Gå til innhold

Skammer du deg fordi du ikke jobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men lever på nav, altså resultatet av andres slit?

Anonymkode: d6cc5...0f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men lever på nav, altså resultatet av andres slit?

Anonymkode: d6cc5...0f0

:hoho:

Anonymkode: b6b36...2d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:hoho:

Anonymkode: b6b36...2d2

Er det ikke sant?

Anonymkode: d6cc5...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har jobbet og betalt skatt, så får man vel egentlig bare pengene tilbake om man mottar penger i fra NAV. Ingenting galt med det.

Anonymkode: 0cea9...e91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke sant?

Anonymkode: d6cc5...0f0

Kommer an på situasjonen selvsagt, alt er relativt.

Anonymkode: b6b36...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å jobbe da jeg var 14 og har holdt ut i dårlige jobber med lav lønn og dårlige arbeidskår i alle år, flere av arbeidsstedene jeg jobbet på bryter loven hver dag og betalte meg og andre alt for lite for all jobben vi gjorde. Jeg har jobbet gratis overtid flere ganger og blitt utnyttet av det kommunale Norge, men betalte alltid min skatt med glede. Mye av den jobben jeg gjorde var arbeidskraft markedet skrek etter å fylle.

Dessuten ser ikke jeg på NAV som finansiert av skattebetalerne, pengene kommer fra "oljeeventyret" og den har jeg hatt familie som har vært med på å skape. 

Så hvis noen ber meg skamme meg fordi jeg i en alder av 16 ble syk, at jeg ikke fikk hjelp av helsevesenet men likevel holdt ut mange år i skole og jobb. Ja da ler jeg dem opp i trynet rett og slett. 

Anonymkode: c8d3c...137

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle skattepengene jeg betaler, så går rundt 1% av de til ymse NAV utbetalinger. Det har jeg absolutt ingen problemer med. Finnes rike folk der ute som årlig betaler mer til NAV (i form av skatt) enn det jeg blir å gjøre gjennom min livstid. Hører ikke de klage. 

De som oftest klager over "NAV'ere" ser ut til å være helt ordinære folk. Midt på treet. Og skattepengene deres går til så ufattelig mye andre ting. Som sagt, EN PROSENT av skattepengene dine går til uføretrygde og nav'ere. 

Anonymkode: ab50a...17f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skammer meg ikke:) Er jo ikke min feil at ingen vil tilby meg en jobb.

Var det noe mer du ville vite, TS?

Anonymkode: 76bc5...289

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg for syk til å jobbe. Og jeg startet å jobbe, da jeg var 13 år, og har jobbet i mange år. Jeg har og 2 barn, jeg har oppdratt veldig bra. De går på videregående nå, og begge har planene for framtiden klare, de skal begge ta utdannelse, i yrker, hvor vi trenger flere. Så de kommer til å bidra videre.

Jeg hadde og en helt for jævlig barndom, så grusom man ikke kan forestille seg en gang. Og jeg kom meg ikke bort, før jeg var 16 år, og flyttet hjemmefra. I ettertid har det kommet fram, at flere var klar over hva som foregikk, og lærere. De barnehageansatte, burde og være fullstendig klar over det. Barnevernet var i bilde da jeg var veldig liten og, men da henla de saken. I ettertid, har jeg heller ikke fått hjelp. Har søkt om psykolog, og fått avslag. Siden jeg tross alt klarte å gå på jobb hver dag. Har søkt flere ganger. Så samfunnet sviktet meg. Og jeg har jo gått og båret på alt dette. Og samtidig blitt mer og mer fysisk syk.

Men jeg føler på det tabuet, å ikke jobbe. Og jeg håper jeg kan komme tilbake til arbeidslivet, om så bare 50%, så jeg føler jeg kan bidra.

Anonymkode: 5a54e...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis noen ber meg skamme meg fordi jeg i en alder av 16 ble syk, at jeg ikke fikk hjelp av helsevesenet men likevel holdt ut mange år i skole og jobb. Ja da ler jeg dem opp i trynet rett og slett. 

Anonymkode: c8d3c...137

Veldig tøff du er da gitt..... Kul ass....

Anonymkode: f509a...424

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skammer meg veldig over det. Er også flaut! Så og si alle vennene mine jobber.

Anonymkode: 45b36...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg for syk til å jobbe. Og jeg startet å jobbe, da jeg var 13 år, og har jobbet i mange år. Jeg har og 2 barn, jeg har oppdratt veldig bra. De går på videregående nå, og begge har planene for framtiden klare, de skal begge ta utdannelse, i yrker, hvor vi trenger flere. Så de kommer til å bidra videre.

