Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, O.G. skrev:

Si ikke det, her i byen har ungene funnet ut av å kalle en bydel for fattigstrøket fordi det bor aleneforeldre og immigranter der. 

Hvem tror du disse ungene har lært det av da? Det kommer jo ikke av seg selv.

Anonymkode: 01506...949

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem tror du disse ungene har lært det av da? Det kommer jo ikke av seg selv.

Anonymkode: 01506...949

Nemlig....

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg godt Ts.  

For enkelte betyr det allverden å utstråle at de er merke og luksusbevisste.

Ts sitt innlegg handler ikke om misunnelse men om at det er ubehagelig,slitsomt og ikke så rent lite trettende å omgås personer som ikke ser verden for bare luksus.Fasademennesker som liker å vise seg på bekostning av det jordnære. Personer som i løpet av et nanosekund  legger om til robotstemme  når de treffer likesinnede. Enten fordi de er oppdratt slik eller for usikre til å være seg selv,eller helst begge deler. De vet ikke hvem de selv er,derfor kompenserer de med falske stemmer og luksus.

Og nei jeg mener ikke alle . Men en god del. Slitsomme krek,tenker jeg LOL

Anonymkode: 69eb6...947

Sorry, men for oss andre virker det ikke som om forskjellen på ts og svigers er SÅÅÅ stor... Altså : kjøpte ski i fjor=jordnære og ikkematerialist, kjøpte ski i år=fasademennseske som skal flashe sin rikdom? Samme med  ferie på Mallorca vs ferie i Kroatia, datter sparer til Classywalk (med penger hun har fått av foreldrene antakelig) , de andre kjøper det til sin datter. OK, jeg har hørt om mer dramatiske klasseforskjeller enn det! Igjen, hvis dere ikke tåler det så hvorfor ikke bli enige om å fordele hytteukene mellom dere?

Anonymkode: 48c4f...5cf

• Liker 14
Skrevet

Men TS, er du sikker på at de er så styrtrike da? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er "classywalk"???

Anonymkode: 6ee8b...768

AnonymBruker
Skrevet
På 6. mars 2017 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Du nevner Bærum vest - men er Bærum øst slum?

På Frogner i Oslo reiser folk året rundt, har leilighet i utlandet og lever i luksus.

På Grorud, Manglerud og Opsahl er det slum.

Anonymkode: bc78e...c21

Du kan umulig være fra Osloområdet eller vite noe som helst om folka som bor hvor. 

Anonymkode: 8211c...969

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er så innmari vanskelig å se det du mener er forskjeller TS så bør dere feriere hver for dere på hytta. Ikke samtidig. Hvis dette er problematisk så kan dere også velge å selge dere ut av hytta. Det er dere som foreldre som syns det er vanskelig, og det er også dere som kan gjøre noe med det.

Vi har helt OK økonomi, og drar på ferie flere ganger i året. Uansett så er dette VÅRT valg. Vi har også en hytte uten strøm og vann som vi koser oss på alle sammen. Det er valg vi gjøre gjennom året. Noen av vennene våre har veldig god økonomi, og noen har dårligere. Sånn er det bare. Det samme gjelder med familien.

Jeg har lært datteren min at det å bare kjøpe, kjøpe, kjøpe ikke nødvendigvis er riktig. Hun lærer å spare selv, og hun gir bort til gjenbruk eller selger det hun ikke lenger har bruk for. Hun elsker også selv å arve kjoler og annet fra søskenbarna sine. Selv om hun også kan kjøpe seg kjole hvis hun trenger det.

Så det er faktisk dere som foreldre som sitter med nøkkelen til løsning her. Dine "svigers" gjør det som passer for dem, og så må dere forholde dere til det sånn som passer for dere.

• Liker 3
Gjest Jon Are
Skrevet

Sjalusi , det lyser lang vei.Jeg er for at flinke folk skal ha muligheten til å tjene bra og kjøpe seg det de liker. Jeg blir glad når jeg ser folk få dette til. Dette er en fin mulighet for barna dine til å lære at det er forskjeller i verden, men at en skal fortsatt verdsette sine gamle ting , og ta vare på de. Jeg tror det er mor her som er sjalu. Selge seg ut fordi de har bedre skiutstyr:-) Latterligspørdu megog janteloven trer i kraftser jeg... skjerp deg!

Med hilsen fra

Jon Are

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men for oss andre virker det ikke som om forskjellen på ts og svigers er SÅÅÅ stor... Altså : kjøpte ski i fjor=jordnære og ikkematerialist, kjøpte ski i år=fasademennseske som skal flashe sin rikdom? Samme med  ferie på Mallorca vs ferie i Kroatia, datter sparer til Classywalk (med penger hun har fått av foreldrene antakelig) , de andre kjøper det til sin datter. OK, jeg har hørt om mer dramatiske klasseforskjeller enn det! Igjen, hvis dere ikke tåler det så hvorfor ikke bli enige om å fordele hytteukene mellom dere?

