Gå til innhold

Føler du deg underlegen når du treffer svensker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg, en norsk jente, skal i bursdagsfeiring neste uke til en svensk venninne. Bortsett fra meg er alle svenske. Jeg merker jeg gruer meg.. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får så dårlig selvtillitt rundt svensker. De er liksom så mye mer... Selvsikte. De har IKEA, ABBA, Volvo og Pippi. Hva har vi liksom? Føler de kommer til å se veldig ned på meg..

 

Så! Føler du det på samme måte? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 8c17c...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor føler dere ikke det samme som meg haha? Jeg synes liksom svenskene... ser ned på oss. Føler seg mye mer urbane og kule. 

Anonymkode: 8c17c...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har den beste sjokoladen!!

Anonymkode: 3b7b6...069

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har den beste sjokoladen!!

Anonymkode: 3b7b6...069

 

haha enig! men tror det er andre grunner til at svenskene føler seg så mye bedre enn oss!

Anonymkode: 8c17c...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, en norsk jente, skal i bursdagsfeiring neste uke til en svensk venninne. Bortsett fra meg er alle svenske. Jeg merker jeg gruer meg.. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får så dårlig selvtillitt rundt svensker. De er liksom så mye mer... Selvsikte. De har IKEA, ABBA, Volvo og Pippi. Hva har vi liksom? Føler de kommer til å se veldig ned på meg..

 

Så! Føler du det på samme måte? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 8c17c...10b

Å sikte på seg selv kan da ikke være bra. Kan ikke skjønne hvorfor du misunner svenskene dette. De kan jo ende opp med å ta livet av seg selv. Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler de seg bedre enn oss altså? Mannen min er svensk, men han er ikke noe bedre enn andre norske menn eller kvinner. Familien hans er helt normale. Broren hans liker faktisk nordmenn bedre, mora hans har sitt hjerte i Norge og elsker den norske maten. Det tragiske er hvordan Sverige har blitt om dagen, noe jeg ikke misunner dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, en norsk jente, skal i bursdagsfeiring neste uke til en svensk venninne. Bortsett fra meg er alle svenske. Jeg merker jeg gruer meg.. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får så dårlig selvtillitt rundt svensker. De er liksom så mye mer... Selvsikte. De har IKEA, ABBA, Volvo og Pippi. Hva har vi liksom? Føler de kommer til å se veldig ned på meg..

 

Så! Føler du det på samme måte? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 8c17c...10b

Gjør du? Jeg gjør ikke det, men ja de har mye god musikk. He he. :) 
Vi har jo god musikk også, men svenskene topper mye med musikk blandt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, funginger skrev:

Nei. Vi har "det sorte gull", en så lenge i hvert fall. 

:Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo svenskene som kommer til Norge fordi vi er et rikt land. Det er svenskene som tar jobbene nordmenn ikke ønsker å ta. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ikke underlegen overfor noen nasjonaliteter! Synes Norge er verdens neste land og er stolt av at jeg er norsk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syntes svensker snakker rart og alle er veldig feminine (hankjønn altså), i tillegg er de gjerrige og bor alt for mange i små leiligheter i Oslo for å tjene så mye som mulig. Fordommer, jeg vet. :fnise: Men jeg har hvert fall aldri tenkt tanken at jeg burde føle meg underlegen rundt dem. Føler meg i grunn ikke overlegen heller, men nordmenn mot svensker generelt foretrekker jeg nordmenn. 

Anonymkode: 81375...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest det også. :klo: 

Den eneste forskjellen jeg merker på nordmenn og svensker er at de snakker svensk og kan fly.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når jeg er i Norge føler jeg meg ikke underlegen av utlendinger, spesielt ikke svensker :P 

Anonymkode: 79797...bce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor føler dere ikke det samme som meg haha? Jeg synes liksom svenskene... ser ned på oss. Føler seg mye mer urbane og kule. 

Anonymkode: 8c17c...10b

Synes dette jeg også haha :rodme: At de ser ned på oss. Teit som f!

Anonymkode: a4763...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...