saltvann, trenes med, styles(men ikke m rettetang og krølltang), rives i...og løsner ikke. 

Jeg måtte kjøpe nye hårdeler etter 16 mnd. Jeg betalte vel 20.000 for to stk(kommer litt an på størrelse og lengde og andelen ekte vs syntetisk hår). En sånn skifte og rens av hårdel, evt med litt mer klipping/tilpasning om man vil, koster rundt 900. Så hver måned setter jeg av 2000 kroner og det er både sparing til nye hårdeler hver 16.mnd og de timene med skifting og tilklipp. De som går og feks striper eller blekner håret hos frisør betaler glatt det  samme ;)

Anonymkode: a802a...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at jeg har 70%syntetisk og 30% ekte hår(kinesisk). Det ser helt naturlig ut! De som jobber der vet hva som vil kle deg best. Jeg ville også ha 100% ekte hår, men det fraråder de pga det blir visst veldig brusete veldig raskt. En blanding holder mye lenger og ser like naturlig ut! Vi snakker ikke karnevalsparykker liksom :) 

jeg har alltid hatt tynt hår og synlig hodebunn. Diffust. Aldri hatt noen periode hvor masse hår har falt av, bare alltid sykt tynt. Komplekser så lenge jeg kan huske! 

Nå derimot...det føles så bra! Og jeg kan endelig ha frisyren jeg har ønsket meg! bwste investeringen jeg har gjort.

 

man kan btw få delvis dekket av nav hvis en hudlege gir deg en diagnose eller noe sånt. Apollo vet mer om dette. Men du får iaf 6000kr avslag hver gang. Og man kan kjøpe to hårdeler av gangen, måå ikke være 4 :)

Anonymkode: a802a...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare legge til at jeg har 70%syntetisk og 30% ekte hår(kinesisk). Det ser helt naturlig ut! De som jobber der vet hva som vil kle deg best. Jeg ville også ha 100% ekte hår, men det fraråder de pga det blir visst veldig brusete veldig raskt. En blanding holder mye lenger og ser like naturlig ut! Vi snakker ikke karnevalsparykker liksom :) 

jeg har alltid hatt tynt hår og synlig hodebunn. Diffust. Aldri hatt noen periode hvor masse hår har falt av, bare alltid sykt tynt. Komplekser så lenge jeg kan huske! 

Nå derimot...det føles så bra! Og jeg kan endelig ha frisyren jeg har ønsket meg! bwste investeringen jeg har gjort.

 

man kan btw få delvis dekket av nav hvis en hudlege gir deg en diagnose eller noe sånt. Apollo vet mer om dette. Men du får iaf 6000kr avslag hver gang. Og man kan kjøpe to hårdeler av gangen, måå ikke være 4 :)

Anonymkode: a802a...f3a

Men hva sier du til folk som spør. Det må jo være tydelig at man har "jukset" litt? Kjenner jeg er var for spørsmål fra andre vedr håret....

Anonymkode: 55aab...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har spurt om det nei, eneste jeg fikk mange spørsmål om var da jeg byttet fra halvlang bob til langt hår sist. Langt hår over natten...jeg sa det var juks og at jeg hadde fjonget meg hos en frisørvenninne. En type extensions. Jeg byttet rett etter en fødselsperm og mange trodde nok det var hormoner i sving? Hvis jeg skal gjette?

De nærmeste vennene mine vet om det. Og så har jeg fortalt det til et par andre random folk, type naboer og folk på fest og sånn. Sier at jeg har håravfall og en diagnose som gjør at nav dekker det, slik som de dekker parykker til cellegiftpasienter. 

 

Tingen er : de som jobber der er eksperter på å få det til å se naturlig ut. Både mtp farge og type. Og er man ikke fornøyd feks med tykkelse på hårdelen, sender de den inn igjen for påfyll. Det ser naturlig ut, jeg lover :)

Anonymkode: a802a...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare legge til at jeg har 70%syntetisk og 30% ekte hår(kinesisk). Det ser helt naturlig ut! De som jobber der vet hva som vil kle deg best. Jeg ville også ha 100% ekte hår, men det fraråder de pga det blir visst veldig brusete veldig raskt. En blanding holder mye lenger og ser like naturlig ut! Vi snakker ikke karnevalsparykker liksom :) 

jeg har alltid hatt tynt hår og synlig hodebunn. Diffust. Aldri hatt noen periode hvor masse hår har falt av, bare alltid sykt tynt. Komplekser så lenge jeg kan huske! 

