Gå til innhold

er svin farlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

De spiser menneskekjøtt iallefall, og er jo kjent for å spise hva som helst. Det er en kjent mafiametode å fore lik til griser, mafiaen har også kastet levende mennesker til grisene, men da må de sikkert sultes skikkelig først. Avføring spiser de også. I India går de løse og "rydder" etter dem som ikke har toalett men bruker "det store toalettet" ute, det gjør hundene også bare for å nevne det :) 

Det stemmer at det har blitt brukt grIser til å spise opp lik etter kriminelle handlinger, men det er ikke normen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang at svin ikke svetter. Så svetter ikke vi ut avfallsstoffer. Svette er væske og salter, ikke noe mer. Grisen gjør som menneske den kvitter seg med avfallsstoffer gjennom lunger, nyrer og lever. 

Hunder svetter heller ikke.

Anonymkode: 7a1b6...616

Jo hunder svetter gjennom tungen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lokmeister2016 skrev:

Bestod ja. Hehe du frøken de er ikke vits og leke smart og prøve og fremstille meg som mindre smart her altså de kommer du ingen veg med . du må fikse selvtilitten din siden du prøver fremstille deg som bedre en andre .  Er utdanna konditor. Logoen vår på VGs vant faktisk en pris for best logo under grundercamp

For det er de med best logo som lager best mat! Eller..?

Anonymkode: 1d512...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Honnikorn skrev:

Hvis dere lurer på hva norskt svinefor for inneholder så har produsentene innholdsfortegnelser. Bare å søke det opp. Hva utenlandske  grisebønder forer med er en annen sak. Kjøp norskt ;)

Jeg har lett etter hva norsk för for husdyr inneholder i flere år, men aldri funnet noe? :vetikke:Har spesifikt lett etter innholdsfortegnelser på kraftför og vitaminer/mineraler for husdyr på felleskjøpet, men finner absolutt ingenting av betydelig informasjon om produktene. 

Anonymkode: dc57c...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Zzyzx skrev:

Men det er da ikke noe i veien med dette? Vet du hvor mange tonn frosk det går med i Frankrike i løpet av et år? Næringsmessig er padder et godt alternativ. Rotter spises enkelte steder, og det er vanlig å spise diverse andre gnagere. Se på Peru og cuy (marsvin). Slanges spises i stort monn i Asia. Insekter fremmes som en del av løsningen på matmangelen verden står overfor, og insekter er allerede en viktig del av kosten i flere områder i verden. 

Hva man vil og ikke vil spise tror jeg nok etterhvert vil avhenge av hva man faktisk har tilgang til av mat. 

Tydeligvis, siden Gud sier det.
Men legg gjerne ut en video av deg selv når du spiser en mus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Du hadde blitt trodd av meg om du hadde link til reelle forskningsrapporter.

Viser til den norske oversettelsen siden dette er ett norskt forum, på lik linje som jeg endrer språk til feks fransk i Frankrike, engelsk i England, tysk i Tyskland osv.

Når det kommer å ta hensyn til hva som står i gml testamentet så stoler jeg mest på hva jeg har lært gjennom å spørre bla. Patre, nonner osv da de har dedikert seg mer til bibeltolkning enn jeg noensinne vil kunne gjøre.

Med jesaja så referer du nok en gang til gml testamentet slik at det argumentet faller på stengrunn.

Føler jeg må gjenta meg selv til det kjedsommelige her når jeg nok en gang må påpeke at det er jødene som har gml testamentet som sin lærebok.

At dette er et norsk forum har ingenting med at man på død og liv må vise til den norske oversettelsen dersom den engelske oversettelsen forklarer noe bedre.

Siden du på alle mulige måter forkaster GT, hvordan forventer du å feks kunne identifisere antikrist? Kanskje det nettopp er den grunnen som gjør at «du» forkaster GT? Du må tro hva du vil, men forkaster du GT forkaster du samtidig profetier og grunnlag for å tolke NT. Du har heller ingen støtte i Bibelen som sier at GT kun er for jødene. Det er ingen hemmelighet at mange av de katolske lærepunktene ikke har støtte i Bibelen.

Enig med å være uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, LuxLucet skrev:

Tydeligvis, siden Gud sier det.
Men legg gjerne ut en video av deg selv når du spiser en mus.

Jeg er ikke religiøs, så jeg bryr meg ikke så mye om hva en eventuell gud måtte mene om sånt. Mus gidder jeg ikke siden det ikke er noe mat på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LuxLucet skrev:

At dette er et norsk forum har ingenting med at man på død og liv må vise til den norske oversettelsen dersom den engelske oversettelsen forklarer noe bedre.

 

Siden du på alle mulige måter forkaster GT, hvordan forventer du å feks kunne identifisere antikrist? Kanskje det nettopp er den grunnen som gjør at «du» forkaster GT? Du må tro hva du vil, men forkaster du GT forkaster du samtidig profetier og grunnlag for å tolke NT. Du har heller ingen støtte i Bibelen som sier at GT kun er for jødene. Det er ingen hemmelighet at mange av de katolske lærepunktene ikke har støtte i Bibelen.

Enig med å være uenig.

 

Som sagt jeg forholder meg til hovedspråket i de forskjellige forumene jeg bruker, uavhengig av hvordan bibeloversettelsen er.

Det er uannsett mye som har gått tapt i diverse oversettelser, det vil du oppdage om du tar deg tid til å lese bibelen på f.eks latin.

Forkaster på ingen måte gml. Testamentet men min ledebok er ikke den men nye testamentet.