Vi kjøpte nye ski fordi vi trengte det.. Skiene våre var smørefrie og hadde ikke noe mer gli å gi..

Barna sine var blitt for små..

De kjøpte seg nye ski fordi de ville ha disse "nye" skiene på markedet... De hadde allerede tipp topp ski..

Men selvfølgelig..har man penger til det, så hvorfor ikke??  Det er helt sant.. Det er bare det at når de blåser det slik opp, så sitter barna våre og føler at de har dårligere ski...

18 timer siden, O.G. skrev:

Men TS, er du sikker på at de er så styrtrike da? 

Når de snakker om å kjøpe seg helikopter og har digre hus og båter så vil jeg si de er styrtrike.. Men vi vet det også, fordi de snakker generelt mye om penger og om selskapet sitt. Vi er også nær slekt..

Anonymkode: fcdf7...548

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jon Are skrev:

Sjalusi , det lyser lang vei.Jeg er for at flinke folk skal ha muligheten til å tjene bra og kjøpe seg det de liker. Jeg blir glad når jeg ser folk få dette til. Dette er en fin mulighet for barna dine til å lære at det er forskjeller i verden, men at en skal fortsatt verdsette sine gamle ting , og ta vare på de. Jeg tror det er mor her som er sjalu. Selge seg ut fordi de har bedre skiutstyr:-) Latterligspørdu megog janteloven trer i kraftser jeg... skjerp deg!

Med hilsen fra

Jon Are

flinke folk?? Så vi som er sykepleiere er ikke flinke nok??

Det er mye mer enn det jeg skriver her, som gjør at vi vurderer å selge oss ut.. Når en hver eneste gang vi har vert på hytta, må forkllare barna at vi har mindre, så blir det slitsomt.. Svigers blåser dette opp, slik at de føler seg dårligere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at hun har fått pengene hos oss??

Hun har spart bursdagspenger og penger hun har fått for å hjelpe sin bestemor med å vaske huset, faktisk..

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de snakker om å kjøpe seg helikopter og har digre hus og båter så vil jeg si de er styrtrike.. Men vi vet det også, fordi de snakker generelt mye om penger og om selskapet sitt. Vi er også nær slekt..

Helikopter? Har noen av de sertifisering til å fly det da?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, O.G. skrev:

Helikopter? Har noen av de sertifisering til å fly det da?

han skal ta sertifikatet..

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi matcher ikke det de kjøper.. Men kjøper vi oss nye ski, kjøper de seg bedre ski. Sparer datteren vår til classywalk, kjøper de bare en til sin datter... Barna dems har splitter nye iphoner, iwatchs og ipader, og frotser i merkeklær.. klart barna på 12 og 14 ser forskjellen i det. Ja, vi snakker med dem og sier at det materialistiske ikke betyr noe osv, men når de får dette opp i trynet hver gang vi er på hytta, så blir det mye.. Og selvfølgelig er det dumt for barna våre at vi ikke kan bli med resten på zipline osv fordi vi ikke har så god økonomi som de andre har, og kan sløse på dyre opplevelser, nettopp fordi vi skal få råd til mallorcatur..

Men hva mener du løsningen er her? Tenker du at du kan "skjerme" barna dine fra andre familier med bra økonomi? Og hvorfor skulle det overhodet være en god ide?

Stort sett vokser man jo opp med ganske like mennesker rundt seg, fra eller til. For noen så kommer opplevelsen om at andre lever annerledes altfor sent (og det går begge veier). Da jeg begynte på VGS gikk jeg på en skole der majoriteten av elevene var fra Oslo vest, hvorav flere var barn av Norges rikeste.

Jeg fikk et par venninner, både fra østkanten og utenbysfra, og mange av dem fikk fullstendig bakoversveis av miljøet på skolen. De hadde ikke vært i kontakt med slike mennesker overhodet, og de følte seg konstant underlegne. Sannheten er at selv om mange av disse fra rike familier fremsto veldig annerledes og alle hadde dyre klær, så skal det ikke så mye til å komme inn i miljøet. Det handler som regel om selvtillit. 

Det er ganske tydelig at du har en del negative tanker om svigerfamilien, og at dette smitter over på barna. For deres skyld, bygg broer, ikke barrierer. 

Anonymkode: e3eba...8d4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

flinke folk?? Så vi som er sykepleiere er ikke flinke nok??

Det er mye mer enn det jeg skriver her, som gjør at vi vurderer å selge oss ut.. Når en hver eneste gang vi har vert på hytta, må forkllare barna at vi har mindre, så blir det slitsomt.. Svigers blåser dette opp, slik at de føler seg dårligere.

Ikke bare litt hårsår eller? Du er midunnelig og føler deg underlegen, men det er faktisk dine følelser og ditt problem og din løsning.. Du velger å tolke alt i verste mening og er tydelig misunnelig. Dette er noe du overfører til barna dine og som de må leve med..

Tror du virkelig at din svigerinne og familie er ute etter å trykke dere ned og skape dårlig stemning? Hvorfor skulle de det? De velger jo å feriere med dere på hytta.. Kanskje du burde lære å fokusere mer på hva dere faktisk har ( og at de fleste andre i denne verden har betydelig mindre..) enn å fokusere på hva andre har. 

