Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har fremdeles ikke svart på hvordan hun sa fra, slik at venninnene reiste seg og gikk...

Anonymkode: b6d09...0cd

Jo, det har hun svart på. 

Anonymkode: d4343...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud det er bare ting! Hun gjorde en feil... Syntes dog ikke det er verdens undergang og jeg syntes du overdriver veldig. Hadde aldri kjeftet på en god venninne av meg fordi hun gjorde en så stusselig feil. 

Anonymkode: 94294...6ed

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud det er bare ting! Hun gjorde en feil... Syntes dog ikke det er verdens undergang og jeg syntes du overdriver veldig. Hadde aldri kjeftet på en god venninne av meg fordi hun gjorde en så stusselig feil. 

Anonymkode: 94294...6ed

Hun sa ifra. Det var vel heller venninnen som overdrev med å bli sint på TS for at hun sier ifra om at det ikke er greit å bruke disse tingene, som er hennes. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargeleggingen der var jo bra nok den! Når man snakker om kreative ting som fargelegging, er det ingenting som er rett eller galt. Dere som kommer her og sier at det var stygt, bør være ironisk, eller dere er ekstremt trangsynte når det kommer til kunst - som er noe personlig.

Anonymkode: aae04...ce5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er gode nok venner til at det er naturlig å gå i dusjen når man får besøk er man gode nok venner til at det er naturlig å ta seg litt tilrette i huset også, etter min mening. Det er ikke greit at hun forsynte seg med din fargeleggingsbok og penner, men dere overreagerer begge to. Om noen av sidene er klusset på går det an å ta en tapetkniv og skjære ut de sidene det er snakk om. Da er ikke boken ødelagt. Kjipt om alle pennene er ødelagt, men jeg hadde ikke ofret et vennskap for penner og papir.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir overrasket over hvor mange det er som ser på hobbyen til TS som barnslig, teit, unødvendig, kun ment for barn, osv. Og også overrasket over at denne venninnen ikke har fått med seg at det eksisterer fargeleggingsbøker for voksne, siden disse bøkene har vært i bokhandler, matbutikker, leketøysforretninger, og mange andre steder i flere år allerede. 

Greit nok at det kanskje ser barnslig ut at en voksen sitter og fargelegger mønstre og figurer i en bok, men det er ikke alle som kan tegne uansett hvor mye man gjerne skulle ha ønsket det, og selv om det ikke er meditasjon for alle, så kan det fungere slik for noen. :) 

Betyr det at når voksne sitter og tegner, så er de i virkeligheten teite, sånn innerst inne? Betyr det at Disney var en idiot som lagde tegnefilmer, at hans intelligens var på et idiotnivå? For han satt jo og tegnet Mikke Mus, Donald Duck, osv, og fikk sine medarbeidere til å fargelegge dem etterpå. De må jo ha vært rådumme, alle mann, siden de brukte av sin verdifulle fritid til å  fargelegge fremfor å sitte og regne ut formler i et excel regneark? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Om man er gode nok venner til at det er naturlig å gå i dusjen når man får besøk er man gode nok venner til at det er naturlig å ta seg litt tilrette i huset også, etter min mening. Det er ikke greit at hun forsynte seg med din fargeleggingsbok og penner, men dere overreagerer begge to. Om noen av sidene er klusset på går det an å ta en tapetkniv og skjære ut de sidene det er snakk om. Da er ikke boken ødelagt. Kjipt om alle pennene er ødelagt, men jeg hadde ikke ofret et vennskap for penner og papir.

TS gikk jo i dusjen fordi de var tidlig ute. Hun spurte jo denne venninnen om det var greit, så det tyder jo ikke på at det er en naturlig ting å gjøre i deres vennskap. Dersom de er så gode venner som dette burde vel denne venninnen også ha visst at TS drev med fargelegging som hobby, og at dette er ganske viktig for henne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har et velfylt vinstativ i stuen. Kan jeg bare forsyne meg selv da siden de står framme slik og frister, han vet jo hvor glad jeg er i vin :danse::vin:

Anonymkode: 28268...ef9

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min bror har et velfylt vinstativ i stuen. Kan jeg bare forsyne meg selv da siden de står framme slik og frister, han vet jo hvor glad jeg er i vin :danse::vin:

Anonymkode: 28268...ef9

Ja om han ikke spesifikt har sagt du ikke kan forsyne deg, så er det bare å ta, i følge logikken til flere i denne tråden :)

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt det er bare noen tusjer.  Har selv slike fargebøker og hadde ikke bekymret meg nevneverdig om ungene til venninnen min farget i de med mindre det lå gjemt i nattbord skuffen eller et annet privat sted. 