Jeg hadde og en helt for jævlig barndom, så grusom man ikke kan forestille seg en gang. Og jeg kom meg ikke bort, før jeg var 16 år, og flyttet hjemmefra. I ettertid har det kommet fram, at flere var klar over hva som foregikk, og lærere. De barnehageansatte, burde og være fullstendig klar over det. Barnevernet var i bilde da jeg var veldig liten og, men da henla de saken. I ettertid, har jeg heller ikke fått hjelp. Har søkt om psykolog, og fått avslag. Siden jeg tross alt klarte å gå på jobb hver dag. Har søkt flere ganger. Så samfunnet sviktet meg. Og jeg har jo gått og båret på alt dette. Og samtidig blitt mer og mer fysisk syk.

Men jeg føler på det tabuet, å ikke jobbe. Og jeg håper jeg kan komme tilbake til arbeidslivet, om så bare 50%, så jeg føler jeg kan bidra.

Anonymkode: 5a54e...3a0

Synes ikke du skal å ha dårlig samvittighet:klemmer:

Staten skal få punge ut, når de ikke gidder å ta vare på ditt ve og vel.

Anonymkode: 76bc5...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men lever på nav, altså resultatet av andres slit?

Anonymkode: d6cc5...0f0

Jeg var sykemeldt (altså levde på nav) i 4 mnd etter en operasjon og jeg må si at jeg ikke tenkte over det i det hele tatt... Jeg har også være i svangerskapspermisjon to ganger uten å ha ofret det en tanke.

 

Anonymkode: f509a...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg ikke for å motta arbeidsledighetspenger. Jeg har jobbet siden jeg var 15, og at jeg går noen mnd uten jobb 20 år senere virker ikke snyltete sånn sett. 

Det som derimot er utmattende, er å være i en posisjon der man opplever å ikke få jobb fordi man er "overkvalifisert". Jeg får ikke jobb innen min bransje nå, og andre jobber jeg søker på, får jeg ikke fordi jeg er overkvalifisert. Man kan jo bli matt av mindre... 😒

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. Mennesker er smålige og selvsentrerte, og jeg føler ikke noe skyld eller skam ovenfor dem.

Anonymkode: f3f2a...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skammer meg. Selv om jeg vet at jeg ikke burde. Jeg sliter med helsa. Det er ikke min feil. Jeg har traumer og sliter psykisk men går til behandling.Har et par diagnoser også noen få fysiske ting. En god mix av ting men det er ikke alltid at det synes på meg. Spesielt  ikke på gode dager. Da er det vanskelig å se og vanskelig å forstå for utenforstående hvorfor jeg ikke jobber. Jeg krymper meg og skammer meg hver gang jeg får spørsmålet 'hva driver du med da?' Er ikke så kult å forklare at jo jeg går på aap jeg. Spesielt når man leser hva avisene skriver og hva enkelte folk mener om at alle som går på nav er unnasluntere og snyltere som ikke gidder å jobbe. Sånn type holding som ts har. Finnes sikkert noen få snyltere som ikke gidder å jobbe, men de er ikke flertallet så slutt å dømme.. Jeg skulle så gjerne hatt en jobb. 

Endret av heikro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men lever på nav, altså resultatet av andres slit?

Anonymkode: d6cc5...0f0

Nei, ser på de som jobber som mine slaver.

Anonymkode: 596f0...d52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del.,

Er bedre at innvandrere får penger fra nav, enn at vi som har jobbet i alle år får dem:takke:

Anonymkode: 76bc5...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man arbeidsledig eller ufør har man da ingen grunn til å skamme seg. Man får utdelt forskjellige kort her i livet, og så lenge man lever livet sitt etter beste evne trenger man ikke skamme seg over noe som helst.

Men den der "jeg har betalt skatt før, så jeg får jo bare tilbake pengene mine" blir litt dum synes jeg. Norge går i minus på 75% av befolkningen.... altså at tre fjerdedeler av oss koster langt mer enn vi betaler inn totalt sett. Det er bare en fjerdedel som betaler mer enn de forbruker av offentlige tjenester, helsetjenester, pensjon, trygdeutbetalinger, subsidierte tjenester som vei, barnehage, you name it. Dessuten er det jeg betaler inn i dag, brukt på dagens utgifter, så det er ikke slik at jeg kan sitte med et fett glis som pensjonist og tenke at "jeg har betalt min egen pensjon". Vi koster penger, enten vi liker det eller ei, og å skulle bortforklare akkurat det blir for dumt.

Men som sagt, jeg synes ingen har grunn til å skamme seg over forhold man ikke har kontroll over selv.

Anonymkode: 589b0...c6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...