Gå til innhold

Farmen 2017


Gjest Winza

Hvem håper du vinner Farmen 2017?  

452 stemmer

  1. 1. Hvem håper du vinner Farmen 2017?

    • Amalie Snøløs
      43
    • Halvor Sveen
      128
    • Kristian Krubel Djupnes
      21
    • Geir Magne Haukås
      12
    • Karianne Amlie Wahlstrøm
      8
    • Camilla Cox Barfot
      16
    • Eunike Hoksrød
      44
    • Karoline Røed
      1

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. des. 2017, 12:50

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Salka skrev:

Det vet jeg ikke, men nordlending og finnmarking er to vidt forskjellige ting. Det blir som forskjell på en fra Oslo og en fra Hedmark. Tror man bare må si nordlending, tromsværing og finnmarking jeg. Ikke at det plager meg at folk kaller en finnmarking en nordlending, jeg mente det ikke sånn, men korrekt er det ikke. :) 

Nordlendinger er de fra Nordland og Troms, de fra Finnmark er finnmarkinger. 

Hilsen ei fra Troms.

Anonymkode: bcfc9...567

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès
2 minutter siden, Salka skrev:

Det vet jeg ikke, men nordlending og finnmarking er to vidt forskjellige ting. Det blir som forskjell på en fra Oslo og en fra Hedmark. Tror man bare må si nordlending, tromsværing og finnmarking jeg. Ikke at det plager meg at folk kaller en finnmarking en nordlending, jeg mente det ikke sånn, men korrekt er det ikke. :) 

Har alltid trodd at nordlending er de nord fra, sørlendinger de sør fra, østlendinger de øst fra, vestlendinger de vest fra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Salka skrev:

Helt feil. En nordlending er en person fra Nordland fylke på samme måte som at en rogalending er en person fra Rogaland. Line er finnmarking. Stor forskjell (og mange mil mellom grensene) på de fylkene. 

Helt feil, faktisk? Du får slå opp i ordboka, da. La meg gi deg en lenke, og du vil se at det jeg skrev stemmer på en prikk :) 

Line fra Nord-Norge, og kan dermed sies å være nordlending, på samme måte som at en sørlending er en som er fra Sørlandet (Agderfylkene).

http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Nordlending&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=begge

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Har alltid trodd at nordlending er de nord fra, sørlendinger de sør fra, østlendinger de øst fra, vestlendinger de vest fra....

Og du har som jeg viser til i mitt forrige innlegg helt rett i det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Har alltid trodd at nordlending er de nord fra, sørlendinger de sør fra, østlendinger de øst fra, vestlendinger de vest fra....

Vi hadde en lærer fra Finnmark på skolen og han ble steike, eitrandes føirrbainna om noen kalte han nordlending. :hoho: Han sa at nordlendinger var kun folk fra Nordland fylke. Litt som at en romeriking ikke er det samme som en hedmarking selv om begge er østlendinger. Han underviste i norsk, historie og naturfag. Hadde jeg tenkt på det da jeg gikk på skolen skulle jeg spurt om hva som var fellesbetegnelsen på folk fra de tre nordlige fylkene. :)  Det var gøy å kalle han nordlending ihvertfall siden han ble så sint. :skratte:

Endret av Salka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordlendinger er de fra Nordland og Troms, de fra Finnmark er finnmarkinger. 

Hilsen ei fra Troms.

Anonymkode: bcfc9...567

Da husket jeg feil ang de fra Troms. :) Du vet det jo bedre enn meg du som er derfra. Men hadde rett ang finnmarkingene da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Salka skrev:

Da husket jeg feil ang de fra Troms. :) Du vet det jo bedre enn meg du som er derfra. Men hadde rett ang finnmarkingene da. 

Vet det er mange som vil si at de fra Troms er Tromsværinger, men nei. Vi er nordlendinger 💙 

Anonymkode: bcfc9...567

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet det er mange som vil si at de fra Troms er Tromsværinger, men nei. Vi er nordlendinger 💙 

Anonymkode: bcfc9...567

Da har jeg lært noe nytt idag og. Takk for info. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, penny_ skrev:

 Finnes det en fellesbetegnelse på folk fra Nord-Norge da? :P 

 Nord-Nordinger!! :fnise:

Anonymkode: 3963f...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta nå denne nordlending diskusjonen en annen plass da

Jeg tror han velger Line og Line velger en av ungjentene. Synes hun undervurderer de veldig, så hadde vært gøy hvis de slo henne ;)

Anonymkode: 2aeae...4bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta nå denne nordlending diskusjonen en annen plass da

Jeg tror han velger Line og Line velger en av ungjentene. Synes hun undervurderer de veldig, så hadde vært gøy hvis de slo henne ;)

Anonymkode: 2aeae...4bb

Og så begynner hun å brøle og kjefte på alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper han velger Line og at hun velger en av disse ungjentene. Håper faktisk Line vinner, for selv om hun er fryktelig irriterende kan hun lage drama og bråk og det må jo til. Hadde vært gøy om hun havnet i klinsj med jesusfyren. :hoho: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Salka skrev:

Tipper han velger Line og at hun velger en av disse ungjentene. Håper faktisk Line vinner, for selv om hun er fryktelig irriterende kan hun lage drama og bråk og det må jo til. Hadde vært gøy om hun havnet i klinsj med jesusfyren. :hoho: 

Hun 39 åringen, hun med kort rødt hår kommer nok til å klikke på han før eller siden :P Hun er visst det komplett motsatte av kristen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winza skrev:

Hun 39 åringen, hun med kort rødt hår kommer nok til å klikke på han før eller siden :P Hun er visst det komplett motsatte av kristen :fnise:

Håhå, ja! :hoho: Hun er jo lesbisk også og det er jo synd og skam for han. :fnise: Hva var det hun het igjen? Eunike eller noe sånt? Ganske uvanlig navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Salka skrev:

Håhå, ja! :hoho: Hun er jo lesbisk også og det er jo synd og skam for han. :fnise: Hva var det hun het igjen? Eunike eller noe sånt? Ganske uvanlig navn. 

Laila 2? Neida :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Salka skrev:

Håhå, ja! :hoho: Hun er jo lesbisk også og det er jo synd og skam for han. :fnise: Hva var det hun het igjen? Eunike eller noe sånt? Ganske uvanlig navn. 

Jeg tenkte umiddelbart at det er norsk uttale av Eunice. Det er mye rar uttale på utenlandske navn. Forresten, kanskje det er et gudinnenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er med hensikt de har satt sammen folk som er så vidt forskjellige. Mer bråk og sjau betyr høyere seertall, tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Winza skrev:

Hun 39 åringen, hun med kort rødt hår kommer nok til å klikke på han før eller siden :P Hun er visst det komplett motsatte av kristen :fnise:

Er vel bare nummeret før det smeller der :P Hun var drittlei allerede første dagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...