Anonymkode: 9db2a...c8b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt det er bare noen tusjer.  Har selv slike fargebøker og hadde ikke bekymret meg nevneverdig om ungene til venninnen min farget i de med mindre det lå gjemt i nattbord skuffen eller et annet privat sted. 

Anonymkode: 9db2a...c8b

Men bare fordi det går greit for deg at dine venner går og bare antar at ting som ligger fremme er til å forsyne seg av, så er det ikke dermed sagt det går greit for andre.

Hva vet vi forøvrig om alle venners økonomi? For noen så er 500,- lite og for andre så er det utrolig mye. Det å da bare gå rundt å fritt forsyne seg i andres hjem er ganske så frekt. Hva vet du om TS har råd til nye ting nå? Og uavhengig om TS har råd til det eller ei, så tar man seg ikke til rette i andres hjem!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BeautyBox skrev:

Herregud for noen svar som dukker opp her... 

Enig. Ikke rart det går til helvete med Norge med de holdningene, men folk flest er ikke spesielt snille, sånn egentlig. Kun hvis det gir en direkte og billig gevinst.

Anonymkode: 2289a...61b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kattehviskeren

Syns ikke det høres ut som dere har noe godt venninneforhold overhodet, utrolig at dere ikke klarte å løse denne lille saken på en naturlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det har hun svart på. 

Og hvordan sa hun det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan sa hun det? 

Finn det ut selv

Anonymkode: 397b8...2e3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det normalt for voknsne folk å ha fargeleggingen som hobby??!?!!?

jeg ville automatisk antatt at det var noe som var lagt frem til barna. 

Anonymkode: 14b74...4f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det normalt for voknsne folk å ha fargeleggingen som hobby??!?!!?

jeg ville automatisk antatt at det var noe som var lagt frem til barna. 

Fargelegging for voksne har blitt veldig populært de siste åra ja. Det er relativt vanlig. Og man må nesten ha bodd under en stein for ikke å ha fått med seg dette når det har vært så populært som det har vært det siste året. I hver eneste bokhandel finnes det mange bøker å velge mellom når det kommer til fargelegging for voksne. 

Jeg skjønner at noen ikke har fått det med seg, skjønner at noen kan tro at fargelegging automatisk er for barn. Men hvis man ser på vanskegraden på slike bøker, så ser de fleste at dette ikke er vanlige fargeleggingsbøker for barn. Det handler om å vurdere litt. 

Anonymkode: 18221...802

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fargelegging for voksne har blitt veldig populært de siste åra ja. Det er relativt vanlig. Og man må nesten ha bodd under en stein for ikke å ha fått med seg dette når det har vært så populært som det har vært det siste året. I hver eneste bokhandel finnes det mange bøker å velge mellom når det kommer til fargelegging for voksne. 

Jeg skjønner at noen ikke har fått det med seg, skjønner at noen kan tro at fargelegging automatisk er for barn. Men hvis man ser på vanskegraden på slike bøker, så ser de fleste at dette ikke er vanlige fargeleggingsbøker for barn. Det handler om å vurdere litt. 

Anonymkode: 18221...802

Ok, jeg bor ikke under en sten, men altså. Det EE bare snålt å ha dette som hobby i voksen alder. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal folkeskikk er å spørre om det er greit at de selv forsyner seg av noe, eller gir det til barna. Og dersom man bommer med noe, så beklager man seg. 

Hadde TS hatt en boks med diverse ting til barna som venninnen visste var til barn, hadde det vært greit å hente fram det. Men å bare ta seg tilrette på denne måten er ikke greit for mange av oss. 

Nå er jeg så barnslig at jeg tegner da, men for hånd. Burde kanskje ha sluttet med det etter ungdomsskolen? For meg hadde det ikke vært greit om noen hadde tatt seg tilrette og kludret over tegningene. Nå er ikke bøkene mine av de dyreste, men det ligger litt jobb de fleste tegningene. Det er ikke alltid verdien i kroner er det viktigste, men jobben som er lagt ned i de. 

Hvor går grensen for hva som er greit i å ødelegge ting som tilhører en persons hobby, er forskjellig fra person til person. Nå hadde jeg ikke latt dette velte et vennskap, men jeg hadde nok tenkt mitt om ei venninne hadde blitt så sur om jeg hadde sagt i fra om hva som var greit og ikke i mitt hjem. Om det gjelder å ta seg til rette i skuffer og skap, forsyne seg av ting som jeg ikke har gitt beskjed om er greit å ta av mm. 

Men det er noen som ikke takler at deres barn får grenser dessverre. Og folk ER lett å krenke i disse dager. Litt for lett... 

Anonymkode: 53b2c...ba9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...