Gå til innhold

Tesla økonomisk lurt å kjøpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ofte at du uttaler deg om ting du ikke har direkte erfaring eller kontakt med? Det virker slikt, så vennligst dra på et annen forum der du kan kanne med løse synsinger.

Jeg kan bare fortelle fra egen erfaring.

Min BMW hoppet over et hakk på kjeden i registeret. Verkstedet tok det på sin kappe fordi de hadde glemt å sette på en medbringer. Den reparasjonen der de glemte å sette til/på medbringeren var foretatt på bilen når FORRIGE eier hadde den.

Så ja. DET er god service.

Anonymkode: 414e6...a46

Det hadde ikke skjedd på det verkstedet jeg snakker om!

Du må også huske på at ingen verksteder er like, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, tdm900 skrev:

Nei, for BMW verkstedet har jeg null erfaring med! Bare hørt av andre, på lik linje med VW verkstedet! Sidtnevnte har nå erfaring med. Om jeg litt vrang? Ja kan hende det i dine øyne, men slik blir det når du selv garantert kjør BMW!😂😂😂😂

 

Kan jo ikke sette de opp mot hverandre når jeg ikke har erfaring med BMW overhodet! Men for å tilføye litt til, og hive litt salt i såret; Verkstedet har ikke BMW alene, de har ett japanske og ett tysk merke til. Og jeg har en bekjent som kjøpte av det japanske merket, og den hadde en kjent feil med motorblokka. På verkstedet fikk ikke vedkommende noe medhold i at det var garantireparasjon, enda det var ikke snakk om utløpt garanti eller for mye kjørte km. Men på et anna merkeverksted, var det medhold, det var en kjent feil på de modellene! Kaller du det å gi en kunde god service?! 

Samme er på et anna verksted, med et anna bilmerke men samme eier(kjede) av verkstedet; Null engasjement med å gi ut en lånebil når en nesten ny bil blir innkalt for oppgradering! Kaller du det god service?!

Ærlig talt, dømmer du et helt merke pga et idiotisk verksted? Jeg har hatt VW jeg og var supermisfornøyd med servicen jeg fikk på Møller i min by. Det betyr ikke at alle VW eller alle Møller er søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirah skrev:

Ærlig talt, dømmer du et helt merke pga et idiotisk verksted? Jeg har hatt VW jeg og var supermisfornøyd med servicen jeg fikk på Møller i min by. Det betyr ikke at alle VW eller alle Møller er søppel.

Korrekt til det siste!

Og det verkstedet jeg snakker om, er det nære bekjente som har erfaring med, er det så vanskelig å forstå? Ellers hadde jeg ikke visst noe om hva de drev med. For å dikte opp røverhistorie gjør jeg ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tdm900 skrev:

Korrekt til det siste!

Og det verkstedet jeg snakker om, er det nære bekjente som har erfaring med, er det så vanskelig å forstå? Ellers hadde jeg ikke visst noe om hva de drev med. For å dikte opp røverhistorie gjør jeg ikke! 

Jeg tror absolutt på at den personen du kjenner er misfornøyd og tror ikke du dikter opp den historien. Det finnes mange verksteder som ikke eier hverken etikk, moral eller kundeservice også blant merkeverkstedene. Det betyr derimot ikke at alle er idioter innenfor det merket. Kanskje jeg missforsto posten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg tror absolutt på at den personen du kjenner er misfornøyd og tror ikke du dikter opp den historien. Det finnes mange verksteder som ikke eier hverken etikk, moral eller kundeservice også blant merkeverkstedene. Det betyr derimot ikke at alle er idioter innenfor det merket. Kanskje jeg missforsto posten din.

Ja, du har misforstått fullstendig! Jeg har IKKE tatt alle under kam, dette er et konkret verksted innen en gruppe, kjede er ikke rett å kalle de.

Og så det er sagt, en gang til: Nevnte gruppe, mot Møller, hadde jeg hørt bare dritt om, vi bekjente. Men siden jeg var på jakt etter et bilmerke hvor jeg kunne ha en god dialog med kundebehandler når bilen måtte på verksted til service etc, måtte jeg hoppe i det og velge den ene. Og det ble Møller. Du er ikke fornøyd, men jeg er fornøyd. Men sier ikke alle Møller forretninger er bare dritt for det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tdm900 skrev:

Ja, du har misforstått fullstendig! Jeg har IKKE tatt alle under kam, dette er et konkret verksted innen en gruppe, kjede er ikke rett å kalle de.

Og så det er sagt, en gang til: Nevnte gruppe, mot Møller, hadde jeg hørt bare dritt om, vi bekjente. Men siden jeg var på jakt etter et bilmerke hvor jeg kunne ha en god dialog med kundebehandler når bilen måtte på verksted til service etc, måtte jeg hoppe i det og velge den ene. Og det ble Møller. Du er ikke fornøyd, men jeg er fornøyd. Men sier ikke alle Møller forretninger er bare dritt for det ;) 

Da misforsto jeg innlegget ditt totalt 😂 Beklager det! Men det beviser jo bare hvor lett det er å misforstå i skriftlige diskusjoner. Ikke rart det er krig her inne innimellom 😂

Nemlig, jeg var ikke fornøyd med Møller i min by, i nabobyen derimot fikk jeg superservice. Samme med Bertel O Steen. Har hørt mye negativt om det i nabobyen, mens i min by kunne jeg ikke vært mer fornøyd med servicen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Sirah skrev:

Da misforsto jeg innlegget ditt totalt 😂 Beklager det! Men det beviser jo bare hvor lett det er å misforstå i skriftlige diskusjoner. Ikke rart det er krig her inne innimellom 😂

Nemlig, jeg var ikke fornøyd med Møller i min by, i nabobyen derimot fikk jeg superservice. Samme med Bertel O Steen. Har hørt mye negativt om det i nabobyen, mens i min by kunne jeg ikke vært mer fornøyd med servicen.