Nå derimot...det føles så bra! Og jeg kan endelig ha frisyren jeg har ønsket meg! bwste investeringen jeg har gjort.

 

man kan btw få delvis dekket av nav hvis en hudlege gir deg en diagnose eller noe sånt. Apollo vet mer om dette. Men du får iaf 6000kr avslag hver gang. Og man kan kjøpe to hårdeler av gangen, måå ikke være 4 :)

Anonymkode: a802a...f3a

Tusen takk for et utfyllende svar :) Husker faktisk ikke om jeg bestilte 100 % ekte hår, men jeg fulgte uansett spesialisten sitt råd. Men klør hårdelen? Føler du at du får vasket det ordentlig?

Jeg har fått innvilget støtte fra nav, 5600 kr ca per år. Jeg har også informert venner og familie om det, det blir morsomt å se reaksjonene tenker jeg!
TS :)

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den klør ikke særlig. Seff- klør i hodet av og til, men det gjorde jeg før også- forskjellen nå er at man ikke klarer å klø 😂 Fått meg en egen teknikk for å lindre de gangene, trykker liksom med neglen, haha! Klør mye mer med parykk. 

Syns jeg får vasket godt ja. Lukter aldri noe annet enn nyvasket og rent iallfall 😊Men når man skifter hårdel og får "bar" isse, vasket og gnukket og massert...dét er digg det!

men må bare si det; til daglig tenker jeg ikke over den i det hele tatt! Jeg merker den ikke, de rundt meg ser den ikke, ungene pjusker i det og jeg slipper å bruke evigheter foran speilet for å få håret mitt til å se tykkest mulig ut, skjule hodebunn etter beste evne, og være redd for vind.  

 

Anonymkode: a802a...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den klør ikke særlig. Seff- klør i hodet av og til, men det gjorde jeg før også- forskjellen nå er at man ikke klarer å klø 😂 Fått meg en egen teknikk for å lindre de gangene, trykker liksom med neglen, haha! Klør mye mer med parykk. 

Syns jeg får vasket godt ja. Lukter aldri noe annet enn nyvasket og rent iallfall 😊Men når man skifter hårdel og får "bar" isse, vasket og gnukket og massert...dét er digg det!

men må bare si det; til daglig tenker jeg ikke over den i det hele tatt! Jeg merker den ikke, de rundt meg ser den ikke, ungene pjusker i det og jeg slipper å bruke evigheter foran speilet for å få håret mitt til å se tykkest mulig ut, skjule hodebunn etter beste evne, og være redd for vind.  

 

Anonymkode: a802a...f3a

Så bra å høre :D Kan huske fra da jeg hadde extensions, når jeg tok de av hos frisøren, og hun vasket og masserte! AH! Det var helt nydelig.

Det var fint å lese, at du har det mye bedre og lettere nå! Også ble jeg litt tryggere på at jeg har gjort riktig valg. Gleder meg til å bare kunne ha det løst, og ikke ha det i hestehale som jeg MÅ ha nå... og jeg bruker viviere sitt hårfiber for å skjule hodebunnen, så det skal bli fint å slippe. Og hvis jeg vil ha hestehale, så blir den hvertfall mye tykkere med hårdel! GLEDER MEG!

TS.

Anonymkode: c3de4...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

I mitt tilfelle da jeg har diffust hårtap over hele hodet skal hårdelen festes midt oppå hodet, som en slags oval parykk. Forstod det sånn at de klipper håret helt kort der den skal festes. Vil anbefale en gratis konsultasjon! Veldig greit og profesjonelt. Vet du grunnen til at du har tynt hår?

TS.

Anonymkode: c3de4...6ac

S

Anonymkode: d476a...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Jeg var på en konsultasjons time hos apollo her om dagen å ble anbefalt å ha et forbruk på 4 hårdeler i året . Det var vist mange som valgte å ha bare 2 stk hårdeler også i året , sa dem, men dem anbefalte 4 stk pr år for da så "håret" bedre ut.  Noen som har erfaringer med med 2 hårdeler i året ? Hva er det eventuelt  som ikke er en fordel med å ha bare 2 hårdeler i året?  Prisen er også ganske stiv for 4 hårdeler . Det vil bli kostene meg pr 33.000kr år fremover hvis jeg velger 4 hårdeler. Hvor stor prisforskjell er det på 2 og 4 hårdeler ? Vet jeg burde ha spurt om det da jeg var på apollo, men var så spent Så jeg glemte masse jeg skulle spørre om😜  

Anonymkode: a4553...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...