Gå til innhold

Hvorfor er nordmenn så naive med innvandring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes så mange eksempler på voldtekter av barn i Sverige begått av asylsøkere som hevder de selv er barn og dermed bare straffes til ungdomsstraff. 

Det største problemet er faktisk at svenske myndigheter ikke evner å lære av sine feil. 

I 2016 ble en marokkaner dømt til ungdomsstraff for voldtekt av en 14 år gammel pike. Fordi han selv hevdet at han var 15. Etter behandling i lagmansretten fikk politiet i Sverige opplysninger fra Interpol Marokko om at de hadde mannen fingeravtrykk og fødselsdato, som viste at han var langt opp i 20-årene. 

Svensk høyesterett besluttet at de nye bevisene ikke skulle kunne brukes til ny rettssak fordi dette ville være til ugunst for mannen. 

Greit nok, her har svenske myndigheter beviselig bommet. Men hvorfor lærer de ikke av feilene sine og fortsetter å ta gjerningsmannens selvoppgitte alder for god fisk i straffesaker?

Man begynner å forstå hvorfor SD tiltrekker så mange velgere, i ren protest.

Anonymkode: 591d1...d6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Boomonster skrev:

Har du fått med deg hva som skjer i Sverige akkurat nå eller har du skylapper på?   Lever vi i 2017 i Norge slik bibelen sier vi skal leve?   Er Norge er kristenfundamentalistisk land?

Ofrer du datteren din for at vi skal slippe inn mennesker fra muslimfundamentalistiske land?    

Jeg følger mer med på hva som skjer i verden enn det man får av info fra media her i dette landet. Det er sågar klart at man blir noe skeptisk når man ser hvem som kommer i hopetall- det er jo knapt kvinner. Bare menn.

Jeg er for lukkede asylmottak, og direktesending ut ved avslag, eller ved en kriminell handling, uten mulighet for å komme tilbake. 

Kanskje man lever etter Bibelen i Bibelbeltet her i Norge. (Bibelen skrives forresten med stor B, noe jeg trodde alle visste i 2017 hvis man har lært det norske språket).  

Angående politikere som noen mener har skylden- hvem har stemt dem inn? Jo, det er noen av oss det. 

 

Jeg er for øvrig sammen med en hvis far er norsk og mor er sørøstasiatisk. Han er muslim, praktiserer ikke, og ble født i Norge og har bodd her hele livet. 

Man sier at muslimske innvandrere/flyktninger/asylsøkere så ofte(?) angriper norske jenter... Må være stygg som faen, for jeg har alltid kunnet bevege meg fritt rundt i Oslo på vestkanten og i sentrum og på østkanten på nattestid uten at noe som helst skjer med meg. Har aldri blitt snakket til, plystret etter eller antastet. 

Anonymkode: cd11c...dac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følger mer med på hva som skjer i verden enn det man får av info fra media her i dette landet. Det er sågar klart at man blir noe skeptisk når man ser hvem som kommer i hopetall- det er jo knapt kvinner. Bare menn.

Jeg er for lukkede asylmottak, og direktesending ut ved avslag, eller ved en kriminell handling, uten mulighet for å komme tilbake. 

Kanskje man lever etter Bibelen i Bibelbeltet her i Norge. (Bibelen skrives forresten med stor B, noe jeg trodde alle visste i 2017 hvis man har lært det norske språket).  

Angående politikere som noen mener har skylden- hvem har stemt dem inn? Jo, det er noen av oss det. 

 

Jeg er for øvrig sammen med en hvis far er norsk og mor er sørøstasiatisk. Han er muslim, praktiserer ikke, og ble født i Norge og har bodd her hele livet. 

Man sier at muslimske innvandrere/flyktninger/asylsøkere så ofte(?) angriper norske jenter... Må være stygg som faen, for jeg har alltid kunnet bevege meg fritt rundt i Oslo på vestkanten og i sentrum og på østkanten på nattestid uten at noe som helst skjer med meg. Har aldri blitt snakket til, plystret etter eller antastet. 