Anonymkode: 5fe24...fa5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva mener du løsningen er her? Tenker du at du kan "skjerme" barna dine fra andre familier med bra økonomi? Og hvorfor skulle det overhodet være en god ide?

Stort sett vokser man jo opp med ganske like mennesker rundt seg, fra eller til. For noen så kommer opplevelsen om at andre lever annerledes altfor sent (og det går begge veier). Da jeg begynte på VGS gikk jeg på en skole der majoriteten av elevene var fra Oslo vest, hvorav flere var barn av Norges rikeste.

Jeg fikk et par venninner, både fra østkanten og utenbysfra, og mange av dem fikk fullstendig bakoversveis av miljøet på skolen. De hadde ikke vært i kontakt med slike mennesker overhodet, og de følte seg konstant underlegne. Sannheten er at selv om mange av disse fra rike familier fremsto veldig annerledes og alle hadde dyre klær, så skal det ikke så mye til å komme inn i miljøet. Det handler som regel om selvtillit. 

Det er ganske tydelig at du har en del negative tanker om svigerfamilien, og at dette smitter over på barna. For deres skyld, bygg broer, ikke barrierer. 

Anonymkode: e3eba...8d4

det tenker jeg så absolutt ikke.. Men jeg vil at barna skal glede seg til vi reiser på hytta og sitte igjen med gode følelser etter at vi har vert der.. Det har de ikke nå.. Ikke fordi at jeg lærer de å føle seg slik...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare litt hårsår eller? Du er midunnelig og føler deg underlegen, men det er faktisk dine følelser og ditt problem og din løsning.. Du velger å tolke alt i verste mening og er tydelig misunnelig. Dette er noe du overfører til barna dine og som de må leve med..

Tror du virkelig at din svigerinne og familie er ute etter å trykke dere ned og skape dårlig stemning? Hvorfor skulle de det? De velger jo å feriere med dere på hytta.. Kanskje du burde lære å fokusere mer på hva dere faktisk har ( og at de fleste andre i denne verden har betydelig mindre..) enn å fokusere på hva andre har. 

Anonymkode: 5fe24...fa5

Det er ikke bare meg.. det er oss.. Mannen min er helt enig...

og hva folk tjener har absolutt ingenting med hvor flink en person er.. En sykepleier kan være minst like flink som en hotelldirektør, om ikke flinkere..kommer ann på direktøren, og på sykepleieren.

Ja, det tror jeg faktisk, ellers så har de dårlige sosiale antenner.. De brifer veldig med hva de har og snakker veldig mye om dem selv og det de har, og selskapet sitt... De velger å feriere på hytta fordi den er like mye deres som vår.. men noen ganger har jeg følelsen av at de skulle ønske at den ikke tilhørte oss. Så JA, det er svaret mitt

• Liker 1
Skrevet

Jeg foreslår væpna revolusjon eller å stemme på et kommunistisk parti til valget.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På Monday, March 06, 2017 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Søsteren til mannen min og mannen hennes er søkkrike.

Vi eier en hytte sammen (arvet) og er mye sammen der.

De kjøper seg det nyeste av ski, skiutstyr, klær og produkter som vi ikke har mulighet til å matche. Vi kjøpte oss nye ski i fjor, og nå kommer de med helt nye felleskap som visstnok skal være sååå mye bedre. Barna har proffe ski og skiklær mens våre barn får arve/kjøpe brukt. Nå når barna begynner å bli større så blir disse forskjellene så store og tydelige.

I tillegg så foreslår de aktiviteter som koster mye penger hele tiden. Dette har ikke vi råd til. De planlegger påbygg og diverse til hytta og bare overkjører oss.

De skal også alltid komme med noe bedre.. Som når vi bestilte oss sydentur til mallorca og barna fortalte det, så skulle de på seilferie på en luksusbåt i Kroatia.. Jeg eeer så lei av at de alltid skal være "bedre" enn oss. En ting er at de har mer penger, men en annen ting er å gjøre det så tydelig fremfor barna.

Vi vurderer seriøst og selge oss ut av hytta pga. dette. Det blir for dumt at barna skal føle at de har så "mye mindre" hver gang vi drar til hytta. Datteren vår skulle vise stolt frem sin classywalk som hun hadde spart lenge til sist gang, men da hadde datteren deres fått! en enda finere en sånn uten videre.

Det er synd at det skal være slik, men vi kan jo ikke be de slutte å kjøpe seg nye saker heller?  Hva gjør vi..

Må dere være på hytta sammen med de?

Slutt å fortell hvor dere skal på ferie,og ikke kommenter deres feriemål.

Om dere eier halve hytten,så har dere tatt på dere utgifter og vedlikehold. Dere må ikke godta utbygging pga de har råd til det. Dere kan si nei. 

Anonymkode: e8561...4ed

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

han skal ta sertifikatet..

Ja, ja. Så kult.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...