Gå til innhold

Hvorfor er kvinner i dag så redde for å ikke ha høy utdanning og jobb?


Gjest Jonasmann

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, Jonasmann skrev:

Jeg er klar over at kvinner stort har gjort nytte av seg, men mitt poeng er, kvinner kan være late, hvorfor ikke gripe sjansen.

Kvinner kan være late?

Anonymkode: f9ea6...387

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayana
1 time siden, Jonasmann skrev:

En mann eller en vanlig jobb.

Er du klar over hvor dårlig betalt vi damer får i "en vanlig jobb" kontra en mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jonasmann skrev:

Jeg er klar over at kvinner stort har gjort nytte av seg, men mitt poeng er, kvinner kan være late, hvorfor ikke gripe sjansen.

Jeg er pen, hyggelig og har gode referanser. Gikk allikevel arbeidsledig i 2 år (søkte myyye) kun fordi jeg ikke har høyere utdanning. Kvinner er like avhengig av en OK økonomi som menn i 2017. 

Så nå har jeg endelig fått søkt skole, og HÅPER jeg kommer inn, for et liv uten inntekt er ikke noe liv. 

Anonymkode: c5c5d...f9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner kan være late?

Anonymkode: f9ea6...387

Tror han blander 2017 med 1950. Ikke at vi kunne være så late da heller :laugh: Men nå er kvinner like avhengige av høyere utdanning som menn. 

Anonymkode: c5c5d...f9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jonasmann skrev:

Ja, hvorfor det? De trenger jo ikke å ha det for å få et godt liv, i alle fall ikke før.

Kanskje fordi vi ikke ønsker å være totalt avhengige av andre? Kanskje fordi vi faktisk liker å utdanne oss, og liker å jobbe? Kanskje fordi samfunnet er avhengig av at kvinner bidrar?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror han blander 2017 med 1950. Ikke at vi kunne være så late da heller :laugh: Men nå er kvinner like avhengige av høyere utdanning som menn. 

Anonymkode: c5c5d...f9d

db503aa11fdc233546d522ef84e202ad.jpg

Anonymkode: f9ea6...387

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi vi ikke har noe annet valg? Vi må kunne ta vare på oss selv og mulige barn mer eller mindre alene i dag. 

Anonymkode: a62d8...918

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre, var det ei dame som gikk i fra en mann fordi han slo henne og barna. Hun gikk tilbake fordi hun ikke klarte seg økonomisk alene. Det er overgangsstønad i dag, men hva skjer når perioden er over?

Hvis jeg er sammen med en mann er det fordi jeg vil være sammen med ham, ikke fordi jeg er økonomisk avhengig. Er lektor. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi har interesser. Vi studerer fag som interesserer oss. Ønsker å få en spennende jobb.

Anonymkode: c76f8...616

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at man kan være lat? Tenk realistisk nå. En singel jente på 20 skal droppe å søke seg inn på høgskole eller universitet på høsten, og heller drive dank - få dagpenger av NAV - fordi en gang i fremtiden kanskje hun er så "heldig" å møte på en fyr som gidder å ta henne i hus? Er ikke det en helt vanvittig stor risiko å ta? Hun kan jo risikere å leve av småpenger fra NAV, samt utvikle psykisk sykdom av å bare gå hjemme i ti år, fram til hun kanskje møter noen. 

Jeg spør, hvorfor skal noen gidde dette?!

Endret av Unika
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jonasmann skrev:

En mann eller en vanlig jobb.

Så det du mener er at en mann bør ha en høy utdannelse og godt betalt jobb?Fordi en mann klarer neppe å forsørge en familie på en lavlønnsjobb.

Da bør ikke kvinner gifte seg med menn som tjener under 600.000kr i året? Greit,da vet vi det😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Så det du mener er at en mann bør ha en høy utdannelse og godt betalt jobb?Fordi en mann klarer neppe å forsørge en familie på en lavlønnsjobb.

Da bør ikke kvinner gifte seg med menn som tjener under 600.000kr i året? Greit,da vet vi det😊

Ifølge flere her inne nekter kvinner allerede å gå på date med menn som ikke har minst en master og tjener minst det du skriver :laugh:

Anonymkode: 7e7c5...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for det, men min far lærte meg fra jeg var liten av at det viktigste jeg kunne gjøre for meg selv som kvinne var å ta en utdannelse, få en god jobb og være selvstendig. :) 

Anonymkode: b6425...81a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Jonasmann skrev:

Ja, hvorfor det? De trenger jo ikke å ha det for å få et godt liv, i alle fall ikke før.

Hvorfor er menn redde for å ha utdanning og jobb?

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Så det du mener er at en mann bør ha en høy utdannelse og godt betalt jobb?Fordi en mann klarer neppe å forsørge en familie på en lavlønnsjobb.

Da bør ikke kvinner gifte seg med menn som tjener under 600.000kr i året? Greit,da vet vi det😊

600.000 i året er virkelig ikke nok til å holde en hel familie med gjennomsnittlig standard idag. Jeg forsørger mann og barn på 550.000 og det går kun rundt fordi vi bor usentralt, deler én bil, kjøper brukt og ferierer lite.

Ville lagt lista for akseptabel familieinntekt på iallefall 700, kanskje 800.000. Høyere i storbyene.

Anonymkode: b44c7...94d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jonasmann skrev:

Ja, hvorfor det? De trenger jo ikke å ha det for å få et godt liv, i alle fall ikke før.

Fordi vi er i 2017, ikke 1950, og det å ha utdanning og jobb er for mange en viktig del av livet. 

Forsørges av mannen du😂😝

Anonymkode: bc27a...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er en "vanlig jobb"?

Anonymkode: cba04...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kvinner tiltrekkes av status, derfor innbiller de seg at menn også tiltrekkes av status. Derfor kaster de bort de årene de er mest attraktiv på å få seg en meningsløs grad innen dagens smak av arbeidsledighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med oss som ikke er pene nok til at menn er interessert i oss, da? Får VI lov til å ta en utdanning? 

Anonymkode: b44c7...94d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror TS er en lavt utdannet person som omgås med andre white trash-folk der man tror at alle egentlig ønsker å være late og ikke vil jobbe. Jeg og de fleste jeg kjenner tok utdanning for å drive med noe som opplevdes meningsfylt og spennende, og jeg skulle faktisk jobbet med det om jeg måtte gjøre det gratis. Ikke alle er late! 

Anonymkode: 87d96...f0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...