Gå til innhold

Folk som forfaller i parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jepp, det gjelder å stå på. Aldri hvile, ikke et sekund. Hvis man er singel duger man bare hvis man er fit og fresh, og hvis man er i et forhold kan man lett bli byttet ut hvis man slapper for mye av. Det er vel egentlig ikke mange som vil ha gamlingene på over 50 uansett(?), så de kunne vel i og for seg slapper mer av hvis de ville, men pytt, alle liker vel å tro at det er et hav av muligheter der uten hvis vi nå skulle få behov for noe nytt. Stay fresh da dere, for sikkerhets skyld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns han er pokker så heldig som har meg! Er det feil det? 🤔 Jeg går jo ut fra at hjernecellene hans fungerer på dette planet også - at vi ikke kan se ut som vi er 20 for resten av livet. Jeg elsker i hvert fall at vårt samliv begynner å sette litt preg på han..ikke samme sprettrumpa og kanskje liiiiiiitt pondus..og de fine linjene - de som viser at vi har ledd mye sammen, og grått..nei, livet skjer 😉 Jeg pynter og stæsjer meg når jeg vil, ikke når jeg føler at noen forventer at jeg skal gjøre det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Danneskjöld
Sitat

 

Så hvorfor er man ikke påpasselig med å vedlikeholde fasaden når man faktisk har funnet en å dele hverdagen med? 

 

Mange tenker vel slik at de nå har sikret seg en partner og at det derfor er det ikke så farlig. Det virker også som mange kjærestepar går over til en stillesittende livsstil med tv-serier og potetgull. 

Sitat

Er det ikke litt respektløst både ovenfor partneren, men ikke minst ovenfor seg selv at man skakkjører selvtilliten på den måten? 

Jeg synes det, men for min del er jeg tydelig på at jeg ble sammen med en attraktiv kvinne og ønsker å fortsette å være sammen med den samme attraktive kvinnen. Hvis ikke...

Hun kan forvente det samme av meg.

Sitat

Har du selv opplevd dette? Hva skjedde og tok du grep før det var for sent?  

Nei, men ser det rundt meg daglig. En av mine mannlige venner oppdaget nok og tok grep for sent. Han kom imidlertid i veldig bra form igjen, men forfalt igjen så straks han var i et nytt forhold. 
:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært sammen med mannen min i 17 år, så kjenner vi hverandre veldig godt. Jeg er slank, 170 høy, trener flere ganger i uken for å holde meg i form, spiser sånn passe sunt/usunt. Jeg har på meg maskara hver dag, og trenger ikke noe mer sminke, jeg drar til frisør hver 5-6 uke, steller neglene mine også.                      Når vi møttes så trente jeg ikke, var usunn i matveien, var tynnere enn jeg er nå, dro skjeldent til frisør,  Jeg føler meg mye finere nå enn da vi møttes. Vi har 3 barn sammen og er gift på 10. året. Synes at både jeg og mannen ser mer attraktive nå, enn før😃😃

Anonymkode: 1b8b3...bfa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et standpunkt som jente kan jeg legge til at i mitt tilfelle var det jeg som fokuserte på å opprettholde utseendet, og kjæresten min som ikke lenger så noen grunn til å trene eller være like "velstelt" (han var naturligvis hygienisk osv, men fikset seg ikke). Må innrømme at jeg syntes det var trist og nesten flaut, fordi jeg gjerne ville vise frem hvor kjekk og fin kjæresten min var ovenfor andre, og ovenfor meg selv, men det ble heller at jeg gruet meg og tenkte negativt om det. Jeg ble veldig irritert og skuffet over at han sluttet å prøve, spesielt siden han stadig ytret hvor viktig det var for gutter at jenter gjorde seg fine. Selv når jeg sa at det samme gjaldt for gutter tok han ikke grep.

Det endte med brudd. Riktignok ikke hovedsaklig på grunn av utseende, men det var utvilsomt en faktor. Tenning, lyst og spenning forsvant når han sluttet å prøve. Det blir som å slutte å flørte. Man skal flørte med kjæresten sin! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Prebs skrev:

Ehh, som mann så tror jeg desverre at denne uttalelsen faller igjennom. Unnskyld, ikke meningen å virke direkte, men her er det nok østrogenet som snakker....

Haha, jeg mener fra østrogenets side :) Hva menn gjør kan jeg ikke svare på. 

