Gå til innhold

LineGs prøvedagbok


LineG

Anbefalte innlegg

Ja da var det min tur til å opprette en prøvedagbok. Har ikke skrevet så mye her før, men tenkte at dette kunne være en fint sted for å lufte tanker og følelser igjennom prosessen da jeg ikke vil snakke med noen andre om det annet enn min samboer haha 

Kan jo starte med å fortelle litt om meg/oss: 

Jeg er 25 år, min samboer er 24. Han er utdannet elektriker og skal studere videre til høsten (nettstudie ved siden av jobb). Jeg er selv student, går på nettskole for å fullføre min Bachelorgrad. Jeg jobber 40 % stilling i en klesbutikk ved siden av og så har jeg også kjøkkenjobb ved behov for kommunen vi bor i. Har nå søkt på en 100% stilling innenfor klesbutikken som jeg håper jeg får. 

Ellers så sluttet jeg på pilla i midte av Januar, og starter vår første prøveperiode nå, nå som TR nesten er over Så det blir veldig spennende. Er jo et hav av informasjon på Internet om alt fra eggløsning og tester osv så blir spennende å prøve seg litt frem. Har kjøpt noen eggløsningstester som jeg skal prøve ut denne gangen. Ellers så var planen å få en 2018 baby, men ja vi fortsetter som vi alltid har gjort men bare uten prevensjon:nigo: Så får det bare gå seg til på veien :)

Har gått på pilla de siste 14 årene, men har hatt noen avbrekk når jeg har tatt noen operasjoner som krever dette. Siste var for ett år siden. Så blir spennende å se hvordan kroppen reagerer i forhold til sykluser osv. :) Kan jo og fortelle at jeg er slankeoperert så kommer til å havne i kategorien "risikosvangerskap", men har allerede blitt forsikret at jeg kommer til å bli godt fulgt opp med kontroller osv. 

Ser veldig frem til dette nye kapitlet i livet. Det beste av det hele er at vi er to om dette. Vi begge føler det samme og er klare for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ser det ut som siste dagen av mensen har kommet! så får man se hvordan syklusen utvikler seg da. Er jo en spennende periode dette her,  ikke bare det med å prøve å få baby etterhvert, men det å faktisk bli kjent med kroppen sin igjen. Vite litt mer om seg selv og hvordan kroppen fungerer hver mnd.

I dag så har jeg søkt på noen flere stillinger rundt omkring. Ønsken om 100% fast jobb er stor så da er det bare å søke ivei. Må bare sørge for at jeg klarer skolen samtidig. Akkurat nå så er det samboeren min som står for det meste av det økonomiske. Jeg bidrar såklart med det lille jeg får, og prøver å gjøre en ekstra innsats hjemme for å vise hvor mye jeg setter pris på det. Men skal ærlig innrømme at jeg føler jeg bidrar alt for lite. Altså vi klarer oss fint nå, men hadde vært kjekt med enda mer heh.

Nå får jeg fortsette å lage makroner før jeg skal videre på jobb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, så spennende! :nori:
Det er rart hva prevensjonen gjør med kroppen vår uten at vi tenker over det, som vi merker etter vi slutter. Jeg ble hvertfall overrasket! Spennende å se hvordan kroppen ordner opp og "nullstiller" seg igjen :) Det kan ta tid før kroppen "finner tilbake", da. Det er litt irriterende.

Masse lykke til! Håper dagboka di blir kort, hehe :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 18.3.2017 den 16.42, tweet skrev:

Juhu, så spennende! :nori:
Det er rart hva prevensjonen gjør med kroppen vår uten at vi tenker over det, som vi merker etter vi slutter. Jeg ble hvertfall overrasket! Spennende å se hvordan kroppen ordner opp og "nullstiller" seg igjen :) Det kan ta tid før kroppen "finner tilbake", da. Det er litt irriterende.

Masse lykke til! Håper dagboka di blir kort, hehe :laugh:

Takk for svar! ja er merkelig for hva kroppen gjør og hva slags effekt ppillen har på kroppen! Takk for lykkeønsker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært en god stund siden jeg har vært på dagboken min. Må være ærlig å si jeg hadde glemt den litt igjen, men vi prøver enda. Nå er det jo to knappe måneder siden jeg sluttet på pillen og merker nå på hvorfor jeg startet på pilla i utgangspunktet :fnise: #Smertehelvete. 

Nå har jeg nettopp startet på eggløsningsuken ifølge div apper så her humper man som bare det :humpe::nigo:. Vi har planlagt litt hvordan vi skal gjøre det her i leiligheten osv, og kommet frem til en smart løsning når tiden er inne. Vi bor i en leilighet med bare ett soverom. Det som er positivt med leiligheten er at soverommet er såpass stort at vi har mulighet til å dele det i to når tiden er inne for det. Blir nok etter det første året tipper jeg. 

Om ett par uker så skal  jeg til gynekologen. Da for å ta livmorhalsprøve, og for å sjekke at alt er i orden inni der. Sliter litt med smerte i høyre eggstokk, hver mnd og kunn den høyre. Men er nok normalt etter det jeg har googlet (sånn ca 90%:roll:). 

