Gå til innhold

Føler du stolthet over at du er norsk ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du gjør det, hvorfor føler du stolthet ?

 

Om du ikke gjør det, hvorfor føler du ikke stolthet ?

Anonymkode: 4a607...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Fordi Norge er best så lenge vi ikke regner med Oslo. Den byen drar ned veldig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nøste~ skrev:

Ja. Fordi Norge er best så lenge vi ikke regner med Oslo. Den byen drar ned veldig. 

Hvorfor drar Oslo ned så veldig?

 

Anonymkode: 19708...991

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Av mange grunner. 

- Vi er verdens mest likestilte land

- Vi fører en raus politikk å plukker opp de som faller utenfor

- Vi har gratis helsetjenester og verdens beste velferdssystem

- Vi har tronet på toppen i 10 år på rad når det kommer til levestandard (Human living/development index)

-  Vi er en av USA's beste venner

- Vi jobber for frihet globalt

- Vi er et et verdens tryggeste land

- Vi er en sekulær nasjon hvor sekulære verdier regjerer kontra teologers jernklør

- Mange skryter av "the american dream" men det viser seg at det i Norge er større muligheter for å skape seg et rikt og godt liv enn i USA

- Vi har under Listhaug begynt å se konturene av en ansvarlig og fornuftig , men også medmenneskelig innvandrings og flyktningspolitikk

- Vi har minst korrupsjon i verden

- Vi har et av verdens mest velutviklede demokratier

 

Det som drar ned er møkkahølet Oslo. Ellers er alt fint og flott

Endret av WubWub
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor drar Oslo ned så veldig?

 

Anonymkode: 19708...991

Det er stygt, dyrt, store klasseskiller, deler av byen er full av utlendinger fra Øst, mange forskjellige og rare folk, mye kriminalitet, mye tigging. Det er bare såå mye med Oslo som er forferdelig, kunne ønske en annen storby var hovedstaden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Vi ligger i forkant på veldig mange områder, og mye vi tar for gitt strever de fortsatt for i andre land. 

Anonymkode: 0a730...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja på grunn av verdier som rettferdighet, felleskap, menneskeverd, aksept for individ osv. Nei på grunn av griskhet, absurde lover, kapitalisme, egoisme, materialisme osv. Men jeg er mest stolt og tror de fleste av oss er gode mennesker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal jeg være stolt over å ha trukket vinnerloddet? Jeg ble født i Norge av en ren tilfeldighet og jeg føler ingen stolthet over det. 

Anonymkode: 6dd3e...a2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan ikke si jeg føler noe som helst når jeg tenker på at jeg er norsk. Klart, jeg setter veldig pris på hvor godt vi har det her, men stolt? Nope. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nøste~ skrev:

Det er stygt, dyrt, store klasseskiller, deler av byen er full av utlendinger fra Øst, mange forskjellige og rare folk, mye kriminalitet, mye tigging. Det er bare såå mye med Oslo som er forferdelig, kunne ønske en annen storby var hovedstaden.

Ser den. Syntes det er flaut når turister som har hørt så mye fint om Norge får se hølet som Oslo har blitt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg skammer meg over å være menneske.

Anonymkode: c5996...69b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, WubWub skrev:

Ser den. Syntes det er flaut når turister som har hørt så mye fint om Norge får se hølet som Oslo har blitt

Samme her. Når folk spør meg hvor de burde dra så nevner jeg aldri Oslo med et ord. Eller jo, jeg nevnte vel byen 1 gang men det var i forbindelse med hva de ikke burde oppleve. 

Endret av Nøste~
Skrivleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, egentlig ikke. Ikke at jeg skammer meg over det, men det er jo ikke min fortjeneste at jeg er norsk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du gjør det, hvorfor føler du stolthet ?

 

Om du ikke gjør det, hvorfor føler du ikke stolthet ?

Anonymkode: 4a607...34b

Stolthet og stolthet... Jeg hadde nok vært stolt om jeg var dansk eller svensk også.. Men jeg har det bra med å være norsk. Har det bra i Norge, med tanke på mye elendighet rundt om på kloden. Dårlige levevillkår.. osv. . Her i Norge har vi det bra i henhold til det!. 

Endret av Sallie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nøste~ skrev:

Det er stygt, dyrt, store klasseskiller, deler av byen er full av utlendinger fra Øst, mange forskjellige og rare folk, mye kriminalitet, mye tigging. Det er bare såå mye med Oslo som er forferdelig, kunne ønske en annen storby var hovedstaden.

Væææ, utlendinger er skumle altså!!! Regner med at du ikke er fra Oslo selv, og antakelig bare har vært i sentrum med OsloCity og Gunerius. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Audrey Hepburn skrev:

Væææ, utlendinger er skumle altså!!! Regner med at du ikke er fra Oslo selv, og antakelig bare har vært i sentrum med OsloCity og Gunerius. 

Av alle ting jeg listet opp så var det det fæleste for deg? Nei er ikke fra Oslo og er stolt av det, men har vært mange nok ganger der allikevel så jeg kan ha en mening om den byen akkurat som med andre byer jeg har vært i. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
7 minutter siden, The Kitten skrev:

Nei, egentlig ikke. Ikke at jeg skammer meg over det, men det er jo ikke min fortjeneste at jeg er norsk. 

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer takknemlig for at jeg er født i Norge, med tanke på hvor mange andre forferdelige steder jeg kunne blitt født. Der det er mye krig, sult, sykdommer, fattigdom, korrupsjon, generelt mye usikkerhet. Norge er ganske så trygt, vi har bra levestandard, godt velferdssystem, m.m. Jeg føler meg trygg, de rundt meg har det trygt og det er jeg veldig takknemlig for, og bør ikke tas for gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg er jo enig med de positive tingene folk i tråden peker på. Jeg er takknemlig for at jeg bor i Norge, synes Norge gjør mye bra, og har kommet langt på en del områder. 

Men jeg er ikke stolt over noe jeg ikke har hatt noen påvirkningskraft på overhodet. Å se på nasjonalitet som noe å være stolt over synes jeg er snodig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...