Gå til innhold

Vi som ikke blir lett gravide


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vert prøvere i 2,5 år så skjønner svært godt hvordan du har det. Det er altoppslukende og trist.. Vi er i køen for IVF og ventetiden er uutholdelig, men på den andre siden så er vi gang med noe. Ikke noe galt med oss heller, så ting er veldig frustrerende. Anbefaler å gå til fastlege og bli henvist videre. De er mange muligheter der ute og IVF til slutt. Da vet du vertfall at du er i gang og kan få hjelp i stedet for å gå å gruble og bli skuffet hver måned. Lykke til. Vi blir gravide til slutt skal du se :) 

Anonymkode: bfb19...4c7

TS her.

Det er mye lengre enn oss det... Veldig trist og energikrevende alt dette!

Hvor lenge har dere vært på venteliste?
Veldig rart at det ikke skal klaffe på den naturlige måten, når alt er bra med begge parter.. Skjønner meg absolutt ikke på kroppen vår. Ja, skal be fastlegen om å sende henvisning videre. Må ha utredning nå, orker virkelig ikke å vente noe mer. 

Lykke til dere også! *krysser fingre for oss alle* :) 

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, carmabell skrev:

Vi er i samme båt. Vi er inne i PP20 nå, som vil si at vi har prøvd i 1 år og 8 mnd. I januar 2016 ble jeg gravid, men mistet i uke 7. Jeg klarer nesten ikke tenke på annet og det påvirker livskvaliteten min. Ut i fra hva jeg har sett her på KG virker det som om de fleste enten klaffer på PP1-3 eller på PP12-15. 

TS her. 

Huff, lenge det også ja.. Trist å høre at du har mistet! :( Må være utrolig tungt! 
Ja, dette påvirker livskvaliteten min også, på en veldig negativ måte. Og det er ikke bra i det hele tatt. 

Virker som det er da de fleste klaffer for.. *venter til man blir helt blå*

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

vi er også i samme båt. vi har prøvd i over 2 år uten å lykkes. Vi har hatt full utredning og ingenting er galt med noen av oss. ble gravid første mnd vi prøvde for over to år siden, men da mistet jeg så fort at jeg ikke rakk og glede meg over det engang. Det begynner å tære på psyken og jeg fungerer ikke optimalt lenger. Får tanta punktlig hver eneste mnd, hver eneste JÆVLA mnd. er så dritt lei, unnskyld språket.. Men du er ikke alene:klem:

Anonymkode: 261d7...f23

TS her.

Over 2 år... huff, lenge ja! Trist å høre at også du har mista... Må være grusomt:( Men jeg håper virkelig at du snart blir gravid  igjen!
Men hva gjør dere nå da? IVF eller? 

Psyken min er helt ødelagt....Jeg sliter med hverdagen.... TR kommer punktlig her også hver mnd, så slipper å teste til og med.. 
Men det som er så rart er at TR ikke har kommet enda.. Er på syklusdag 47 i dag. Negativ test i forrige uke.. Forstår ikke hvorfor kroppen skal lage et h**** for meg! Som om jeg ikke har nok å bekymre meg fra før, så har jeg fått uteblitt TR også! :kjefte:

Vi er ikke alene nei :klemmer:

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i PP 15! Og er mildt sagt veldiiig lei!! 

Føler aller rundt meg blir gravide etter 2-3 mnd.. :( synes det virker sånn her på kg også... Vi har sjekket ut alt som går an å sjekke på begge. Eneste jeg ikke har prøvd er lapraskopi, der de kan se om jeg har endometriose. Har ingen symptomer på det.. Men er vel det eneste som kan være galt hvis det er noe.. Mn gynekologen tror ikke jeg har det, og mener vi er uforklarlige barnløse. Hvorfor blir ikke vi gravide når det ikke er NOE galt? Jeg skjønner ikke det jeg... 

Jeg har hørt at det er lettere å bli gravid rett etter p pulle slutt... Flere av mine venner mente det. Jeg har ikke brukt noe prevensjon utenom kondom på 6 år.. Så vurderer faktisk å gå på p piller i 3 mnd for å så slutte for å se om det har noe virkning 😆 Jeg er villig til å prøve ALT! 

