Gå til innhold

Tesla økonomisk lurt å kjøpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er riktig med bagasjerom fremme, men her er vel ikke akkurat plass til så mye? Mener å huske at det var nokså trangt.

Jeg har bare kjørt en Tesla i et par timer. For min del ikke et reelt valg,  med mange svakheter, men først og fremst tenker jeg her på det økonomiske. Det skal mye til å spare penger på å blåse ut over en gjennomsnittlig norsk årslønn på bil, nesten uansett. Med mindre man pendler fra en øy i havgapet da...Austevoll er jo en slik plass.

Anonymkode: 77450...4d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, tdm900 skrev:

Den taper seg i overkant av 30%, og det skal ikke så mye under null grader heller. Det ble kjørt en test på Leaf, eGolf og Tesla med FBI på NRK

Vil heller høre om erfaringene fra Tesla eieren.

Anonymkode: 6f736...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil heller høre om erfaringene fra Tesla eieren.

Anonymkode: 6f736...303

De av oss som ikke kjører batteribil følger med på hvordan de oppfører seg, og det er nettopp derfor noe slik aldri vil komme på min eiendom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎03‎.‎2017 den 12.32, AnonymBruker skrev:

Til sammenligning så får du en premium BMW 320d xDrive Gran Turismo helt ny til 570 000.-

Anonymkode: 414e6...a46

Den d'en i BMW 320d står vel for diesel, gjør den ikke? Å hevde at diesel er et alternativ til Tesla i dagens Norge faller vel på sin egen urimelighet, gjør det ikke? Jeg mener diesel er jo allerede ekskludert fra bruk i Oslo store deler av vinteren, og flere større byer kommer sikkert etter. Fremtiden for dieselbiler i Norge er ikke akkurat god, for å si det mildt.

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det. Å foreslå en svindyr BMW til noen som er opptatt av økonomi var vel uansett "missing the point".

Anonymkode: 77450...4d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tesla får autopiloten skikkelig på plass så kan du muligens la bilen operere som taxi på dagen mens du er på jobb. Da vil regnestykket se bedre ut :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Den d'en i BMW 320d står vel for diesel, gjør den ikke? Å hevde at diesel er et alternativ til Tesla i dagens Norge faller vel på sin egen urimelighet, gjør det ikke? Jeg mener diesel er jo allerede ekskludert fra bruk i Oslo store deler av vinteren, og flere større byer kommer sikkert etter. Fremtiden for dieselbiler i Norge er ikke akkurat god, for å si det mildt.

Så du mener store deler av vinteren er en hel dag så langt i år?

En med litt kunnskaper om biler vet at BMW leverer både bensin og diesel til alle sine biler.

Anonymkode: 414e6...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En med litt kunnskaper om biler vet at BMW leverer både bensin og diesel til alle sine biler.

Han omtalte jo et konkret eksempel, hvorfor bruke hersketeknikk? En med litt kunnskap om biler vet også at BMW er svært upålitelige biler, som er sabla kostbare å eie. Ergo, passer ikke i diskusjonen her.

Anonymkode: 77450...4d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2017 den 15.13, AnonymBruker skrev:

Det må da sies at BMW 3 er en kompakt bil i forhold - selv om den er bedre, mere "refined" på det meste. Jeg ville aldri i livet betalt så mye for en så liten bil heller. Den koster like mye som 10 helt greie brukte Forester.

Anonymkode: 77450...4d4

Forester er ikke akkurat rimelige i drift når de begynner å bli gamle. Driftsutgiftene er mye større på Forester enn på ny eller nyere BMW 3 serie. Dessuten så er kjøreopplevelsen i Forester til under 60 tusen kroner nokså trist. Du får da kun en bil med den trege 125 hesters motoren og et chassi oppsett som understyrer kraftig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han omtalte jo et konkret eksempel, hvorfor bruke hersketeknikk? En med litt kunnskap om biler vet også at BMW er svært upålitelige biler, som er sabla kostbare å eie. Ergo, passer ikke i diskusjonen her.

Anonymkode: 77450...4d4

Har du eid noen BMWer? Eller er det bare synser du utifra fordommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han omtalte jo et konkret eksempel, hvorfor bruke hersketeknikk? En med litt kunnskap om biler vet også at BMW er svært upålitelige biler, som er sabla kostbare å eie. Ergo, passer ikke i diskusjonen her.

Anonymkode: 77450...4d4

Jøss. Og her kom du med alt du ikke vet om BMW, men heller noe du tror, siden det passer ditt syn i denne debatten.

