Gå til innhold

Farmen 2017

Hvem håper du vinner Farmen 2017?  

452 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner Farmen 2017?

• Amalie Snøløs
      43
    • Halvor Sveen
      128
    • Kristian Krubel Djupnes
      21
    • Geir Magne Haukås
      12
    • Karianne Amlie Wahlstrøm
      8
    • Camilla Cox Barfot
      16
    • Eunike Hoksrød
      44
    • Karoline Røed
      1

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. des. 2017, 12:50

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt urovekkende at hun Karianne er lærerstudent når hun tror at en påfugl er en høne?

Anonymkode: 462ac...9fb

Er ikke et krav å vite fugltyper når man skal bli lærer da, haha. Må ikke være god i absolutt alt. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?

Hadde blitt bekymret om barna mine hadde kommet hjem fra skolen og fortalt at læreren deres ikke vet hva en påfug er. 

Anonymkode: 885cc...554

Lol, det spørs jo hvilken lærer en er da. Hvis en naturfaglærer ikke vet hva en påfugl er, javel litt merkelig, men bare hvis det ikke har noe med pensum å gjøre:) 

• Liker 3
Skrevet

Haha! Negeren trumfer de andre! Ingen tør å la være å stemme på ham, for de er redde for å bli stemplet som rasister. Genialt!

Men dessverre for ham er det ikke lurt å være storbonde første uka, sjelden en som er det som vinner.. Har det noengang skjedd?

Anonymkode: 094ac...5e7

Siden det kun er én person som er storbonde første uka, så er det selvfølgelig mye mindre sjanse for at han vinner enn at det blir noen andre. Hvor mange er de? 10? I så fall er det 10% sjanse.... 

Skrevet (endret)
23 minutter siden, Bottega skrev:

Er ikke et krav å vite fugltyper når man skal bli lærer da, haha. Må ikke være god i absolutt alt. 

Å ikke se forskjell på høne og påfugl er det samme som å ikke se forskjell på gris og sau, spør du meg.

Endret av penny_
  • Liker 27
Skrevet

Greit at man ikke vet alt om dyr, men når man både tror at en påfugl er en høne, kaller en ku for en dameku og ikke vet hva killinger er så vil jeg si at man vet veldig lite om dyr til å være et voksent menneske. 

• Liker 23
Skrevet

Er det ikke litt urovekkende at hun Karianne er lærerstudent når hun tror at en påfugl er en høne?

Anonymkode: 462ac...9fb

Eller ikke vet hva en geitekilling er... ikke visste hun hva spener er heller. Naturfaglærer er hun iallefall ikke 😂

• Liker 8
Skrevet

Jeg er ganske sikker på, at i år, da blir det mye krangel og uenigheter  :)

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Bottega said:

Burde være et krav å vite hva en høne ikke er.

• Liker 9
Skrevet

Over hor mange uker måneder skal dette programmet sendes på tv?   

Anonymkode: 3963f...c1b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Over hor mange uker måneder skal dette programmet sendes på tv?   

Anonymkode: 3963f...c1b

10 uker. 

Og nei, ingen bryr seg om hvor mye du gleder deg til det er ferdig.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Horselady skrev:

Eller ikke vet hva en geitekilling er... ikke visste hun hva spener er heller. Naturfaglærer er hun iallefall ikke 😂

Ikke lærer i husdyrfag på en landbruksskole heller. :hoho: Ganske imponerende at hun trodde påfuglen var en høne. Greit nok at hun ikke visste at det var akkurat en påfugl, man kan ikke vite alt heller, men merkelig at hun ikke så at det ikke var en høne. Er jo ganske stor forskjell på de to. :fnise: Enda rarere at hun ikke visste hva killing og spener var, det er noe man lærer i barnehagen! Kanskje hun bare spiller dum, håper det for hennes del. 

• Liker 8
Skrevet
11 timer siden, Hottrio skrev:

Hva er feil med å si neger? I verden er det hvite germanere, asiatere, indianere, negere osv. Er det for eksempel rasistisk å kalle en person for indianer eller eskimo/inuitt også? 

Dette gnålet om rasisme her er bare tull!! Det er ingen her som har sagt noe nedlatende om en bestemt menneskerase her i det hele tatt. 

Du er garra hvit som et A4-ark, og har aldri opplevd rasisme. 

Over til temaet, jeg syns Farmen begynner å bli en parodi på seg selv. Samme casting hvert år, fordi det funket året før. Blir for dumt. Tror ikke jeg gidder å følge med i år. 