La inn litt aksjer i dag tidlig, og får fortsette med det hele uka så får vi håpe at det gir utslag:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Håper som Tweet at dette blir en kort prøverdagbok :nigo:  Hvordan er syklusene dine etter så mange år på pilla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Pjusk skrev:

Spennende! Håper som Tweet at dette blir en kort prøverdagbok :nigo:  Hvordan er syklusene dine etter så mange år på pilla?

Håper jeg også :nigo:

Gjennomsnittet ligger på 32 dager. Jeg er litt redd for at den ikke har kommet seg helt i orden enda etter pilleslutt men er lov å håpe? haha. I følge fire av fem apper så har jeg eggløsning i dag, merker dog at det er noe som jobber inni der? haha spesiellt på høyre side på egglederen. Den siste appen jeg har mener jeg ikke har eggløsning før til torsdagen igjen. Så spennende å se da. Får bare fortsette å legge inn  aksjer som vanlig  :fnise:

Jeg krysser fingrene for at syklusen har nå stabilisert seg, men er redd den trenger lengre tid .

Endret av LineG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så har det vært en nervepirrende dag! Jeg og samboeren har jo bestilt oss ny bil, og derfor må jeg selge min gamle bil. Og i dag har jeg endelig tatt meg tiden (og lysten) til å legge den ut. Og jeg som ikke er glad i å snakke i tlf til vanlig har blitt ringt 10 ganger alt :fnise: Glad det er noen interesserte da. Er en veldig gammel bil så forventer ikke å få så  veldig mye for den haha. Må innrømme det er litt trist også da. Jeg er sånn som blir glad i tingene mine, og den bilen har jeg hatt noen år nå og ja vært igjennom mye den bilen og jeg! Teit å si men :reise: .

Sånn sett skal det også bli godt å bli kvitt den da den lever på siste vers haha. Skal bli godt med en helt splitter ny bil. Bilen kommer 15 juni så er ikke så veldig lenge vi må gå uten bil. Sånn sett kjekt å bo ikke alt for langt unna byen. Blir nok å sniklåne biler imens da. Lenge leve latskapen :arwen:

I følge fire av mine apper så skal jeg ha eggløsning i dag. Skal teste med EL stav nå etterpå når jeg må tisse igjen så er spent på om det kommer noe utslag på den. Har kjent det har vært litt ekstra murring nede i magen der og litt ekstra på høyre siden ved eggstokken så krysser alt jeg har for at det er noe som skjer. Men man vet jo aldri helt. Hvis det ikke sitter noe denne gangen, så tror jeg at jeg skal prøve å måle temperaturen min. Må bare lese meg litt opp på det. Noen som har erfaring angående temping? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en bil jeg var veldig glad i. Var trist å selge den og jeg savner den faktisk innimellom selv om det er ett par år siden jeg solgte den.. :sjenert:

Jeg er på tredje PP-en med temping nå, så jeg har litt erfaring med det :) Det viktigste er å tempe til samme tid hver dag før du står opp, og at du har sovet sammenhengende minst 3 timer før du temper :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Pjusk skrev:

Jeg hadde også en bil jeg var veldig glad i. Var trist å selge den og jeg savner den faktisk innimellom selv om det er ett par år siden jeg solgte den.. :sjenert:

Jeg er på tredje PP-en med temping nå, så jeg har litt erfaring med det :) Det viktigste er å tempe til samme tid hver dag før du står opp, og at du har sovet sammenhengende minst 3 timer før du temper :jepp: 

 

Spennende!:) Har du på alarm hver dag eller hvordan gjør du det? Er det lurt å droppe å registrere den dagen hvis man feks sover to timer lengre osv ? :ac:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på alarm hver dag ja, ellers hadde jeg aldri greid å tempe til samme tid hver dag :fnise:

Jeg registrer tempen uansett. Om du bruker fertilityfriend-appen så registrerer du også tidspunktet så du har oversikt over dagene du har tempet til andre tider. Samme hvis man ikke sover 3 timer sammenhengende før man temper for eksempel, så kan du du legge inn en liten notis på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pjusk skrev:

Jeg har på alarm hver dag ja, ellers hadde jeg aldri greid å tempe til samme tid hver dag :fnise:

Jeg registrer tempen uansett. Om du bruker fertilityfriend-appen så registrerer du også tidspunktet så du har oversikt over dagene du har tempet til andre tider. Samme hvis man ikke sover 3 timer sammenhengende før man temper for eksempel, så kan du du legge inn en liten notis på det :)

Åh så kjekt da! Takk for tipset om feftilityfriend appen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen solgt! Gikk utrolig fort og står egentlig igjen å tenker på "hva faen gjorde jeg nå" for vi får ikke den nye bilen før i midten av juni :fnise: Men skal nok klare dette. Har lånt ELsykkelen til pappa og har ei snill storesøster som kan hjelpe til og foreldre så vi skal nok klare dette. Bor heldigvis ikke så langt unna byen, men det er det når man er blitt vandt til å ha bil da. Heldigvis har vi jo firmabilen til samboeren om det skulle bli krise av noe slag! 