Anonymkode: 414e6...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med forvaltning av PKK data så det er jeg borte i daglig. Godt vant med Bilprövningen og TÜV også. Dessuten er jeg bilmann hele veien igjennom og har mange venner og bekjente som har brent seg på BMW. Les et hvilket som helst nettforum eller andre eiererfaringer og dere kommer til samme konklusjon. Dette er ikke så vanskelig å finne ut av.

Anonymkode: 77450...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2017 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med forvaltning av PKK data så det er jeg borte i daglig. Godt vant med Bilprövningen og TÜV også. Dessuten er jeg bilmann hele veien igjennom og har mange venner og bekjente som har brent seg på BMW. Les et hvilket som helst nettforum eller andre eiererfaringer og dere kommer til samme konklusjon. Dette er ikke så vanskelig å finne ut av.

Anonymkode: 77450...4d4

TS jeg beklager for avsporingen, men jeg syns at personen jeg siterer skriver så mye tull at jeg ikke klarer å la være.

 

Du er klar over av at datainnsamlingen og de statistiske metodene som brukes de disse undersøkelsene du referer til midt sagt svake. Det er derfor et bilmerke kommer på topp i en undersøkelse for å komme på bunn i neste.

Vi har både Forester og BMW 3 serie. Min erfaring er at kvaliteten er lagt bedre på BMW, og hvis det oppstår feil så fikser BMW verkstedet det mye bedre enn hva Subuaru verkstedet gjør. 

 

Anonymkode: 67070...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS jeg beklager for avsporingen, men jeg syns at personen jeg siterer skriver så mye tull at jeg ikke klarer å la være.

 

Du er klar over av at datainnsamlingen og de statistiske metodene som brukes de disse undersøkelsene du referer til midt sagt svake. Det er derfor et bilmerke kommer på topp i en undersøkelse for å komme på bunn i neste.

Vi har både Forester og BMW 3 serie. Min erfaring er at kvaliteten er lagt bedre på BMW, og hvis det oppstår feil så fikser BMW verkstedet det mye bedre enn hva Subuaru verkstedet gjør. 

 

Anonymkode: 67070...a38

Da er dere maks uheldige med Subaru verkstedet. Og det kunne like gjerne vært omvendt! Så det du kom her er bare tull! Det finnes gode og dårlige merkeverksteder over hele landet, så det er heller å få erfarnig med de forskjellige. 

Møllerverkstedet jeg bruker er dømt nord og ned av andre, som jeg hørte om lenge før jeg kjøpte VW, men min erfaring er at den kundeservicen jeg har fått er null å settet fingern på. Men nærmeste BMW verksted igjen er håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, tdm900 skrev:

Da er dere maks uheldige med Subaru verkstedet. Og det kunne like gjerne vært omvendt! Så det du kom her er bare tull! Det finnes gode og dårlige merkeverksteder over hele landet, så det er heller å få erfarnig med de forskjellige. 

Møllerverkstedet jeg bruker er dømt nord og ned av andre, som jeg hørte om lenge før jeg kjøpte VW, men min erfaring er at den kundeservicen jeg har fått er null å settet fingern på. Men nærmeste BMW verksted igjen er håpløst!

Har brukt tre forskjellige Subaru verksteder med vekslende hell. Så min erfaring er bedre med BMW, selv om de ikke er perfekte de heller. Jeg vet om BMW verksteder som jeg  ikke ville tørre å bruke. Når det gjelder Møller og VW så var det vel spesielt to verksteder som bidro til det dårlige ryktet de hadde for en del år siden. 

Men det jeg reagerer på er når anonym 77450..4d4 begynner å hevde at en over 10 år gammel Forrester er et alternativ til en ny  BMW 3 serie. En Subaru har dårligere lakk og ruster mer, bruker mer drivstoff,  kjører dårligere, dyre deler og ting går fortere i stykker. Det er min erfaring over mange år. Ikke det at Subaru er dårlige biler men det finnes bedre biler.

Anonymkode: 67070...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Da er dere maks uheldige med Subaru verkstedet. Og det kunne like gjerne vært omvendt! Så det du kom her er bare tull! Det finnes gode og dårlige merkeverksteder over hele landet, så det er heller å få erfarnig med de forskjellige. 

Møllerverkstedet jeg bruker er dømt nord og ned av andre, som jeg hørte om lenge før jeg kjøpte VW, men min erfaring er at den kundeservicen jeg har fått er null å settet fingern på. Men nærmeste BMW verksted igjen er håpløst!

Det er fordi Møller ikke har like bil-kyndige kunder som BMW har. Det at folk kjøper VAG forteller to viktige ting. Enten er det økonomi som ligger bak valget av bil, eller så er det fordi de tror de kjøper en god bil.