Anonymkode: 7d250...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært gift i snart tre år. Jeg føler ikke jeg har forfalt, men jeg kunne godt ha hatt flatere mage. Dessverre er jeg litt for glad i søte ting og har en svak viljestyrke, så da blir det vanskelig. Jeg hater virkelig magen min, men samtidig så... orker jeg ikke bry meg? Mannen min har ikke forfalt, men han er litt sløvere på dette med hårfjerning. Det er ikke så plagsomt, hvert fall ikke dumpegrunn. 

Men dette med å gå inn i forhold; det handler mye om fasade, synes jeg. Og alle fasader sprekker. 

Anonymkode: 346a0...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2017 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Man ser det rundt seg, kanskje er du selv en som har latt deg forfalt. Folk kan bli litt vel avslappet når det kommer til fysisk aktivitet, kosthold og stil etter at man har hatt kjæreste en god stund. Som single er man ofte veldig påpasselig med hvordan man ser ut, for man vet jo aldri når man kan møte den rette. Så hvorfor er man ikke påpasselig med å vedlikeholde fasaden når man faktisk har funnet en å dele hverdagen med? Er det ikke litt respektløst både ovenfor partneren, men ikke minst ovenfor seg selv at man skakkjører selvtilliten på den måten? Har du selv opplevd dette? Hva skjedde og tok du grep før det var for sent?  

Anonymkode: 4a767...247

Elsker man virkelig en person, så aksepterer man at den ikke duller og pynter seg sånn. Det er mitt syn. 

Men jeg fikk en morsom kommentar en gang på jobben da jeg var i forhold. Nå er jeg singel altså. Men den gangen hadde jeg hatt et forhold som varte ganske så lenge. Hun ene kollegaen sa at jeg var heldig som var i forhold for da slapp jeg å pynte meg og kunne gå å slenge i joggebukse og uten sminke hehe :) . Jeg mener egentlig at man skal være seg selv uansett om man er i forhold eller ikke. Man pynter seg slik som man vil, og ikke for at noen skal like seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lar hårene vokse, bryr oss ikke om flekker i klærne, kliner selvom vi er svette og urene. Men vi hjelper hverandre å holde oss i akseptabel fysisk form slik at vi ikke dør alt for tidlig.

Men det hender jo at vi steller oss inni mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/27/2017 den 21.08, NorahLudoAllis skrev:

Jeg tok grep den dagen jeg så meg selv i speilet og så at jeg ikke lengre var den vakre kvinnen han en gang falt for.

Når vi møttes var det nemlig gjennom en skjønnhetskonkurranse, hvor jeg ble nummer 1 - og jeg bare følte meg som verdens heldigste som fikk oppleve at HAN så bittelille meg :hjerte: Det var jo så mange andre pene jenter der ute, og tenke at han skulle synes jeg var verdens vakreste!

Tiden gikk, og plutselig begynte jeg å fokusere på ting som........jobb, fritidsinteresser, hjernen min, intellekt og sånt annet mindreverdige greier. Og der stor jeg da, foran speilet som jeg før brukte timesvis foran og nå bare såvidt sneiet innom på vei ut. Ikke bare hadde jeg helt naturlig hårfarge, men neglene mine var uten neglelakk! :sukk:

Den dagen bestemte jeg meg for å aldri mer la meg forfalle. Jeg bestilte PT på Elixia til 50.000 spenn, og fikk treningsregimet som Tone Damli følger - og hver eneste pause jeg har tilgjengelig bruker jeg på rumpeøvelser. Jeg byttet ut den kjipe brødskiva(karbohydrater, fy faen ass) med supermat. Så sørget jeg for å vokse underlivet ikke bare en gang iblant, men annenhver uke, og besøker frisøren fast hver 3.uke. Jeg setter av 1,5 timer til sminke og hår hver morgen, mange tror dette er overdrevent - men det er bare snakk om prioriteringer. 

Jeg fikk tilbud om opprykk på jobb, men innså at det ville gå utover skjønnhetsregimet mitt. Jeg sa derfor opp jobben, og fant meg en deltidsjobb som gjør at jeg kan kombinere 10 timer med trening i uka, lage supermat fra grunn og drive en skjønnhetsblogger for å dokumentere mitt nye jeg.