Anonymkode: cd11c...dac

Hva får deg til å forsvare Koranen? Har du tenkt over det? En ikke-praktiserende muslim er ingen muslim og da er det spesielt rart. Men jeg er ikke overrasket. Slik sniker ideologien seg inn i vårt samfunn sakte, men sikkert og du er like skyldig som resten av den fanatiske gjengen. Jeg har aldri forsvart Bibelen. Vi er et sekulært samfunn, enn så lenge, og det har kostet oss dyrt å komme hit. Det er en ren fornærmelse at du som norsk forfekter denne radikale ideologien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gothminister skrev:

Jeg kan ikke se at SD for eksempel er voldelige. Ser heller ikke noe fremmedfrykt. De argumenterer i mot islam og muslimer og som kjent, det er ikke noe fremmed. Islam er godt kjent og vi vet hva islam står for. Derfor gjør alle som snakker i mot islam en kjempeviktig jobb. De gir informasjon og minner oss hele tiden på at vi aldri må gi opp kampen mot rasistiske og menneskefiendtlige ideologier.

Jeg må likevel si at det er stigmatiserende å stemple alle muslimer som farlige. Det bidrar ikke til å skape toleranse, det heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Boomonster skrev:

Har du fått med deg hva som skjer i Sverige akkurat nå eller har du skylapper på?   Lever vi i 2017 i Norge slik bibelen sier vi skal leve?   Er Norge er kristenfundamentalistisk land?

Ofrer du datteren din for at vi skal slippe inn mennesker fra muslimfundamentalistiske land?    

Om du tror at kristendommen er fri fra stein gale mennesker, 'bare' fordi Norge er sekulært og moderne- så må du tro om igjen. Kristen fanatisme er ikke noe som hører fortiden til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og hatefulle innlegg.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Det er ikke bare innenfor innvandring nordmenn er naive.

Har du noen andre eksempler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mari Y skrev:

Om du tror at kristendommen er fri fra stein gale mennesker, 'bare' fordi Norge er sekulært og moderne- så må du tro om igjen. Kristen fanatisme er ikke noe som hører fortiden til. 

Hvor mange kristne fanatiske kjenner du i Norge og hvordan praktiserer ift Islam siden du sammenligner de to??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Boomonster skrev:

Hvor mange kristne fanatiske kjenner du i Norge og hvordan praktiserer ift Islam siden du sammenligner de to??

Kanskje ikke i Norge, men du kan jo selv Google det, og jeg kan garantere deg at du vil få en øyeåpner. Kristen fanatisme er langt ifra et middelaldersk fenomen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Mari Y skrev:

Kanskje ikke i Norge, men du kan jo selv Google det, og jeg kan garantere deg at du vil få en øyeåpner. Kristen fanatisme er langt ifra et middelaldersk fenomen 

Islam er noe helt annet enn kristendom. Islam er en politisk ideologi som styrer alt, fra familie til storpolitikk, fra vugge til grav. 

Anonymkode: 78b37...ce5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Islam er noe helt annet enn kristendom. Islam er en politisk ideologi som styrer alt, fra familie til storpolitikk, fra vugge til grav. 

Anonymkode: 78b37...ce5

Det er sikkert riktig, men kristne grupper har også forskjellige måter å tolke ting på. Det er et faktum at man finner eksempler på ekstrem kristen fanatisme i Afrika sør for Sahara. Det er et faktum at mange av disse landene fengsler folk for å være homofile. 

Det er også et faktum at man finner lukkede kulter og sekter i bl a USA, der det også har forekommet mange overgrep. Kristen fanatisme er ikke noe som hører fortiden til, for all del ikke. Eneste er gjerne at jihadister gjør seg mer synlige, og de er gjerne farlige ift at de forsøker å skape makt via å kontrollere staten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er sikkert riktig, men kristne grupper har også forskjellige måter å tolke ting på. Det er et faktum at man finner eksempler på ekstrem kristen fanatisme i Afrika sør for Sahara. Det er et faktum at mange av disse landene fengsler folk for å være homofile. 

Sånn går det når de svarte skal styre selv.

Anonymkode: 78b37...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn går det når de svarte skal styre selv.

Anonymkode: 78b37...ce5

Du glemte tydeligvis den delen med USA, òg, da. Hva dette har med hudfarge å gjøre skjønner ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følger mer med på hva som skjer i verden enn det man får av info fra media her i dette landet. Det er sågar klart at man blir noe skeptisk når man ser hvem som kommer i hopetall- det er jo knapt kvinner. Bare menn.