Det er virkelig trist å ikke bli gravid mnd etter mnd og hver mnd har jeg så stort håp at jeg begynner testingen på 8 dpo, og tester til 11 dpo, og da gir jeg opp når den da er negativ.. Og havner i kjelleren atter en gang.. Frykten min er at kroppen min ikke kan bli gravid.. Jeg bekymrer meg og er lei av at dagene mine går veldig mye utpå å tenke på alt dette... :( 

  •  

Anonymkode: a2839...43c

TR her.

Jeg føler skikkelig med deg! Er utrolig lei helle greia! Kroppen skjønner jeg meg ikke noe på nei.....

Er så rart at det ikke skal klaffe når alt er i orden og de ikke finner noe feil. Er jo ikke rart at man blir gal....
Ang det med p-piller. Jeg slutta med piller for et år siden, men har ikke blitt gravid for det. Så det rådet om at man blir raskere gravid etter pilleslutt gjelder nok ikke alle.. Men har du hørt med legen din?

Dagene er tunge ja. Tenker ikke på mye annet enn å bli gravid, at TR kanskje ikke kommer.. Men neida neida! Og hver gang TR kommer så faller rett ned i kjelleren ja..

Prøver dere bare vanlig nå eller får dere noe mer hjelp?

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror veldig på naturen når det kommer til sånne ting og at noen folks gener bare ikke matcher noe bra og blir som to like poler som støtes fra hverandre. Dette rådet kan nok tolkes som lite sensitivt, og støtende men er ikke ment sånn. Men de av dere i tråden som har prøvd lenge: hvorfor prøver dere ikke med en annen manns sperm for å se om det blir forskjellig utfall? Med donorsperm altså?

Jeg skjønner den etiske delen og at man vil at barnet er begges genetisk også, men om det fungerte må jo det være mye bedre enn å bli barnløs eller gå gjennom tøff og mye dyrere prøverørsbehandling..

 

Anonymkode: df739...a1e

TS her. 
Det kan være støtende å få det rådet ja, men vi er forskjellige og har våre egne meninger. Så helt lov å komme med det man mener.
Det er fult mulig at dette er årsaken, men jeg kunne alikevel ikke ha prøvd med en annen manns sperm. Kanskje noen kan det, men jeg ønsker ikke det og kommer ikke til å gjøre det heller.

Enten får jeg barn sammen med mannen jeg elsker, ellers får det bare være. Koste hva det koste vil.

Anonymkode: 205fa...ded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Ikke såå lenge igrunn første gang det skjedde var det ikke planlagt. Andre gang var det jo. Da hadde vi prøvd i 2 mnd eller no. Men det har jo bare skjedd to ganger. Det er visst vanlig.

Det er ikke bare bare det. Ganske fælt vil jeg si. Men hold ut! Det kommer til å klaffe for dere også en dag :klemmer:

Anonymkode: 205fa...ded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Over 2 år... huff, lenge ja! Trist å høre at også du har mista... Må være grusomt:( Men jeg håper virkelig at du snart blir gravid  igjen!
Men hva gjør dere nå da? IVF eller? 

Psyken min er helt ødelagt....Jeg sliter med hverdagen.... TR kommer punktlig her også hver mnd, så slipper å teste til og med.. 
Men det som er så rart er at TR ikke har kommet enda.. Er på syklusdag 47 i dag. Negativ test i forrige uke.. Forstår ikke hvorfor kroppen skal lage et h**** for meg! Som om jeg ikke har nok å bekymre meg fra før, så har jeg fått uteblitt TR også! :kjefte:

Vi er ikke alene nei :klemmer:

Anonymkode: 205fa...ded

Ja vi må jo nesten bare vurdere det.. men skjønner ikke hvorfor vi ikke blir gravid når det ikke er noe galt... :( 

Ja samme her.. og dumme meg får forhåpninger hver eneste mnd også! Lærer jo ALDRI.. kanskje puppene er litt ømmere denne mnd? Oi der kjente jeg et stikk i nedre mageregion, shit jeg har vondt i magen kanskje det er festesmerter?? men neida, så kommer tanta til vanlig tid som alltid.. har aldri opplevd å være så mye som en dag forsinket engang...

Har du hatt lignende tidligere? at tanta plutselig velger å ikke dukke opp? det er jo rart da.. har du testet igjen?? 
 