Jeg håper han ikke dumper meg!

som personelig trener selv kan jeg si at du kastet vekk 50 000. å lære å trene er noe og sette opp ordentlig treningsprogram er noe alle og enhver kan gjøre og lære seg på under 1 uke

tone damli er heller ikke noe imponerende på noen måter iforhold til trening, så skjønner ikke hvorfor hun ble nevnt. jeg bare syns det er dumt at folk er så lat at de isteden for å lese litt på internett og fine ut av ting selv, så betaler e 50 000 kr ...uffameg. håper det hjalp deg vertfall.

han hadde nok ikke dumpet deg fordi du forfalt litt, men det at du begynner å ta var på utseende og kropp er en veldig bra ting kvinner kan gjøre. menn er som sagt mye mer utseende bevist en kvinner og er mer opptatt av deilige damer enn hva som er mellom ørene

Endret av brownbrown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sallie skrev:

Elsker man virkelig en person, så aksepterer man at den ikke duller og pynter seg sånn. Det er mitt syn. 

Men jeg fikk en morsom kommentar en gang på jobben da jeg var i forhold. Nå er jeg singel altså. Men den gangen hadde jeg hatt et forhold som varte ganske så lenge. Hun ene kollegaen sa at jeg var heldig som var i forhold for da slapp jeg å pynte meg og kunne gå å slenge i joggebukse og uten sminke hehe :) . Jeg mener egentlig at man skal være seg selv uansett om man er i forhold eller ikke. Man pynter seg slik som man vil, og ikke for at noen skal like seg. 

man pynter seg vell for sin mann gjør man ikke ? alt for mange kvinner idag blir kjempelat etter noen par mnd i forhold. det har skjedd med alle exene mine og jeg ser det ofte med kompiser og når de får dame. noen tror at bare fordi de er i frohold så kan de slutte og sminke seg og ese ut. det er viktig og holde seg iform selv om man er i forhold, for helsen sin del. og vil man at forholdet skal vare så tar man godt vare på utseende. menn er mye mer opptatt av utseende en kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Vera79 skrev:

Jeg syns han er pokker så heldig som har meg! Er det feil det? 🤔 Jeg går jo ut fra at hjernecellene hans fungerer på dette planet også - at vi ikke kan se ut som vi er 20 for resten av livet. Jeg elsker i hvert fall at vårt samliv begynner å sette litt preg på han..ikke samme sprettrumpa og kanskje liiiiiiitt pondus..og de fine linjene - de som viser at vi har ledd mye sammen, og grått..nei, livet skjer 😉 Jeg pynter og stæsjer meg når jeg vil, ikke når jeg føler at noen forventer at jeg skal gjøre det.

jeg er forsatt like fin som da jeg var 20, jeg er 26 nå, litt tynnere i håret men ellers like bra. det er fullt mulig. trening og sundt kosthold som livstil er tingen. da kan man holde seg bra til langt opp i 40 årene. vertfall menn, hormon nivåene våre synker ikke så drastisk som kvinner. men har sett mange deilige damer sent i 30 års alderen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, antbug skrev:

Jepp, det gjelder å stå på. Aldri hvile, ikke et sekund. Hvis man er singel duger man bare hvis man er fit og fresh, og hvis man er i et forhold kan man lett bli byttet ut hvis man slapper for mye av. Det er vel egentlig ikke mange som vil ha gamlingene på over 50 uansett(?), så de kunne vel i og for seg slapper mer av hvis de ville, men pytt, alle liker vel å tro at det er et hav av muligheter der uten hvis vi nå skulle få behov for noe nytt. Stay fresh da dere, for sikkerhets skyld! :)

Selvsagt bør man ikke pynte seg mer enn man er komfortabel med. Men det å forfalle handler jo om å bry seg mindre om utseende når man er i forhold enn når man har kjæreste. Jeg synes man bør prøve å være den samme personen(eller bedre) som da man ble sammen med kjæresten.  Det går jo selvsagt begge veier. Man bør jo også være like flint til å gi komplimenter til kjæresten som da man ble sammen. 

Ingen som skal tvinge noen til å stresse med utseende om de ikke vil. Gir man faen så er jo det helt greit, men da vet jo kjæresten hva han går til når han blir sammen med en slik dame. 

Synes ikke du bør hinte til at ingen vil ha damer på over 50 heller. Det er jo ikke sant og det er jo også nedsettende mot kvinnene i den aktuelle aldersgruppen.

Endret av Hermine Grang
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, brownbrown skrev:

man pynter seg vell for sin mann gjør man ikke ? alt for mange kvinner idag blir kjempelat etter noen par mnd i forhold. det har skjedd med alle exene mine og jeg ser det ofte med kompiser og når de får dame. noen tror at bare fordi de er i frohold så kan de slutte og sminke seg og ese ut. det er viktig og holde seg iform selv om man er i forhold, for helsen sin del. og vil man at forholdet skal vare så tar man godt vare på utseende. menn er mye mer opptatt av utseende en kvinner

Er nå menn som ligger på overvektstatisikken så er nok heller større sjanse for at det er han som eser ut. Selv om han ikke går igjennom svangerskap.