Jeg er for lukkede asylmottak, og direktesending ut ved avslag, eller ved en kriminell handling, uten mulighet for å komme tilbake. 

Kanskje man lever etter Bibelen i Bibelbeltet her i Norge. (Bibelen skrives forresten med stor B, noe jeg trodde alle visste i 2017 hvis man har lært det norske språket).  

Angående politikere som noen mener har skylden- hvem har stemt dem inn? Jo, det er noen av oss det. 

 

Jeg er for øvrig sammen med en hvis far er norsk og mor er sørøstasiatisk. Han er muslim, praktiserer ikke, og ble født i Norge og har bodd her hele livet. 

Man sier at muslimske innvandrere/flyktninger/asylsøkere så ofte(?) angriper norske jenter... Må være stygg som faen, for jeg har alltid kunnet bevege meg fritt rundt i Oslo på vestkanten og i sentrum og på østkanten på nattestid uten at noe som helst skjer med meg. Har aldri blitt snakket til, plystret etter eller antastet. 

Anonymkode: cd11c...dac

Jeg har noen ganger blitt plystret etter, men det skjer forholdsvis nesten aldri. Det har forøvrig skjedd at noen innvandrer- menn forsøker å ta kontakt når jeg reiser eller ferdes alene, og det kan være veldig irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er sikkert riktig, men kristne grupper har også forskjellige måter å tolke ting på. Det er et faktum at man finner eksempler på ekstrem kristen fanatisme i Afrika sør for Sahara. Det er et faktum at mange av disse landene fengsler folk for å være homofile. 

Det er også et faktum at man finner lukkede kulter og sekter i bl a USA, der det også har forekommet mange overgrep. Kristen fanatisme er ikke noe som hører fortiden til, for all del ikke. Eneste er gjerne at jihadister gjør seg mer synlige, og de er gjerne farlige ift at de forsøker å skape makt via å kontrollere staten. 

Nå er det ikke kristne ekstreme grupper vi trenger å bekymre oss for her i Norge idag så jeg lurer på hva poenget ditt er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg har noen ganger blitt plystret etter, men det skjer forholdsvis nesten aldri. Det har forøvrig skjedd at noen innvandrer- menn forsøker å ta kontakt når jeg reiser eller ferdes alene, og det kan være veldig irriterende. 

Jeg ble slått rett i bakken av en innvandrer på et utested i Oslo.  Grunnen til at det skjedde var at jeg ble forbannet fordi han forgrep seg på meg seksuelt ved å gripe det ene brystet mitt hardt. 

Utenom dette har jeg selvfølgelig blitt beglodd sånn ca 132 ganger, ropt etter, fulgt etter, blitt befølt og skjelt ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Boomonster skrev:

Jeg ble slått rett i bakken av en innvandrer på et utested i Oslo.  Grunnen til at det skjedde var at jeg ble forbannet fordi han forgrep seg på meg seksuelt ved å gripe det ene brystet mitt hardt. 

Utenom dette har jeg selvfølgelig blitt beglodd sånn ca 132 ganger, ropt etter, fulgt etter, blitt befølt og skjelt ut. 

Jeg regner med at du er veldig pen, og har fin kropp. 

Unni Wikan sa en gang at siden Norge nå var multikulturelt, så burde man som norsk kvinne ikke kle seg utfordrende, ikke vise for mye, for da kunne slike ting skje. Så har det kommet i media at kvinner har blitt plystret etter, ropt etter, fulgt etter, befølt og annet selv om de har vært godt påkledd...så da lurer jeg på om det har noe med hvordan man oppfører seg eller hvordan man ser ut? 

18 timer siden, Z.Z skrev:

Hva får deg til å forsvare Koranen? Har du tenkt over det? Slik sniker ideologien seg inn i vårt samfunn sakte, men sikkert og du er like skyldig som resten av den fanatiske gjengen. Jeg har aldri forsvart Bibelen. Vi er et sekulært samfunn, enn så lenge, og det har kostet oss dyrt å komme hit. Det er en ren fornærmelse at du som norsk forfekter denne radikale ideologien.

Jeg har studert religion og religionshistorie, og lest Koranen. Det jeg sa er MIN oppfatning av religionen og Koranen. ANDRE har såklart sin egen oppfatning, OFTE av å ikke ha satt seg inn i det det dreier seg om. For øvrig er jeg imot folk som MISBRUKER bøkene, enten det er Koranen eller Bibelen. Man skal lese bøkene ut i fra den tiden man befinner seg i NÅ.  