Anonymkode: cd513...d2b

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Larsern skrev:

Burde være et krav å vite hva en høne ikke er.

Da bør det jo være enda flere "unødvendige" krav for å bli lærer da. Mener du at når man søker opptak som lærer så skal man svare på spørsmål som "hva er en påfugl?" og "kan en mann føde et barn?" osv osv. Lol. Noen ting er mange helt blåste på, selv om andre bare "heey det er jo noe alle vet!"

Skrevet
18 minutter siden, penny_ skrev:

10 uker. 

Og nei, ingen bryr seg om hvor mye du gleder deg til det er ferdig.

Jeg lurte også på hvor lenge det går på tv, men jeg ser på farmen og gleder meg ikke til det er ferdig=)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Bottega skrev:

Jeg lurte også på hvor lenge det går på tv, men jeg ser på farmen og gleder meg ikke til det er ferdig=)

Gikk bare utifra at det var noe slikt på grunn av formuleringen. Har sett det før, skjønner du:P 

Skrevet
1 minutt siden, penny_ skrev:

Gikk bare utifra at det var noe slikt på grunn av formuleringen. Har sett det før, skjønner du:P 

Haha, skjønner

Skrevet

Tipper vi ser enten Line eller bondekaren som førstekjempe i første omgang, mest sannsynlig Line. Som første storbonde så må man unngå upopulære valg, men heller satse på å støte færrest mulig og siden disse to skiller seg mest ut både aldersmessig og i personlighet (Line), men også kompetansemessig (bondekaren) så er det trygt å velge en av dem. Line har allerede krysset et par av jentene og det faktum at storbonden ikke valgte hjelpere ut fra kompetanse styrker antagelsen om at han favoriserer relasjonsbygging fremfor suksess.

Etter at valget av førstekjempe har falt på Line førstkommende onsdag, med erkjennelsen om at hun kommer til å bli utkonkurrert på en fysisk øvelse så bestemmer hun seg for å kutte alle bånd og nærmest sabotere ukesoppdrag som et siste stikk. Hun velger så hun lyse nette jenta som andrekjempe, men ryker ut på tautrekking eller muligens melkespann.

Valget på ny storbonde faller så på bondekaren som kommer til å velge predikanten og han mørkredde karen, men ved omsider valg av ny førstekjempe så blir bondekaren upopulær og blir valgt til førstekjempe uken etter hvor han også ryker ut.

Et par uker senere så har de kvittet seg med alle som kan ta i et tak og har litt peiling på hvordan voksne mennesker skal leve sammen og det hele blir et spørsmål om hvorvidt det er forsvarlig å sende en skildring i menneskelig forfall og elendighet i beste sendetid på tv. TV2 trekker da en solid joker, eller rettere sagt en trumf ut av ermet og til alles overraskelse og glede så kommer selveste Oddvar inn for å få gården på rett kjøl. Etter episoden så kan du gå inn på TV2 nettsider hvor du kan få se hvorfor Oddvar valgte å bli med hvorpå han med glimt i øyet og cowboyhatt svarer noe slikt som: "TV2 ringte her om dagen og lurte på om jeg hadde lyst og anledning til å komme og jobbe litt på en gård noen uger, og det hadde jeg egentlig lyst til. Dessuten hadde jeg noe uoppgjort å gjøre".

• Liker 1
Skrevet
6 minutes ago, Bottega said:

Da bør det jo være enda flere "unødvendige" krav for å bli lærer da. Mener du at når man søker opptak som lærer så skal man svare på spørsmål som "hva er en påfugl?" og "kan en mann føde et barn?" osv osv. Lol. Noen ting er mange helt blåste på, selv om andre bare "heey det er jo noe alle vet!"

Nja.. det er kanskje unødvendig å vite om en påfugl er en høne eller omvendt, men det sier mye om hvor god man er til å tilegne seg og håndtere informasjon - på et helt grunnleggende nivå.

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er garra hvit som et A4-ark, og har aldri opplevd rasisme. 

Over til temaet, jeg syns Farmen begynner å bli en parodi på seg selv. Samme casting hvert år, fordi det funket året før. Blir for dumt. Tror ikke jeg gidder å følge med i år. 

Anonymkode: cd513...d2b

Jeg synes tvert imot at castingen har gjort en kjempejobb i år. Kan ikke huske sist det var så mange spesialagenter samtidig i én sesong. Det lover godt for underholdningsverdien! :D  

• Liker 2
Skrevet

Tipper Line blir førstekjempe, noe annet ville overrasket meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...