 

Vi kan sikkert være enig i å være uenig i mye, og ser ikke ut til at vi vil bli enig i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at lyst kjøtt er sunnere enn rødt kjøtt (storfe, sau osv) - 

dvs svin, fjærkre (kylling og kalkun f.eks.) - fordi her er fettet separert fra kjøttet, slik at en får i seg mye mindre fett.

Anonymkode: 57c46...5d4

Du misforstår. Hvitt kjøtt er sunnere enn rødt kjøtt på den måten at et stort inntak av rødt kjøtt øker sjansene for kreft i fordøyelsessystemet. Det har ingenting med fettet å gjøre.

Svin regnes som rødt kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ofte triktiner i svinekjøtt. 

Anonymkode: 0f635...1e5

Nei, det er ikke det. Klapp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, linsejesus skrev:

Er du jøde? Hvis ikke, har ikke bibelens Gud gitt deg noen pålegg om hva du skal spise. Kristne har aldri vært underlagt noen del av loven som ble gitt jødene. 

Du vil forresten slite med å begrunne alle budene i loven med at det er til vårt eget beste. 

Tull og tøys. I Matteus 5:17, 18 og 19 står det: 

"17I må ikke tro at jeg er kommet for å opheve loven eller profetene; jeg er ikke kommet for å opheve, men for å opfylle. 18For sannelig sier jeg eder: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste tøddel forgå av loven, før det er skjedd alt sammen. 19Derfor, den som bryter et eneste av disse minste bud og lærer menneskene således, han skal kalles den minste i himlenes rike; men den som holder dem og lærer andre dem, han skal kalles stor i himlenes rike. …

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Det stemmer at det har blitt brukt grIser til å spise opp lik etter kriminelle handlinger, men det er ikke normen.

Det blir nok brukt mye oftere enn det som kommer i nyhetene, da hensikten er å fjerne alle spor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lett etter hva norsk för for husdyr inneholder i flere år, men aldri funnet noe? :vetikke:Har spesifikt lett etter innholdsfortegnelser på kraftför og vitaminer/mineraler for husdyr på felleskjøpet, men finner absolutt ingenting av betydelig informasjon om produktene. 

Anonymkode: dc57c...66f

Man må grave ordentlig for å finne ut hva som er i hunde- og kattefòr iallefall, så dette forundrer meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lett etter hva norsk för for husdyr inneholder i flere år, men aldri funnet noe? :vetikke:Har spesifikt lett etter innholdsfortegnelser på kraftför og vitaminer/mineraler for husdyr på felleskjøpet, men finner absolutt ingenting av betydelig informasjon om produktene. 

Anonymkode: dc57c...66f

Noe her, Format er svinefor. 

 

IMG_3206.PNG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ofte triktiner i svinekjøtt. 

Anonymkode: 0f635...1e5

Nope! Trikiner forekommer svært sjeldent og alle dyr blir rutinemessig tatt prøver av. Har jobbet flere år på slakteri så dette VET jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Callisto83 skrev:

Tull og tøys. I Matteus 5:17, 18 og 19 står det: 

"17I må ikke tro at jeg er kommet for å opheve loven eller profetene; jeg er ikke kommet for å opheve, men for å opfylle. 18For sannelig sier jeg eder: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste tøddel forgå av loven, før det er skjedd alt sammen. 19Derfor, den som bryter et eneste av disse minste bud og lærer menneskene således, han skal kalles den minste i himlenes rike; men den som holder dem og lærer andre dem, han skal kalles stor i himlenes rike. …

 

 

Jesus talte til jødene og kun jødene, det sa han selv. Det fantes ingen kristne på den tiden, det KUNNE ikke finnes kristne før Jesus var død og oppstått igjen. Og som han selv sa, ikke en tøddel av loven skulle forgå før ALT var oppfylt. Altså hele loven, ikke bare de ti bud. Og den ble oppfylt på korset. Hedninger var ikke underlagt jødenes liv hverken før eller etter Kristus. 

Forresten brukes "loven" både om selve loven og hele GT i originalteksten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LuxLucet skrev:

Loven til Moses var en midlertidig seremoniell lov som omhandlet offertjenesten, ritualene, presteskapet, mat- og drikkeofrene osv, som alt pekte fram mot korset, og ble avskaffet deretter da Han døde. I 1.Mos. kapittel 7 finner vi at det var rene og urene dyr, og dette var lenge før det fantes noen jøde på jorden. Så denne forordningen var ikke noe som kun var rettet mot et visst folkeslag i en viss del av verdens historie. Den fantes derimot fra selve begynnelsen. Om Jesus hadde renset alle dyr for menneskes diett, ville det vært helt greit å spise rotter, slanger, padder og alle slags insekter, men jeg tør å påstå at de aller fleste er enig i at dette ikke er noe man ikke vil spise.

Når Paulus snakker om å ikke være under loven, er det tydelig at det ikke er seremoniloven han snakker om. Han kaller også de troende "arvinger av Abraham," i motsetning til "arvinger av Moses," for å understreke at alle disse lovene heller ikke gjelder jøder som tror på Kristus. Men som sagt, hedninger har aldri vært underlagt noen del av loven. Og de som er det, er underlagt hele loven.

Og selvsagt er det greit å spise rotter og insekter, hvorfor skulle det ikke være det? At vi ikke synes noe om det i Norge er bare kulturelt betinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Den Lille Heksa skrev:

Det blir nok brukt mye oftere enn det som kommer i nyhetene, da hensikten er å fjerne alle spor. 

Det kan være, men vil fremdeles våge å tro at det tilhører sjeldenhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...