For øvrig kan man ikke sammenligne VAG biler med BMW. Det blir som å sammenligne epler og pærer.

Anonymkode: 414e6...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi Møller ikke har like bil-kyndige kunder som BMW har. Det at folk kjøper VAG forteller to viktige ting. Enten er det økonomi som ligger bak valget av bil, eller så er det fordi de tror de kjøper en god bil.

For øvrig kan man ikke sammenligne VAG biler med BMW. Det blir som å sammenligne epler og pærer.

Anonymkode: 414e6...a46

Nå har jeg heller ikke satt BMW og VW opp mot hverandre på noe slags vis! Så det våset du kommer med der kan du stikke oppi.....:frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tdm900 skrev:

Da er dere maks uheldige med Subaru verkstedet. Og det kunne like gjerne vært omvendt! Så det du kom her er bare tull! Det finnes gode og dårlige merkeverksteder over hele landet, så det er heller å få erfarnig med de forskjellige. 

Møllerverkstedet jeg bruker er dømt nord og ned av andre, som jeg hørte om lenge før jeg kjøpte VW, men min erfaring er at den kundeservicen jeg har fått er null å settet fingern på. Men nærmeste BMW verksted igjen er håpløst!

Så dette er ikke å sette VAG opp mot BMW?

Tror du kan selv ta ut fingeren, bytte den med en annen, stikke den første i kjeften og så kan du bytte på hvilken som skal være i kjeften eller ikke, og gjør det fort og ofte.

Anonymkode: 414e6...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dette er ikke å sette VAG opp mot BMW?

Tror du kan selv ta ut fingeren, bytte den med en annen, stikke den første i kjeften og så kan du bytte på hvilken som skal være i kjeften eller ikke, og gjør det fort og ofte.

Anonymkode: 414e6...a46

Nei, for BMW verkstedet har jeg null erfaring med! Bare hørt av andre, på lik linje med VW verkstedet! Sidtnevnte har nå erfaring med. Om jeg litt vrang? Ja kan hende det i dine øyne, men slik blir det når du selv garantert kjør BMW!😂😂😂😂

 

Kan jo ikke sette de opp mot hverandre når jeg ikke har erfaring med BMW overhodet! Men for å tilføye litt til, og hive litt salt i såret; Verkstedet har ikke BMW alene, de har ett japanske og ett tysk merke til. Og jeg har en bekjent som kjøpte av det japanske merket, og den hadde en kjent feil med motorblokka. På verkstedet fikk ikke vedkommende noe medhold i at det var garantireparasjon, enda det var ikke snakk om utløpt garanti eller for mye kjørte km. Men på et anna merkeverksted, var det medhold, det var en kjent feil på de modellene! Kaller du det å gi en kunde god service?! 

Samme er på et anna verksted, med et anna bilmerke men samme eier(kjede) av verkstedet; Null engasjement med å gi ut en lånebil når en nesten ny bil blir innkalt for oppgradering! Kaller du det god service?!

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Nei, for BMW verkstedet har jeg null erfaring med! Bare hørt av andre, på lik linje med VW verkstedet! Sidtnevnte har nå erfaring med. Om jeg litt vrang? Ja kan hende det i dine øyne, men slik blir det når du selv garantert kjør BMW!😂😂😂😂

 

Kan jo ikke sette de opp mot hverandre når jeg ikke har erfaring med BMW overhodet! Men for å tilføye litt til, og hive litt salt i såret; Verkstedet har ikke BMW alene, de har ett japanske og ett tysk merke til. Og jeg har en bekjent som kjøpte av det japanske merket, og den hadde en kjent feil med motorblokka. På verkstedet fikk ikke vedkommende noe medhold i at det var garantireparasjon, enda det var ikke snakk om utløpt garanti eller for mye kjørte km. Men på et anna merkeverksted, var det medhold, det var en kjent feil på de modellene! Kaller du det å gi en kunde god service?! 

Samme er på et anna verksted, med et anna bilmerke men samme eier(kjede) av verkstedet; Null engasjement med å gi ut en lånebil når en nesten ny bil blir innkalt for oppgradering! Kaller du det god service?!

Er det ofte at du uttaler deg om ting du ikke har direkte erfaring eller kontakt med? Det virker slikt, så vennligst dra på et annen forum der du kan kanne med løse synsinger.

Jeg kan bare fortelle fra egen erfaring.

Min BMW hoppet over et hakk på kjeden i registeret. Verkstedet tok det på sin kappe fordi de hadde glemt å sette på en medbringer. Den reparasjonen der de glemte å sette til/på medbringeren var foretatt på bilen når FORRIGE eier hadde den.

Så ja. DET er god service.

Anonymkode: 414e6...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...