Anonymkode: 261d7...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare bare det. Ganske fælt vil jeg si. Men hold ut! Det kommer til å klaffe for dere også en dag :klemmer:

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 
Det kan være støtende å få det rådet ja, men vi er forskjellige og har våre egne meninger. Så helt lov å komme med det man mener.
Det er fult mulig at dette er årsaken, men jeg kunne alikevel ikke ha prøvd med en annen manns sperm. Kanskje noen kan det, men jeg ønsker ikke det og kommer ikke til å gjøre det heller.

Enten får jeg barn sammen med mannen jeg elsker, ellers får det bare være. Koste hva det koste vil.

Anonymkode: 205fa...ded

Du kan ikke prøve med en annen manns sperm, men du kan gå for kunstig befruktning..? Det henger ikke på greip

Anonymkode: c8bc0...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi må jo nesten bare vurdere det.. men skjønner ikke hvorfor vi ikke blir gravid når det ikke er noe galt... :( 

Ja samme her.. og dumme meg får forhåpninger hver eneste mnd også! Lærer jo ALDRI.. kanskje puppene er litt ømmere denne mnd? Oi der kjente jeg et stikk i nedre mageregion, shit jeg har vondt i magen kanskje det er festesmerter?? men neida, så kommer tanta til vanlig tid som alltid.. har aldri opplevd å være så mye som en dag forsinket engang...

Har du hatt lignende tidligere? at tanta plutselig velger å ikke dukke opp? det er jo rart da.. har du testet igjen?? 
 

Anonymkode: 261d7...f23

Du er ikke dum, du har bare håp! Jeg også har det hver eneste mnd! Når man ønsker noe så sterkt så blir man jo helt "avhengig" av å lete etter symptomer... Rare greier, men slik er det bare. 
TR har maks vært forsinket 5 dager etter pilleslutt, ellers på tiden! Men denne mnd vet jeg ikke hva som feiler den. Hadde mensmurringer og menssmerter rett før den skulle komme, men neida. Ikke noe tegn til TR. Og når er jeg jo langt over... Skjønner ikke noe! Har ikke opplevd dette før nei. Kun at den var 5 dager forsinket en mnd.. Hva tror du at dette er? Har testa to ganger hittil, sist gang for ca 1 uke siden.....

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke prøve med en annen manns sperm, men du kan gå for kunstig befruktning..? Det henger ikke på greip

Anonymkode: c8bc0...952

Så du mener at det å få hjelp til å sette sammen mitt egg og min manns sæd, for så å bli ført tilbake i min livmor er det samme som å bruke en annen manns sæd? 

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at det å få hjelp til å sette sammen mitt egg og min manns sæd, for så å bli ført tilbake i min livmor er det samme som å bruke en annen manns sæd? 

Anonymkode: 205fa...ded

Tror ikke du skal bruke mer tid på denne personen. Nett troll kaller vi slike :)

Det ironiske er jo at om en velger å bruke donorsæd, så er dette også kostbart. 
Og som tilfellet er med flere her, har en absolutt INGEN garantier for at det vil funke med inseminasjon med donorsæd, når ens partner har helt normale sædprøver. 
Og om inseminasjon med donorsæd ikke gir resultat, så må en igang med hormonbehandling, og uttak av egg istedenfor.
Da kan en like godt benytte seg av mannens sæd.

Anonymkode: 6a99c...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du skal bruke mer tid på denne personen. Nett troll kaller vi slike :)

Det ironiske er jo at om en velger å bruke donorsæd, så er dette også kostbart. 
Og som tilfellet er med flere her, har en absolutt INGEN garantier for at det vil funke med inseminasjon med donorsæd, når ens partner har helt normale sædprøver. 
Og om inseminasjon med donorsæd ikke gir resultat, så må en igang med hormonbehandling, og uttak av egg istedenfor.
Da kan en like godt benytte seg av mannens sæd.

Anonymkode: 6a99c...09f

TS her.