Anonymkode: cd11c...dac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unni Wikan sa en gang at siden Norge nå var multikulturelt, så burde man som norsk kvinne ikke kle seg utfordrende, ikke vise for mye, for da kunne slike ting skje. Så har det kommet i media at kvinner har blitt plystret etter, ropt etter, fulgt etter, befølt og annet selv om de har vært godt påkledd...så da lurer jeg på om det har noe med hvordan man oppfører seg eller hvordan man ser ut?

Nei, det har noe med ukulturen til dem som gjør det.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skal lese bøkene ut i fra den tiden man befinner seg i NÅ.  

Anonymkode: cd11c...dac

Det hjelper ikke at du mener det når veldig mange av dem som faktisk tror på det ikke er enige. Det er fullstendig irrelevant for dem at du mener at alt som ikke stemmer med din tolkning er misbruk. Når det gjelder Koranen er forøvrig haditene nesten like viktige.

Anonymkode: 92bad...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med at du er veldig pen, og har fin kropp. 

Unni Wikan sa en gang at siden Norge nå var multikulturelt, så burde man som norsk kvinne ikke kle seg utfordrende, ikke vise for mye, for da kunne slike ting skje. Så har det kommet i media at kvinner har blitt plystret etter, ropt etter, fulgt etter, befølt og annet selv om de har vært godt påkledd...så da lurer jeg på om det har noe med hvordan man oppfører seg eller hvordan man ser ut?  

Anonymkode: cd11c...dac

Hvordan skal man oppføre seg og kle seg da for å ikke bli forgrepet på seksuelt?   Jeg kler meg akkurat som jeg vil og oppfører meg akkurat som jeg vil. det er mitt land, min kultur, min kropp.   Det er kulturen og landet dette avskummet kommer fra det er noe galt med, ikke meg.   

Hva tror du hadde skjedd om om norske menn hadde oppført seg mot innvandrerkvinner på samme måte som noen innvandrermenn oppfører seg mot oss?   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har studert religion og religionshistorie, og lest Koranen. Det jeg sa er MIN oppfatning av religionen og Koranen. ANDRE har såklart sin egen oppfatning, OFTE av å ikke ha satt seg inn i det det dreier seg om. For øvrig er jeg imot folk som MISBRUKER bøkene, enten det er Koranen eller Bibelen. Man skal lese bøkene ut i fra den tiden man befinner seg i NÅ.  

Anonymkode: cd11c...dac

Det gamle testamentet har minmal innflytelse i Norge og de aller fleste som regner seg som kristne følger Det nye testamentet og Jesu ikkevoldelige budskap. Muhammed var en helt annen karakter og en erobrer av rang som brukte alle midler for å nå sine mål. Og det vises i de islamske skriftene. Hvem prøver du egentlig å lure her? Oss, eller dem?

Problemet er at mange har blitt lurt til å tro at det skal nok gå bra så lenge vi er tolerante nok, når den tjenesten helt tydelig ikke har blitt returnert, hverken historisk, eller i dag. Og hvorfor skulle de det? Islam betyr underkastelse/overgivelse til Allah og målet er verdensherredømme og er svært fiendtlig innstilt mot annerledestenkende. Enten underkaste seg Allah, eller betal en ekstraskatt i form av Jizya. Får de sjansen derimot så utslettes alle andre fra kartet. Det er helt opplagt og utrolig at det er mulig å lure seg selv og andre til å tro noe annet. Det er helt naturlig for islamister som gjør sitt ytterste for å infiltrere Europa, men når det kommer fra en sekulær nordmann så er det et svik.

Hvis kristen fundamentalisme skulle utbre seg blant nordmenn så er det vår oppgave å takle det. Det gjelder ikke islam. Det er ikke vår ideologi og har aldri vært det før veldig nylig kun på grunn av innvandringen. Det er ikke opp til nordmenn å reformere Koranen og Hadithene, selv om vi på et eller annet tidspunkt blir tvunget til å gjøre noe med det. Det hadde ikke trengt å være slik.

Her er en god video på hvordan organisasjoner som IS enkelt kan forsvares ved hjelp av Koranen:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...