Gå til innhold

Mennesker som sier de aldri føler seg ensomme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg nyter ensomheten, fordi jeg greier å finne på ting selv:) Har egentlig ikke stort med venner heller, så jeg oppsøker da naturen sammen med mann, barn og hunden vår.

Har egentlig valgt å være ensom, da jeg egentlig ikke liker folk. Har blitt utsatt for mange stygge ting, ved sosial omgang med andre. Så nå vil jeg heller stå på egne ben, og elsker det:)

Anonymkode: b2c53...07d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nyter ensomheten, fordi jeg greier å finne på ting selv:) Har egentlig ikke stort med venner heller, så jeg oppsøker da naturen sammen med mann, barn og hunden vår.

Har egentlig valgt å være ensom, da jeg egentlig ikke liker folk. Har blitt utsatt for mange stygge ting, ved sosial omgang med andre. Så nå vil jeg heller stå på egne ben, og elsker det:)

Anonymkode: b2c53...07d

Jeg tenker at da er du ikke ensom, men alene. Du liker å være alene. 

Ensom er en negativ følelse, altså kan man ikke like å være ensom. Men man kan veldig gjerne like å være alene. 

Mange sidestiller alene og ensom her og bruker ordet ensom når de i realiteten burde bruke ordet alene. 

Anonymkode: e8099...4b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en inadvendt person og liker å være alene. Føler meg stort sett bare ensom på spessielle dager (høytidsdager ol.) om jeg ikke har planer med noen. 

Anonymkode: 223f2...06e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte mer ensom sammen med folk enn alene.. 

Anonymkode: 14b9e...4ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Vevila skrev:

Føler meg aldri ensom etter jeg fikk barn i allefall :fnise:

Tror en del må lære seg hva alene betyr. 

Anonymkode: 40930...27e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vevila
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror en del må lære seg hva alene betyr. 

Anonymkode: 40930...27e

Det kan godt hende, men hvorfor sitere meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha det stille og rolig rundt meg. Uten TV og musikk. Bare nyte stillheten.

Jeg er aldri alene på jobb, så når jeg endelig kommer hjem og kan være aleine så nyter jeg det i langdrag.

Jeg har noen venninner, men det er uhyre sjelden jeg tar initiativ til at vi skal møtes, jeg vil være alene.

Jeg er ikke ensom og jeg prøver ikke å lure hverken dere eller meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Klart jeg tror på dem! Jeg er sånn selv. Jeg tror jeg kunne greid meg alene uten å føle meg ensom i lang tid, kanskje et halvt år. Hvis jeg bare har tingene mine rundt meg så jeg har noe å holde på med, og jeg vet at jeg kan være sammen med andre når som helst hvis jeg vil det, har jeg det utmerket. Det virker sikkert ubegripelig for de veldig sosiale og ekstroverte, men sånn er det for noen. Jeg drømmer om å ha en lang periode helt for meg selv uten å måtte jobbe. Da skulle jeg skrevet en bok eller to, lest hundrevis av bøker, malt bilder, gått lange turer, studert noe, meditert og lagt framtidsplaner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke ensom men har samboer men liker at han er laid back . Ikke mas hjemme og vi fordeler ting likt . Bor i et kollektiv lignende greier med flere naboer og venn som nabo . Føler meg sjelden ensom . Liker og vere sosial og liker ha alene tid . Skjønner ikke hvordan jeg orka vere sosial 24/7 før , var utslitt og deprimert . Senere sjønt jeg er høysensitive så er flinkere og ta det i betraktning nå og sier nei sa altid ja og ville hjelpe alle før . Nå velger jeg me omhu og hjelpe de som er der for meg . Man kan ikke redde verden . Noen trives best alene og trenger ikke føle seg ensom alene heller fordi de har lært og ikke basere sin lykke på andre mennesker . Man burde lære seg og vere lykkelig alene først da kan man være lykkelig i t forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2017 den 13.14, Balian de Ibelin skrev:

Jeg tror du lurer deg selv, om du tror at man automatisk er ensom fordi man er alene.

Har denne personen hevdet det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt introvert (type topp 1 %), og føler meg sjeldent ensom. Elsker å være alene (digg å komme hjem til en tom leilighet), og får nok sosial stimulans på jobben.

Anonymkode: 2ef92...e0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ensomhet er en reaksjon på mange overveldende følelser man sitter på alene. At man opplever å ikke bli sett eller ikke klare å åpne seg om vonde ting. Tror også det er totalt uavhengig av hvor mange mennesker man har rundt seg. Aksept for egne følelser eliminerte min følelse av ensomhet. Man kan føle seg ensom til tross for mange rundt seg.

Anonymkode: 691ee...33a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.3.2017 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Tror dere på dem eller lurer de seg selv ?

Anonymkode: 40930...27e

Alle lurer seg selv. Når du reiser påstanden hadde det vært gøy å se på deg med lupe for å finne ut hvordan du lurer deg selv. Hadde du likt å få dem crushet? :-) Eller ville du helst likt å bli respektert på lik linje med andre?

Anonymkode: 0d7c7...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg aldri ensom, så har ingen grunn til å tvile på andre som sier det samme. Fryktelig slitsomt med folk som ikke forstår at noen kan foretrekke å være alene, eller "sitte alene" som folk sier, og får det til å høres ut som noe veldig stusselig. 

Anonymkode: bb497...e0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2017 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Tror dere på dem eller lurer de seg selv ?

Anonymkode: 40930...27e

Jeg tror på dem. Jeg er ikke ensom. Jeg er introvert og trives veldig godt i mitt eget selskap. Kan fint være alene veldig lenge uten å savne noen å være med. Ensom er jeg ikke. Å være alene betyr ikke at man er ensom. Noen er ensomme når de er alene, og andre er ensomme selv om de har noen. Man kan fint være alene uten å være ensom..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvsagt finnes det mange som aldri er ensomme (jeg er en av dem). Ensom og alene er forøvrig to helt ulike ting. Man kan være mye med andre mennesker og likevel føle seg ensom og man kan være mye alene og aldri føle seg ensom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...