Neida, jeg bruker ikke mye av mine krefter på denne personen:) 

Det er helt sant. Skjønner ikke hvorfor noen kan mene noe slikt? Kan ikke ha så veldig mye nyttig mellom ørene da, du må jo betale for det også som du sier. Og ingen garanti for at det vil fungere. Jepp, vi bruker mannens sæd. Basta!:) 

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke dum, du har bare håp! Jeg også har det hver eneste mnd! Når man ønsker noe så sterkt så blir man jo helt "avhengig" av å lete etter symptomer... Rare greier, men slik er det bare. 
TR har maks vært forsinket 5 dager etter pilleslutt, ellers på tiden! Men denne mnd vet jeg ikke hva som feiler den. Hadde mensmurringer og menssmerter rett før den skulle komme, men neida. Ikke noe tegn til TR. Og når er jeg jo langt over... Skjønner ikke noe! Har ikke opplevd dette før nei. Kun at den var 5 dager forsinket en mnd.. Hva tror du at dette er? Har testa to ganger hittil, sist gang for ca 1 uke siden.....

Anonymkode: 205fa...ded

Ja håp har vi mye av...
Er virkelig merkelig.. Men kan det være psyken som gjør at den er forsinket? stress?

Anonymkode: 261d7...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd leeeeenge. Sluttet på pilla januar 2013. Planen var først bare å ta det som det kom, og ikke aktivt prøve, men ettersom tida gikk og ingenting skjedde tok jeg kontakt med gynekolog. Over et år etter pilleslutt hadde jeg enda ikke fått sånn noenlunde regelmessige sykluser. Gyn mente jeg skulle forsøke å legge på meg, 1-2 kg. Selvom jeg ikke var undervektig, kun nedre grense av normalvektig. La vel på meg ca 1 kg, og mensen ble noe mer stabil, men fremdeles lange sykluser og ikke eggløsning. Fordi det var mye som skjedde valgte vi å utsette  å begynne på medikamenter. Sommeren 2016 begynte jeg på pergo og ble gravid sjette måned, men mistet dessverre i MA i uke 7. Utrolig trist når man harvforsøkt så lenge. Nå skal jeg til på letrozol om bare mensen kan komme igjen. 

Begynner nå å bli veldig lei, har vært det ganske lenge. Etter MAen er det enda viktigere for meg å bli gravid. Det var tungt å miste, og skulle selvfølgelig ønske at jeg ikke hadde mistet, men samtidig vet jeg hvertfall nå at jeg faktisk kan bli gravid. 
 
Det er ikke det at jeg ikke er glad på andres vegne, men kjente det var tungt da min beste venninne nylig annonserte sin graviditet. Hun sluttet akkurat på P-piller og ble gravid PP 2. Hun har termin 10 dager etter jeg skulle hatt 😢. Jeg ER glad på hennes vegne, men kjenner på at det føles urettferdig!!!!! 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja håp har vi mye av...
Er virkelig merkelig.. Men kan det være psyken som gjør at den er forsinket? stress?

Anonymkode: 261d7...f23

Det kan jo være det.. Har en ganske stressende hverdag, men det har jeg hatt en god stund.. så rart at den skal bli forsinka nå, sånn plutselig... nei, ikke vet jeg hva dette er...

TS 

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Butter skrev:

Vi har prøvd leeeeenge. Sluttet på pilla januar 2013. Planen var først bare å ta det som det kom, og ikke aktivt prøve, men ettersom tida gikk og ingenting skjedde tok jeg kontakt med gynekolog. Over et år etter pilleslutt hadde jeg enda ikke fått sånn noenlunde regelmessige sykluser. Gyn mente jeg skulle forsøke å legge på meg, 1-2 kg. Selvom jeg ikke var undervektig, kun nedre grense av normalvektig. La vel på meg ca 1 kg, og mensen ble noe mer stabil, men fremdeles lange sykluser og ikke eggløsning. Fordi det var mye som skjedde valgte vi å utsette  å begynne på medikamenter. Sommeren 2016 begynte jeg på pergo og ble gravid sjette måned, men mistet dessverre i MA i uke 7. Utrolig trist når man harvforsøkt så lenge. Nå skal jeg til på letrozol om bare mensen kan komme igjen. 

Begynner nå å bli veldig lei, har vært det ganske lenge. Etter MAen er det enda viktigere for meg å bli gravid. Det var tungt å miste, og skulle selvfølgelig ønske at jeg ikke hadde mistet, men samtidig vet jeg hvertfall nå at jeg faktisk kan bli gravid. 
 