Ellers har magen vært veldig rar i dag. Nesten kjent litt mensensmerter, noe som kanskje kan tyde på EL? Får håpe det. Syns EL testene er så vanskelig å se og tyde. Har forstått det slik at den ene streken skal være sterkere eller samme som den som alltid er sterk men for meg så føles det ut som om jeg aldri får det til :sjenert: Nå tester jeg dog bare en gang om dagen også da, om kvelden. Mulig jeg må ta både dag og kveld etterhvert. Nå er vi jo helt i starten av å prøve omtrent så kan jo ikke forvente å finne ut slike ting med en gang. 

En annen ting jeg kom på da. At jeg skal ha mensen rundt den tiden jeg skal til gynekologen da:sjokkert: typisk om tanta bestemmer seg for å komme den dagen når jeg skal dit:fnise: får krysse alt av bein og eggstokker for at det heller har blitt planta et frø i stede eller at tanta da ikke kommer den dagen haha. Og I følge appen Ovia så er det 12 dager til jeg bør ta graviditetstest. Så det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugh kroppen er så rar for tiden! I går tidlig våknet jeg litt uggen men så gikk det vekk. I dag så er jeg utrolig kvalm og det verker på høyre siden av eggstokken kan det være et frø tro? Eller bare innbilning og kvalme etter burgeren jeg spiste i går kveld:fnise: vurderer nesten å ta en test etterpå men lurer på om det egentlig er for tidlig. Får se hva jeg gjør. Håper jo på et lite frø men føler det er for godt til å være sant enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sånn 3-4 år siden så var jeg en av de som ikke kunne tenke meg barn i det hele tatt. Var ikke interessert i tanken på det. Føles så utrolig rart å sitte her nå og håpe på at man er gravid. Her sitter jeg og teller ned dagene til jeg kan ta en test som forhåpentligvis er positiv ( de to andre jeg har tatt var negativ, men tok dog ikke på morgenurin og så er det nok for tidlig enda). Utrolig hva en mann kan gjøre med en!

Har hatt litt rare symptomer denne mnd som kvalme, veldig ømme bryster + nipler og smerter nede i magen , men kan jo være hva som helst. Kan jo faktisk være innbilning også for alt jeg vet, men det gjenstår nå å se haha.:fnise: Var jo hos GU i går, for å ta livmorprøve, og sjekke at alt var i orden. Og heldigvis sa han at alt så veldig fint ut, men var litt for tidlig for å kunne se om det var noe der eller ikke haha. Han kom med en kommentar at det var så mange som ble så raskt gravide etter en slik test som man tar når man tar den livmorhalsprøva, så kanskje det er trikset? :PHan måtte le litt av meg da jeg bare "ååh nei og jeg som har hatt eggløsning for en uke siden :sjenert:"

Ellers så skal jeg begynne på akupunktur. Noe jeg gruer meg veldig til. Har gått med beinhinnebetennelse veldig lenge i begge beina nå så nå skal jeg endelig få ordnet det. Men må igjennom en hard behandling med både massasje og akupunktur. Og jeg som hater nåler. Får bare tenke på at det forhåpentligvis blir verdt det! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uff dagene går. Venter enda på mensen for har tatt graviditetstest og den er negativ. Mensen skulle vært her mellom 12 og 15. Aner ikke hvorfor kroppen skal være så teit nå:vetikke:. Bah håper tanta kommer snart så jeg får startet på en ny runde igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dragoste
1 time siden, LineG skrev:

Uff dagene går. Venter enda på mensen for har tatt graviditetstest og den er negativ. Mensen skulle vært her mellom 12 og 15. Aner ikke hvorfor kroppen skal være så teit nå:vetikke:. Bah håper tanta kommer snart så jeg får startet på en ny runde igjen! 

Hei!

Huff kjenner den følelsen, den er så kjip!! :cry3:Satser på at den kommer snart!! Eller at du hadde en skikkelig sen EL, og at du får en positiv test! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dragoste skrev:

Hei!

Huff kjenner den følelsen, den er så kjip!! :cry3:Satser på at den kommer snart!! Eller at du hadde en skikkelig sen EL, og at du får en positiv test! :nigo:

Ja veldig. Men får trøste meg med at dette er kunn starten og kroppen min trenger tid til å komme seg etter så mange år med pilla (skylder på det jeg:sjenert:). Må ha noe å skylde på hah. Krysser jo aller mest fingrene for en veldig sen EL ja haha, men tror nok det er bare syklusen min som tuller. 

Ahh og etter nøye lesning på bivirkninger på et legemiddel jeg tar, står det også at den kan være med på å utsette mensen så da har vi enda en ting å skylde på:alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tokk en test i dag. Er over en uke siden jeg tok sist. Viser en svak strek så blir nok å reise på apoteket for å kjøpe clareblue etterpå! Spent og så engstelig. Føler det er for godt til å være sant 

20170522_051042.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...