Gå til innhold

Hør deg frelst...


hjortesvin

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, Snuppi skrev:

Dette handler om religion og mennesker som bruker såkalte hellige skrifter i sin favør for å skremme og terrorisere. De fleste kriger i verden handler nettopp om religion. 

Nå gjør du nøyaktig det samme religiøse mennesker gjør.  Du får bevis for at du tar feil. Men det beviset liker du ikke så du sier det er feil. Selv om det er riktig.

Litt synd jeg trodde du var smartere enn hjortesvin..........der tok jeg feil gitt.

 

dette er det siste jeg sier i denne tråden. Fakta er fakta selv om du ikke liker hva fakta er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Snuppi skrev:

Jeg liker katter da de er selvstendige vesener men er oppvokst hovedsakelig med hunder. Er løve, lilla er min favoritt farge. 

Ok 😊 Katter er koselige dei! Hunder = mykje arbeid synst eg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev:

Nå gjør du nøyaktig det samme religiøse mennesker gjør.  Du får bevis for at du tar feil. Men det beviset liker du ikke så du sier det er feil. Selv om det er riktig.

Litt synd jeg trodde du var smartere enn hjortesvin..........der tok jeg feil gitt.

 

dette er det siste jeg sier i denne tråden. Fakta er fakta selv om du ikke liker hva fakta er.

Latterlig å se at du bruker den slags hersketeknikker. Du vet sikkert at vikingene trodde på Odin og Thor, men hvordan Norge ble kristnet har du ingen kunnskap om. Du skal ikke ha andre Guder enn meg. Religion har forårsaket mange kriger i verden. 

IS eller DAESH, er godt eksempel da de driver hellig krig. Hvor lite opplyst kan du tillate seg selv å være???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
11 minutter siden, hjortesvin skrev:

Ok 😊 Katter er koselige dei! Hunder = mykje arbeid synst eg 😊

Ja, litt arbeid er det men en får så mye igjen. De er en del av familien :) Kjekke kompiser å ha med på tur og trene sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snuppi skrev:

Ja, litt arbeid er det men en får så mye igjen. De er en del av familien :) Kjekke kompiser å ha med på tur og trene sammen med.

Jepp, er kjekt med dyr!  😊 Klokka er over 2 så eg får ta kveld tenker eg! Du får ha ei god natt! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, hjortesvin skrev:

Jepp, er kjekt med dyr!  😊 Klokka er over 2 så eg får ta kveld tenker eg! Du får ha ei god natt! 😊

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
6 timer siden, Sorbus skrev:

Mange her på jorden (kristne også) vil hevde at helvete kom like vel. Les nyhetene....

 

Hahaha, denne fikk meg til å humre høyt for megselv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

En ting skal du ha Ts, du gir aldri opp uansett hvor mye du får mot deg 😂 Må være ærlig nok å si det er moro å se hvor spikret enkelte er i det man tror på. 

Takk for det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/03/2017 den 23.59, hjortesvin skrev:

Visst du ikkje står imot og visst du vil la deg frelsa ordner det seg til slutt. Trua kjem av forkynnelsen. 😊

Men denne drive-by-forkynnelsen er det ingen som vil komme til tro av. Jeg vet hvordan det er, jeg har vært der selv, men dette maset får bare folk til å ta større avstand fra kristendommen. Mas er stikkordet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, linsejesus skrev:

Men denne drive-by-forkynnelsen er det ingen som vil komme til tro av. Jeg vet hvordan det er, jeg har vært der selv, men dette maset får bare folk til å ta større avstand fra kristendommen. Mas er stikkordet her. 

Kva meiner du ein vil komma til tru av? Kva har du opplevd? Er åpen for sjøl kritikk. 😊 Er ikkje meininga å masa. Har for det meste berre svart på spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, hjortesvin skrev:

Kva meiner du ein vil komma til tru av? Kva har du opplevd? Er åpen for sjøl kritikk. 😊 Er ikkje meininga å masa. Har for det meste berre svart på spm.

Du har ikke svart på noen som helst ting. Du har sitert fra bibelen. Det er ikke dine ord, eller dine meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2017 den 22.39, Sorbus skrev:

Blogger i gamledager. Mye drama og intriger, lettvint forhold til vin, litt selvmotsigelser, overdrevent tro på egen fortrefflighet osv.... Og alt han har sagt, er der ute for evig tid. Lar deg ikke slette, det er delt for mange ganger.

"Hvem var jesus?" 

Beste svaret ever! Skal memoreres til senere bruk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.3.2017 den 21.32, Sorbus skrev:

Mange her på jorden (kristne også) vil hevde at helvete kom like vel. Les nyhetene....

 

Ja les nyhetene om hva som skjer i en verden der folk flest forakter sitt eneste håp i Jesus. Det er jo dette Herren ønsker å frelse oss fra,

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, snippsnapp skrev:

Du har ikke svart på noen som helst ting. Du har sitert fra bibelen. Det er ikke dine ord, eller dine meninger.

Men det er jo Guds Ord som setter fri. Hverken ABs, Brundtlans eller Mandelas. Fyll deg med Guds Ord :)

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete ble diktet opp for å skremme folk til å tro. Det romerske keiserimperiet tjente masse på kristenpropaganda. 

De skrev bibelen til sin fordel, og folk måtte la seg kristne eller bli pint..........

Anonymkode: e029f...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som vet hvordan de første kristne praktiserte sin tro, jeg mener før Romerne gjorde bibelen til "sin".... 

før katolismen. Jeg tror det er den mest sanne måten å tro på.
F.eks. hvordan Jesus ser ut har endret seg gjennom tidene, de første bildene hadde han f.eks. krøllete blondt hår og var lubben, slik som greske guder, og engler ble også funnet opp. De blandet inn gresk mytologi i troen. 

De opprinnelige englene hadde kanskje ikke vinger.

Anonymkode: e029f...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, debatant skrev:

Ja les nyhetene om hva som skjer i en verden der folk flest forakter sitt eneste håp i Jesus. Det er jo dette Herren ønsker å frelse oss fra,

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, debatant skrev:

Men det er jo Guds Ord som setter fri. Hverken ABs, Brundtlans eller Mandelas. Fyll deg med Guds Ord :)

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...