Det er ikke det at jeg ikke er glad på andres vegne, men kjente det var tungt da min beste venninne nylig annonserte sin graviditet. Hun sluttet akkurat på P-piller og ble gravid PP 2. Hun har termin 10 dager etter jeg skulle hatt 😢. Jeg ER glad på hennes vegne, men kjenner på at det føles urettferdig!!!!! 

Det er veldig trist å høre at du har måttet oppleve dette! Kan forestille meg hvordan ungt det har vært! Jeg håper virkelig at mensen kommer snart så du får begynt med letrozol. Krysser fingrene for at du blir gravid fort og at det holder denne gangen! Prøv å vær sterk, selvom jeg vet at det er veldig tungt. 

Jeg blir jo selvfølgelig glad for andres vegner når de er gravide, men det stikker skikkelig å hjertet mitt også! Får så vondt av at mange blir gravide på en-to-tre, mens vi har prøvd lenge.. men men.. er vel slik det er da 😔

Det positive er at du vet at du faktisk kan bli gravid! Det gir deg jo mer håp. Jeg har aldri vært gravid så jeg aner ikke...

TS 

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig trist å høre at du har måttet oppleve dette! Kan forestille meg hvordan ungt det har vært! Jeg håper virkelig at mensen kommer snart så du får begynt med letrozol. Krysser fingrene for at du blir gravid fort og at det holder denne gangen! Prøv å vær sterk, selvom jeg vet at det er veldig tungt. 

Jeg blir jo selvfølgelig glad for andres vegner når de er gravide, men det stikker skikkelig å hjertet mitt også! Får så vondt av at mange blir gravide på en-to-tre, mens vi har prøvd lenge.. men men.. er vel slik det er da 😔

Det positive er at du vet at du faktisk kan bli gravid! Det gir deg jo mer håp. Jeg har aldri vært gravid så jeg aner ikke...

TS 

Anonymkode: 205fa...ded

Takk for det. 

Ja, det er virkelig slik at det stikker litt hver gang jeg hører om gravide og babylykke, selvom jeg vet jo at jeg verken blir mer eller mindre gravid av den grunn. Det er vel bare den evige påminnelsen og at man føler at "alle" får oppleve det store i livet som jeg ikke får ta del i. 

Ja, det er godt å vite at jeg i det minste kan bli gravid, selvom jeg så gjerne skulle beholdt barnet. Jeg vet imidlertid veldig godt hvordan det er å gå rundt og ikke vite det en gang, og vet at det også er utrolig tøft. 

Masse lykke til. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Butter skrev:

Takk for det. 

Ja, det er virkelig slik at det stikker litt hver gang jeg hører om gravide og babylykke, selvom jeg vet jo at jeg verken blir mer eller mindre gravid av den grunn. Det er vel bare den evige påminnelsen og at man føler at "alle" får oppleve det store i livet som jeg ikke får ta del i. 

Ja, det er godt å vite at jeg i det minste kan bli gravid, selvom jeg så gjerne skulle beholdt barnet. Jeg vet imidlertid veldig godt hvordan det er å gå rundt og ikke vite det en gang, og vet at det også er utrolig tøft. 

Masse lykke til. 

 

Det er veldig tøft ja. Vi må bare prøve å holde ut, selvom jeg ikke klarer å se lys i enden av tunnelen nå. Lurer på hvordan det blir med utredning. Er jo ingen garanti for at jeg blir gravid da heller. Tøffe dager i vente fremover. Kjenner at det er litt for mye for meg, håper bare at jeg plutselig ikke går i bakken...

Masse lykke til du også!

TS 

Anonymkode: 205fa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23/3/2017 den 11.28, AnonymBruker skrev:

 

Hos meg var det ikke aktuelt å starte med medisinering først, pga. både vår høye alder (33) samt at jeg også har normale sykluser, og får el hver måned. I tillegg var mannen sin sædprøve fin. Dermed satte vi rett i gang med IVF, og det er jeg veldig glad for.

 

Anonymkode: 6a99c...09f

Har ikke vært gjennom prosessen enda, men hva har alderen å si? Er medisinen mindre effektiv/farlig ved høy alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...