Så bra det har ordna seg for deg også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underlig hopp fra statistikk til anekdotiske personlige erfaringer. Og jeg har aldri sagt at en Forester til 50000 er en bedre bil enn en BMW til 500000kr. Da hadde BMW slitt litt, tror jeg.

TS spør helt konkret etter det økonomiske ved bilkjøp. Jeg står ved at jeg helst ville ha brukt 10% av en hel årsinntekt enn 100% av denne for å komme meg fra A til B. Så, ja, tror det er lurere å kjøpe noe gammelt.

Når vi da sammenlikner epler med epler så kan eldre BMW lett beskrives som upålitelige. Helt naturlig med tanke på hvordan bilen er designet (det nyeste nye av sin tids elektronikk, fintfølende chassis). Sammenliknet med grove traktorer som Subaru og Toyota vil de ikke klare å være like økonomiske i lengden.

Anonymkode: 77450...4d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss har det ihvertfall lønnet seg med Tesla. Kjører mye Vestfold til Oslo, nesten null drivstoffutgifter, ikke bompenger, parkert gratis ved Aker Brygge (noe som fort koster 400 kroner for noen timer ellers), og ikke mist kunne kjøre forbi køen. Deilig å våkne med full tank hver morgen. Fantastisk service og garantiordninger. Vil aldri bytte. Sjekk kartet med hurtigladere i Europa - de sprer seg så fort som bare det. 

Anonymkode: f1aab...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For oss har det ihvertfall lønnet seg med Tesla. Kjører mye Vestfold til Oslo, nesten null drivstoffutgifter, ikke bompenger, parkert gratis ved Aker Brygge (noe som fort koster 400 kroner for noen timer ellers), og ikke mist kunne kjøre forbi køen. Deilig å våkne med full tank hver morgen. Fantastisk service og garantiordninger. Vil aldri bytte. Sjekk kartet med hurtigladere i Europa - de sprer seg så fort som bare det. 

Anonymkode: f1aab...e19

Nesten alle fordelene vil bli borte etterhvert så du får nyte det enn så lenge.

Tesla har startet betaling på sine superchargere nå.

Oslo kommune vil fjerne all gratis bakkeparkering innenfor ring 1 i juni.

Det blir rushtidsavgift for elbiler etter 2018 i Oslo

Du kan ikke kjøre alene i elbil i kollektivfelt i rush inn mot Oslo lenger (eller overhodet).

Mange Tesla-eiere opplever store garantireperasjoner på sine biler som de ikke liker å snakke om (inkl. Bjørn N på youtube). Det er derfor omtrent 1 år ventetid på service hos Tesla.

Anonymkode: d6ea1...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2017 den 22.11, AnonymBruker skrev:

1. Det er aldri lurt å låne penger til bil. Bil faller i verdi fortere enn du betaler ned lånet, i motsetning til hus som - historisk sett - stiger bra i verdi.

2. Tesla har ikke 4x4 på modell S, kun på X, såvidt jeg har forstått.

Anonymkode: 77450...4d4

1. Tesla holder seg vel ganske greit i verdi på bruktmarkedet.

2. Model S har 4x4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange Tesla-eiere opplever store garantireperasjoner på sine biler som de ikke liker å snakke om (inkl. Bjørn N på youtube). Det er derfor omtrent 1 år ventetid på service hos Tesla.

Anonymkode: d6ea1...242

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, jabx skrev:

Men nå er det ikke rekkevidden disse klager på (og som det har vært snakk om). At Tesla har en fantastisk god rekkevidde er jo ikke noe å diskutere engang for det har den. De jeg kjenner (og som det har stått om i avisene) er jo at bilen er et mareritt å kjøre på snø/is. Ikke at den ikke kommer seg frem dit den skal :) Det kan jo så klart ha blitt bedret på de nyere modellene for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Link?

Du må skjønne det er sårt for de, å ha kjøpt en så dyr bil som må på verksted....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sirah skrev:

Men nå er det ikke rekkevidden disse klager på (og som det har vært snakk om). At Tesla har en fantastisk god rekkevidde er jo ikke noe å diskutere engang for det har den. De jeg kjenner (og som det har stått om i avisene) er jo at bilen er et mareritt å kjøre på snø/is. Ikke at den ikke kommer seg frem dit den skal :) Det kan jo så klart ha blitt bedret på de nyere modellene for alt jeg vet.

På vinterføre skal regen settes til low.

Anonymkode: 6f736...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På vinterføre skal regen settes til low.

Anonymkode: 6f736...303

Mye mulig, jeg har ikke peiling. Gjenngir bare hva jeg har hørt flere teslaeiere fortelle om bilen på vinterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke om Tesla sine problemer med å reparere og følge opp skadede biler og trøbbel med batteriene. Måtte google. Her er en blodfersk artikkel om saken som er ganske avskrekkende...jøss:
http://jalopnik.com/teslas-potential-body-shop-backlog-nightmare-1793269803

Anonymkode: 77450...4d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, jabx skrev:

Link?

elbilforumet

kategorier for Tesla

se etter tråder som tar opp feil og mangler på tesla

Anonymkode: d6ea1...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...