Gå til innhold

Mennesker som sier de aldri føler seg ensomme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror dere på dem eller lurer de seg selv ?

Anonymkode: 40930...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler meg aldri ensom, så må jo tro på det. Har noen få gode venner, samboer og familie, mer trenger jeg ikke. Litt alenetid er bare godt også.

Anonymkode: 0b679...c7e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye alene,men jeg føler meg sjeldent ensom. Det handler om å trives i eget selskap. 

Endret av Honnikorn
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er godt å være alene og føler meg ikke ensom. Så jeg tror på dem.

 

Anonymkode: 6e7eb...b18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke? Syns det er vanskelig å tro på det..

Jeg føler ofte det er veldig spesifikke grupper som sier det der.

-folk som har folk tilgjengelig som de vet bryr seg om dem hvis de skulle ønske selskap, som aldri har følt på annen ensomhet enn den som er selvvalgt. 

-folk som har familie eller krevende jobber som nyter ensomheten når muligheten byr seg fordi det er "ferie"/sårt etterlengtet egentid.

-folk som bruker sentralstimulerende stoffer som undertrykker følelser.

 

Anonymkode: a57bb...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker meg alltid til ensomheten, uten å føle meg ensom. Jeg kan finne på å tilbringe tid alene i flere uker. Så jeg tror dem. 

Jeg har gode venner, familie og er i forhold, så jeg vil anse meg selv som normal. En bekjent som er psykiater mener jeg lider en form for depresjon, men han ringer også alle på kontaktlisten sin, så fort han blir alene. 

Anonymkode: a6305...d84

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi lurer oss selv hvis vi tror det ikke finnes ensomme mennesker som sier de aldri føler seg ensomme for å lure seg selv og andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke? Syns det er vanskelig å tro på det..

Jeg føler ofte det er veldig spesifikke grupper som sier det der.

-folk som har folk tilgjengelig som de vet bryr seg om dem hvis de skulle ønske selskap, som aldri har følt på annen ensomhet enn den som er selvvalgt. 

-folk som har familie eller krevende jobber som nyter ensomheten når muligheten byr seg fordi det er "ferie"/sårt etterlengtet egentid.

-folk som bruker sentralstimulerende stoffer som undertrykker følelser.

 

Anonymkode: a57bb...2bf

Jeg tror ikke det trenger være "krevende" jobber, men normale jobber kombinert med at man er en innadvendt person.

Jeg er rundt mennesker absolutt hele jobbdagen - vi har åpent kontorlandskap og attpåtil et kontorsamfunn, så bare jeg skal på toalettet eller ha meg et glass vann, så er det noen der. Jeg tror ikke dette er ekstremt, men det føles veldig slik for meg. Er aldri alene på jobb, så jeg vil absolutt være alene når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: 76288...0e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søker meg alltid til ensomheten, uten å føle meg ensom. Jeg kan finne på å tilbringe tid alene i flere uker. Så jeg tror dem. 

Jeg har gode venner, familie og er i forhold, så jeg vil anse meg selv som normal. En bekjent som er psykiater mener jeg lider en form for depresjon, men han ringer også alle på kontaktlisten sin, så fort han blir alene. 

Anonymkode: a6305...d84

Jammen det er jo ikke ensomhet i det hele tatt, vel. Det er bare stort behov for alenetid? Du kan jo avbryte ensomheten din det øyeblikket du ønsker det? Du ville jo ikke vite om du alltid har det bra alene om du har tryggheten i at du kan avbryte ensomheteen hele tiden. Ensomhet er vel å ikke ha andre menneske rundt seg. Du har jo det selv om de ikke er der fysisk?

Anonymkode: a57bb...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mye folk rundt meg hele tiden at jeg rekker ikke å bli ensom. Føler meg mindre ensom som singel enn i forhold også.

Anonymkode: f6f2d...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen det er jo ikke ensomhet i det hele tatt, vel. Det er bare stort behov for alenetid? Du kan jo avbryte ensomheten din det øyeblikket du ønsker det? Du ville jo ikke vite om du alltid har det bra alene om du har tryggheten i at du kan avbryte ensomheteen hele tiden. Ensomhet er vel å ikke ha andre menneske rundt seg. Du har jo det selv om de ikke er der fysisk?

Anonymkode: a57bb...2bf

Ensom kan du være med fullt av folk rundt deg. Ensomhet er en følelse, og den er ganske uavhengig av folkemengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange venner og stor familie. Føler meg aldri ensom og vil aldri inn i et forhold. Å bo med en partner hadde vært ekstremt innvaderende. Jeg bruker mye tid alene og trenger min egen sone her hjemme 😊

Anonymkode: 1d393...5dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan vi ikke bare godta at mennesker er forskjellige? Selvfølgelig finnes de som aldri føler seg ensomme, akkurat som det finnes de som føler at et minutt alene er et bortkastet minutt. 

Og disse to motpolene vil naturlig nok ha veldig vondt for å forstå hverandre.

Anonymkode: 5b37b...cdc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg ihvertfall ikke ensom noengang. Har en liten familie rundt meg og det er masse nok. Elsker alenetid. Har sett og hørt om mange som drives omtrent til vanvidd om de ikke har sosialt samvær omtrent hele tiden. 

For meg handler det bare om å trives med seg selv. At man ønsker å være et godt menneske. Har masse kjærlighet å gi til meg selv, så jeg trenger ikke andre til å bekrefte meg selv på noen måte. :)

Anonymkode: 98459...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg sjelden ensom. Men i går, på et stort arrangement følte jeg meg faktisk ensom. Omgitt av masse ukjente og halvkjente mennesker var det ikke en sjel som tok kontakt med meg, eller responderte positivt om jeg prøvde.  Da følte jeg meg ensom.

Anonymkode: 742a9...8df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
På 9.3.2017 den 7.09, Jus sanguinis skrev:

Jeg tror vi lurer oss selv hvis vi tror det ikke finnes ensomme mennesker som sier de aldri føler seg ensomme for å lure seg selv og andre.

Jeg tror du lurer deg selv, om du tror at man automatisk er ensom fordi man er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er mye alene, men jeg velter meg ikke rundt i tanker og følelser om ensomhet, og hvordan alt ville vært så mye bedre, hvis jeg ikke var alene. Forskjellen ligger i hvor mye man filosoferer rundt og problematiserer sin alenetid. 

Anonymkode: 013e3...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. jeg syns folk er så slitsomme av seg, at jeg aldri er ensom.

Mer seriøst:

Har folk å være med om jeg vil. Men liker helt unormalt godt å være alene. Kunne vært det  i ukevis av gangen og hatt det fint. Men liker folk også. I passe doser.

Singel og kjenner et snev av ensomhet når jeg er syk og skulle ønsket meg en klem og en kopp te på senga.

Vil ellers si jeg vet godt hva ensomhet er for har vært forferdelig ensom i yngre dager. Fy søren for et vondt fenomen. Det var da jeg ikke hadde noen jeg kunne ringe om jeg ville. Og ingen som brydde seg om at jeg fantes..Derfor kjenner jeg jo følelsen.Og kan si at, utenom det ene snevet av unntak, jeg er aldri ensom, nå. Og føler meg veldig heldig fordi det er slik. Måtte alle få oppleve det

 

Anonymkode: e859c...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke følt meg ensom siden jeg fikk internett og tv :mrgreen:

Anonymkode: a1d72...89c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...