Anonymkode: 8640e...219

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å forfalle. Blir bare eldre. Om man har litt mage, hengebryster eller hårtap har ingenting med forfall å gjøre. Dere tenker sikkert; "hah , en som tok seg nær av dette" men nei, slik er ikke jeg. Jeg har nok selvtillit at jeg bryr meg lite om sånne ting. Her inne prøver jeg heller å bygge opp kvinner å menn som er usikre på seg selv. "Er penisen min for liten, har jeg for lange kjønnslepper, puppene mine er ikke symmetriske" å den slags. Der er nok av, jeg vil kalle det idioter som forteller hva de synes er stygt, turn-off å den slags piss her inne, det holder nå... Drit i det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.2.2017 den 22.17, canacas skrev:

Jeg er singel og forfaller daglig. Har jeg misforstått noe?

Du forfaller nok ikke kjære deg. Du blir bare eldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis
4 timer siden, brownbrown skrev:

som personelig trener selv kan jeg si at du kastet vekk 50 000. å lære å trene er noe og sette opp ordentlig treningsprogram er noe alle og enhver kan gjøre og lære seg på under 1 uke

tone damli er heller ikke noe imponerende på noen måter iforhold til trening, så skjønner ikke hvorfor hun ble nevnt. jeg bare syns det er dumt at folk er så lat at de isteden for å lese litt på internett og fine ut av ting selv, så betaler e 50 000 kr ...uffameg. håper det hjalp deg vertfall.

han hadde nok ikke dumpet deg fordi du forfalt litt, men det at du begynner å ta var på utseende og kropp er en veldig bra ting kvinner kan gjøre. menn er som sagt mye mer utseende bevist en kvinner og er mer opptatt av deilige damer enn hva som er mellom ørene

:legrine:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forfalt noe på de 6 årene vi har vært sammen, men nå er jeg jålete av natur, så det teller kanskje ikke? Jeg går med pysjbukse hver dag her hjemme (etter jobb), men er alltid ren, pent sminket og har nyvasket hår. Veier det eksakt samme som for 6 år siden, også etter barn. 

Anonymkode: 8947a...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke påstå at man forfaller - men at man tør å være seg selv mer, uten all staffasjen hele tiden. Det er jo noe av det virkelig vakre ved kjærligheten. Man går lenge rundt og tror at man må følge alle samfunnets normer for hvordan man skal se ut, være fit, hårfri, velkledd, men så plutselig møter man noen som bare SER deg, hvem du er som menneske, og som verdsetter deg når du er helt blottlagt og deg selv. Å hele tiden være sminket og stylet er jo en måte å beskytte seg selv, en avstand til omverden. Å tørre å vise seg selv uten alt det, er å tørre å være sårbar, hvilket kanskje er det aller viktigste i et forhold.

Det betyr så klart ikke at det er helt prima å legge på seg 40 kilo og slutte å dusje, men det er det vel de færreste som gjør. De fleste pynter seg nok litt fremdeles, men tør også å være søndagsversjonen av seg selv, uten å kikke i speilet. At kroppen forandrer seg handler også om alder, barn, karriere, og gjerne et endret fokus på hva som er viktigst i livet. Forfallet man virkelig bør unngå, er det mentale eller intellektuelle forfallet. Man må vise hverandre spennende ting, ha gode samtaler og egne hobbyer man bruker tid på, inspirere hverandre. 

Da jeg passerte førti, så sluttet jeg å gå på treningssenter. Jeg hadde aldri likt å gå på treningssenter, men hadde pliktskyldigst gått der i perioder i mange år, fordi jeg trodde jeg "måtte". Men så bestemte jeg meg for at livet er kort, og jeg vil ikke kaste bort tiden min på aktiviteter som ikke gir meg glede, som jeg gruer meg til hver gang. Da nyter jeg heller turer i skog og mark, som jeg elsker. Nei, jeg får ikke stram rumpe av det slik man får av målrettet gym-trening, men det gjør meg mye gladere i hverdagen, og jeg har mer overskudd og livsgnist å dele med min partner. Hvis det ikke er "godt nok" for kjærligheten, så vet ikke jeg. :) 

Anonymkode: e2a29...f40

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...